Data: 2009-12-19 13:35:49 | |
Autor: franc | |
Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII | |
Padl mi akumulator w Golfie III benzyna
Bosch Silver kupiony 3 lata temu. Pytanie 1. Czy akumulator tego typu w aucie uzywanym raczej do jazdy po miescie moze pasc po 3 latach? (czyli krotki czas doladowywania w codziennej jezdzie) Pytanie 2 Czy ladowanie tego typu akumulatora urzadzeniem do Aku kwasowych jest dobre? Kiedys, majac starszy aku byl to taki z odkrecanymi nakretkami z dojsciem do kazdej komory (i dolaniem wody destylowanej na przyklad). Pamietam, ze wtedy odrkecalo sie te korki na czas ladowania. Teraz nie ma czego odkrecic. Pytanie 3 Jak sprawdzic, gdy juz akumulatror podladuje i zamontuje w samochodzie : to akumulator czy alternator fiksuje. Gdzies czytalem, ze mozna to ogolnie stwierdzic sprawdzajac napiecie akumulatora przy wylaczonym i wlaczonym silniku. Powinno to byc na poziomie 12 V przy wylaczonym i okolo 14 V przy wlaczonym silniku. Pozdrawiam Franc |
|
Data: 2009-12-19 14:20:01 | |
Autor: Piotrek | |
Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII | |
Dnia Sat, 19 Dec 2009 13:35:49 +0100, franc napisał(a):
Padl mi akumulator w Golfie III benzyna Oczywiście. Krótkie odcinki = niedoładowanie = zasiarczenie akumulatora
Przy takiej eksploatacji nie tylko dobre, ale wręcz niezbędne. Ale prostownik musi mieć układ stabilizacji napięcia. Przy akumulatorze obsługowym nie było to potrzebne, bo akumulator gazował i dolewało się wody destylowanej, a napięcie pod koniec ładowania sięgało gdzieś koło 16,8v. Przy bezobsługowym szczelnym akumulatorze by go mogło rozsadzić no i nie ma jak wody dolać, więc prostownik musi mieć stabilizator napięcia i ładować w zakresie 13,8 - 14,4v. Wtedy gazowanie nie występuje i można bezpiecznie ładować, ale to dłużej trwa. Pytanie 3Napięcie w pełni naładowanego akumulatora nie powinno być niższe niż 12,6v. Po zapaleniu auta napięcie w instalacji powinno wynosić między 13,8v, a 14,4v. Jeżeli jest wyższe to na bank walnięty jest regulator napięcia w alternatorze i trzeba go szybko naprawić bo się będzie akumulator gotował i może go rozerwać, lub nastąpi opad mas czynnych i aku do wywalenia |
|
Data: 2009-12-20 11:08:30 | |
Autor: franc | |
Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII | |
Napięcie w pełni naładowanego akumulatora nie powinno być niższe niż 12,6v. Podladowany akumulator (8 godzin) wskazuje mi 12,9. Po wsadzeniu do auta i wlaczeniu silnika na wolnych obrotach - 14,5. Co ciekawe przy dodaniu gazu jest mniej - 14,4. Mam nadzieje ze to normalne? -- F. |
|
Data: 2009-12-20 16:32:48 | |
Autor: Karol Y | |
Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII | |
Podladowany akumulator (8 godzin) wskazuje mi 12,9. Po wsadzeniu do auta i U mnie po wymianie alternatora na nowy, dokładnie tak samo wskazuje. 14,5V przy odpalonym silniku. Może się spokojnie wahać te 0,1-0,2V ;-) Powyżej 13,8V jest w porządku. Ciekawostka, że nowy alternator daje radę - ogrzewanie szyby tylnej, światła, długie, stop, radio i oświetlenie wnętrza - spada tylko do 14,2V. -- Mateusz Bogusz |
|
Data: 2009-12-21 17:29:14 | |
Autor: Piotrek | |
Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII | |
Podladowany akumulator (8 godzin) wskazuje mi 12,9. Po wsadzeniu do auta i wlaczeniu silnika na wolnych obrotach - 14,5. Co ciekawe przy dodaniu gazu jest mniej - 14,4. Mam nadzieje ze to normalne? 14,5v to już naprawdę granica. Warto sprawdzić regulator, tak na wszelki wypadek, ale myślę że jest ok. 12,9v. bezposrednio po ładowaniu to normalne. |
|
Data: 2009-12-21 19:32:28 | |
Autor: franc | |
Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII | |
Użytkownik "Piotrek" <bq4fe@o2.pl> napisał w wiadomości news:7g4ih8fhomuh$.xnqlkdbiiwyl$.dlg40tude.net... Podladowany akumulator (8 godzin) wskazuje mi 12,9. Po wsadzeniu do auta i Dzisiaj musialem jednak kupic nowy aku. Kupilem Centra Futura 47AH. No i tu dziwne - nowo wlozony do auta i podlaczony - efekt : kontrolka aku swieci sie. Silnik dziala, odpala, ale wieczorem juz zaczelo wszystko przygasac. Troche go podladuje na noc i na rano jade do mechanika-elektryka. -- F. |
|
Data: 2009-12-19 17:32:41 | |
Autor: Karol Y | |
Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII | |
Padl mi akumulator w Golfie III benzyna Miałeś może dzisiaj problem z jego wyjęciem? Klucz 13? ;-) -- Mateusz Bogusz |
|
Data: 2009-12-19 17:43:28 | |
Autor: franc | |
Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII | |
Użytkownik "Karol Y" <karolyyy@o2.pl> napisał w wiadomości news:hgitu2$e4p$1node1.news.atman.pl... Padl mi akumulator w Golfie III benzyna Mialem :-) Ale udalo sie. -- F. |
|
Data: 2009-12-19 18:45:02 | |
Autor: Karol Y | |
Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII | |
Padl mi akumulator w Golfie III benzyna No to się ciesze ;-) -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2009-12-19 22:37:05 | |
Autor: jack | |
Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII | |
Nie wiem jak oni to robią[producenci]ale jak na akumulator jest 2 lata gwarancji to raczej nie ma prawa pracować dłuzej. pozdro.jack -- |
|
Data: 2009-12-19 23:11:41 | |
Autor: franc | |
Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII | |
Nie wiem jak oni to robią[producenci]ale jak na akumulator jest 2 lata gwarancji Wiem, ze to tylko prosty akumulator. Ale znam wiele rzeczy na swiecie, ktore dzialaja 'dziesiat'-razy wiecej niz gwarancja producenta. I cale szczescie. Jako 35-latek jestem zawsze zdania, ze rzeczy sprzed lat - te, ktore nie maja 'made in china' na obudowie i byly robione bez dzisiejszych 'redukcji kosztow' i tej calej 'jednorazowosci' sa o niebo lepsze niz najnowsze gadzety. Dotyczy to samochodow, elektroniki, domow .... wszystkiego chyba. Moj akku boscha moze tez jest china, ale sie trzymal do tej pory pomimo producenta :-) Pozdrawiam Franc |
|