Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII

Data: 2009-12-19 13:35:49
Autor: franc
Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII
Padl mi akumulator w Golfie III benzyna
Bosch Silver kupiony 3 lata temu.

Pytanie 1.
Czy akumulator tego typu w aucie uzywanym raczej do jazdy po miescie moze pasc po 3 latach? (czyli krotki czas doladowywania w codziennej jezdzie)

Pytanie 2
Czy ladowanie tego typu akumulatora urzadzeniem do Aku kwasowych jest dobre? Kiedys, majac starszy aku byl to taki z odkrecanymi nakretkami z dojsciem do kazdej komory (i dolaniem wody destylowanej na przyklad). Pamietam, ze wtedy odrkecalo sie te korki na czas ladowania. Teraz nie ma czego odkrecic.

Pytanie 3
Jak sprawdzic, gdy juz akumulatror podladuje i zamontuje w samochodzie : to akumulator czy alternator fiksuje.
Gdzies czytalem, ze mozna to ogolnie stwierdzic sprawdzajac napiecie akumulatora przy wylaczonym i wlaczonym silniku.
Powinno to byc na poziomie 12 V przy wylaczonym i okolo 14 V przy wlaczonym silniku.

Pozdrawiam
Franc

Data: 2009-12-19 14:20:01
Autor: Piotrek
Dnia Sat, 19 Dec 2009 13:35:49 +0100, franc napisał(a):

[...]

Oczywiście. Krótkie odcinki = niedoładowanie = zasiarczenie akumulatora

[...]

Przy takiej eksploatacji nie tylko dobre, ale wręcz niezbędne. Ale
prostownik musi mieć układ stabilizacji napięcia. Przy akumulatorze
obsługowym nie było to potrzebne, bo akumulator gazował i dolewało się wody
destylowanej, a napięcie pod koniec ładowania sięgało gdzieś koło 16,8v.
Przy bezobsługowym szczelnym akumulatorze by go mogło rozsadzić no i nie ma
jak wody dolać, więc prostownik musi mieć stabilizator napięcia i ładować w
zakresie 13,8 - 14,4v. Wtedy gazowanie nie występuje i można bezpiecznie
ładować, ale to dłużej trwa.

[...]

Napięcie w pełni naładowanego akumulatora nie powinno być niższe niż 12,6v.
Po zapaleniu auta napięcie w instalacji powinno wynosić między 13,8v, a
14,4v. Jeżeli jest wyższe to na bank walnięty jest regulator napięcia w
alternatorze i trzeba go szybko naprawić bo się będzie akumulator gotował i
może go rozerwać, lub nastąpi opad mas czynnych i aku do wywalenia

Data: 2009-12-20 11:08:30
Autor: franc
[...]

Podladowany akumulator (8 godzin) wskazuje mi 12,9. Po wsadzeniu do auta i wlaczeniu silnika na wolnych obrotach - 14,5. Co ciekawe przy dodaniu gazu jest mniej - 14,4. Mam nadzieje ze to normalne?

--
F.

Data: 2009-12-20 16:32:48
Autor: Karol Y
[...]

U mnie po wymianie alternatora na nowy, dokładnie tak samo wskazuje. 14,5V przy odpalonym silniku. Może się spokojnie wahać te 0,1-0,2V ;-)
Powyżej 13,8V jest w porządku.

Ciekawostka, że nowy alternator daje radę - ogrzewanie szyby tylnej, światła, długie, stop, radio i oświetlenie wnętrza - spada tylko do 14,2V.

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-12-21 17:29:14
Autor: Piotrek
[...]

14,5v to już naprawdę granica. Warto sprawdzić regulator, tak na wszelki
wypadek, ale myślę że jest ok. 12,9v. bezposrednio po ładowaniu to
normalne.

Data: 2009-12-21 19:32:28
Autor: franc

Użytkownik "Piotrek" <bq4fe@o2.pl> napisał w wiadomości news:7g4ih8fhomuh$.xnqlkdbiiwyl$.dlg40tude.net...
[...]

Dzisiaj musialem jednak kupic nowy aku. Kupilem Centra Futura 47AH. No i tu dziwne - nowo wlozony do auta i podlaczony - efekt : kontrolka aku swieci sie.
Silnik dziala, odpala, ale wieczorem juz zaczelo wszystko przygasac. Troche go podladuje na noc i na rano jade do mechanika-elektryka.

--
F.

Data: 2009-12-19 17:32:41
Autor: Karol Y
Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII
Padl mi akumulator w Golfie III benzyna
Bosch Silver kupiony 3 lata temu.

Miałeś może dzisiaj problem z jego wyjęciem? Klucz 13? ;-)

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-12-19 17:43:28
Autor: franc

Użytkownik "Karol Y" <karolyyy@o2.pl> napisał w wiadomości news:hgitu2$e4p$1node1.news.atman.pl...
Padl mi akumulator w Golfie III benzyna
Bosch Silver kupiony 3 lata temu.

Miałeś może dzisiaj problem z jego wyjęciem? Klucz 13? ;-)

Mialem :-) Ale udalo sie.

--
F.

Data: 2009-12-19 18:45:02
Autor: Karol Y
[...]

No to się ciesze ;-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2009-12-19 22:37:05
Autor: jack
Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII

> Miałeś może dzisiaj problem z jego wyjęciem? Klucz 13? ;-)

Mialem :-) Ale udalo sie.

--
F.
Nie wiem jak oni to robią[producenci]ale jak na akumulator jest 2 lata gwarancji
to raczej nie ma prawa pracować dłuzej.
pozdro.jack

Data: 2009-12-19 23:11:41
Autor: franc
Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII
Nie wiem jak oni to robią[producenci]ale jak na akumulator jest 2 lata gwarancji
to raczej nie ma prawa pracować dłuzej.
pozdro.jack

Wiem, ze to tylko prosty akumulator. Ale znam wiele rzeczy na swiecie, ktore dzialaja 'dziesiat'-razy wiecej niz gwarancja producenta. I cale szczescie. Jako 35-latek jestem zawsze zdania, ze rzeczy sprzed lat - te, ktore nie maja 'made in china' na obudowie i byly robione bez dzisiejszych 'redukcji kosztow' i tej calej 'jednorazowosci' sa o niebo lepsze niz najnowsze gadzety. Dotyczy to samochodow, elektroniki, domow .... wszystkiego chyba.

Moj akku boscha moze tez jest china, ale sie trzymal do tej pory pomimo producenta :-)

Pozdrawiam
Franc

Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII