Data: 2009-12-19 14:20:01 | |
Autor: Piotrek | |
Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII | |
Dnia Sat, 19 Dec 2009 13:35:49 +0100, franc napisał(a):
Padl mi akumulator w Golfie III benzyna Oczywiście. Krótkie odcinki = niedoładowanie = zasiarczenie akumulatora
Przy takiej eksploatacji nie tylko dobre, ale wręcz niezbędne. Ale prostownik musi mieć układ stabilizacji napięcia. Przy akumulatorze obsługowym nie było to potrzebne, bo akumulator gazował i dolewało się wody destylowanej, a napięcie pod koniec ładowania sięgało gdzieś koło 16,8v. Przy bezobsługowym szczelnym akumulatorze by go mogło rozsadzić no i nie ma jak wody dolać, więc prostownik musi mieć stabilizator napięcia i ładować w zakresie 13,8 - 14,4v. Wtedy gazowanie nie występuje i można bezpiecznie ładować, ale to dłużej trwa. Pytanie 3Napięcie w pełni naładowanego akumulatora nie powinno być niższe niż 12,6v. Po zapaleniu auta napięcie w instalacji powinno wynosić między 13,8v, a 14,4v. Jeżeli jest wyższe to na bank walnięty jest regulator napięcia w alternatorze i trzeba go szybko naprawić bo się będzie akumulator gotował i może go rozerwać, lub nastąpi opad mas czynnych i aku do wywalenia |
|
Data: 2009-12-20 11:08:30 | |
Autor: franc | |
Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII | |
Napięcie w pełni naładowanego akumulatora nie powinno być niższe niż 12,6v. Podladowany akumulator (8 godzin) wskazuje mi 12,9. Po wsadzeniu do auta i wlaczeniu silnika na wolnych obrotach - 14,5. Co ciekawe przy dodaniu gazu jest mniej - 14,4. Mam nadzieje ze to normalne? -- F. |
|
Data: 2009-12-20 16:32:48 | |
Autor: Karol Y | |
Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII | |
Podladowany akumulator (8 godzin) wskazuje mi 12,9. Po wsadzeniu do auta i U mnie po wymianie alternatora na nowy, dokładnie tak samo wskazuje. 14,5V przy odpalonym silniku. Może się spokojnie wahać te 0,1-0,2V ;-) Powyżej 13,8V jest w porządku. Ciekawostka, że nowy alternator daje radę - ogrzewanie szyby tylnej, światła, długie, stop, radio i oświetlenie wnętrza - spada tylko do 14,2V. -- Mateusz Bogusz |
|
Data: 2009-12-21 17:29:14 | |
Autor: Piotrek | |
Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII | |
Podladowany akumulator (8 godzin) wskazuje mi 12,9. Po wsadzeniu do auta i wlaczeniu silnika na wolnych obrotach - 14,5. Co ciekawe przy dodaniu gazu jest mniej - 14,4. Mam nadzieje ze to normalne? 14,5v to już naprawdę granica. Warto sprawdzić regulator, tak na wszelki wypadek, ale myślę że jest ok. 12,9v. bezposrednio po ładowaniu to normalne. |
|
Data: 2009-12-21 19:32:28 | |
Autor: franc | |
Akumulator padl - sprawdzenie i ladowanie GolfIII | |
Użytkownik "Piotrek" <bq4fe@o2.pl> napisał w wiadomości news:7g4ih8fhomuh$.xnqlkdbiiwyl$.dlg40tude.net... Podladowany akumulator (8 godzin) wskazuje mi 12,9. Po wsadzeniu do auta i Dzisiaj musialem jednak kupic nowy aku. Kupilem Centra Futura 47AH. No i tu dziwne - nowo wlozony do auta i podlaczony - efekt : kontrolka aku swieci sie. Silnik dziala, odpala, ale wieczorem juz zaczelo wszystko przygasac. Troche go podladuje na noc i na rano jade do mechanika-elektryka. -- F. |
|