Data: 2016-11-06 21:59:14 | |
Autor: Marcin | |
Akumulator - pojemnosc | |
Witam
Przyszedl czas na wymiane akumulatora w aucie (takie zwyklego 12V wspolpracujacego ze staromodnym silnikiem spalinowym, zadna hybryda itp). Jako osoba nie znjaca sie specjalnie na autach ale kiedys cos tam sie uczaca o pradzie, ladunku lektrycznym itp. wydawalo mi sie, ze im wieksza pojemnosc akumulatora tym lepiej. Ale w kilku miejscach w necie wyczytalem, ze nie nalezy kupowac akumulatora o pojemnosci wiekszej niz fabryczny bo bedzie niedoladowany. Niestety nigdzie nie ma wytlumaczonego dlaczego mialby sie taki akumulator nie doladowac. Przeciez alternator bedzie dawac caly czas napiecie ok. 14,5V i prad podczas jazdy bedzie plynal do akumulatora. Akumulator bedzie sie ladowal. Jak go bardzo rozladuje to po prostu ladowanie do pelna zabierze wiecej czasu. Ale jak mam w pelni naladowany akumulator i potrzbuje odpalic silnik to potrzebuje dokladnie tyle samo energii pobrac z akumulatora o duzej i malej pojemnosci a pozniej podczas jazdy tyle samo energii mu oddac z alternatora. Jak mamy akumulatorki paluszki o pojemnosci 500 mAh i 2000 mAh to nikt nam nie kaze kupowac innych ladowarek - jedynie proces ladowania bedzie dluzszy. Dlaczego inaczej mialoby byc w samochozie? Pozdrawiam, Marcin |
|
Data: 2016-11-06 13:56:23 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Akumulator - pojemnosc | |
Kup najwiekszy na jaki Cie stac i zeby sie zmiescil. Najlepiej kup w markecie z najtanszych. Jak sie uwali na gwarancji to bez gadania wymienia na nowy jak przetrzyma gwarancje to jeszcze z trzy cztery lata wytrzyma. Glupotami ze wiekszy nie bedzie doladowany sie nie przejmuj. Bo czym sie przejmowac jak szesc lat wytrzyma. Poza tym w samochodzie akumulator jest w stanie permanentnego niedoladowania bo z 14 woltow nie da sie akumulatora olowiowego naladowac do pelna. A jak by ktos sie uparl i naladowal do pelna to popsuje akumulator. Taka uroda akumulatorow rozruchowych, ma duza trwalosc bo nigdy do pelna nie naladowany. To ze robisz 5 kilometrow nie ma znaczenia bo ubytek energi przy rozruchu sprawnego silnika jest uzupelniony po minucie.
|
|
Data: 2016-11-07 01:11:26 | |
Autor: N1 | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu 2016-11-06 o 22:56, Zenek Kapelinder pisze:
To ze robisz 5 kilometrow nie ma znaczenia bo ubytek energi przy rozruchu sprawnego silnika jest uzupelniony po minucie.Śmiała teoria. Sprawdź w praktyce: rozruch, minuta jazdy, rozruch minuta jazdy... |
|
Data: 2016-11-07 01:26:54 | |
Autor: sirapacz | |
Akumulator - pojemnosc | |
Śmiała teoria. Sprawdź w praktyce: rozruch, minuta jazdy, rozruch minuta nie sprawdzi się jedynie w starym trupie który nie odpala od dotyku oraz/lub akumulatorze z dużą rezystancją wewnętrzną (czytaj - zużyty). na szybko: do uruchomienia silnika potrzeba 1-2 obroty wału. To jakieś 2 sekundy kręcenia. I powiesz mi, że altek nie wyrobi trzydziestokrotności energii zużytej przez alternator? Stawiam dolary przeciwko orzechom, że sprawny silnik+aku i taki test się powiedzie. |
|
Data: 2016-11-07 01:14:08 | |
Autor: re | |
Akumulator - pojemnosc | |
Użytkownik "Zenek Kapelinder" .... Kup najwiekszy na jaki Cie stac i zeby sie zmiescil. Najlepiej kup w markecie z najtanszych. Jak sie uwali na gwarancji to bez gadania wymienia na nowy jak przetrzyma gwarancje to jeszcze z trzy cztery lata wytrzyma. Glupotami ze wiekszy nie bedzie doladowany sie nie przejmuj. Bo czym sie przejmowac jak szesc lat wytrzyma. Poza tym w samochodzie akumulator jest w stanie permanentnego niedoladowania bo z 14 woltow nie da sie akumulatora olowiowego naladowac do pelna. A jak by ktos sie uparl i naladowal do pelna to popsuje akumulator. Taka uroda akumulatorow rozruchowych, ma duza trwalosc bo nigdy do pelna nie naladowany. To ze robisz 5 kilometrow nie ma znaczenia bo ubytek energi przy rozruchu sprawnego silnika jest uzupelniony po minucie. -- - Ale pierdoły. Ładowanie do 14,5 V oczywiście daje pełne naładowanie. Nie jest to tylko prymitywne napierniczanie dużym prądem do gazowania. |
|
Data: 2016-11-06 18:35:08 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Akumulator - pojemnosc | |
Gazowanie nie bierze sie z duzego pradu bo w samochodzie alternator da 40 i wiecej amperow i akumulator nie gazuje. Jak miszczu tego nie wiedziales to juz wiesz.
|
|
Data: 2016-11-07 17:12:02 | |
Autor: re | |
Akumulator - pojemnosc | |
Użytkownik "Zenek Kapelinder" .... Gazowanie nie bierze sie z duzego pradu bo w samochodzie alternator da 40 i wiecej amperow i akumulator nie gazuje. Jak miszczu tego nie wiedziales to juz wiesz. -- - A jak wiedziałem to twoje tępe uwagi nie mają sensu. |
|
Data: 2016-11-07 09:02:52 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator - pojemnosc | |
Dnia Mon, 7 Nov 2016 01:14:08 +0100, re napisał(a):
Użytkownik "Zenek Kapelinder" raczej dlatego, ze nie jest rozladowywany. -- - Z tym, ze wiele samochodow ma teraz mniej, nawet 13.8V. Naladuje, przynajmniej "prawie do pelna", ale wiecej czasu to zajmie. Nowsze pojazdy maja zas w komputerach jeszcze ciekawsze sterowania. J. |
|
Data: 2016-11-07 18:39:43 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Akumulator - pojemnosc | |
Z tym, ze wiele samochodow ma teraz mniej, nawet 13.8V. Te wnioski to z obserwacji, czy siedzisz w branży? -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2016-11-07 20:14:55 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu .11.2016 o 18:39 Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl> pisze:
Z tym, ze wiele samochodow ma teraz mniej, nawet 13.8V. Ja nie z branży ale potwierdzam powyższe. Wpadłem na to przez przypadek: mam w aucie starego Presidenta Herbarta z diodowym wyświetlaczem siły sygnału. Od czasu do czasu testuje sobie czy nadaję z odpowiednią mocą (powinny świecić wszystkie diody łącznie z dwoma czerwonymi). Z jakiegoś powodu co jakiś czas nie zapalała mi się ostatnia czerwona. Po kombinacjach ze strojeniem anteny, poprawą końcówek w końcu dotarło do mnie że wpływa na to jakiś czynnik niezależny od radia. Zmierzyłem napięcie w instalacji i Bingo! Napięcie zmienia się (niezależnie od obciążenia) od 13.8 do 14.7V. Kontroler ładowania musi mieć różne tryby pracy łącznie z podtrzymywaniem, konserwacją naładowanego akumulatora. Teraz już nie ma prostych regulatorów napięcia - są kontrolery dobierające napięcie zależnie od szeregu czynników. TG |
|
Data: 2016-11-07 20:20:07 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu .11.2016 o 20:14 Tomasz Gorbaczuk <gorbi@adres.pl> pisze:
mam w aucie starego Presidenta Herbarta z diodowym wyświetlaczem siły Presidenta Herberta miało być. TG |
|
Data: 2016-11-08 21:24:14 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Akumulator - pojemnosc | |
Zmierzyłem napięcie w instalacji i Bingo! Napięcie zmienia się A prostsze rozwiązanie, czyli oddanie auta do mechanika nie zadziałało? :-) -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2016-11-08 21:30:11 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu .11.2016 o 21:24 Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl> pisze:
Zmierzyłem napięcie w instalacji i Bingo! Napięcie zmienia się Auto sprawne. Co ma mechanik zaradzić? TG |
|
Data: 2016-11-07 01:23:00 | |
Autor: sirapacz | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu 2016-11-06 o 22:56, Zenek Kapelinder pisze:
Kup najwiekszy na jaki Cie stac i zeby sie zmiescil. Najlepiej kup w markecie z najtanszych. Jak sie uwali na gwarancji to bez gadania wymienia na nowy jak przetrzyma gwarancje to jeszcze z trzy cztery lata wytrzyma. Glupotami ze wiekszy nie bedzie doladowany sie nie przejmuj. Bo czym sie przejmowac jak szesc lat wytrzyma. Poza tym w samochodzie akumulator jest w stanie permanentnego niedoladowania bo z 14 woltow nie da sie akumulatora olowiowego naladowac do pelna. A jak by ktos sie uparl i naladowal do pelna to popsuje akumulator. Taka uroda akumulatorow rozruchowych, ma duza trwalosc bo nigdy do pelna nie naladowany. To ze robisz 5 kilometrow nie ma znaczenia bo ubytek energi przy rozruchu sprawnego silnika jest uzupelniony po minucie.rzadko się z tobą zgadzam w 100% ale tutaj nic dodać nic ująć. |
|
Data: 2016-11-06 21:03:10 | |
Autor: masti | |
Akumulator - pojemnosc | |
Marcin wrote:
Witam bo nie ładujesz go z zewnętrznej ładowarki do maksa za każdym razem a jak będziesz miał za duży to będzie ciągle niedoładowany, -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-11-06 22:26:56 | |
Autor: m4rkiz | |
Akumulator - pojemnosc | |
On 2016-11-06 22:03, masti wrote:
Jak mamy akumulatorki paluszki o pojemnosci 500 mAh i 2000 mAh to nikt bzdura, mozna wsadzic dowolnie wiekszy w granicach rozsadku* i bedzie dobrze niedoladowany bedzie jezeli bedziesz wiecej energii pobieral niz podawal i wielkosc akumulatora nie ma tu nic do rzeczy, jest to tylko kwestia eksploatacji samochodu jedyne na co trzeba zwrocic uwage to to ze niektore tansze a wieksze nie maja proporcjonalnie wiekszego pradu rozruchowego, co ma znaczenie w 'starych dieslach' *masa, wielkosc, samorozladowanie (wiekszy bedzie potrzebowal proporcjonalnie wiecej energii do uzupelnienia ale jest to raczej pomijalne) |
|
Data: 2016-11-06 21:32:47 | |
Autor: masti | |
Akumulator - pojemnosc | |
m4rkiz wrote:
On 2016-11-06 22:03, masti wrote: niedoladowany bedzie jezeli bedziesz wiecej energii pobieral niz podawal i wielkosc akumulatora nie ma tu nic do rzeczy, jest to tylko kwestia eksploatacji samochodu a przeczytałeś co napisałem i w jakim kontekście? wsadź sobie akku o 4 razy większej pojemności do auta i jeździj po mieście :) -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-11-06 22:00:53 | |
Autor: Budzik | |
Akumulator - pojemnosc | |
Użytkownik masti gone@to.hell ...
a przeczytałeś co napisałem i w jakim kontekście? To moze wytłumacz bo ja tez nie do konca rozumiem. Załózmy ze jezdze mało krótko, po miescie etc. Załózmy, ze kazde włączenie auta wiaze sie ujemnym bilansem pradowym - wiecej zuzywam niz doładowuje. Dlaczego ta sytuacja miałby lepiej wygladac w przypadku mniejszego aku? wsadź sobie akku o 4 razy większej pojemności do auta i jeździj po Nastepny co taaaaaka rybe złapał... Naprawde sadzisz, ze ktos chce włożyc 4 x wiekszy? Nie pojawiło ci sie pytanie - gdzie miałby go włozyc...? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz." Frank Herbert |
|
Data: 2016-11-06 22:26:32 | |
Autor: masti | |
Akumulator - pojemnosc | |
Budzik wrote:
Użytkownik masti gone@to.hell ... "Jak mamy akumulatorki paluszki o pojemnosci 500 mAh i 2000 mAh to nikt nam nie kaze kupowac innych ladowarek - jedynie proces ladowania bedzie dluzszy. Dlaczego inaczej mialoby byc w samochozie?" Nie pojawiło ci sie pytanie - gdzie miałby go włozyc...? to zupełnie inne pytanie -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-11-07 01:20:39 | |
Autor: sirapacz | |
Akumulator - pojemnosc | |
łagodnie mówiąc: możesz włożyć dowolnie duży akumulator do samochodu a nawet ciągnąć 450kg akumulatorów na przyczepce.
Nawet jeśli włożysz je puste to po uruchomieniu silnika (jakoś) ładowanie będzie ograniczone maksymalną wydajnością alternatora i dostępnego prądu. Żadnych dodatkowych minusów nie ma. no... może poza tym, ze jeśli uparcie uruchamiasz niesprawny samochód to prędzej aku padnie niż rozrusznik - w tym wypadku prędzej zapalisz rozrusznik ogniem niż rozładujesz 450kg akumulatorów. |
|
Data: 2016-11-07 09:03:24 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator - pojemnosc | |
Dnia Mon, 7 Nov 2016 01:20:39 +0100, sirapacz napisał(a):
łagodnie mówiąc: możesz włożyć dowolnie duży akumulator do samochodu a nawet ciągnąć 450kg akumulatorów na przyczepce. No i tu jest maly niuans - jesli te z przyczepki beda puste, to zanim sie naladuja, to miesiace moga minac. Lepiej bylo kupic maly akumulator, niz zasiarczyc i zmarnowac taka droga przyczepke. Druga sprawa - wychodzac z tych 6% samorozladowania/mc i szacujac ze na przyczepce bedzie z 1500Ah, to mi wychodzi 3Ah dziennie. no i malo jezdzacy pojazd moze juz miec problem z uzupelnieniem tego, w powiedzmy 15 minut. Ale to mowa o przyczepce, miedzy akumulatorem 40 a 80Ah nie bedzie roznicy. J. |
|
Data: 2016-11-07 09:31:42 | |
Autor: sirapacz | |
Akumulator - pojemnosc | |
No i tu jest maly niuans - jesli te z przyczepki beda puste, to zanim owszem:) ale ilość energii zmagazynowanej pozwoli i tak na dalsze uruchamianie silnika. Byle bilans był dodatni:) Lepiej bylo kupic maly akumulator, niz zasiarczyc i zmarnowac takateż racja:) ale z tą przyczepką chodziło o obaleni bzdury. Kupić największy jaki się da do auta i jeździć radośnie mijając ludzi z kablami i podniesionymi maskami Druga sprawa - wychodzac z tych 6% samorozladowania/mc i szacujac ze 3Ah przy to przez 5 minut ładowanie 24A - bez problemu:) Ale to mowa o przyczepce, miedzy akumulatorem 40 a 80Ah nie bedzie dokladnie |
|
Data: 2016-11-07 10:41:25 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator - pojemnosc | |
Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nvpe9e$js8$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
Lepiej bylo kupic maly akumulator, niz zasiarczyc i zmarnowac takateż racja:) Tez kiedys tak mowilem. Dzis akumulatory drogie ... po co przeplacac, na mniejszym tez odpala :-) Druga sprawa - wychodzac z tych 6% samorozladowania/mc i szacujac ze 3Ah przy to przez 5 minut ładowanie 24A - bez problemu:) Mam watpliwosci czy zwykly aku pociagnie 24A z 14.0V Owszem - pociagnie, jak juz bedzie istotnie rozladowany. Taki aku 1500Ah powienien pociagnac ... ale do przyczepki kable dlugie :-) I wracamy do kwesti - czy warto marnowac droga przyczepke. Ale takiego co sie pod maske zmiesci to nie dotyczy :-) J. |
|
Data: 2016-11-07 10:46:39 | |
Autor: sirapacz | |
Akumulator - pojemnosc | |
Tez kiedys tak mowilem. jak masz w slabszej kondycji silnik albo jakiś feler to potrzeba dużo prądu. ponadto diesel przy -30 zapala dość opornie (a moje benzynowe od strzała) Mam watpliwosci czy zwykly aku pociagnie 24A z 14.0Vpociągnie - krótko bo musiałbybyć wyłądowany. poza tym mówimy tu o doładowywaniu przyczepki akumulatorów więc podziel to przez 10 :) Owszem - pociagnie, jak juz bedzie istotnie rozladowany. można zrobić sobie kilka zwojów w kabinie i mamy ogrzewanie ;) I wracamy do kwesti - czy warto marnowac droga przyczepke. a tam drogą. za 1300 (?) w obi są:) za 10 akumulatorów 150Ah zapłacisz z dobre 4kpln :) |
|
Data: 2016-11-06 22:44:53 | |
Autor: m4rkiz | |
Akumulator - pojemnosc | |
On 2016-11-06 22:32, masti wrote:
m4rkiz wrote: nie ma to zadnego znaczenia, zaczynasz od pelnego akumulatora i w kazdej pojemnosci masz do uzupelnienia tyle samo po rozruchu dopiero w okolicach ktore teraz zaczynasz wymyslac zaczynaja sie jakies pojedyncze procenty(?) strat wiecej z okazji uzupelniania samorozladowania, tez kompletnie nieistotne w zwyklej eksploatacji |
|
Data: 2016-11-06 23:11:22 | |
Autor: Dykus | |
Akumulator - pojemnosc | |
Witam!
W dniu 2016-11-06 o 22:32, masti pisze: wsadź sobie akku o 4 razy większej pojemności do auta i jeździj po Liczymy - powinien być 40 Ah, wkładam 200 Ah: - samorozładowanie to 6%/miesiąc -> po 12h ok. 0,2 Ah - alarmy i inne czujki to 50mA -> po 12h ok. 0,6 Ah W sumie ok. 1Ah na 12h postoju. Przy prądzie ładowania 20A i sprawności procesu ładowania 80%, bilans się wyrównuje po ok. 3,5 min. Rozruch - 300A przez 2s -> 0,16Ah -> ładowanie 20A przez ok. 1min. Wychodzi, że w ciągu 5 min alternator dostarcza utracony ładunek. Błędne może być założenie co do stałego prądu podczas całego procesu ładowania. Ponadto, w praktyce początkowe wartości prądu ładowania potrafią sięgać 50A. U mnie po chwili prąd spada od kilku Amperów... Być może przy rozładowaniu bardzo dużym prądem proste i liniowe zależności nie działają... -- Pozdrawiam, Dykus. |
|
Data: 2016-11-07 09:28:31 | |
Autor: Shrek | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu 06.11.2016 o 22:32, masti pisze:
a przeczytałeś co napisałem i w jakim kontekście? No i? Jak wejdzie to nie widzę problemu. Shrek |
|
Data: 2016-11-06 22:28:59 | |
Autor: Hinek | |
Akumulator - pojemnosc | |
Uytkownik "masti" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nvo5qe$a2j$1@dont-email.me...
Nieprawda. To kwestia bilansu energetycznego. Jeśli zużyjesz mniej energii niż wyprodukuje alternator akumulator będzie naładowany. A z praktyki: W Trooperze zamiast 90 Ah mam zamontowane 2x90 Ah i oryginalny alternator. Po parodniowej pracy lodówki, albo ujeżdżania windy wystarczy kilka godzin jazdy i akumulatory są naładowane do pełna. -- Hinek |
|
Data: 2016-11-06 22:36:39 | |
Autor: re | |
Akumulator - pojemnosc | |
Użytkownik "masti"
bo nie ładujesz go z zewnętrznej ładowarki do maksa za każdym razem a jak będziesz miał za duży to będzie ciągle niedoładowany, -- - Jak nie, jak tak |
|
Data: 2016-11-06 22:29:49 | |
Autor: Dykus | |
Akumulator - pojemnosc | |
Witam!
W dniu 2016-11-06 o 21:59, Marcin pisze: Dlaczego inaczej mialoby byc w samochozie? Napisz o jaką różnicę pojemności chodzi i czy często używasz samochodu na krótkich dystansach (<10 min). Jeżeli zamiast 45 Ah chcesz wstawić 50 Ah to nie ma to znaczenia. Przy produkcji samochodu ekonomicznie może nie być to uzasadnione. -- Pozdrawiam, Dykus. |
|
Data: 2016-11-06 22:34:03 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator - pojemnosc | |
Dnia Sun, 6 Nov 2016 21:59:14 +0100, Marcin napisał(a):
Przyszedl czas na wymiane akumulatora w aucie (takie zwyklego 12V wspolpracujacego ze staromodnym silnikiem spalinowym, zadna hybryda itp). Jako osoba nie znjaca sie specjalnie na autach ale kiedys cos tam sie uczaca o pradzie, ladunku lektrycznym itp. wydawalo mi sie, ze im wieksza pojemnosc akumulatora tym lepiej. Dokladnie tak ... ale po co przeplacac ? Ale w kilku miejscach w necie wyczytalem, ze nie nalezy kupowac akumulatora o pojemnosci wiekszej niz fabryczny bo bedzie niedoladowany. Niestety nigdzie nie ma wytlumaczonego dlaczego mialby sie taki akumulator nie doladowac. Wytlumaczenie jest w miare proste: oni nie wiedza, co pier* :-) Jest jeden czynnik - prad samowyladowania. Ale to musialbym chyba akumulator z uboota na przyczepce wozic, zeby to bylo istotne. Przeciez alternator bedzie dawac caly czas napiecie ok. 14,5V i prad podczas jazdy bedzie plynal do akumulatora. Akumulator bedzie sie ladowal. to jest troche bardziej skomplikowane. Wydajnosc alternatora jest ograniczona, i zalezna od obrotow. W korku, ze swiatlami, dmuchawa i grzaniem szyby - moze zabraknac. Ale wtedy i dla mniejszego zabraknie. Z kolei jak nie zabraknie, to prad ladowania zalezy od czegos, co by w skrocie mozna nazwac rezystancja wewnetrzna, i taki wiekszy aku powinien wiekszy prad przyjmowac przy tym samym napieciu. Jak go bardzo rozladuje to po prostu ladowanie do pelna zabierze wiecej czasu. Ale jak mam w pelni naladowany akumulator i potrzbuje odpalic silnik to potrzebuje dokladnie tyle samo energii pobrac z akumulatora o duzej i malej pojemnosci Niekoniecznie - duzy moze "lepiej zapalac" i w efekcie mniej energii sie zuzyje :-) a pozniej podczas jazdy tyle samo energii mu oddac z alternatora. A jak czasu zabraknie, bo mam do pracy tylko 4 km ? :-) Jak mamy akumulatorki paluszki o pojemnosci 500 mAh i 2000 mAh to nikt nam nie kaze kupowac innych ladowarek - jedynie proces ladowania bedzie dluzszy. Dlaczego inaczej mialoby byc w samochozie? Ja tam mam taka, co sie prad ladowania wybiera, 200, 500 lub 700mA. I wcale nie jest takie pewne czy mozna mniejszym pradem ladowac :-) J. |
|
Data: 2016-11-06 23:27:17 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Akumulator - pojemnosc | |
Dnia Sun, 6 Nov 2016 22:34:03 +0100, J.F. napisał(a):
a pozniej podczas jazdy tyle samo energii mu oddac z alternatora. W dzisiejszych samochodach alternator to lubi mieć prąd maksymalny porównywalny z prądem pobieranym przez rozrusznik. Nawet odliczając wszystko to, co idzie na odbiorniki i rozładowanie na postoju, to może się okazać że nawet 1km wystarczy. No chyba że ktoś dłużej kręci rozrusznikiem niż potem jedzie :) Zresztą nawet jak, to i tak lepiej mieć większy rozrusznik - nawet jak ktoś raz na 3mce jedzie gdzieś dalej, to jak doładuje wtedy duży akumulator, to mu potem na więcej krótkich skoków starczy. |
|
Data: 2016-11-06 23:10:15 | |
Autor: Irokez | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu 2016-11-06 o 21:59, Marcin pisze:
Witam Bo to bzdura. Bilans jest bilansem. Przeciez alternator bedzie dawac caly czas napiecie ok. 14,5V i prad Pi razy drzwi tak jest. Jak mamy akumulatorki paluszki o pojemnosci 500 mAh i 2000 mAh to nikt Popatrz jaki Ci wejdzie. Ja zamiast 45Ah mogę wsadzić okolice 62Ah i koniec. 72Ah za duży wymiarami. Z drugiej strony, jak starcza takie 45Ah (nie trzymasz go z włączonym radiem godzinami czy też nie masz super-hiper umpa umpa audio) to po co przepłacać? Jak chcesz weź sobie numer większy i tyle. zdrówko. -- Irokez |
|
Data: 2016-11-07 01:28:36 | |
Autor: sirapacz | |
Akumulator - pojemnosc | |
Z drugiej strony, jak starcza takie 45Ah (nie trzymasz go z włączonym bo w zimie przy -30 każda Ah na wagę złota, poza tym stopniowo będzie tracił pojemność i większy dopiero po jakimś czasie będzie miał nominalną pojemność mniejszego. |
|
Data: 2016-11-07 19:15:22 | |
Autor: Irokez | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu 2016-11-07 o 01:28, sirapacz pisze:
Do jakiegoś trupa może i tak Mi 2.4JTD zapalał bez problemów w zimie na 8 letniej Varcie 42Ah bodajże, bo wpadłem na pomysł aby wymienić sobie akumulator na Centrę, tfu, Fiuturę 75Ah chyba, która podziałała 3 tygodnie. Stary oczywiście zdałem przy zakupie... Zanim udało się dostać nowy (co jest nie lada wyczynem kupując u "prywaciarza") to cały luty z temperaturami w okolicach do -10 stopni, zjeździłem taką Vartą wyciągniętą ze starego Fiata Siena. No ale poranne -26 stopni (auto stało na dworze) też nie zrobiło wrażenia na 2.4JTD. A jak benzyna... -- Irokez |
|
Data: 2016-11-08 09:10:55 | |
Autor: sirapacz | |
Akumulator - pojemnosc | |
Mi 2.4JTD zapalał bez problemów w zimie na 8 letniej Varcie 42Ahzrobilem ten sam blad. Krecil slabo (ale krecil) i chcialem poprawic..... Obecnie po drugim albo trzecim boshu silver dalem sobie spokoj i kupilem duży marketowy z tesco....i dziala.... No ale poranne -26 stopni (auto stało na dworze) też nie zrobiło w doblo mam Fiamm ktory szedl na pierwszy montaż. już słabo kręci ale ma już 9(!) lat. |
|
Data: 2016-11-08 09:42:29 | |
Autor: Shrek | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu 08.11.2016 o 09:10, sirapacz pisze:
zrobilem ten sam blad. Krecil slabo (ale krecil) i chcialem poprawic..... Ja kupiłem ostatnio akumulator o rdzennie polskiej nazwie NordStar... z Piastowa. Zobaczymy jak się sprawdzi, ale to ponoć Sznajder z bardziej budżetową nalepką. Tak czy inaczej - kosztował 180PLN (chyba 60Ah). Biorąc pod uwagę cenę i że polski, to chyba dobry wybór. Nawet jak przestanie działać po dwóch latach, to wolę zapłacic Polakom niż Niemcom. Ich Bosch dwa lata wytrzymał zanim kilka razy obudził się rano martwy. w doblo mam Fiamm ktory szedl na pierwszy montaż. już słabo kręci ale ma W Accordzie jak wymieniałem akumulator, to aż usiadłem z wrażenia - Varta... 10 letnia. Choć przez pierwsze 6 lat we Włoszech jeżdził, potem przez trzy lata więcej stał w garażu niż jeździl, więc i mrozy mu nie dokuczały. Shrek |
|
Data: 2016-11-08 10:01:52 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator - pojemnosc | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nvs35l$ju3$1@node2.news.atman.pl...
Ja kupiłem ostatnio akumulator o rdzennie polskiej nazwie NordStar... z Piastowa. Zobaczymy jak się sprawdzi, ale to ponoć Sznajder z bardziej budżetową nalepką. Drugiej fabryki akumulatorow chyba w Piastowie nie ma ... czy Sznajder sprzedaje podzespoly ? Tak czy inaczej - kosztował 180PLN (chyba 60Ah). Biorąc pod uwagę cenę i że polski, to chyba dobry wybór. Nawet jak przestanie działać po dwóch latach, to wolę zapłacic Polakom niż Niemcom. Teraz takie czasy, ze nie dojdziesz. Kupujesz opony Debica, a okazuja sie byc made in Turkey. Kupujesz made in Germany, a tak naprawde in Poland. Fotki jakiegos akumulatora polskiego i Bannera tez widzialem - pudla identyczne. I nie wiem - rebranding, sprzedaz pudel, czy wspolny dostawca tychze ... W Accordzie jak wymieniałem akumulator, to aż usiadłem z wrażenia - Varta... 10 letnia. Choć przez pierwsze 6 lat we Włoszech jeżdził, potem przez trzy lata więcej stał w garażu niż jeździl, więc i mrozy mu nie dokuczały. Ogolnie akumulator dlugo potrafi wytrzymac, tylko: a) trzeba samochodu uzywac, b) trzeba go dlugie lata trzymac, aby wiedziec, c) trzeba miec alternator w dobrym stanie A jak sie po pierwszych klopotach kupuje nowy aku, bez sprawdzenia elektryki, auta uzywa sporadycznie, to potem nie ma sie co dziwic, ze pada po dwoch latach. J. |
|
Data: 2016-11-08 10:27:11 | |
Autor: Shrek | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu 08.11.2016 o 10:01, J.F. pisze:
Drugiej fabryki akumulatorow chyba w Piastowie nie ma ... czy Sznajder To są rożne marki tej samej fabryki. Swoją droga oni są ... no słabi marketingowo. Czasy się zmieniły i "angielske" nazwy brzmią po prostu chińsko i taki "nordstar" miałby na pewno lepszy marketing gdyby nie był kojarzony z jednyu z GHW skąd akumulatorów (czyli w praktyce z Chin) a marka nazywała się po prostu ZPA Piastów. Tak czy inaczej - kosztował 180PLN (chyba 60Ah). Biorąc pod uwagę cenę Niby tak. Choć w sumie pomysł, żeby akumulatory z Piastowa produkować w Chinach i sprzedawć podtem pod chińsko brzmącą marką jest... bez sensu;) W Accordzie jak wymieniałem akumulator, to aż usiadłem z wrażenia - A jak sie po pierwszych klopotach kupuje nowy aku, bez sprawdzenia Sprawdziłem i napięcie ładowania i prąd "na martwo". Były ok. Shrek |
|
Data: 2016-11-08 10:40:16 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator - pojemnosc | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nvs5pf$hi8$2@node1.news.atman.pl...
W dniu 08.11.2016 o 10:01, J.F. pisze: Drugiej fabryki akumulatorow chyba w Piastowie nie ma ... czy Sznajder To są rożne marki tej samej fabryki. Swoją droga oni są ... no słabi marketingowo. Czasy się zmieniły i "angielske" nazwy brzmią po prostu chińsko i taki "nordstar" miałby na pewno lepszy marketing gdyby nie był kojarzony z jednyu z GHW skąd akumulatorów (czyli w praktyce z Chin) a marka nazywała się po prostu ZPA Piastów. A jednak ... widac te angielskie nazwy sie sprzedaja lepiej niz polskie. Albo wlasciciele maja szersze plany eksportowe. Moze tez chodzi o to, zeby nieswiadomy klient kupil taniego Nordstara, a swiadomy nieco drozszego ZAP :-) Albo ... to sie od drugiej strony wzielo, jakis handlowiec wymyslil sobie wlasna marke i zamowil od najtanszego dostawcy. Za rok tez zamowi u najtanszego. Tak czy inaczej - kosztował 180PLN (chyba 60Ah). Biorąc pod uwagę cenę Niby tak. Choć w sumie pomysł, żeby akumulatory z Piastowa produkować w Chinach i sprzedawć podtem pod chińsko brzmącą marką jest... bez sensu;) A moze sensowny - akumulatory akurat ciezkie i transport pewnie drogi, ale niejedna rzecz sie okazywala znacznie tansza z Chin niz z rodzimej produkcji. Trzeba tylko w odpowiednim momencie zamienic fabryke w hurtownie :-) Handlowcy moga tez wiedziec, ze marka nie ma znaczenia - kazdy tani akumulator sie sprzeda :-) A klient na padniety za 2 lata nie bedzie narzekal, i nie powie "nigdy wiecej Centry" :) J. |
|
Data: 2016-11-06 23:20:38 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Akumulator - pojemnosc | |
Dnia Sun, 6 Nov 2016 21:59:14 +0100, Marcin napisał(a):
Jako osoba nie znjaca sie specjalnie na autach ale kiedys cos tam sie uczaca o pradzie, ladunku lektrycznym itp. wydawalo mi sie, ze im wieksza pojemnosc akumulatora tym lepiej. Ale w kilku miejscach w necie wyczytalem, ze nie nalezy kupowac akumulatora o pojemnosci wiekszej niz fabryczny bo bedzie niedoladowany. Bo Ty się uczyłeś, a oni nie :) Większy z elektrycznego punktu widzenia zawsze będzie lepszy, tyle że cięższy i droższy. |
|
Data: 2016-11-07 00:26:38 | |
Autor: PiteR | |
Akumulator - pojemnosc | |
na ** p.m.s ** Marcin pisze tak:
Przyszedl czas na wymiane akumulatora w aucie (takie zwyklego 12V wspolpracujacego ze staromodnym silnikiem spalinowym, zadna Niektórzy w zimie tak mało jeżdżą że każdy akumulator zniszczą duży czy mały. Jak nawet wsadzisz naładowany 100Ah to nic się nie stanie. Trzeba tylko sprawdzić ładowanie jak włożysz nowy akumulator żeby go nie zmarnować szybko słabym ładowaniem. zimny silnik, rano, mróz - 14.4v nagrzany silnik + światła, dmuchawa - 13.6v Jeśli jest stale mniej niż 13.6v to niebałdzo. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|
Data: 2016-11-07 10:26:56 | |
Autor: Jacek | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu 06.11.2016 o 21:59, Marcin pisze:
Przeciez alternator bedzie dawac caly czas napiecie ok. 14,5V i pradTeż tak myślę. Dawno temu, jak założylem do syreny akumulator 120 Ah (jeździł w bagażniku), to ten faktycznie był niedoładowany, gdyż prądnica miała całe 300 W mocy na dodatek zaczynała jako tako ładować dopiero powyżej ok 2000 obrotów. Nie wydaje mi się, żeby współczesne auta miały mocniejsze alternatory w wersjach z większym aku. Jacek |
|
Data: 2016-11-07 11:10:02 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator - pojemnosc | |
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nvphd5$6df$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 06.11.2016 o 21:59, Marcin pisze: Przeciez alternator bedzie dawac caly czas napiecie ok. 14,5V i pradTeż tak myślę. Dawno temu, jak założylem do syreny akumulator 120 Ah (jeździł w bagażniku), to ten faktycznie był niedoładowany, gdyż prądnica miała całe 300 W mocy na dodatek zaczynała jako tako ładować dopiero powyżej ok 2000 obrotów. A nie powinien. Wiekszy akumulator: a) prawdopodobnie latwiej odpali syrene, wiec zuzyje mniej ladunku, b) ma szanse przyjac wiekszy prad i szybciej sie podladowac, c) owszem, prawdopodobnie bedzie mial wieksze samorozladowanie do uzupelnienia ... ale to beda jakies miliampery. Moga byc istotne tylko w jakims granicznym przypadku - ze akurat tych kilku mA w bilansie brakuje. A tak normalnie, to przy pierwszej dluzszej jezdzie sie naladuje do pelna, a przy krotkich ... wiekszy aku na dluzej starczy :-) Nie wydaje mi się, żeby współczesne auta miały mocniejsze alternatory w wersjach z większym aku. Hm, musialbym sprawdzic, ale cos mi sie wydaje, ze moga miec wiekszy. Z tym, ze moze to byc niezalezne od pojemnosci - wieksze aku maja modele z wiekszym silnikiem, a przy okazji sa lepiej wyposazone i stad wiekszy alternator. J. |
|
Data: 2016-11-07 11:15:57 | |
Autor: sirapacz | |
Akumulator - pojemnosc | |
Hm, musialbym sprawdzic, ale cos mi sie wydaje, ze moga miec wiekszy. fiat kiedyś oferował do nowych samochodów jako opcję zestaw zimowy: wiekszy akumulator, większy alternator i większy rozrusznik - więc nawet do pojedynczego modelu i silnika możesz mieć dostępny altek o większej wydajności |
|
Data: 2016-11-07 17:40:18 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu .11.2016 o 10:26 Jacek <krystian.mazurek@alektum.com> pisze:
Nie wydaje mi się, żeby współczesne auta miały mocniejsze alternatory w wersjach z większym aku. Działa to w ten sposób - gdy auto ma bogatsze wyposażenie (podgrzewane fotele, kierownicę, szyberdach elektryczny, dogrzewanie elektryczne w module klimatyzacji itp) fabryka wkłada większy akumulator i daje wtedy mocniejszy alternator (ponad 200A zamiast standardowych 150A ). TG |
|
Data: 2016-11-07 18:45:49 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Akumulator - pojemnosc | |
fabryka wkłada większy akumulator i daje wtedy mocniejszy alternator Widziałeś na oczy czy opowiadasz? Bo do 150A, to w szczycie dochodził alternator w starym starze, jak kiedyś widziałem. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2016-11-07 19:18:31 | |
Autor: Irokez | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu 2016-11-07 o 18:45, Mateusz Bogusz pisze:
fabryka wkłada większy akumulator i daje wtedy mocniejszy alternator Ale w czym problem? VW Phaeton ma 190A. Ma też 2 akumulatory, jeden do elektroniki, drugi rozruchowy. -- Irokez |
|
Data: 2016-11-07 19:43:23 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator - pojemnosc | |
Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nvqekk$4d8$1@node2.news.atman.pl...
fabryka wkłada większy akumulator i daje wtedy mocniejszy alternator Widziałeś na oczy czy opowiadasz? Bo do 150A, to w szczycie dochodził alternator w starym starze, jak kiedyś widziałem. Coraz mocniejsze alternatory teraz daja. Star ? Po co mu taki mocny alternator ? Za to w nowoczesnej osobowce pradu trzeba duzo. swiatla caly czas, dmuchawy, klima, podgrzewane siedzenia, szyby, ABS, ESP, TSC, wspomaganie kierownicy, 100W radio, automatyczna skrzynia, LSD ... Zobacz np tu: http://www.iparts.pl/auto-czesci/alternator,volvo,xc90-ii-od-2014-09,t6-awd-321km,120-13084-107555-100350.html 215A J. |
|
Data: 2016-11-07 20:18:04 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu .11.2016 o 18:45 Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl> pisze:
fabryka wkłada większy akumulator i daje wtedy mocniejszy alternator Alternator w moim aucie: http://www.iparts.pl/czesc/alternator-valeo-440426,citroen,c4-grand-picasso-i-ua_-od-2006-10,2-0-hdi-165-163km,21-6231-6640-100350-0-21-440426.html 230A TG |
|
Data: 2016-11-08 21:33:04 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Akumulator - pojemnosc | |
>fabryka wkłada większy akumulator i daje wtedy mocniejszy alternator > 230A Ja tam widzę prawie wszystkie po 150A, tylko ta jedna sztuka ma więcej. Na iparts można kupić alterantor 170A do Octavii I, choć w wersji Tour+Ice+ z bajerami fabryka wsadzała 70A. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2016-11-08 21:39:51 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu .11.2016 o 21:33 Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl> pisze:
>fabryka wkłada większy akumulator i daje wtedy mocniejszy alternator Czyli rozumiem, że wiesz lepiej ode mnie co mam w aucie. Przed chwilą pisałeś, że 150A to tylko w starze. A tu pacz pan - standardowy w hdi165 to 150A. TG |
|
Data: 2016-11-07 19:37:37 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Akumulator - pojemnosc | |
Dnia Sun, 6 Nov 2016 21:59:14 +0100, Marcin napisał(a):
Ale w kilku miejscach w necie wyczytalem, ze nie nalezy kupowac akumulatora o pojemnosci wiekszej niz fabryczny bo bedzie niedoladowany. Z waszych postów, panowie, widzę że żaden z was nie jest elektrykiem. Więc niech ja, elektryk, wetknę swoje 3grosze: 1. Nie ma znaczenia (w pierwszym przybliżeniu) czy damy do bryki aku 30 czy 300 Ah nie zwiększając alternatora. I ten i ten będą odpowiednio naładowane przy typowej jeździe, ponieważ o stopniu naładowania decyduje znacznie bardziej bilans energetyczny aniżeli moc maksymalna alternatora. 2. Wielu z was sądzi że aku aby się nie psuł musi być możliwie mocno naładowany. To nieprawda, może sobie pozostawać w dowolnym punkcie charakterystyki rozładowania oprócz głębokiego rozładowania. Wręcz przeciwnie, ładowanie "pod korek" psuje aku, ponieważ dostarczana energia się zużywa nie na pożyteczne reakcje chemiczne a na rozkład wody. 3. O przydatności aku do rozruchu decyduje więcej parametrów niż tylko aktualne spoczynkowe napięcie aku czy jego pojemność znamionowa. Zapominacie najczęściej o oporności wewnętrznej aku oraz o wielu różnych łączeniach obwodu rozruchu z których każdy może ograniczyć moc dostarczaną do rozrusznika dużo bardziej niż oporność wewnętrzna aku i co czyni wasze osobiste doświadczenia nieporównywalnymi, bo nikt (niemal) z was nie kontroluje styków :) Bardzo ważna jest oporność wewnętrzna. Ważne są też np. zależność tej oporności od temperatury czy maksymalny dopuszczalny prąd rozruchu. 4. Paradoksalnie, aku o mniejszej pojemności może być lepszym źródłem energii do rozruchu niż aku o dużej pojemności, ponieważ ten pierwszy z reguły będzie miał mniejszą oporność wewnętrzną. Dlatego jeśli ktoś chce uniknąć kłopotów z rozruchem niech popatrzy najpierw na styki nie na Ah. A aku o dużej pojemności jest potrzebny tylko kiedy potrzebujemy dużo energii między jazdami, np. w wozach kempingowych. Oczywiście, rozładowując aku w nocy należy pamiętać o odpowiednio długiej jeździe w dzień. Dodatkowo, aku o mniejszej pojemności (i tym samym gabarycie) będą miały większą trwałość płyt, a IMO najczęstszy powód zakończenia pracy przez aku to wykruszenie masy czynnej płyt lub ich deformacja powodujące zwarcie w celi. 5. Do współpracy alternatora z aku dziś są używane dosyć skomplikowane algorytmy o których na dobrą sprawę nikt (oprócz producenta wozu) nic nie wie dlatego prędzej niż niedoładowania spodziewałbym się że dając aku inny niż przewiduje fabryka można się narazić na kaprysy ze strony automatyki. Ale to bardzo mało prawdopodobne, tym mniej im mniej skomplikowany układ ładujący, i też z tego powodu że charakterystyki wszystkich aku ołowiowych samochodowych są bardzo do siebie podobne. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2016-11-07 23:22:20 | |
Autor: PiteR | |
Akumulator - pojemnosc | |
na ** p.m.s ** Jacek Maciejewski pisze tak:
4. Paradoksalnie, aku o mniejszej pojemności może być lepszym dlaczego będzie miał mniejszą oporność wewnętrzną? -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|
Data: 2016-11-08 10:08:51 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Akumulator - pojemnosc | |
Dnia Mon, 07 Nov 2016 23:22:20 +0100, PiteR napisał(a):
na ** p.m.s ** Jacek Maciejewski pisze tak: Większa pojemność wymaga większej ilości masy czynnej a to znaczy że będzie mniej ołowiu metalicznego w ramkach. Ołów ma lepszą przewodność niż masa czynna. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2016-11-08 11:20:32 | |
Autor: PiteR | |
Akumulator - pojemnosc | |
na ** p.m.s ** Jacek Maciejewski pisze tak:
4. Paradoksalnie, aku o mniejszej pojemności może być lepszym myślałem, że większy gabaryt to proporcjonalnie więcej wszystkiego. To skąd większe prądy rozruchowe przy większych pojemnościach skoro oporność wewnętrzna nie jest mniejsza? -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|
Data: 2016-11-08 13:05:49 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Akumulator - pojemnosc | |
Dnia Tue, 08 Nov 2016 11:20:32 +0100, PiteR napisał(a):
myślałem, że większy gabaryt to proporcjonalnie więcej wszystkiego. Oj, trzeba detalicznie mówić? Porównuję aku o różnych pojemnościach a takich samych lub bardzo zbliżonych gabarytach. Do skrzynki możesz wetknąć albo więcej masy czynnej albo więcej ołowiu, na raz się nie da. Zgadnij który będzie miał większą pojemność? -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2016-11-08 14:06:22 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator - pojemnosc | |
Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:osoah8u849is$.1wxi9gynq0152.dlg@40tude.net...
Dnia Tue, 08 Nov 2016 11:20:32 +0100, PiteR napisał(a): myślałem, że większy gabaryt to proporcjonalnie więcej wszystkiego. Oj, trzeba detalicznie mówić? Porównuję aku o różnych pojemnościach a Ale skoro w skrzynce miesci sie duzy akumulator, to zgadnij co bedzie w aku malej pojemnosci: a) ktos da plyty z grubsza warstwa olowiu, bo mozna, miejsce jest b) ktos da standardowe plyty, ale w mniejszej ilosci, c) ktos da plyty standardowej grubosci, ale nizsze, d) b) plus wypelnienie wolnego miejsca szklem/piaskiem Ja obstawiam b, c, d. A a) to nie obstawiam :-) Owszem, patrzac po katalogach, to znajdzie sie mniejszy akumulator z wiekszym pradem, wiec moze i niektorzy robia a). I kaza sobie zaplacic :-) J. |
|
Data: 2016-11-08 15:48:37 | |
Autor: Adam | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu 2016-11-08 o 14:06, J.F. pisze:
Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup W handlu te akumulatory to: * trakcyjne * rozruchowe -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2016-11-09 14:12:28 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator - pojemnosc | |
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nvsok3$vrd$2@usenet.news.interia.pl...
W dniu 2016-11-08 o 14:06, J.F. pisze: Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup W handlu te akumulatory to: Nie nie. Ciagle mowimy o rozruchowych. Ale sa takie z wiekszym i mniejszym problem rozruchowym - co tam klient woli i za co chce zaplacic :-) Byly tez takie z ekstremalnym - np 1000A z 50Ah, zwijkowe, a przy okazji chyba od glebokiego rozladowania mniej cierpialy. J. |
|
Data: 2016-11-10 09:29:50 | |
Autor: Adam | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu 2016-11-09 o 14:12, J.F. pisze:
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup Były i są. Np. Optima - ale są w różnych typach i kolorach - od czerwonego do niebieskiego ;) Bodajże żółte dobrze sprawdzają się w terenówkach przy pracy z wyciągarką. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2016-11-08 07:50:15 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator - pojemnosc | |
Dnia Mon, 7 Nov 2016 19:37:37 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):
1. Nie ma znaczenia (w pierwszym przybliżeniu) czy damy do bryki aku 30 Ten bilans moze sie pogorszyc, jak stoje w korku, z wlaczonymi swiatlami, dmuchawa i dodatkowymi grzalkami. 2. Wielu z was sądzi że aku aby się nie psuł musi być możliwie mocno olowiowy rozruchowy tez ? przeciwnie, ładowanie "pod korek" psuje aku, ponieważ dostarczana Ale to chyba "nad korek", a nie "pod". Wody do akumulatora przestalo sie dolewac - wystarczylo ograniczyc napiecie do tych 14-14.5V, czy wychwytuja wilgoc z powietrza ? 4. Paradoksalnie, aku o mniejszej pojemności może być lepszym źródłem Odwrotnie raczej. Znajdz akumulator 50Ah i 900A. No i w cenie ponizej 300 zl :-) Dlatego jeśli ktoś chce Prawde mowiac styki to zawodzily w maluchu ... i w punto. A aku o dużej pojemności jest potrzebny tylko kiedy potrzebujemy dużo No i jak sie zrobi -30, i silnik "nie chce zapalic". Dodatkowo, aku o mniejszej pojemności (i tym samym gabarycie) będą miały Owszem ... ale skad ta inna trwalosc ? 5. Do współpracy alternatora z aku dziś są używane dosyć skomplikowane Ale sporo osob ma jeszcze proste instalacje. J. |
|
Data: 2016-11-08 10:20:48 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Akumulator - pojemnosc | |
Dnia Tue, 8 Nov 2016 07:50:15 +0100, J.F. napisał(a):
Ten bilans moze sie pogorszyc, jak stoje w korku, z wlaczonymiOwszem, może. Ale dokładnie w taki sam sposób dla dowolnej pojemności. Albo inaczej rozumiemy słowo "bilans". olowiowy rozruchowy tez ?A czemu nie? Wody do akumulatora przestalo sie dolewac - wystarczylo ograniczycWystarczyło. Wspomniałem niżej o skomplikowanych algorytmach do ładowania, uwzględniających np. temp. aku. Odwrotnie raczej. Znajdz akumulator 50Ah i 900A. No i w cenie ponizejMówię tu o dwóch aku o różnych pojemnościach lecz tym samym gabarycie. Prawde mowiac styki to zawodzily w maluchu ... i w punto.Mało widziałeś :) No i jak sie zrobi -30, i silnik "nie chce zapalic".Jak się nie pamięta o odpowiednim oleju czy paliwie to nie nadrobi tego pojemnością aku. Owszem ... ale skad ta inna trwalosc ?Z mniej delikatnej konstrukcji płyt, Ale sporo osob ma jeszcze proste instalacje.Toteż powinni sprawdzać poziom elektrolitu :) -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2016-11-08 11:11:50 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator - pojemnosc | |
Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p3h852nv7fhe.c7yv7f9rjnjw.dlg@40tude.net...
Dnia Tue, 8 Nov 2016 07:50:15 +0100, J.F. napisał(a): Ten bilans moze sie pogorszyc, jak stoje w korku, z wlaczonymi Owszem, może. Ale dokładnie w taki sam sposób dla dowolnej pojemności. Bilans owszem. Ale czy te akumulatory takie "naladowane" ? Ogolnie - w wiekszosci tak, ale w szczegolnych wypadkach nie dalbym glowy. A wtedy - wiekszemu akumulatorowi latwiej przetrwac okres ujemnego bilansu :-) olowiowy rozruchowy tez ?A czemu nie? Skoro szkodzi mu glebokie rozladowanie, to czemu takie polowiczne nie ? Takie minimalne mu nie szkodzi - 3s krecenia rozrusznikiem :-) Wody do akumulatora przestalo sie dolewac - wystarczylo ograniczycWystarczyło. Wspomniałem niżej o skomplikowanych algorytmach do Ale przestalem dolewac juz dawno, a tam w samochodzie nie bylo skomplikowanego algorytmu, tylko zwykly polprzewodnikowy regulator napiecia. Precyzyjny znaczy sie. Tak czy inaczej ciekaw jestem - przeciez nawet przy tych 14.5V cos gazuje i wody powinno ubywac. Na tyle malo, ze przez 10 lat nie trzeba dolewac, czy jednak jakos wylapuja wilgoc z powietrza ? Odwrotnie raczej. Znajdz akumulator 50Ah i 900A. No i w cenie ponizejMówię tu o dwóch aku o różnych pojemnościach lecz tym samym gabarycie. No to w tym mniej pojemnym plyty telepia i elektrolit chlupocze :-) Prawde mowiac styki to zawodzily w maluchu ... i w punto. Mało widziałeś :) Moze i malo, ale mnie leniowi nigdy sie nie chialo tych stykow pucowac nadmiernie, bywaly w stanie, ktorzy inni by okreslili na "agonalny", a auto zapala bez problemow. Nie dotyczy malucha ... i powtorke widzialem w punto .. No i jak sie zrobi -30, i silnik "nie chce zapalic".Jak się nie pamięta o odpowiednim oleju czy paliwie to nie nadrobi tego paliwo to jedno, olej drugie (zgodnie z zaleceniem fabryki - 20W :-)) a reszta to trzecie. Jak widac ciezka zima - wielu ma problem z zaplonem. I akumulator nie kreci 2s, tylko 2 minuty :-) Owszem ... ale skad ta inna trwalosc ?Z mniej delikatnej konstrukcji płyt, Wage by warto sprawdzic ... olow teraz drogi, po co go dawac wiecej niz potrzeba :-) Ale sporo osob ma jeszcze proste instalacje.Toteż powinni sprawdzać poziom elektrolitu :) Nie ma potrzeby ... i czesto nie ma mozliwosci. Korki teraz zaklejone, do gwarancji musi dotrwac bez dolewek. J. |
|
Data: 2016-11-08 11:26:47 | |
Autor: Adam | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu 2016-11-08 o 11:11, J.F. pisze:
(...) Maluch miał akumulator z przodu, a rozrusznik i regler z tyłu auta. A starsze wersje miały prądnicę. A jak ktoś boi się o bilans, to zawsze można dać dwa akumulatory z tzw. "izolatorem akumulatorów". Wtedy jeden jest dedykowany tylko do rozruchu, natomiast drugi dla reszty odbiorników. Wtedy ten drugi może być trakcyjny albo jachtowy. Albo jeszcze lepiej zasadowy - ten może być rozładowany do zera i może stać tak dowolnie długo. Poza tym żyje kilkadziesiąt lat, a nie kilka, jak kwasowe. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2016-11-08 13:51:11 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator - pojemnosc | |
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nvs995$1oq$1@usenet.news.interia.pl...
W dniu 2016-11-08 o 11:11, J.F. pisze: (...) Maluch miał akumulator z przodu, a rozrusznik i regler z tyłu auta. A starsze wersje miały prądnicę. Niektore samochody maja silnik z przodu, a akumulator z tylu. I im nie przeszkadza. A to taka smieszna sprawa - maluch zapala normalnie, pracuje normalnie, gasisz, odpalasz ... i nic, tylko lampki gasna. Trzeba w ciemno klemy przeskrobac, albo z miernikiem ustalic, ze to na styku. W zadnym innym samochodzie tego nie widzialem ... az ujrzalem w punto. Zeby bylo ciekawiej - to akumulator byl w tym punto nowy, tydzien wczesniej zalozony. Z czego ten fiat klemy robi ? J. |
|
Data: 2016-11-15 17:14:32 | |
Autor: Scobowski | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu 06.11.2016 o 21:59, Marcin pisze:
Witam(ciach) A jak na płocie napiszą "dupa" .... ? ;-) Myślę, że słowo-klucz, którego tu brakło to DUŻO (większy). Wkładaj największy (a lepiej najmocniejszy - z najlepszym prądem rozruchowym) jaki zmieści się w przewidzianym na niego moejscu w samochodzie. O ile będzie większy pojemnościowo od starego? 10% 20%? Myślę, że o problemie z niedoładowaniem mozna mówić w maluchu z prądnicą, którego uszczęśliwiono 2x wiekszą baterią ;-) |
|
Data: 2016-11-15 21:55:05 | |
Autor: Przyjazny | |
Akumulator - pojemnosc | |
On 2016-11-15 16:14, Scobowski <scob@tlen.pl> wrote:
W dniu 06.11.2016 o 21:59, Marcin pisze: Nie mierz wszystkich samochodów swoją miarą ;-). W moim 2x dłuższy na oko chyba wejdzie bez problemu, a już mam 15% większej pojemności niż fabryczny. Dokładnie sprawdzić mi się nie chce, bo trzeba duużo plastiku zdemontować, ale jak rok temu zmieniałem to byłem zszokowany że jest tyle miejsca. |
|
Data: 2016-11-16 11:04:21 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator - pojemnosc | |
Użytkownik "Przyjazny" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o0g07p$pvr$1@mx1.internetia.pl...
On 2016-11-15 16:14, Scobowski <scob@tlen.pl> wrote: Wkładaj największy (a lepiej najmocniejszy - z najlepszym prądem Nie mierz wszystkich samochodów swoją miarą ;-). W moim 2x dłuższy na Niektore samochody byly w roznych wersjach silnikowych, od 1.6 do 2.5 TD - i buda musiala wszystkie akumulatory pomiescic ... J. |
|