Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Akumulator - pojemnosc

Akumulator - pojemnosc

Data: 2016-11-06 22:34:03
Autor: J.F.
Akumulator - pojemnosc
Dnia Sun, 6 Nov 2016 21:59:14 +0100, Marcin napisał(a):
Przyszedl czas na wymiane akumulatora w aucie (takie zwyklego 12V wspolpracujacego ze staromodnym silnikiem spalinowym, zadna hybryda itp). Jako osoba nie znjaca sie specjalnie na  autach ale kiedys cos tam sie uczaca o pradzie, ladunku lektrycznym itp. wydawalo mi sie, ze im wieksza pojemnosc akumulatora tym lepiej.

Dokladnie tak ... ale po co przeplacac ?

Ale w kilku miejscach w necie wyczytalem, ze nie nalezy kupowac akumulatora o pojemnosci wiekszej niz fabryczny bo bedzie niedoladowany. Niestety nigdzie nie ma wytlumaczonego dlaczego mialby sie taki akumulator nie doladowac.

Wytlumaczenie jest w miare proste: oni nie wiedza, co pier* :-)

Jest jeden czynnik - prad samowyladowania. Ale to musialbym chyba
akumulator z uboota na przyczepce wozic, zeby to bylo istotne.

Przeciez alternator bedzie dawac caly czas napiecie ok. 14,5V i prad podczas jazdy bedzie plynal do akumulatora. Akumulator bedzie sie ladowal.

to jest troche bardziej skomplikowane. Wydajnosc alternatora jest ograniczona, i zalezna od obrotow.
W korku, ze swiatlami, dmuchawa i grzaniem szyby - moze zabraknac.
Ale wtedy i dla mniejszego zabraknie.

Z kolei jak nie zabraknie, to prad ladowania zalezy od czegos, co by w
skrocie mozna nazwac rezystancja wewnetrzna, i taki wiekszy aku
powinien wiekszy prad przyjmowac przy tym samym napieciu.

Jak go bardzo rozladuje to po prostu ladowanie do pelna zabierze wiecej czasu. Ale jak mam w pelni naladowany akumulator i potrzbuje odpalic silnik to potrzebuje dokladnie tyle samo energii pobrac z akumulatora o duzej i malej pojemnosci

Niekoniecznie - duzy moze "lepiej zapalac" i w efekcie mniej energii
sie zuzyje :-)

a pozniej podczas jazdy tyle samo energii mu oddac z alternatora.

A jak czasu zabraknie, bo mam do pracy tylko 4 km ? :-)

Jak mamy akumulatorki paluszki o pojemnosci 500 mAh i 2000 mAh to nikt nam nie kaze kupowac innych ladowarek - jedynie proces ladowania bedzie dluzszy. Dlaczego inaczej mialoby byc w samochozie?

Ja tam mam taka, co sie prad ladowania wybiera, 200, 500 lub 700mA.

I wcale nie jest takie pewne czy mozna mniejszym pradem ladowac :-)

J.

Data: 2016-11-06 23:27:17
Autor: Tomasz Pyra
Akumulator - pojemnosc
Dnia Sun, 6 Nov 2016 22:34:03 +0100, J.F. napisał(a):

a pozniej podczas jazdy tyle samo energii mu oddac z alternatora.

A jak czasu zabraknie, bo mam do pracy tylko 4 km ? :-)

W dzisiejszych samochodach alternator to lubi mieć prąd maksymalny
porównywalny z prądem pobieranym przez rozrusznik.

Nawet odliczając wszystko to, co idzie na odbiorniki i rozładowanie na
postoju, to może się okazać że nawet 1km wystarczy.
No chyba że ktoś dłużej kręci rozrusznikiem niż potem jedzie :)

Zresztą nawet jak, to i tak lepiej mieć większy rozrusznik - nawet jak ktoś
raz na 3mce jedzie gdzieś dalej, to jak doładuje wtedy duży akumulator, to
mu potem na więcej krótkich skoków starczy.

Akumulator - pojemnosc

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona