Data: 2016-11-06 13:56:23 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Akumulator - pojemnosc | |
Kup najwiekszy na jaki Cie stac i zeby sie zmiescil. Najlepiej kup w markecie z najtanszych. Jak sie uwali na gwarancji to bez gadania wymienia na nowy jak przetrzyma gwarancje to jeszcze z trzy cztery lata wytrzyma. Glupotami ze wiekszy nie bedzie doladowany sie nie przejmuj. Bo czym sie przejmowac jak szesc lat wytrzyma. Poza tym w samochodzie akumulator jest w stanie permanentnego niedoladowania bo z 14 woltow nie da sie akumulatora olowiowego naladowac do pelna. A jak by ktos sie uparl i naladowal do pelna to popsuje akumulator. Taka uroda akumulatorow rozruchowych, ma duza trwalosc bo nigdy do pelna nie naladowany. To ze robisz 5 kilometrow nie ma znaczenia bo ubytek energi przy rozruchu sprawnego silnika jest uzupelniony po minucie.
|
|
Data: 2016-11-07 01:11:26 | |
Autor: N1 | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu 2016-11-06 o 22:56, Zenek Kapelinder pisze:
To ze robisz 5 kilometrow nie ma znaczenia bo ubytek energi przy rozruchu sprawnego silnika jest uzupelniony po minucie.Śmiała teoria. Sprawdź w praktyce: rozruch, minuta jazdy, rozruch minuta jazdy... |
|
Data: 2016-11-07 01:26:54 | |
Autor: sirapacz | |
Akumulator - pojemnosc | |
Śmiała teoria. Sprawdź w praktyce: rozruch, minuta jazdy, rozruch minuta nie sprawdzi się jedynie w starym trupie który nie odpala od dotyku oraz/lub akumulatorze z dużą rezystancją wewnętrzną (czytaj - zużyty). na szybko: do uruchomienia silnika potrzeba 1-2 obroty wału. To jakieś 2 sekundy kręcenia. I powiesz mi, że altek nie wyrobi trzydziestokrotności energii zużytej przez alternator? Stawiam dolary przeciwko orzechom, że sprawny silnik+aku i taki test się powiedzie. |
|
Data: 2016-11-07 01:14:08 | |
Autor: re | |
Akumulator - pojemnosc | |
Użytkownik "Zenek Kapelinder" .... Kup najwiekszy na jaki Cie stac i zeby sie zmiescil. Najlepiej kup w markecie z najtanszych. Jak sie uwali na gwarancji to bez gadania wymienia na nowy jak przetrzyma gwarancje to jeszcze z trzy cztery lata wytrzyma. Glupotami ze wiekszy nie bedzie doladowany sie nie przejmuj. Bo czym sie przejmowac jak szesc lat wytrzyma. Poza tym w samochodzie akumulator jest w stanie permanentnego niedoladowania bo z 14 woltow nie da sie akumulatora olowiowego naladowac do pelna. A jak by ktos sie uparl i naladowal do pelna to popsuje akumulator. Taka uroda akumulatorow rozruchowych, ma duza trwalosc bo nigdy do pelna nie naladowany. To ze robisz 5 kilometrow nie ma znaczenia bo ubytek energi przy rozruchu sprawnego silnika jest uzupelniony po minucie. -- - Ale pierdoły. Ładowanie do 14,5 V oczywiście daje pełne naładowanie. Nie jest to tylko prymitywne napierniczanie dużym prądem do gazowania. |
|
Data: 2016-11-06 18:35:08 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Akumulator - pojemnosc | |
Gazowanie nie bierze sie z duzego pradu bo w samochodzie alternator da 40 i wiecej amperow i akumulator nie gazuje. Jak miszczu tego nie wiedziales to juz wiesz.
|
|
Data: 2016-11-07 17:12:02 | |
Autor: re | |
Akumulator - pojemnosc | |
Użytkownik "Zenek Kapelinder" .... Gazowanie nie bierze sie z duzego pradu bo w samochodzie alternator da 40 i wiecej amperow i akumulator nie gazuje. Jak miszczu tego nie wiedziales to juz wiesz. -- - A jak wiedziałem to twoje tępe uwagi nie mają sensu. |
|
Data: 2016-11-07 09:02:52 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator - pojemnosc | |
Dnia Mon, 7 Nov 2016 01:14:08 +0100, re napisał(a):
Użytkownik "Zenek Kapelinder" raczej dlatego, ze nie jest rozladowywany. -- - Z tym, ze wiele samochodow ma teraz mniej, nawet 13.8V. Naladuje, przynajmniej "prawie do pelna", ale wiecej czasu to zajmie. Nowsze pojazdy maja zas w komputerach jeszcze ciekawsze sterowania. J. |
|
Data: 2016-11-07 18:39:43 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Akumulator - pojemnosc | |
Z tym, ze wiele samochodow ma teraz mniej, nawet 13.8V. Te wnioski to z obserwacji, czy siedzisz w branży? -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2016-11-07 20:14:55 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu .11.2016 o 18:39 Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl> pisze:
Z tym, ze wiele samochodow ma teraz mniej, nawet 13.8V. Ja nie z branży ale potwierdzam powyższe. Wpadłem na to przez przypadek: mam w aucie starego Presidenta Herbarta z diodowym wyświetlaczem siły sygnału. Od czasu do czasu testuje sobie czy nadaję z odpowiednią mocą (powinny świecić wszystkie diody łącznie z dwoma czerwonymi). Z jakiegoś powodu co jakiś czas nie zapalała mi się ostatnia czerwona. Po kombinacjach ze strojeniem anteny, poprawą końcówek w końcu dotarło do mnie że wpływa na to jakiś czynnik niezależny od radia. Zmierzyłem napięcie w instalacji i Bingo! Napięcie zmienia się (niezależnie od obciążenia) od 13.8 do 14.7V. Kontroler ładowania musi mieć różne tryby pracy łącznie z podtrzymywaniem, konserwacją naładowanego akumulatora. Teraz już nie ma prostych regulatorów napięcia - są kontrolery dobierające napięcie zależnie od szeregu czynników. TG |
|
Data: 2016-11-07 20:20:07 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu .11.2016 o 20:14 Tomasz Gorbaczuk <gorbi@adres.pl> pisze:
mam w aucie starego Presidenta Herbarta z diodowym wyświetlaczem siły Presidenta Herberta miało być. TG |
|
Data: 2016-11-08 21:24:14 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Akumulator - pojemnosc | |
Zmierzyłem napięcie w instalacji i Bingo! Napięcie zmienia się A prostsze rozwiązanie, czyli oddanie auta do mechanika nie zadziałało? :-) -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2016-11-08 21:30:11 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu .11.2016 o 21:24 Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl> pisze:
Zmierzyłem napięcie w instalacji i Bingo! Napięcie zmienia się Auto sprawne. Co ma mechanik zaradzić? TG |
|
Data: 2016-11-07 01:23:00 | |
Autor: sirapacz | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu 2016-11-06 o 22:56, Zenek Kapelinder pisze:
Kup najwiekszy na jaki Cie stac i zeby sie zmiescil. Najlepiej kup w markecie z najtanszych. Jak sie uwali na gwarancji to bez gadania wymienia na nowy jak przetrzyma gwarancje to jeszcze z trzy cztery lata wytrzyma. Glupotami ze wiekszy nie bedzie doladowany sie nie przejmuj. Bo czym sie przejmowac jak szesc lat wytrzyma. Poza tym w samochodzie akumulator jest w stanie permanentnego niedoladowania bo z 14 woltow nie da sie akumulatora olowiowego naladowac do pelna. A jak by ktos sie uparl i naladowal do pelna to popsuje akumulator. Taka uroda akumulatorow rozruchowych, ma duza trwalosc bo nigdy do pelna nie naladowany. To ze robisz 5 kilometrow nie ma znaczenia bo ubytek energi przy rozruchu sprawnego silnika jest uzupelniony po minucie.rzadko się z tobą zgadzam w 100% ale tutaj nic dodać nic ująć. |