Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Akumulator - pojemnosc

Akumulator - pojemnosc

Data: 2016-11-06 23:10:15
Autor: Irokez
Akumulator - pojemnosc
W dniu 2016-11-06 o 21:59, Marcin pisze:
Witam

Przyszedl czas na wymiane akumulatora w aucie (takie zwyklego 12V
wspolpracujacego ze staromodnym silnikiem spalinowym, zadna hybryda
itp). Jako osoba nie znjaca sie specjalnie na  autach ale kiedys cos tam
sie uczaca o pradzie, ladunku lektrycznym itp. wydawalo mi sie, ze im
wieksza pojemnosc akumulatora tym lepiej. Ale w kilku miejscach w necie
wyczytalem, ze nie nalezy kupowac akumulatora o pojemnosci wiekszej niz
fabryczny bo bedzie niedoladowany. Niestety nigdzie nie ma
wytlumaczonego dlaczego mialby sie taki akumulator nie doladowac.


Bo to bzdura. Bilans jest bilansem.


Przeciez alternator bedzie dawac caly czas napiecie ok. 14,5V i prad
podczas jazdy bedzie plynal do akumulatora. Akumulator bedzie sie
ladowal. Jak go bardzo rozladuje to po prostu ladowanie do pelna
zabierze wiecej czasu. Ale jak mam w pelni naladowany akumulator i
potrzbuje odpalic silnik to potrzebuje dokladnie tyle samo energii
pobrac z akumulatora o duzej i malej pojemnosci a pozniej podczas jazdy
tyle samo energii mu oddac z alternatora.


Pi razy drzwi tak jest.


Jak mamy akumulatorki paluszki o pojemnosci 500 mAh i 2000 mAh to nikt
nam nie kaze kupowac innych ladowarek - jedynie proces ladowania bedzie
dluzszy. Dlaczego inaczej mialoby byc w samochozie?

Popatrz jaki Ci wejdzie. Ja zamiast 45Ah mogę wsadzić okolice 62Ah i koniec. 72Ah za duży wymiarami.
Z drugiej strony, jak starcza takie 45Ah (nie trzymasz go z włączonym radiem godzinami czy też nie masz super-hiper umpa umpa audio) to po co przepłacać? Jak chcesz weź sobie numer większy i tyle.

zdrówko.


--
Irokez

Data: 2016-11-07 01:28:36
Autor: sirapacz
Akumulator - pojemnosc

Z drugiej strony, jak starcza takie 45Ah (nie trzymasz go z włączonym
radiem godzinami czy też nie masz super-hiper umpa umpa audio) to po co
przepłacać? Jak chcesz weź sobie numer większy i tyle.

bo w zimie przy -30 każda Ah na wagę złota, poza tym stopniowo będzie tracił pojemność i większy dopiero po jakimś czasie będzie miał nominalną pojemność mniejszego.

Data: 2016-11-07 19:15:22
Autor: Irokez
Akumulator - pojemnosc
W dniu 2016-11-07 o 01:28, sirapacz pisze:

Z drugiej strony, jak starcza takie 45Ah (nie trzymasz go z włączonym
radiem godzinami czy też nie masz super-hiper umpa umpa audio) to po co
przepłacać? Jak chcesz weź sobie numer większy i tyle.

bo w zimie przy -30 każda Ah na wagę złota, poza tym stopniowo będzie
tracił pojemność i większy dopiero po jakimś czasie będzie miał
nominalną pojemność mniejszego.


Do jakiegoś trupa może i tak
Mi 2.4JTD zapalał bez problemów w zimie na 8 letniej Varcie 42Ah bodajże, bo wpadłem na pomysł aby wymienić sobie akumulator na Centrę, tfu, Fiuturę 75Ah chyba, która podziałała 3 tygodnie. Stary oczywiście zdałem przy zakupie...
Zanim udało się dostać nowy (co jest nie lada wyczynem kupując u "prywaciarza") to cały luty z temperaturami w okolicach do -10 stopni, zjeździłem taką Vartą wyciągniętą ze starego Fiata Siena.
No ale poranne -26 stopni (auto stało na dworze) też nie zrobiło wrażenia na 2.4JTD.

A jak benzyna...

--
Irokez

Data: 2016-11-08 09:10:55
Autor: sirapacz
Akumulator - pojemnosc

Mi 2.4JTD zapalał bez problemów w zimie na 8 letniej Varcie 42Ah
bodajże, bo wpadłem na pomysł aby wymienić sobie akumulator na Centrę,
tfu, Fiuturę 75Ah chyba, która podziałała 3 tygodnie. Stary oczywiście
zdałem przy zakupie...
zrobilem ten sam blad. Krecil slabo (ale krecil) i chcialem poprawic.....
Obecnie po drugim albo trzecim boshu silver dalem sobie spokoj i kupilem duży marketowy z tesco....i dziala....

No ale poranne -26 stopni (auto stało na dworze) też nie zrobiło
wrażenia na 2.4JTD.

w doblo mam Fiamm ktory szedl na pierwszy montaż. już słabo kręci ale ma już 9(!) lat.

Data: 2016-11-08 09:42:29
Autor: Shrek
Akumulator - pojemnosc
W dniu 08.11.2016 o 09:10, sirapacz pisze:

zrobilem ten sam blad. Krecil slabo (ale krecil) i chcialem poprawic.....
Obecnie po drugim albo trzecim boshu silver dalem sobie spokoj i kupilem
duży marketowy z tesco....i dziala....

Ja kupiłem ostatnio akumulator o rdzennie polskiej nazwie NordStar... z Piastowa. Zobaczymy jak się sprawdzi, ale to ponoć Sznajder z bardziej budżetową nalepką. Tak czy inaczej - kosztował 180PLN (chyba 60Ah). Biorąc pod uwagę cenę i że polski, to chyba dobry wybór. Nawet jak przestanie działać po dwóch latach, to wolę zapłacic Polakom niż Niemcom. Ich Bosch dwa lata wytrzymał zanim kilka razy obudził się rano martwy.

w doblo mam Fiamm ktory szedl na pierwszy montaż. już słabo kręci ale ma
już 9(!) lat.

W Accordzie jak wymieniałem akumulator, to aż usiadłem z wrażenia - Varta... 10 letnia. Choć przez pierwsze 6 lat we Włoszech jeżdził, potem przez trzy lata więcej stał w garażu niż jeździl, więc i mrozy mu nie dokuczały.

Shrek

Data: 2016-11-08 10:01:52
Autor: J.F.
Akumulator - pojemnosc
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nvs35l$ju3$1@node2.news.atman.pl...
Ja kupiłem ostatnio akumulator o rdzennie polskiej nazwie NordStar... z Piastowa. Zobaczymy jak się sprawdzi, ale to ponoć Sznajder z bardziej budżetową nalepką.

Drugiej fabryki akumulatorow chyba w Piastowie nie ma ... czy Sznajder sprzedaje podzespoly ?

Tak czy inaczej - kosztował 180PLN (chyba 60Ah). Biorąc pod uwagę cenę i że polski, to chyba dobry wybór. Nawet jak przestanie działać po dwóch latach, to wolę zapłacic Polakom niż Niemcom.

Teraz takie czasy, ze nie dojdziesz.
Kupujesz opony Debica, a okazuja sie byc made in Turkey.
Kupujesz made in Germany, a tak naprawde in Poland.

Fotki jakiegos akumulatora polskiego i Bannera tez widzialem - pudla identyczne.
I nie wiem - rebranding, sprzedaz pudel, czy wspolny dostawca tychze ...

W Accordzie jak wymieniałem akumulator, to aż usiadłem z wrażenia - Varta... 10 letnia. Choć przez pierwsze 6 lat we Włoszech jeżdził, potem przez trzy lata więcej stał w garażu niż jeździl, więc i mrozy mu nie dokuczały.

Ogolnie akumulator dlugo potrafi wytrzymac, tylko:
a) trzeba samochodu uzywac,
b) trzeba go dlugie lata trzymac, aby wiedziec,
c) trzeba miec alternator w dobrym stanie

A jak sie po pierwszych klopotach kupuje nowy aku, bez sprawdzenia elektryki, auta uzywa sporadycznie, to potem nie ma sie co dziwic, ze pada po dwoch latach.

J.

Data: 2016-11-08 10:27:11
Autor: Shrek
Akumulator - pojemnosc
W dniu 08.11.2016 o 10:01, J.F. pisze:

Drugiej fabryki akumulatorow chyba w Piastowie nie ma ... czy Sznajder
sprzedaje podzespoly ?

To są rożne marki tej samej fabryki. Swoją droga oni są ... no słabi marketingowo. Czasy się zmieniły i "angielske" nazwy brzmią po prostu chińsko i taki "nordstar" miałby na pewno lepszy marketing gdyby nie był kojarzony z jednyu z GHW skąd akumulatorów (czyli w praktyce z Chin) a marka nazywała się po prostu ZPA Piastów.

Tak czy inaczej - kosztował 180PLN (chyba 60Ah). Biorąc pod uwagę cenę
i że polski, to chyba dobry wybór. Nawet jak przestanie działać po
dwóch latach, to wolę zapłacic Polakom niż Niemcom.

Teraz takie czasy, ze nie dojdziesz.
Kupujesz opony Debica, a okazuja sie byc made in Turkey.
Kupujesz made in Germany, a tak naprawde in Poland.

Niby tak. Choć w sumie pomysł, żeby akumulatory z Piastowa produkować w Chinach i sprzedawć podtem pod chińsko brzmącą marką jest... bez sensu;)

W Accordzie jak wymieniałem akumulator, to aż usiadłem z wrażenia -
Varta... 10 letnia. Choć przez pierwsze 6 lat we Włoszech jeżdził,
potem przez trzy lata więcej stał w garażu niż jeździl, więc i mrozy
mu nie dokuczały.

A jak sie po pierwszych klopotach kupuje nowy aku, bez sprawdzenia
elektryki, auta uzywa sporadycznie, to potem nie ma sie co dziwic, ze
pada po dwoch latach.

Sprawdziłem i napięcie ładowania i prąd "na martwo". Były ok.

Shrek

Data: 2016-11-08 10:40:16
Autor: J.F.
Akumulator - pojemnosc
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nvs5pf$hi8$2@node1.news.atman.pl...
W dniu 08.11.2016 o 10:01, J.F. pisze:
Drugiej fabryki akumulatorow chyba w Piastowie nie ma ... czy Sznajder
sprzedaje podzespoly ?

To są rożne marki tej samej fabryki. Swoją droga oni są ... no słabi marketingowo. Czasy się zmieniły i "angielske" nazwy brzmią po prostu chińsko i taki "nordstar" miałby na pewno lepszy marketing gdyby nie był kojarzony z jednyu z GHW skąd akumulatorów (czyli w praktyce z Chin) a marka nazywała się po prostu ZPA Piastów.

A jednak ... widac te angielskie nazwy sie sprzedaja lepiej niz polskie.
Albo wlasciciele maja szersze plany eksportowe.

Moze tez chodzi o to, zeby nieswiadomy klient kupil taniego Nordstara, a swiadomy nieco drozszego ZAP :-)

Albo ... to sie od drugiej strony wzielo, jakis handlowiec wymyslil sobie wlasna marke i zamowil od najtanszego dostawcy.
Za rok tez zamowi u najtanszego.

Tak czy inaczej - kosztował 180PLN (chyba 60Ah). Biorąc pod uwagę cenę
i że polski, to chyba dobry wybór. Nawet jak przestanie działać po
dwóch latach, to wolę zapłacic Polakom niż Niemcom.

Teraz takie czasy, ze nie dojdziesz.
Kupujesz opony Debica, a okazuja sie byc made in Turkey.
Kupujesz made in Germany, a tak naprawde in Poland.

Niby tak. Choć w sumie pomysł, żeby akumulatory z Piastowa produkować w
Chinach i sprzedawć podtem pod chińsko brzmącą marką jest... bez sensu;)

A moze sensowny - akumulatory akurat ciezkie i transport pewnie drogi, ale niejedna rzecz sie okazywala znacznie tansza z Chin niz z rodzimej produkcji.
Trzeba tylko w odpowiednim momencie zamienic fabryke w hurtownie :-)

Handlowcy moga tez wiedziec, ze marka nie ma znaczenia - kazdy tani akumulator sie sprzeda :-)
A klient na padniety za 2 lata nie bedzie narzekal, i nie powie "nigdy wiecej Centry" :)

J.

Akumulator - pojemnosc

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona