Data: 2016-11-07 10:26:56 | |
Autor: Jacek | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu 06.11.2016 o 21:59, Marcin pisze:
Przeciez alternator bedzie dawac caly czas napiecie ok. 14,5V i pradTeż tak myślę. Dawno temu, jak założylem do syreny akumulator 120 Ah (jeździł w bagażniku), to ten faktycznie był niedoładowany, gdyż prądnica miała całe 300 W mocy na dodatek zaczynała jako tako ładować dopiero powyżej ok 2000 obrotów. Nie wydaje mi się, żeby współczesne auta miały mocniejsze alternatory w wersjach z większym aku. Jacek |
|
Data: 2016-11-07 11:10:02 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator - pojemnosc | |
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nvphd5$6df$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 06.11.2016 o 21:59, Marcin pisze: Przeciez alternator bedzie dawac caly czas napiecie ok. 14,5V i pradTeż tak myślę. Dawno temu, jak założylem do syreny akumulator 120 Ah (jeździł w bagażniku), to ten faktycznie był niedoładowany, gdyż prądnica miała całe 300 W mocy na dodatek zaczynała jako tako ładować dopiero powyżej ok 2000 obrotów. A nie powinien. Wiekszy akumulator: a) prawdopodobnie latwiej odpali syrene, wiec zuzyje mniej ladunku, b) ma szanse przyjac wiekszy prad i szybciej sie podladowac, c) owszem, prawdopodobnie bedzie mial wieksze samorozladowanie do uzupelnienia ... ale to beda jakies miliampery. Moga byc istotne tylko w jakims granicznym przypadku - ze akurat tych kilku mA w bilansie brakuje. A tak normalnie, to przy pierwszej dluzszej jezdzie sie naladuje do pelna, a przy krotkich ... wiekszy aku na dluzej starczy :-) Nie wydaje mi się, żeby współczesne auta miały mocniejsze alternatory w wersjach z większym aku. Hm, musialbym sprawdzic, ale cos mi sie wydaje, ze moga miec wiekszy. Z tym, ze moze to byc niezalezne od pojemnosci - wieksze aku maja modele z wiekszym silnikiem, a przy okazji sa lepiej wyposazone i stad wiekszy alternator. J. |
|
Data: 2016-11-07 11:15:57 | |
Autor: sirapacz | |
Akumulator - pojemnosc | |
Hm, musialbym sprawdzic, ale cos mi sie wydaje, ze moga miec wiekszy. fiat kiedyś oferował do nowych samochodów jako opcję zestaw zimowy: wiekszy akumulator, większy alternator i większy rozrusznik - więc nawet do pojedynczego modelu i silnika możesz mieć dostępny altek o większej wydajności |
|
Data: 2016-11-07 17:40:18 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu .11.2016 o 10:26 Jacek <krystian.mazurek@alektum.com> pisze:
Nie wydaje mi się, żeby współczesne auta miały mocniejsze alternatory w wersjach z większym aku. Działa to w ten sposób - gdy auto ma bogatsze wyposażenie (podgrzewane fotele, kierownicę, szyberdach elektryczny, dogrzewanie elektryczne w module klimatyzacji itp) fabryka wkłada większy akumulator i daje wtedy mocniejszy alternator (ponad 200A zamiast standardowych 150A ). TG |
|
Data: 2016-11-07 18:45:49 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Akumulator - pojemnosc | |
fabryka wkłada większy akumulator i daje wtedy mocniejszy alternator Widziałeś na oczy czy opowiadasz? Bo do 150A, to w szczycie dochodził alternator w starym starze, jak kiedyś widziałem. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2016-11-07 19:18:31 | |
Autor: Irokez | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu 2016-11-07 o 18:45, Mateusz Bogusz pisze:
fabryka wkłada większy akumulator i daje wtedy mocniejszy alternator Ale w czym problem? VW Phaeton ma 190A. Ma też 2 akumulatory, jeden do elektroniki, drugi rozruchowy. -- Irokez |
|
Data: 2016-11-07 19:43:23 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator - pojemnosc | |
Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nvqekk$4d8$1@node2.news.atman.pl...
fabryka wkłada większy akumulator i daje wtedy mocniejszy alternator Widziałeś na oczy czy opowiadasz? Bo do 150A, to w szczycie dochodził alternator w starym starze, jak kiedyś widziałem. Coraz mocniejsze alternatory teraz daja. Star ? Po co mu taki mocny alternator ? Za to w nowoczesnej osobowce pradu trzeba duzo. swiatla caly czas, dmuchawy, klima, podgrzewane siedzenia, szyby, ABS, ESP, TSC, wspomaganie kierownicy, 100W radio, automatyczna skrzynia, LSD ... Zobacz np tu: http://www.iparts.pl/auto-czesci/alternator,volvo,xc90-ii-od-2014-09,t6-awd-321km,120-13084-107555-100350.html 215A J. |
|
Data: 2016-11-07 20:18:04 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu .11.2016 o 18:45 Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl> pisze:
fabryka wkłada większy akumulator i daje wtedy mocniejszy alternator Alternator w moim aucie: http://www.iparts.pl/czesc/alternator-valeo-440426,citroen,c4-grand-picasso-i-ua_-od-2006-10,2-0-hdi-165-163km,21-6231-6640-100350-0-21-440426.html 230A TG |
|
Data: 2016-11-08 21:33:04 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Akumulator - pojemnosc | |
>fabryka wkłada większy akumulator i daje wtedy mocniejszy alternator > 230A Ja tam widzę prawie wszystkie po 150A, tylko ta jedna sztuka ma więcej. Na iparts można kupić alterantor 170A do Octavii I, choć w wersji Tour+Ice+ z bajerami fabryka wsadzała 70A. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2016-11-08 21:39:51 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Akumulator - pojemnosc | |
W dniu .11.2016 o 21:33 Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl> pisze:
>fabryka wkłada większy akumulator i daje wtedy mocniejszy alternator Czyli rozumiem, że wiesz lepiej ode mnie co mam w aucie. Przed chwilą pisałeś, że 150A to tylko w starze. A tu pacz pan - standardowy w hdi165 to 150A. TG |
|