Akumulator - pojemnosc

Data: 2016-11-07 10:26:56
Autor: Jacek
Akumulator - pojemnosc
W dniu 06.11.2016 o 21:59, Marcin pisze:
Przeciez alternator bedzie dawac caly czas napiecie ok. 14,5V i prad
podczas jazdy bedzie plynal do akumulatora. Akumulator bedzie sie
ladowal. Jak go bardzo rozladuje to po prostu ladowanie do pelna
zabierze wiecej czasu. Ale jak mam w pelni naladowany akumulator i
potrzbuje odpalic silnik to potrzebuje dokladnie tyle samo energii
pobrac z akumulatora o duzej i malej pojemnosci a pozniej podczas jazdy
tyle samo energii mu oddac z alternatora.
Też tak myślę. Dawno temu, jak założylem do syreny akumulator 120 Ah (jeździł w bagażniku), to ten faktycznie był niedoładowany, gdyż prądnica miała całe 300 W mocy na dodatek zaczynała jako tako ładować dopiero powyżej ok 2000 obrotów.
Nie wydaje mi się, żeby współczesne auta miały mocniejsze alternatory w wersjach z większym aku.
Jacek

Data: 2016-11-07 11:10:02
Autor: J.F.
Akumulator - pojemnosc
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nvphd5$6df$1@node2.news.atman.pl...
[...]

A nie powinien. Wiekszy akumulator:
a) prawdopodobnie latwiej odpali syrene, wiec zuzyje mniej ladunku,
b) ma szanse przyjac wiekszy prad i szybciej sie podladowac,
c) owszem, prawdopodobnie bedzie mial wieksze samorozladowanie do uzupelnienia ... ale to beda jakies miliampery.
    Moga byc istotne tylko w jakims granicznym przypadku - ze akurat tych kilku mA w bilansie brakuje.
    A tak normalnie, to przy pierwszej dluzszej jezdzie sie naladuje do pelna, a przy krotkich ... wiekszy aku na dluzej starczy :-)

Nie wydaje mi się, żeby współczesne auta miały mocniejsze alternatory w wersjach z większym aku.

Hm, musialbym sprawdzic, ale cos mi sie wydaje, ze moga miec wiekszy.
Z tym, ze moze to byc niezalezne od pojemnosci - wieksze aku maja modele z wiekszym silnikiem, a przy okazji sa lepiej wyposazone i stad wiekszy alternator.

J.

Data: 2016-11-07 11:15:57
Autor: sirapacz
Akumulator - pojemnosc

[...]

fiat kiedyś oferował do nowych samochodów jako opcję zestaw zimowy: wiekszy akumulator, większy alternator i większy rozrusznik - więc nawet do pojedynczego modelu i silnika możesz mieć dostępny altek o większej wydajności

Data: 2016-11-07 17:40:18
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Akumulator - pojemnosc
W dniu .11.2016 o 10:26 Jacek <krystian.mazurek@alektum.com> pisze:

Nie wydaje mi się, żeby współczesne auta miały mocniejsze alternatory w  wersjach z większym aku.

Działa to w ten sposób - gdy auto ma bogatsze wyposażenie (podgrzewane  fotele, kierownicę, szyberdach elektryczny, dogrzewanie elektryczne w  module klimatyzacji itp) fabryka wkłada większy akumulator i daje wtedy  mocniejszy alternator (ponad 200A zamiast standardowych 150A ).

TG

Data: 2016-11-07 18:45:49
Autor: Mateusz Bogusz
Akumulator - pojemnosc
fabryka wkłada większy akumulator i daje wtedy mocniejszy alternator
(ponad 200A zamiast standardowych 150A )

Widziałeś na oczy czy opowiadasz? Bo do 150A, to w szczycie dochodził alternator w starym starze, jak kiedyś widziałem.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-11-07 19:18:31
Autor: Irokez
Akumulator - pojemnosc
W dniu 2016-11-07 o 18:45, Mateusz Bogusz pisze:
[...]

Ale w czym problem?
VW Phaeton ma 190A. Ma też 2 akumulatory, jeden do elektroniki, drugi rozruchowy.

--
Irokez

Data: 2016-11-07 19:43:23
Autor: J.F.
Akumulator - pojemnosc
Użytkownik "Mateusz Bogusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nvqekk$4d8$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Coraz mocniejsze alternatory teraz daja.
Star ? Po co mu taki mocny alternator ?

Za to w nowoczesnej osobowce pradu trzeba duzo.
swiatla caly czas, dmuchawy, klima, podgrzewane siedzenia, szyby, ABS, ESP, TSC, wspomaganie kierownicy, 100W radio, automatyczna skrzynia, LSD ...

Zobacz np tu:
http://www.iparts.pl/auto-czesci/alternator,volvo,xc90-ii-od-2014-09,t6-awd-321km,120-13084-107555-100350.html

215A

J.

Data: 2016-11-07 20:18:04
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Akumulator - pojemnosc
W dniu .11.2016 o 18:45 Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl> pisze:

[...]

Alternator w moim aucie:

http://www.iparts.pl/czesc/alternator-valeo-440426,citroen,c4-grand-picasso-i-ua_-od-2006-10,2-0-hdi-165-163km,21-6231-6640-100350-0-21-440426.html

230A

TG

Data: 2016-11-08 21:33:04
Autor: Mateusz Bogusz
Akumulator - pojemnosc
> [...]

Widziałeś na oczy czy opowiadasz? Bo do 150A, to w szczycie dochodził
alternator w starym starze, jak kiedyś widziałem.

Ja tam widzę prawie wszystkie po 150A, tylko ta jedna sztuka ma więcej. Na iparts można kupić alterantor 170A do Octavii I, choć w wersji Tour+Ice+ z bajerami fabryka wsadzała 70A.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-11-08 21:39:51
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Akumulator - pojemnosc
W dniu .11.2016 o 21:33 Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl> pisze:

> [...]

Ja tam widzę prawie wszystkie po 150A, tylko ta jedna sztuka ma więcej.  Na iparts można kupić alterantor 170A do Octavii I, choć w wersji  Tour+Ice+ z bajerami fabryka wsadzała 70A.

Czyli rozumiem, że wiesz lepiej ode mnie co mam w aucie.
Przed chwilą pisałeś, że 150A to tylko w starze. A tu pacz pan -  standardowy w hdi165 to 150A.

TG

Akumulator - pojemnosc