Akumulator sam się rozładowuje ..

Data: 2018-10-18 06:53:39
Autor: karol
Akumulator sam się rozładowuje ..
Witam

Mam problem z akumulatorem lub... no własnie.

Akumulator ma 8 miesięcy centra futura 64 (audi b7 1.8t) i juz 3 czy 4 razy musiałem go ładowac.

Pare dni temu naładowałem do końca było 12,77, dziś sprawdzając jest 12,17. Samochód praktycznie nie był jezdzony, moze przejechał 10 km.

Co to może być ? Chyba to nie jest normalne

Data: 2018-10-18 06:29:19
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 18 października 2018 00:05:03 UTC-5 użytkownik karol napisał:
[...]

Jedz do lokalnego punktu sprzedazy akumulatorow. Tam ci zmierza co ten akumulator jest wart.
To ze nowy nie znaczy ze dobry.
Gwarancje na niego masz?
Jak tak to z nia do gwaranta idz.

W takich punktach maja nie tylko miernik napiecia ale i miernik napiecia przy obciazeniu. On bez problemu pokaze czy aku jest nienaladowany czy juz nie daje napiecia przy obciazeniu.

12.17 nie jest tak zle. Mierzyles przez obd czy miernikiem?

Data: 2018-10-18 09:28:44
Autor: J.F.
Dnia Thu, 18 Oct 2018 06:53:39 +0200, karol napisał(a):
[...]

No, to akurat wada, ze nie jezdzony. Nie ładuje.

Co to może być ? Chyba to nie jest normalne

Oprocz mozliwej usterki akumulatora, to jeszcze to co zawsze - moze
samochod za duzo ciagnie na postoju, moze alternator nie/slabo laduje.

Albo ustalisz sam albo trzeba do elektryka podjechac.

J.

Data: 2018-10-18 10:53:45
Autor: sirapacz
Akumulator sam się rozładowuje ..
z ciekawych możliwości - zawieszone radio samochodowe. Przy zimowych rozruchach jak napięcie mocno spada to moje radio się wiesza i żre prądwściekle.

Generalnie zmierz co ci zabiera prąd. Ponieważ mozesz wykluczyć wstępnie standardowe instalacje samochodu to zacznij od radia, alarmu, lampki w bagażniku (czy gaśnie). Odłączaj ich obwody patrząc na miernik ile żre z akumulatora

Data: 2018-10-18 13:32:51
Autor: Zenek Kapelinder
Akumulator sam się rozładowuje ..
Co to znaczy "naladowalem do konca bylo 12,77"?

Data: 2018-10-19 06:00:24
Autor: mara
Akumulator sam się rozładowuje ..
Co to znaczy "naladowalem do konca bylo 12,77"?

tzn ze naladowany do pełna

Data: 2018-10-19 04:37:26
Autor: Zenek Kapelinder
Akumulator sam się rozładowuje ..
Do pelna to znaczy jak? Zagotowales elektrolit?

Data: 2018-10-19 14:35:28
Autor: karol
Akumulator sam się rozładowuje ..
Do pelna to znaczy jak? Zagotowales elektrolit?

mam prostownik automatyczny, taki mały i az się wyłączy :)

Data: 2018-10-19 15:08:33
Autor: J.F.
Użytkownik "karol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bc9cf94$0$489$65785112@news.neostrada.pl...
Do pelna to znaczy jak? Zagotowales elektrolit?

mam prostownik automatyczny, taki mały i az się wyłączy :)

Z Lidla/Biedronki ?

Nie wiesz kiedy sie wylaczyl ?
Po wylaczeniu ladowania napiecie dosc szybko (minuty) spada do ok 13.2V.

Dalszy spadek jest juz powolny.

Ale taki maly automatyczny powinien miec doladowanie niewielkim pradem.
W tych lidlowskich bylo to jakos bardziej skomplikowane, ale tez niejasno opisane.

J.

Data: 2018-10-19 17:56:07
Autor: karol
W dniu 2018-10-19 o 15:08, J.F. pisze:
[...]

nie lidlowski, jakis mx5 czy cos takiego

Data: 2018-10-18 14:28:50
Autor: marekzablockildz
W dniu czwartek, 18 października 2018 07:05:03 UTC+2 użytkownik karol napisał:
[...]

sorry- ale moze najtrudniejsze rozwiazanie ?  - Z bezpłatnej pomocy w ramach pakietu Exide Assistance można korzystać już od pierwszych chwil używania nowego akumulatora Exide Premium lub Centra Futura. W przypadku awarii akumulatora, niezależnie od miejsca i czasu, wystarczy jeden telefon, by pomoc przyjechała w każdy zakątek Polski. Jeżeli serwisant stwierdzi, że akumulator jest uszkodzony lub rozładowany, kierowca otrzyma odpowiednią pomoc. W przypadku Exide Assistance pomoc ta świadczona jest przez jedną z najlepszych firm serwisu pomocy drogowej - Starter. W razie awarii wystarczy mieć przy sobie kartę gwarancyjną akumulatora i zadzwonić pod numer 61 831 98 87 (dla telefonów komórkowych i stacjonarnych) lub 801 101 250 (tylko dla tel. stacjonarnych) i czekać na przyjazd serwisanta, który bezpłatnie udzieli stosowanej pomocy".

czytanie , ze zrozumieniem -trudna sztuka............................

Data: 2018-10-19 06:44:04
Autor: karol
W dniu 2018-10-18 o 23:28, marekzablockildz@gmail.com pisze:
[...]

ale jeżeli okaze sie ze to cosz samochodem koszty sa po twojej stronie ...

Data: 2018-10-19 08:49:27
Autor: karol
Akumulator sam się rozładowuje ..
Własnie zobaczyłem ze lampka w schowku nie gasnie, jest jakis osobny bezpiecznik od tego ? Jak to naprawic ? audi b7

Data: 2018-10-18 23:53:47
Autor: Kris
W dniu piątek, 19 października 2018 08:49:33 UTC+2 użytkownik karol napisał:
Własnie zobaczyłem ze lampka w schowku nie gasnie,

To tak jak w lodówce

Data: 2018-10-19 09:29:49
Autor: karol
W dniu 2018-10-19 o 08:53, Kris pisze:
W dniu piątek, 19 października 2018 08:49:33 UTC+2 użytkownik karol napisał:
Własnie zobaczyłem ze lampka w schowku nie gasnie,

To tak jak w lodówce

ale czy taka mała lampeczka rozładowywała tak akumulator ,.,, ?

Data: 2018-10-19 09:44:27
Autor: J.F.
Użytkownik "karol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bc987f2$0$496$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Lampka w schowku moze miec 2W. czyli jakies 0.2A.
Ale razy 24h daje 5Ah dziennie.

I po tygodniu akumulator juz polowicznie wyladowany ...

J.

Data: 2018-10-18 19:20:35
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 18.10.2018 o 06:53, karol pisze:
Co to może być ? Chyba to nie jest normalne

Albo pobór prądu na postoju (zmierz) albo akumulator stracił pojemność (też możesz zmierzyć w drugą stronę - ile wejdzie prądu).

Do kompletu zmierz napięcie na uruchomionym silniku.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-10-18 22:02:49
Autor: Jacek
[...]

Czym i jak mierzysz? Czy miernik jest wiarygodny? Jakie jest napięcie przy pracującym alternatorze? Czy mierzyłeś pobór prądu na postoju po wyłączeniu odbiorników?
No i jeżeli te 10 km przejechałem w ciągu 8 miesięcy, to nie masz czego szukać w akumulatorze, bo i tak długo wytrzymuje bez ładowania.
Jacek

Data: 2018-10-19 05:59:12
Autor: mara
W dniu 2018-10-18 o 22:02, Jacek pisze:
[...]

ok 10 km przejechał przez te pare dni
na wlaczonym silniku ma ok 14, jak wlacze swiatla klime itd to spada do ok 13,8

Data: 2018-10-19 07:32:03
Autor: Jacek
W dniu 19.10.2018 o 05:59, mara pisze:
ok 10 km przejechał przez te pare dni
na wlaczonym silniku ma ok 14, jak wlacze swiatla klime itd to spada do ok 13,8

Napięcia są normalne. Jak masz "wszystko" powyłączane, to samochód i tak pobiera prąd. Nie wiem, jak AUdi, ale mój bierze kilkanaście miliamperów.
Policzmy więc 15 mA x 24 godziny = 0,36 Ah
0,36 Ah x 30 dni = 10,8 Ah na miesiąc
Jak doliczyć samorozładowanie, to spokojnie po 3 miesiącach akumulator ma prawo być pusty.
Jacek

Data: 2018-10-18 23:14:37
Autor: gobo
Akumulator sam się rozładowuje ..
Zwykle w takich historiach okazuje sie byc winne oswietlenie schowka, bagaznika lub radio:)
Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-10-19 18:12:31
Autor: Cavallino
[...]

Czyli nie wiesz czy się sam rozładowuje, czy rozładowuje go samochód.
Do elektryka, albo miernik w łapę.

Data: 2018-10-19 18:45:43
Autor: karol
W dniu 2018-10-19 o 18:12, Cavallino pisze:
[...]

ale miernik w łape i jak ?

Data: 2018-10-19 19:36:44
Autor: Cavallino
W dniu 19-10-2018 o 18:45, karol pisze:
[...]

Sprawdź zużycie prądu przy wyłączonym zapłonie - ale skoro już wiesz, że lampka nie gaśnie, to sprawa jakby rozwiązana.

Data: 2018-10-20 08:19:12
Autor: karol
Akumulator sam się rozładowuje ..

Sprawdź zużycie prądu przy wyłączonym zapłonie - ale skoro już wiesz, że lampka nie gaśnie, to sprawa jakby rozwiązana.

Ale jak to sprawdzić ?

Data: 2018-10-20 11:35:17
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-10-20 o 08:19, karol pisze:

Sprawdź zużycie prądu przy wyłączonym zapłonie - ale skoro już wiesz, że lampka nie gaśnie, to sprawa jakby rozwiązana.

Ale jak to sprawdzić ?

Miernikiem.
Jak nie wiesz jak to jedziesz do elektryka.

Pozdrawiam

Data: 2018-10-20 11:42:38
Autor: karol
W dniu 2018-10-20 o 11:35, RadoslawF pisze:
[...]

ale wyciagac bezpiecznik i sprawdzac?
jakie napiecie powinno byc czy nie powinno byc ?:)

Data: 2018-10-20 12:22:01
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-10-20 o 11:42, karol pisze:

[...]

Wpiąć miernik między akumulator a pojazd.
I jak zrobisz błąd to miernik do wyrzucenia więc nie kombinuj
tylko jedź do fachowca.

Pozdrawiam

Data: 2018-10-20 00:45:03
Autor: Marek S
W dniu 2018-10-18 o 06:53, karol pisze:

[...]

Też miałem Futurę. Niecały rok wytrzymała - padła zimą. Można w sieci poczytać na ten temat trochę wypowiedzi użytkowników. Odpowiedź producenta standardowa: niewłaściwe użytkowanie. Zmieniłem na Vartę (chyba Silver - nie pamiętam) i zero problemów od 2.5 roku. Futura to gadget dla rozrzutnych a nie akumulator.

Jednakże może być coś jeszcze. Piszesz w dość podstawowej sprawie a nie zrobiłeś testu, jak się domyślam. Jeśli Twoje auto żre energię na postoju, to nie ma się czemu dziwić. Pomierzyłeś to przed napisaniem na grupę? Równie dobrze mógłbyś się wtedy dziwić, że padła bateria w latarce, którą włączoną zostawiłeś w szufladzie.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-20 06:55:46
Autor: karol
W dniu 2018-10-20 o 00:45, Marek S pisze:
> [...]

Jednakże może być coś jeszcze. Piszesz w dość podstawowej sprawie a nie zrobiłeś testu, jak się domyślam. Jeśli Twoje auto żre energię na postoju, to nie ma się czemu dziwić. Pomierzyłeś to przed napisaniem na grupę? Równie dobrze mógłbyś się wtedy dziwić, że padła bateria w latarce, którą włączoną zostawiłeś w szufladzie.

dlaczego ?

Data: 2018-10-20 13:01:29
Autor: ddddddddddddd
W dniu 20.10.2018 o 05:55, karol pisze:
> [...]

Jednakże może być coś jeszcze. Piszesz w dość podstawowej sprawie a nie zrobiłeś testu, jak się domyślam. Jeśli Twoje auto żre energię na postoju, to nie ma się czemu dziwić. Pomierzyłeś to przed napisaniem na grupę? Równie dobrze mógłbyś się wtedy dziwić, że padła bateria w latarce, którą włączoną zostawiłeś w szufladzie.

bo normalne jest, że jeśli zużywa energię to jest jej mniej?

Dla przykładu BMW E60: tuż po zamknięciu auta brał 10-15A (!!), pobór spadał w kilka minut do kilku A (!!!) - a może do okolic 1A, nie pamiętam, ale nie były to mA. Po 30 minutach dopiero wygaszał wszystkie moduły i brał jak zwykły samochód - kilkanaście mA... I to całkiem normalne w tym modelu

Łukasz

Data: 2018-10-21 12:48:11
Autor: Marek S
W dniu 2018-10-20 o 06:55, karol pisze:

Jeśli Twoje auto żre energię na
 > postoju, to nie ma się czemu dziwić

dlaczego ?

Prosty test, który da odpowiedź. Włącz latarkę, zamknij ją w szufladzie i sprawdź następnego dnia, co się z nią stało. :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-20 12:05:01
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 20.10.2018 o 00:45, Marek S pisze:
[...]

A ja miałem dwie identyczne Warty Silver. Miałem bo jedna z nich wytrzymała równo 24 miesiące i wyzionęła ducha na wakacjach. Po powrocie było już dwa tygodnie po gwarancji. Także nie polecam.

Za to dołączam się do zdania innych tutaj, żeby kupować tanie z marketu, bo działają równie dobrze a są tańsze,

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-10-22 17:31:29
Autor: miumiu

Użytkownik "karol" <karoa33rsa@gmail.com> napisał w wiadomości news:5bc811d8$0$495$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Kolego, musisz sprawdzic kilka rzeczy.
1. Pobór pradu na postoju z wylaczonym silnikiem. Wszystkie urzadzenia nie powinny brac wiecej niz 40mA
2. Napiecie ladowania z uruchomionym silnikiem - mowi o sprawnosci ukladu zasilania (alternator, prostownik) - ok. 14,3V
3. Napiecie odlaczonego akumulatora - nie pamietam prawidlowych wartosci - za niskie posrednio mowi o kiepskim stanie akumulatora
4. Chwilowy spadek napiecia przy rozruchu (dosc trudne do sprawdzenia, przyda sie szybki miernik) - nie powinno spasc ponizej 10V

Poza tym pytanie jak czesto jezdzisz, bo jak raz na miesiac to nic dziwnego ze sie sam rozladowuje. Sprawny akumulator sam sie rozladuje w samochodzie po ok. miesiacu. Im gorszy stan tym szybciej sie samoistnie rozladowuje.

Jezeli

Akumulator sam się rozładowuje ..