Akumulator sam się rozładowuje ..

Data: 2018-10-22 17:31:29
Autor: miumiu
Akumulator sam się rozładowuje ..

Użytkownik "karol" <karoa33rsa@gmail.com> napisał w wiadomości news:5bc811d8$0$495$65785112news.neostrada.pl...
Witam

Mam problem z akumulatorem lub... no własnie.

Akumulator ma 8 miesięcy centra futura 64 (audi b7 1.8t) i juz 3 czy 4 razy musiałem go ładowac.

Pare dni temu naładowałem do końca było 12,77, dziś sprawdzając jest 12,17. Samochód praktycznie nie był jezdzony, moze przejechał 10 km.

Co to może być ? Chyba to nie jest normalne

Kolego, musisz sprawdzic kilka rzeczy.
1. Pobór pradu na postoju z wylaczonym silnikiem. Wszystkie urzadzenia nie powinny brac wiecej niz 40mA
2. Napiecie ladowania z uruchomionym silnikiem - mowi o sprawnosci ukladu zasilania (alternator, prostownik) - ok. 14,3V
3. Napiecie odlaczonego akumulatora - nie pamietam prawidlowych wartosci - za niskie posrednio mowi o kiepskim stanie akumulatora
4. Chwilowy spadek napiecia przy rozruchu (dosc trudne do sprawdzenia, przyda sie szybki miernik) - nie powinno spasc ponizej 10V

Poza tym pytanie jak czesto jezdzisz, bo jak raz na miesiac to nic dziwnego ze sie sam rozladowuje. Sprawny akumulator sam sie rozladuje w samochodzie po ok. miesiacu. Im gorszy stan tym szybciej sie samoistnie rozladowuje.

Jezeli

Akumulator sam się rozładowuje ..