Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Akumulator... w styropianie.

Akumulator... w styropianie.

Data: 2017-10-14 22:33:51
Autor: T.
Akumulator... w styropianie.
W dniu 2017-10-14 o 06:49, LinFanQri pisze:
Warto wydać w sklepie ~30PLN na styropianowy pojemnik dla akumulatora w samochodzie? Zapowiadają zimę stulecia... w największych mrozach w zeszłym roku aku miał czasami problem żeby zakręcić... Tak się zastanawiam czy taka izolacja naprawdę pomoże czy tylko i wyłącznie swoją głowę uspokoję :)

Ja bym zrobił tak - wykombinował matę grzejną jaka jest w fotelach i otulił tym akumulator. Ma to moc powiedzmy 30 W, więc zużycie na godzinę to ok. 2,5 Ah (czy dobrze policzyłem?). Jeśli aku w miarę dobry, to na noc powinno wystarczyć, żeby rano odpalić i jeszcze zostało. Problem w tym, że przy krótkich trasach by się nie podładował.
Inny patent to zamontować dodatkowe ładowanie, ale trzeba mieć na podwórku możliwość podpięcia do sieci. W zasadzie tylko dla właścicieli domków jednorodzinnych.
http://instalacje.intercars.com.pl/ogrzewanie-postojowe/defa-warmup-informacje-ogolne/
T.

Data: 2017-10-14 23:37:16
Autor: T.
Akumulator... w styropianie.
W dniu 2017-10-14 o 23:33, WS pisze:
On Saturday, October 14, 2017 at 10:33:53 PM UTC+2, T. wrote:

Inny patent to zamontować dodatkowe ładowanie, ale trzeba mieć na
podwórku możliwość podpięcia do sieci. W zasadzie tylko dla właścicieli
domków jednorodzinnych.
http://instalacje.intercars.com.pl/ogrzewanie-postojowe/defa-warmup-informacje-ogolne/

w domku zazwyczaj jest garaz, wiec problem "-30" sam sie rozwiazuje ;)

Jesli parkujemy pod chmurka, to zapewne jakies webasto lepsze... uruchamiane np. jakims timerem/pilotem z domu (?)

WS


Ale webasto jest znacznie droższe...
T.

Data: 2017-10-16 12:21:47
Autor: Pszemol
Akumulator... w styropianie.
T. <kuki543@interia.pl> wrote:
W dniu 2017-10-14 o 23:33, WS pisze:
On Saturday, October 14, 2017 at 10:33:53 PM UTC+2, T. wrote:

Inny patent to zamontować dodatkowe ładowanie, ale trzeba mieć na
podwórku możliwość podpięcia do sieci. W zasadzie tylko dla właścicieli
domków jednorodzinnych.
http://instalacje.intercars.com.pl/ogrzewanie-postojowe/defa-warmup-informacje-ogolne/

w domku zazwyczaj jest garaz, wiec problem "-30" sam sie rozwiazuje ;)

Jesli parkujemy pod chmurka, to zapewne jakies webasto lepsze...
uruchamiane np. jakims timerem/pilotem z domu (?)



Ale webasto jest znacznie droższe...

Najtańszym rozwiązaniem Waszych problemów będzie kupno nowego akumulatora
:-)

Data: 2017-10-16 05:24:40
Autor: Kris
Akumulator... w styropianie.
W dniu poniedziałek, 16 października 2017 14:21:49 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

Najtańszym rozwiązaniem Waszych problemów będzie kupno nowego akumulatora

Tym bardziej że Wolf z allegro kosztuje poniżej 200zł do diesla nawet

Data: 2017-10-16 18:07:09
Autor: Pszemol
Akumulator... w styropianie.
"Kris" <kszysztofc@gmail.com> wrote in message news:5e54801a-1902-4fce-9b6f-299357aac4c6googlegroups.com...
W dniu poniedziałek, 16 października 2017 14:21:49 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

Najtańszym rozwiązaniem Waszych problemów będzie kupno nowego akumulatora

Tym bardziej że Wolf z allegro kosztuje poniżej 200zł do diesla nawet

Ludzie naprawdę czasem kombinują pod górkę! Aku wymienić,
wymienić świece, kable czy też sprawdzić alternator/regulator.
Samochód sprawny nie boi się -20-30 i powinien odpalać bez
problemu - żadne ogrzewanie akumulatora mu niepotrzebne.
Ludzie w Kanadzie mieszkają czy na Alasce a tam mrozy są
dużo większe niż w Polsce i nikt na noc aku do domu nie nosi.

Data: 2017-10-19 22:34:05
Autor: LinFanQri
Akumulator... w styropianie.
W dniu 17.10.2017 o 01:07, Pszemol pisze:

Ludzie naprawdę czasem kombinują pod górkę! Aku wymienić,
wymienić świece, kable czy też sprawdzić alternator/regulator.
Samochód sprawny nie boi się -20-30 i powinien odpalać bez
problemu - żadne ogrzewanie akumulatora mu niepotrzebne.
Ludzie w Kanadzie mieszkają czy na Alasce a tam mrozy są
dużo większe niż w Polsce i nikt na noc aku do domu nie nosi.

Z innej beczki. Samochód pierwotnie dedykowany na rynek np. Francuski, Włoski ma "prawo"/"obowiazek" działać gorzej w klimacie środkowo-europejskim!?

Data: 2017-10-20 00:07:57
Autor: J.F.
Akumulator... w styropianie.
Dnia Thu, 19 Oct 2017 22:34:05 +0200, LinFanQri napisał(a):
W dniu 17.10.2017 o 01:07, Pszemol pisze:
Ludzie naprawdę czasem kombinują pod górkę! Aku wymienić,
wymienić świece, kable czy też sprawdzić alternator/regulator.
Samochód sprawny nie boi się -20-30 i powinien odpalać bez
problemu - żadne ogrzewanie akumulatora mu niepotrzebne.
Ludzie w Kanadzie mieszkają czy na Alasce a tam mrozy są
dużo większe niż w Polsce i nikt na noc aku do domu nie nosi.

Z innej beczki. Samochód pierwotnie dedykowany na rynek np. Francuski, Włoski ma "prawo"/"obowiazek" działać gorzej w klimacie środkowo-europejskim!?

W zasadzie nie, bo nie ma juz samochodow dedykowanych na rynek
francuski.
Ale co Wloch moze wiedziec o zimie w Norwegii czy Finlandii :-)

J.

Data: 2017-10-24 11:53:47
Autor: Pszemol
Akumulator... w styropianie.
LinFanQri <xwindowsmenDELUN@gmail.com> wrote:
W dniu 17.10.2017 o 01:07, Pszemol pisze:

Ludzie naprawdę czasem kombinują pod górkę! Aku wymienić,
wymienić świece, kable czy też sprawdzić alternator/regulator.
Samochód sprawny nie boi się -20-30 i powinien odpalać bez
problemu - żadne ogrzewanie akumulatora mu niepotrzebne.
Ludzie w Kanadzie mieszkają czy na Alasce a tam mrozy są
dużo większe niż w Polsce i nikt na noc aku do domu nie nosi.

Z innej beczki. Samochód pierwotnie dedykowany na rynek np. Francuski, Włoski ma "prawo"/"obowiazek" działać gorzej w klimacie środkowo-europejskim!?


A czym sie różni według Ciebie klimat północnej Francji lub włoskich Alpach
od klimatu w Polsce?

Data: 2017-10-24 13:58:26
Autor: J.F.
Akumulator... w styropianie.
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:osn9kb$fbk$1@dont-email.me...
LinFanQri <xwindowsmenDELUN@gmail.com> wrote:
Z innej beczki. Samochód pierwotnie dedykowany na rynek np. Francuski,
Włoski ma "prawo"/"obowiazek" działać gorzej w klimacie
środkowo-europejskim!?

A czym sie różni według Ciebie klimat północnej Francji lub włoskich Alpach
od klimatu w Polsce?

Zdarza sie tam -35C ?
Nie na szczytach MtBlanc, tylko powiedzmy tam gdzie asfaltowa droga dociera ...

A dalej np czy klient woli wydajne ogrzewanie czy wydajne chlodzenie ....

J.

Data: 2017-10-24 12:07:29
Autor: Pszemol
Akumulator... w styropianie.
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:osn9kb$fbk$1@dont-email.me...
LinFanQri <xwindowsmenDELUN@gmail.com> wrote:
Z innej beczki. Samochód pierwotnie dedykowany na rynek np. Francuski,
Włoski ma "prawo"/"obowiazek" działać gorzej w klimacie
środkowo-europejskim!?

A czym sie różni według Ciebie klimat północnej Francji lub włoskich Alpach
od klimatu w Polsce?

Zdarza sie tam -35C ?
Nie na szczytach MtBlanc, tylko powiedzmy tam gdzie asfaltowa droga dociera ...

Sądzę że tak samo często jak w Polsce.

A dalej np czy klient woli wydajne ogrzewanie czy wydajne chlodzenie ...

Wbrew temu co wydajesz się sugerować, jedno drugiemu nie przeszkadza wcale
i można mieć jedno i drugie.

Generalnie te argumenty z klimatem są kiepskimi wymówkami.
Owszem, w Norwegii czy Szwecji bardziej przyda się Webasto a na Sycylii
pewnie kabriolet ale odpalanie w zimie? To już tylko kwestia sprawnego i
dobrze wyregulowanego silnika. I nic Ci tu styropian nie pomoże jak masz
stare świece, sparciałe kable wysokiego napięcia i gęsty olej wlany
niezgodnie z zaleceniami producenta "aby mniej ciekło przez oringi". Trzeba
auto ogarnąć a nie wygłupiać się ze styropianem.

Data: 2017-10-24 15:14:35
Autor: J.F.
Akumulator... w styropianie.
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:osnae0$ll7$1@dont-email.me...
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup
A czym sie różni według Ciebie klimat północnej Francji lub włoskich
Alpach od klimatu w Polsce?

Zdarza sie tam -35C ?
Nie na szczytach MtBlanc, tylko powiedzmy tam gdzie asfaltowa droga
dociera ...
Sądzę że tak samo często jak w Polsce.

Co roku ? I jest to normalny dzien pracy, a nie tydzien kleski zywiolowej ?

Tylko nie pisz o Krakowie - Suwałki tez leżą w Polsce :-)

A dalej np czy klient woli wydajne ogrzewanie czy wydajne chlodzenie
...
Wbrew temu co wydajesz się sugerować, jedno drugiemu nie przeszkadza wcale
i można mieć jedno i drugie.

Moze i mozna, ale moze sie konstruktorowi nie chcialo, bo -35 to tak samo czesto jak w Polsce :-)

Generalnie te argumenty z klimatem są kiepskimi wymówkami.
Owszem, w Norwegii czy Szwecji bardziej przyda się Webasto a na Sycylii
pewnie kabriolet ale odpalanie w zimie? To już tylko kwestia sprawnego i
dobrze wyregulowanego silnika.

Eee - zima na Sycylii czy zima w Norwegii ?
Benzyniak czy diesel ?
Z grzalka oleju czy bez ?

Raczej bym sie skupil na tym, ze coraz mniej samochodow "narodowych". Fiaty jezdza w Norwegii, a Volvo w Afryce ...

J.

Data: 2017-10-15 05:44:10
Autor: LinFanQri
Akumulator... w styropianie.
W dniu 14.10.2017 o 22:33, T. pisze:
W dniu 2017-10-14 o 06:49, LinFanQri pisze:
Warto wydać w sklepie ~30PLN na styropianowy pojemnik dla akumulatora
w samochodzie? Zapowiadają zimę stulecia... w największych mrozach w
zeszłym roku aku miał czasami problem żeby zakręcić... Tak się
zastanawiam czy taka izolacja naprawdę pomoże czy tylko i wyłącznie
swoją głowę uspokoję :)

Ja bym zrobił tak - wykombinował matę grzejną jaka jest w fotelach...

Aż tak do problemu nie podszedłem :) W tym momencie to już chyba trzeba "odżałować" na nowy akumulator i nie dokładać sobie problemów :)

Pozdrawiam.

P.S.
30PLN poszło jednak na książkę ;)

Akumulator... w styropianie.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona