Data: 2010-12-03 08:26:55 | |
Autor: Artur Frydel | |
Akumulator zimą | |
Witam.
Mam bmw 525tds '93 rocznik. Czyli dwu i pół litrowy diesel. Akumulator to jakiś "Aris" (chyba to jest centra). Wiek - 3 lata. Problem jest taki; 10 dni temu ładowałem akumulator prostownikiem. W tym okresie miałem parę krótkich tras - w sumie przejechane około ~70km. Wczoraj maszyna nie chciała już zapalić. Oczywiście padł aku (w chwili obecnej ładuje się prostownikiem). Latem i jesienną porą nie miałem takiego problemu - pojawił się dopiero teraz. Akumulator ma poprawny poziom elektrolitu, przeczyszczone styki. Pytania; 1.Jak sprawdzić stan akumulatora? Czy w specjalistycznym sklepie zajmującym się sprzedażą akumulatorów fachowcy są w stanie sprawdzić sprawność aku? 2. Proszę mnie upewnić w kwestii poprawnego ładowania akumulatora z alternatora. Napięcie na akumulatorze ma wynosić; Około 12,5 V na postoju. 13,8V - 14,5V podczas pracy silnika. Czy tak ma być? Czy to prawda że podczas zmiany obrotów silnika napięcie ładowania nie powinno się zbytnio wahać? No i pytanie główne; Czy to jest normalne, że po 10 dniach średniego mrozu umiera 3-letni akumulator? -- Artur 'bzyk' Frydel Everybody should believe in something, I believe I'll have another drink. |
|
Data: 2010-12-03 08:34:58 | |
Autor: Grzegorz | |
Akumulator zimą | |
Hello Artur Frydel !:
Pytania; Tak - pod dużym obciążeniem. Ale to nie to samo, co przy -20 ... No i podaj gęstość elektrolitu, sam pozion niewiele mówi. 2. Proszę mnie upewnić w kwestii poprawnego ładowania akumulatora z OK, ale cyfrowym miernikiem !!!! 13,8V - 14,5V podczas pracy silnika. OK. Czy tak ma być? Czy to prawda że podczas zmiany obrotów silnika napięcie POd obciążeniem alternator nie wyrabia się na biegu jałowym. Ale tak od 1500 o/min już powinien.
Tak, bywa że pada. Kup coś dobrego, nic z supermarketu. Ja kiedyś wywaliłem niby dobry Banner po 2 latach. pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2010-12-03 09:58:06 | |
Autor: Artur Frydel | |
Akumulator zimą | |
Day Fri, 03 Dec 2010 08:34:58 +0100, Grzegorz wrote:
Hello Artur Frydel !: Hmm.. a jak sprawdzić gęstość elektrolitu w warunkach domowych?
Analogi już mało spotykane są :) I ja też mierzę cyfrówką.
Rzecz to oczywista. -- Artur 'bzyk' Frydel Gość w dom Bóg wie po co??? |
|
Data: 2010-12-03 10:51:17 | |
Autor: Filip KK | |
Akumulator zimą | |
W dniu 2010-12-03 09:58, Artur Frydel pisze:
Hmm.. a jak sprawdzić gęstość elektrolitu w warunkach domowych?Jak będziesz ładować aku, to podsuń jakieś naczynie pod wężyk spustowy do nadmiaru elektrolitu. Bo znając życie masz bezobsługowy i jego nie rozbierzesz. Ja raz rozebrałem ale cały zmasakrowałem, nadawał się tylko na śmietnik. Tzn. do utylizacji :D |
|
Data: 2010-12-03 10:26:25 | |
Autor: Robert_J | |
Akumulator zimą | |
OK, ale cyfrowym miernikiem !!!! ???? Możesz to uzasadnić? ;-) |
|
Data: 2010-12-03 10:46:07 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Akumulator zimą | |
W dniu 2010-12-03 10:26, Robert_J pisze:
OK, ale cyfrowym miernikiem !!!! Wszystkie cyfrowe jakie mam, w tym dwa najtańsze marketowe za 20 zł pokazują to samo +- 0.05V (w zakresie 20V). W czasach analogów nie było tak różowo. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-12-03 11:05:50 | |
Autor: Robson | |
Akumulator zimą | |
W dniu 2010-12-03 10:46, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2010-12-03 10:26, Robert_J pisze: Było znacznie lepiej. Wystarczy niewielkie tętnienie napięcia i przy czasie próbkowanie takiego wskaźnika ok.0,5s pomiar możesz sobie.... darować ;) R |
|
Data: 2010-12-03 11:36:25 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Akumulator zimą | |
W dniu 2010-12-03 11:05, Robson pisze:
W dniu 2010-12-03 10:46, Jakub Witkowski pisze: Nie stwierdzam. Gdy mierzę prostokąt (PWM) pokazuje prawidłowo uśrednioną wartość, już od jakichś 10 hz w górę pomiar jest stabilny. Również w samochodzie na wolnych obrotach i dużym obciążeniu nic nie skacze. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-12-03 15:29:30 | |
Autor: Robson | |
Akumulator zimą | |
Nie stwierdzam. To ja zycze powodzenia w mierzeniu prostokata o zmiennym wspolczynniku wypelnienia takim wskaznieczkiem ;) R |
|
Data: 2010-12-03 16:56:38 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator zimą | |
Użytkownik "Robson" <robson@z.pl> napisał w wiadomości news:idausf$a7a$1news.onet.pl...
Nie stwierdzam.To ja zycze powodzenia w mierzeniu prostokata o zmiennym wspolczynniku wypelnienia takim wskaznieczkiem ;) Podejrzewam ze pomiar czestotliwosci jest w niektorych tak wlasnie zrobiony. Kwestia czestotliwosci - jak bedzie sporo wieksza niz wewnetrzne przetwarzanie to zadziala. J. |
|
Data: 2010-12-03 13:02:54 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator zimą | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury>
OK, ale cyfrowym miernikiem !!!!???? Możesz to uzasadnić? ;-) Porzadny analog ma klase np 1 (1% zakresu) .. i ja ma. Chinskie badziewie z supermarketu z reguly dziala dobrze, ale trzeba zalozyc ze bez sprawdzenia to zadnej klasy nie ma :-) Inna sprawa ze ten 1% zakresu np 30V to jest 0.3V i diagnostyka akumulatora nie jest juz taka oczywista. J. |
|
Data: 2010-12-03 20:56:57 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Akumulator zimą | |
Dnia Fri, 03 Dec 2010 10:46:07 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):
???? Możesz to uzasadnić? ;-) Problem w tym, że cyfrowym miernikiem, ze względu na próbkowanie nei zauwazysz, że alternator jednej fazy nie ma... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-12-03 13:00:01 | |
Autor: J.F. | |
Akumulator zimą | |
Użytkownik "Artur Frydel" <artur.frydel@gmail.com> napisał
1.Jak sprawdzić stan akumulatora? Czy w specjalistycznym sklepie zajmującym Podlaczaja miernik ktory mierzy napiecie ale jednoczesnie obciaza aku sporym pradem. Jesli zechce im sie dluzej przytrzymac, to mozna conieco powiedziec o aku. Tylko dobrze by bylo zebys po ladowaniu odczekal ze dwie doby - moze ma zwarcie wewnetrzne. 2. Proszę mnie upewnić w kwestii poprawnego ładowania akumulatora z Swiezo po ladowaniu akumulator ma nawet 13.2V, potem stopniowo spada. 13,8V - 14,5V podczas pracy silnika. Gdzies w okolicach obrotow jalowych wydajnosc alternatora ma prawo byc mniejsza i napiecie moze wtedy bardziej skakac. Wazne zeby z wlaczonymi swiatlami, grzaniem itp na podniesionych obrotach nadal bylo choc te 13.5V - znaczy sie laduje. Czy to jest normalne, że po 10 dniach średniego mrozu umiera 3-letni Raczej nie. Ale teraz co auto to inaczej. Jesli masz spoczynkowy pobor pradu np 100mA, to po 10 dniach znika 24Ah, i zima moze juz nie odpalic. J. |
|
Data: 2010-12-03 23:21:23 | |
Autor: PiteR | |
Akumulator zimą | |
na ** p.m.s ** Artur Frydel pisze tak:
Jak sprawdzić stan akumulatora? Zapal silnik, ma być 14V. Zgaś ma się ustalić po chwili na 12,6V Włącz światła mijania, napięcie nie może spadać jak licznik bomby zegarowej ;) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |