Akumulator zimą.

Data: 2017-10-31 03:11:53
Autor: iglo779
Akumulator zimą.
Wyjmuję oczywiście, moto w nieogrzewanym garażu sobie przezimuje, bateria do domu. Czy w czasie zimy ją ładować, jakoś konserwować? Jakieś inne zabiegi?
Pozdrawiam, Maciej.

Data: 2017-10-31 20:47:29
Autor: JKK
Akumulator zimą.
W dniu 31.10.2017 o 11:11, iglo779@gmail.com pisze:
Wyjmuję oczywiście, moto w nieogrzewanym garażu sobie przezimuje, bateria do domu. Czy w czasie zimy ją ładować, jakoś konserwować? Jakieś inne zabiegi?
Pozdrawiam, Maciej.

====================
Poczytaj o prostownikach zwanych "Optimizer"
Różne ceny różnych producentów.
Nie musisz nawet wyjmować aku (oczywiście jeżeli masz stały dostęp do kontaktu el.).
Pilnuje m.in. napięcia akumulatora.
Wygoda - pozwala np. na bezproblemowe "przepalenie" motocykla zimą...
Pozdrawiam - JK

Data: 2017-10-31 14:29:07
Autor: iglo779
Akumulator zimą.
W dniu wtorek, 31 października 2017 20:47:30 UTC+1 użytkownik JKK napisał:
> [...]
Pilnuje m.in. napięcia akumulatora.
Wygoda - pozwala np. na bezproblemowe "przepalenie" motocykla zimą....

Dzięki za odpowiedź, ciekawe te ładowarki bardzo.
Jeśli chodzi o zimowe przepalanie jestem z tych co nie przepalają ;-)

Data: 2017-10-31 20:55:54
Autor: Arni
Akumulator zimą.
W dniu 31.10.2017 o 20:47, JKK pisze:
[...]

akurat jest w biedronce - 55 zł. W lidlu też cos koło tego.

--
Arni

SCIGACZ.PL to szambo a jego właściciel to chuj.
Pisząc przez bramkę na newsy dostajesz na dzień dobry -50 do lansu.
Jeśli masz zamiar o coś zapytać to poszukaj jak skonfigurować czytnik grup newsowych i pisz na pl.rec.motocykle.
Jeśli nie potrafisz tego zrobić to lepiej nie pytaj wcale, poszukaj forum na scigacz.pl, jest ono dostosowane do Twojego IQ

Data: 2017-10-31 22:47:08
Autor: Hinek
Akumulator zimą.
W dniu 31.10.2017 o 20:55, Arni pisze:

akurat jest w biedronce - 55 zł. W lidlu też cos koło tego.

Ten z Lidla ma taki feler, że jeśli nastąpi chwilowy zanik napięcia
w kontakcie - nie wraca już do funkcji automatycznego doładowania.
W ten sposób załatwiłem akumulator. Na wiosnę miał zerowe napięcie.

--

Hinek

Data: 2018-03-01 10:07:25
Autor: Drzewo
Akumulator zimą.

Użytkownik "Arni"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:otakga$t1m$1@node2.news.atman.pl...

W dniu 31.10.2017 o 20:47, JKK pisze:
W dniu 31.10.2017 o 11:11, iglo779@gmail.com pisze:
akurat jest w biedronce - 55 zł. W lidlu też cos koło tego.

Nie warto. Kiedyś też byłem fanem, ale do czasu. Akumulator, który nie kręci rozrusznikiem ładuje w 2 minuty i przełącza się na stan "naładowany". Oczywiście brak prądu do uruchomienia moto. Oximiser 900( http://www.moto-opinie.info/?action=show&id_produktu=711 )  ładuje taki akum nadal ponad pół godziny i doprowadza go do stanu używalności.

--
Drzewo

Data: 2018-03-27 11:03:16
Autor: tck
Akumulator zimą.

też nie warto, na zimę wystarczy podłączyć zasilacz np http://allegro.pl/zasilacz-stabilizowany-13-5v-1-2a-16w-5-5-2-5-fv-i6465259149.html

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-03-27 11:15:04
Autor: tck
Akumulator zimą.

jeszcze taniej http://allegro.pl/zasilacz-13v-650ma-impulsowy-sieciowy-stabilizowan-i5263877470.html

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2017-11-01 05:46:42
Autor: KRZYZAK
Akumulator zimą.
W dniu wtorek, 31 października 2017 11:11:53 UTC+1 użytkownik igl....@gmail.com napisał:
Wyjmuję oczywiście, moto w nieogrzewanym garażu sobie przezimuje, bateria do domu. Czy w czasie zimy ją ładować, jakoś konserwować? Jakieś inne zabiegi?

Wystarczy, ze akumulator jest naładowany.

Data: 2017-11-01 09:59:39
Autor: Marcin N
Akumulator zimą.
W dniu 2017-10-31 o 11:11, iglo779@gmail.com pisze:
Wyjmuję oczywiście, moto w nieogrzewanym garażu sobie przezimuje, bateria do domu. Czy w czasie zimy ją ładować, jakoś konserwować? Jakieś inne zabiegi?

Po prostu postaw go w chłodnym pomieszczeniu (takim, co to ma +10st) i tyle. Niczego mu przez zimę nie będzie brakować. Potem wiosną podładuj i po sprawie.

--
MN

Data: 2018-03-25 10:58:35
Autor: Piotrek Paradysz
Akumulator zimą.
Ja nie wyjmuje bo to bez sensu - jak akumulator jest sprawny to zima mu nie zaszkodzi, jak kiepski to kup nowy. Od 4 lat zimuje fz600 w blaszaku a ostatnia zimę spędził na zewnątrz bi mnie zastała kiepska pogoda 100 km od domu a ja zdrowie cenie bardziej niż motocykl, zostawiłem u znajomej na podwórku. Dzisiaj z ciekawości podjechałem, przekręciłem zapłon i silnik odpalił jakby dopiero co z trasy wrócił.

Data: 2018-03-26 12:48:46
Autor: Adam Wysocki
Akumulator zimą.
Piotrek Paradysz <pparadysz@gmail.com> wrote:

Ja nie wyjmuje bo to bez sensu - jak akumulator jest sprawny to zima mu nie zaszkodzi,

Zależy przez jaki czas. I zależy od tego, czy jest alarm. U mnie alarm pobiera 4 mA, co przez miesiąc daje prawie 3 Ah.

--
[ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
[ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

Data: 2018-03-26 05:54:33
Autor: Piotrek Paradysz
Akumulator zimą.
To chyba normalne ze jak coś pobiera to masz 2 wyjścia - odpiąć całkiem albo ładować. Chociaż u mnie chyba zegarek przy liczniku dziala ale to minimalny pobór.

Akumulator zimą.