Akumulatorki AA i AAA z ladowarka - ktore

Data: 2010-10-13 13:04:56
Autor: deepblue
Akumulatorki AA i AAA z ladowarka - ktore
Czesuaw P. napisał/a
Muszę kupić zestaw akumulatorów wielkości AA oraz AAA.

Które z dostępnych na rynku firm sa godne polecenia i zakupu?

Czego używacie - czego się wystrzegać - co warto kupić?

Polecam Sanyo Eneloop - niezbyt duża pojemność (np AA - 2000 mA/h) ale brak efektu samorozładowania. Naprawdę świetne.

--
deepblue

Data: 2010-10-13 13:37:12
Autor: Michał Kowalczuk
Akumulatorki AA i AAA z ladowarka - ktore
Oon 2010-10-13, deepblue vrute-a, bork, bork, bork!

Polecam Sanyo Eneloop - niezbyt duża pojemność (np AA - 2000 mA/h) ale brak efektu samorozładowania. Naprawdę świetne.

Są jeszcze większe (2300 mAh) akumulatory Varta Ready2Use, nieco droższe niż
Eneloop. Zdaje się że to ta sama technologia.

--
pozdrawiam,
Michał Kowalczuk

Data: 2010-10-13 16:37:51
Autor: marrgol
On 2010-10-13 13:37, Michał Kowalczuk wrote:
[...]

Od grudnia mają być dostępne w Europie Eneloopy o pujemności 2500 mAh.
Pewnie będą jeszcze droższe... :-)

--
mrg

Data: 2010-10-13 17:21:44
Autor: ąćęłńóśźż
Akumulatorki AA - ktore
Energizery 2650 mAh u mnie się sprawdzają.
Z tym że część na pewno kupiłem we Francji (w jakimś markecie przy kasie cena jak w Polsce).

Co do ładowarek mam mieszane uczucia.
Mam wrażenie, że po paru latach każda ładowarka się "rozkalibrowuje" - jedne niedoładowują, inne przeładowują.
Brałbym jakąś z mikroporcesorem i uniwersalną 230AC/12DC

Data: 2010-10-13 17:48:01
Autor: marrgol
Akumulatorki AA - ktore
On 2010-10-13 17:21, ąćęłńóśźż wrote:
Energizery 2650 mAh u mnie się sprawdzają.
Z tym że część na pewno kupiłem we Francji (w jakimś markecie przy kasie cena jak w Polsce).

Ja z własnego doświadczenia mogę polecić akumulatorki Sanyo (Eneloop
i "zwykłe" NiMH), za to zdecydowanie odradzam "zwykłe" GP (Recyko
nie używałem) - padają jak muchy.  U mnie mniej więcej co czwarta,
a "przerobiłem" kilkadziesiąt sztuk.  Technologię też mają jakąś
dziwną -  wszystkie (te, które nie padły), niezależnie od pojemności
"fabrycznej" (miałem AA 2100, 2300, 2400 i 2500 oraz AAA 850 i 1000),
po niedługim czasie mają realnie takie same pojemności - ok. 1800 mAh
AA i 650 AAA.  Co ciekawe NiCD GP robiło bardzo dobre, mam parę
kilkunastoletnich, które wciąż świetnie się sprawują - utraciły
mniej niż 10% pojemności.

Co do ładowarek mam mieszane uczucia.
Mam wrażenie, że po paru latach każda ładowarka się "rozkalibrowuje" - jedne niedoładowują, inne przeładowują.
Brałbym jakąś z mikroporcesorem i uniwersalną 230AC/12DC

Z ładowarek mam BC-700 do zwykłego ładowania (3-4h), formowania
nowych i testowania; GP PowerBank Smart 2 do szybkiego ładowania
(1-1,5h) oraz Sanyo NC-MDU01 (4-6h) - wszystkie godne polecenia,
i choć BC-700 po jakichś czterech latach eksploatacji faktycznie
już chyba nie działa tak dobrze, jak na początku, to już dwóm
sześcioletnim GP nic nie mogę zarzucić.

--
mrg

Data: 2010-10-13 19:19:35
Autor: ąćęłńóśźż
Akumulatorki AA - ktore
Podejrzewam padanie jakichś kondensatorów odpowiedzialnych za stałą czasową.

-- -- -