Akumulatory data produkcji a przydatność

Data: 2012-04-20 12:52:56
Autor: Czeslawek
Akumulatory data produkcji a przydatność
Witam,
Poszukuję akumulatora do laptopa, najlepiej oryginalnego. W sklepach ceny takich akumulatorów są oszołamiające. Natomiast na allegro ceny są do przełknięcia, ale data produkcji oferowanych akumulatorów to 2009 r.
Czy tak stare akumulatory są pełnowartościowe?
--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-04-20 13:41:21
Autor: K
W dniu 2012-04-20 12:52, Czeslawek pisze:
[...]

Dzieciaku  ja mam akumulatory ktore maja ponad 20 lat i sa sprawne !

Data: 2012-04-22 22:30:56
Autor: kowtow
Akumulatory data produkcji a przydatność
Dzieciaku  ja mam akumulatory ktore maja ponad 20 lat i sa sprawne !

Gdzie je masz w komarku czy w ursusie c330

Data: 2012-04-20 13:46:56
Autor: Radosław Sokół
W dniu 20.04.2012 12:52, Czeslawek pisze:
[...]

Nie, akumulator Li-Ion starzeje się niezależnie od tego, czy
jest używany, czy nie. Co najwyżej nieużywany starzeje się
nieco wolniej, ale to też zależy od sposobu przechowywania
i okresowego doładowywania i rekalibracji elektroniki.

Generalnie unikałbym kupowania akumulatora starszego niż
kilka miesięcy.

Cena akumulatora w sklepie jest wysoka, gdyż przy poprawnym
użytkowaniu podziała on trzy-cztery lata. Natomiast takie
już trzy lata przechowywane gdzieś akumulatory prawdopodob-
nie po roku-dwóch wyzioną już ducha. Z tego powodu też mogą
być i o połowę tańsze ;)

Używając komputera przenośnego niestety trzeba się liczyć
z wydatkiem od 300 do 600 zł co trzy-cztery lata na nowy
akumulator. Tego często nie biorą pod uwagę ludzie planują-
cy zastąpić komputer stacjonarny przenośnym. Poza tym warto
dbać o akumulator, żeby służył nie rok czy dwa, ale właśnie
trzy do czterech lat.

Data: 2012-04-20 14:09:49
Autor: K
W dniu 2012-04-20 13:46, Radosław Sokół pisze:
[...]

Te akumulatory w lazikach marsjanskich wedlug twojego toku rozumowania juz dawno nie powinny pracowac.

:):):)

Data: 2012-04-20 13:57:57
Autor: kamil
On 20/04/2012 13:09, K wrote:

[...]

Mówisz o tym łaziku marsjańskim, o którym słuch zaginął bo pył mocno przybrudził baterie słoneczne?

Z litości nie zapytam, co one mają wspólnego z akumulatorem z allegro za 300zł i dlaczego ich produkcja kosztuje setki tysięcy dolarów, a nie 50 centów w chińskiej fabryce.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-20 14:35:16
Autor: Czeslawek
W dniu 2012-04-20 13:50, ToMasz pisze:
[...]
Na ebayu też patrzyłem. Ceny podobne do tych z allegro. Jednakże nigdy nie kupowałem na ebay od zagranicznych sprzedawców ze względu na obawy przed oszustwem.

Poszukuję akumulatora do Lenovo T61 - 9 ogniwowego.

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-04-20 13:47:07
Autor: m4rkiz
"Czeslawek" <czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> wrote in message news:jmrl61$98j$1inews.gazeta.pl...
Na ebayu też patrzyłem. Ceny podobne do tych z allegro. Jednakże nigdy nie kupowałem na ebay od zagranicznych sprzedawców ze względu na obawy przed oszustwem.

:D

dobre

Data: 2012-04-20 13:58:50
Autor: kamil
On 20/04/2012 13:47, m4rkiz wrote:
[...]

Dobre-niedobre, przy przesyłkach zagranicznych "nieco" trudniej wyciągnąć od poczty polskiej odszkodowanie za przesyłkę, która tajemniczo zniknęła po drodze.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-20 15:20:51
Autor: Piotr Rezmer
kamil pisze:

Dobre-niedobre, przy przesyłkach zagranicznych "nieco" trudniej
wyciągnąć od poczty polskiej odszkodowanie za przesyłkę, która
tajemniczo zniknęła po drodze.

Przy przesyłkach z zagranicy raczej będzie wykorzystana lokalna firma kurierska. Np do mnie serwery przyszły schenkerem.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-04-20 16:22:43
Autor: kamil
On 20/04/2012 14:20, Piotr Rezmer wrote:
kamil pisze:

[...]

Serwery, nie bateria za 15eur, której wysłanie kurierem będzie kosztować 20eur.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-21 01:15:26
Autor: Padre
Akumulatory data produkcji a przydatność
Dobre-niedobre, przy przesyłkach zagranicznych "nieco" trudniej
wyciągnąć od poczty polskiej odszkodowanie za przesyłkę, która
tajemniczo zniknęła po drodze.

Ja sporo kupuje w GB z wysyłką nawet nierejestrowaną, jak towar w miesiąc nie dochodzi to wypełniam formularz na stronie internetowej i za 2 tygodnie pieniądze wracają na konto, trzy razy dostałem zwrot, 2 razy za elektronikę raz za książkę. Sprzedawcy nawet nie próbowali się ze mną dochodzić tylko przepraszali i zachęcali do dalszych zakupów.

Data: 2012-04-21 01:16:41
Autor: Padre
W dniu 2012-04-21 01:15, Padre pisze:
[...]

PayPalem oczywiście płacę.

Data: 2012-04-21 09:18:25
Autor: Czeslawek
W dniu 2012-04-21 01:16, Padre pisze:
[...]

Ja wczoraj na próbę zakupiłem na ebay palmrest od sprzedawcy z USA. Ciekawe co z tego wyjdzie :-) Zapłaciłem PayPalem.

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-04-21 13:33:05
Autor: Irokez
Użytkownik "Czeslawek" <czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jmtmvv$14m$2inews.gazeta.pl...
[...]

Ja na eBay pierwszy raz kupiłem w HonkKongu. Tanie maleństwo za 40 dolców i nie kurierem tylko Singapore Post.  Zobaczymy.
Na razie majl z podziękowaniami przyszedł, numer trackingowy, na stronce 4PX widzę że leży już przesyłka na lotnisku w singapurze i czeka na odlot do Warszawy :)
Też PayPal.

Irokez

Data: 2012-04-21 13:46:06
Autor: K
W dniu 2012-04-21 13:33, Irokez pisze:
[...]

Pozdrawiam

No to jeszcze tylko odprawa celna podatek i vat.

Data: 2012-04-21 13:57:35
Autor: Czeslawek
W dniu 2012-04-21 13:46, K pisze:
No to jeszcze tylko odprawa celna podatek i vat.

Możesz coś bliżej o naliczaniu tej daniny napisać, tj. kto, co, jak?

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-04-21 13:59:32
Autor: K
W dniu 2012-04-21 13:57, Czeslawek pisze:
W dniu 2012-04-21 13:46, K pisze:
No to jeszcze tylko odprawa celna podatek i vat.

Możesz coś bliżej o naliczaniu tej daniny napisać, tj. kto, co, jak?

A czytac to co nie nauczyli ?

http://urządcelny.pl/

Data: 2012-04-22 03:48:16
Autor: Piotr Rezmer
Czeslawek pisze:
W dniu 2012-04-21 13:46, K pisze:
No to jeszcze tylko odprawa celna podatek i vat.

Możesz coś bliżej o naliczaniu tej daniny napisać, tj. kto, co, jak?

Powinieneś dostać pocztą polską informację o towarze na cle. W moim przypadku gdzieś się zawieruszyła ta informacja i musiałem sam się dowiadywać na lotnisku (okęcie) co i jak. Tam masz okienko z wydawaniem towaru i kasę w której płacisz cło.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-04-21 14:09:00
Autor: qwerty
Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jmu6lp$oik$1@news.dialog.net.pl...
No to jeszcze tylko odprawa celna podatek i vat.

Kupowałem z Hong Kongu i w zeszłym tygodniu z Singapuru. Nie płaciłem vatu i cła. Ba, nawet szybciej doszła paczka z Singapuru, niż z drugiego końca polski. Jednak polscy sprzedawcy muszą się jeszcze dużo nauczyć...

Data: 2012-04-21 17:32:01
Autor: Irokez
Użytkownik "K" <a@b.c> napisał w wiadomości news:jmu6lp$oik$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2012-04-21 13:33, Irokez pisze:

No to jeszcze tylko odprawa celna podatek i vat.

Nie podatek i vat, tylko podatek vat.
O ile zatrzymają i naliczą. A i tak się opłaca w stosunku do cen u nas 5x takich.

--
Irokez

Data: 2012-04-21 20:03:58
Autor: K
W dniu 2012-04-21 17:32, Irokez pisze:
[...]

odprawa celna to pies ?

Data: 2012-04-21 20:24:21
Autor: Irokez
W dniu 2012-04-21 20:03, K pisze:
[...]

A niby czemu?
No odbędzie się. Dowalą 0% cła żebym na drugi raz dwa razy pomyślał o opłacalności zakupów i tyle.

--
Irokez

Data: 2012-04-21 21:33:49
Autor: K
W dniu 2012-04-21 20:24, Irokez pisze:
W dniu 2012-04-21 20:03, K pisze:
[...]

Zebys sie nie zdziwil jak ja kiedys. Odprawa to koszt w granicach 50-150zl.

Data: 2012-04-24 20:00:36
Autor: Irokez
Użytkownik "K" <a@b.c> napisał w wiadomości news:jmv22k$6bh$1news.dialog.net.pl...
[...]

No więc tak. wysłano 17-tego, 19-stego tracking się urywa bo poleciało na Warszawę.
A dziś właśnie w łapkach trzymam paczuszkę dostarczoną przez pocztę :)
Na wlepce koperty koszt $10 wbity i tyle.

Pozdro

--
Irokez

Data: 2012-04-21 11:49:00
Autor: kamil
On 21/04/2012 00:16, Padre wrote:
[...]

Inna kultura sprzedawców to już druga bajka, 7 rok w UK mieszkam i nigdy z eBay nie miałem najmniejszych problemów, chociaż sprzedawcy z Allegro też dzisiaj gonią zachodnie standardy obsługi klienta.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-20 14:44:11
Autor: JoteR
[OT] Akumulatory data produkcji a przydatność
"Czeslawek" napisał:

na allegro ceny są do przełknięcia, [...]

nigdy nie kupowałem na ebay od zagranicznych sprzedawców
ze względu na obawy przed oszustwem.

Których to obaw nie masz wobec rodzimych czcigodnych sprzedawców....

JoteR

Data: 2012-04-20 15:33:44
Autor: Czeslawek
[OT] Akumulatory data produkcji a przydatność
nigdy nie kupowałem na ebay od zagranicznych sprzedawców
ze względu na obawy przed oszustwem.

Których to obaw nie masz wobec rodzimych czcigodnych sprzedawców....

Z krajowymi sprzedawcami mam realną możliwość doprowadzić do fizycznego kontaktu :-)

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-04-20 20:45:45
Autor: ToMasz
W dniu 20.04.2012 15:33, Czeslawek pisze:
[...]

fakt to racja. jednak ja wolę napisać do chinczyka: to co przysłałeś nie pasuje wygląda inaczej niż w aukcji, jest popsute. Chinczyk jak z szablonu odpisuje ze przeprasza oddaje kase, na koniec pozdrawia mnie moją żone dzieci i psa.
ToMasz

Data: 2012-04-20 23:55:09
Autor: Waldek

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jmsasp$4lu$1inews.gazeta.pl...

[...]

Tez tego doswiadczylem :)
- choc nie mialem racji, jak sie okazalo.

Data: 2012-04-21 09:16:55
Autor: Czeslawek
W dniu 2012-04-20 23:55, Waldek pisze:

[...]
Ale ja chciałbym kupić "oryginalny" akumulator. Wiem że i on jest "Made in China", ale z tego co wyczytałem to nieorginalne akumulatory mają problemy ze współpracą z oprogramowaniem zarządzającym energią i działają przyzwoicie nie dłużej niż jeden rok. Choć z drugiej strony są kilka razy tańsze niż akumulatory oryginalne.

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-04-25 04:10:40
Autor: Feromon
[...]

Ja się na to  nie piszę, mam KOTA.
Ale ostatnio kupujac ORYGINALNĄ baterię znaczy akumulator  do NOKII zauważyłem mały napis
"Zdiełano w PRC"

Feromon

Data: 2012-04-26 13:20:07
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 25 Apr 2012, Feromon wrote:

[...]

  To mu tego maila nie pokazuj i już ;)

Ale ostatnio kupujac ORYGINALNĄ baterię znaczy akumulator  do NOKII zauważyłem mały napis
"Zdiełano w PRC"

  Skoro już przy tym offtopicznie jestesmy - spytam, czy istotna
większosc obecnych jest swiadoma, co znaczy znak "CE" na różnych
wyrobach, szczegolnie jesli ów znak ogladany jest mało uważnie?
  ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-27 17:32:20
Autor: m4rkiz
"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote in message news:Pine.WNT.4.64.1204261313100.2460quad...
[...]

chcieli dobrze, ale wyszlo tak jak zwykle ;)
http://www.google.ie/imghp?&q=CE+China+Export+Conformité+Européenne

Akumulatory data produkcji a przydatność