Akumulatory do APC SMART-UPS 1500RM

Data: 2010-10-07 14:53:24
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Akumulatory do APC SMART-UPS 1500RM
Właśnie mi w jednym miejscu takowy UPS zaczął sygnalizować koniec życia
baterii. Koszt baterii APC RBC23 to ~1000-1200PLN zależnie od sklepu.
Widze że to są zwykłe żelowe akumulatory i zastanawiam sie czy nie
zastąpić ich innymi bez sitodruku z logo APC ale za to tańszymi. Czy
ktoś ma doświadczenie z wymianą akumulatorów na zamienniki w tym modelu
i czy może powiedzieć czy moge napotkać jakieć trudności?

Zdrówko

Data: 2010-10-07 15:11:44
Autor: Tasiorsa
Akumulatory do APC SMART-UPS 1500RM
APC RBC23
Kup sobie takie CSB i bedziesz zadowolony:
http://allegro.pl/nowy-akumulator-csb-9ah-12v-idealny-do-upsow-apc-i1247819217.html
Ja mam takie W APC Smart 1400VA (wersja Rack) i chodza 3ci rok
Kupowalem u tego czlowieka 3 lata temu

Krzysiek

Data: 2010-10-08 09:52:58
Autor: Chopin
W dniu 2010-10-07 15:11, Tasiorsa pisze:
[...]

Możesz śmiało kupić zamienniki.
Spotkałem się z UPS'ami APC w których były oryginalne baterie marki CSB.
Sądzę, że każda inna marka akumulatora, która posiada parametry akumulatora do twojego UPS'a spełni swoje zadanie.

--
Pozdrawiam,
Chopin

Data: 2010-10-08 11:22:42
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Akumulatory do APC SMART-UPS 1500RM
Dnia 2010-10-08, o godz. 09:52:58
Chopin <marcingraj@pocztaonet.pl> napisał(a):

> [...]

CSB. Sądzę, że każda inna marka akumulatora, która posiada parametry akumulatora do twojego UPS'a spełni swoje zadanie.

OK - będą zamienniki. Zapytałem bo miałem do czynienia z paroma UPS-ami
APC (ale nie rackowymi ale też z serii Smart) które po
włożeniu zamienników i kalibracji nie chciały działać.

Zdrówko

Data: 2010-10-08 11:37:42
Autor: Maciek
Akumulatory do APC SMART-UPS 1500RM
OK - będą zamienniki. Zapytałem bo miałem do czynienia z paroma UPS-ami
APC (ale nie rackowymi ale też z serii Smart) które po
włożeniu zamienników i kalibracji nie chciały działać.
A to zależy jak robisz kalibrację. Jeśli chodzi Ci o programową, to
zapomnij, bo przynajmniej w części (jeśli nie we wszystkich) Smartach
robi się kalibrację sprzętową, czyli konkretnie ustawia napięcie
ładowania, które zmienia się z biegiem czasu i starzenia się elementów.
Do tego zabiegu potrzebne są: wkrętak, lutownica, właściwy rezystor :-)

Maciek

Data: 2010-10-08 11:50:14
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w wiadomości news:4caee66e$0$22804$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Przybliż proszę
Kończą mi się akumulatorki i będę zmieniał
Czytałem wstępnie jak się robi kalibrację
i trochę mnie to zniechęciło;)
To co piszesz wydaje sie ciekawsze.

Artur(m)

Data: 2010-10-08 12:01:35
Autor: Maciek
W dniu 2010-10-08 11:50, Artur(m) pisze:
Przybliż proszę
Kończą mi się akumulatorki i będę zmieniał
Czytałem wstępnie jak się robi kalibrację
i trochę mnie to zniechęciło;)
To co piszesz wydaje sie ciekawsze.
Poszukaj tematów z tym związanych na elektroda.pl. Kiedyś właśnie tam
szukałem informacji odnośnie kalibracji Smartów i wyszło, że całkiem
programowo nie da się tego zrobić. Najpierw trzeba skalibrować napięcie
ładowania (poprzez dobór odpowiednich rezystorów), a później programowo.

Maciek

Data: 2010-10-08 13:14:15
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Akumulatory do APC SMART-UPS 1500RM
Dnia 2010-10-08, o godz. 11:37:42
Maciek <maciek@nospam.pl> napisał(a):

[...]

Ten jak widzę ma programową. apctest ma odpowiednie opcje z tego co
widzę. Co do lutownicy i reszty możesz rozwinąć szczegóły bo mi to
niestraszne. Na ZPT-ach w podstawówce uczyli pobielać przewody i od
tego czasu jakoś sobie radzę choć z lutowaniem rynien miałem
problemy ;-)

Zdrówko

Data: 2010-10-09 09:15:58
Autor: Maciek
Akumulatory do APC SMART-UPS 1500RM
Ten jak widzę ma programową. apctest ma odpowiednie opcje z tego co
widzę.
Każdy ma, tylko że to jest kalibracja jedynie z nazwy. Ten proces służy
jedynie określeniu maksymalnego czasu pracy na bateriach, a nie
regulacji parametrów ładowania.

[...]
Szczegółów niestety nie pamiętam, a nie chcę namieszać, więc odsyłam na
elektroda.pl - powinni gdzieś mieć w archiwum.

Maciek

Data: 2010-10-09 21:49:11
Autor: Irokez
[...]

Pierwsze słyszę, a parę Smartów przewineło się przez łapki, w tym mam 1000 pod biurkiem a rackowe i zwykłe pracują jako backup do pomp CO.
Napięcie ładowania itp zmieniałem z konsoli telneta programowo.

--
Irokez

Data: 2010-10-10 10:06:15
Autor: Maciek
W dniu 2010-10-09 21:49, Irokez pisze:
Pierwsze słyszę, a parę Smartów przewineło się przez łapki, w tym mam 1000 pod biurkiem a rackowe i zwykłe pracują jako backup do pomp CO.
Napięcie ładowania itp zmieniałem z konsoli telneta programowo.
A sprawdziłeś miernikiem, czy ono _fizycznie_ chociaż drgnęło?

Maciek

Data: 2010-10-09 22:02:06
Autor: geyb
Akumulatory do APC SMART-UPS 1500RM
Potwierdzam, CSB mogą być zamiennikiem - u mnie pracowały przez 4 lata, potem należało je wymienić na nowe - APC SmartUPS 2200VA

Data: 2010-10-09 10:28:22
Autor: BartekK
Akumulatory do APC SMART-UPS 1500RM
Właśnie mi w jednym miejscu takowy UPS zaczął sygnalizować koniec życia
baterii. Koszt baterii APC RBC23 to ~1000-1200PLN zaleĹźnie od sklepu.
[...]
Wkładaj odpowiedniki bez żadnego oporu, działają bez problemów.
Zwróć tylko uwagę na typ/przeznaczenie kupowanych akumulatorów, bo ten sam rozmiar, ta sama pojemność - mogą być do innych celów. Są akumulatory żelowe specjalne do np alarmów i podtrzymywania napięcia, gdzie mają pojemność swoją ale tylko pod warunkiem bardzo małego poboru prądu (przez długi czas), oraz aku przewidziane do pracy w UPS, którym nie straszne rozładowywanie dużymi prądami.
Aku "do alarmów" wsadzone do ups zachowuje się jakby było padnięte albo miało 10% swojej pojemności, a kilkukrotne użycie upsa (rozładowanie aku) powoduje jeszcze drastyczniejsze pogorszenie ich parametrów. Nie wytrzymują tak dużych prądów rozładowania.

Data: 2010-10-09 19:38:59
Autor: MC
Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:20101007145324.2a887683babcia-workstation...
[...]

->
Według nieoficjalnej opinii gościa z APC nawet najnowsze zasilacze pójdą z niefirmowymi bateriami. Problem może być tylko z inteligencją w postaci testowania na bieżąco pojemności i takich tam bardziej zaawansowanych funkcji, których i tak nie masz w starszym zasilaczu.

Akumulatory do APC SMART-UPS 1500RM