Alarm MAT 450

Data: 2011-05-03 22:42:02
Autor: Bialy
Alarm MAT 450
Hej,

kupiłem motocykl z zamontowanym takim alarem. W momencie zakupu był w stanie serwisowym, czyli nieaktywny, ale podobno sprawny. Teraz postanowiłem go uruchomić i napotkałem na pewien problem. Mianowicie alarm normalnie reaguje na pilota, jednak po jakichś 2-3 s. po uzbrojeniu zaczyna wyć. Syrenę należy deaktywować pilotem i wtedy alarm zaczyna "normalnie" czuwać.

Czy może ktoś spotkał się z podobnym problemem? Co powinienem sprawdzić? Dodam, że aktywowanie alarmu z wyłączeniem czujnika położenie przynosi podobne efekty.

Pozdrawiam,

--
Bialy | GG:1092403

Data: 2011-05-03 23:03:06
Autor: Gr4N4c1K
Alarm MAT 450
Dnia 03-05-2011 o 22:42:02 Bialy <wytnij.mr.b@o2.pl.wytnij> napisał(a):

[...]

sprawdzić połączenie wejścia masowego z czujnika otwarcia kanapy lub  kufra/schowka (jeśli takowy jest) i ewentualnego podłączenia do czujnika  bocznej nóżki

sprawdzić czy nie dostaje sygnału acc mimo wyłączonej stacyjki

jeszcze raz sprawdzić ustawienie i/lub poprawność działania czujnika  udarowego/położenia

tyle mi przychodzi do głowy. alarm tak sam z siebie nie powinien się  wzbudzać.

pozdrawiam

ps: co to za moto?

Data: 2011-05-04 00:11:10
Autor: Bialy
Alarm MAT 450
Gr4N4c1K napisal:

> [...]
| udarowego/położenia
|
| tyle mi przychodzi do głowy. alarm tak sam z siebie nie powinien się

Dzięki za info. Czujnika otwarcia kanapy nigdzie nie wypatrzyłem, ale muszę się przyjrzeć, czy do stopki faktycznie nie dochodzi jakiś dodatkowy przewód.
Niestety (chociaż to zrozumiałe ze względów bezpieczeństwa) przy centralce wszystkie przewody są czarne i bez podpisów, a żeby dotrzeć do ich połączeń, musiałbym chyba silnik wyciągać...

Zauważyłem, że nie miga kierunkowskazami podczas włączania / wyłączania, a chyba powinien. Może tego powinienem się doczepić. Co by to nie było - wygląda na to, że muszę pozdejmować owiewki i gruntownie wszystko przejrzeć...

Moto to VFR800 z 2000 :)

Pozdrawiam i dzięki raz jeszcze,

--
Bialy | GG:1092403

Data: 2011-05-04 23:54:12
Autor: Tomek Wozniakowski
Alarm MAT 450
   Czesc :)

W dniu 2011-05-04 00:11, Bialy pisze:

[...]

Niemruganiem bym sie nie przejmowal - mialem taki u siebie w Bieliznie i nie mrugal. Do czasu dzialal ok.

--
   Pozdrawiam :)
     Tomek

Data: 2011-05-09 08:40:49
Autor: Bialy
Alarm MAT 450
Tomek Wozniakowski napisal:

| Niemruganiem bym sie nie przejmowal - mialem taki u siebie w
| Bieliznie i nie mrugal. Do czasu dzialal ok.

Do czasu? :D No to rozumiem, że na ten mój też już mógł przyjść czas po prostu i ześwirował.

A tak w ogóle - da się taki czujnik położenia kupić lub dobrać jakiś inny? Do tego oryginalnego wchodzi jeden kabelek, a na Allegro są 4-kabelkowe...

--
Bialy | GG:1092403

Data: 2011-05-11 23:25:09
Autor: Tomek Wozniakowski
Alarm MAT 450
   Czesc :)

W dniu 2011-05-09 08:40, Bialy pisze:
> [...]

| Bieliznie i nie mrugal. Do czasu dzialal ok.

Do czasu? :D No to rozumiem, że na ten mój też już mógł przyjść czas po

Ano do czasu. Pewnie pod wplywem wstrzasow sie nieco rozszczelnila byla centralka, dostal wody i mu sie porobilo tak, ze balem sie z nim jezdzic - dwa czy trzy raz zgasil mi moto w czasie jazdy, co, chyba nie musze tlumaczyc, nie jest ani mile, ani bezpieczne. Dobrze, ze sie nie wylozylem, moze jeszcze kogo uszkadzajac ;)

Wywalilem ustrojstwo w diablu i jedynie trzymam akcesoria, jakby kiedy trzeba bylo pokazac ubezpieczycielowi - oby nie...

A tak w ogóle - da się taki czujnik położenia kupić lub dobrać jakiś inny?
Do tego oryginalnego wchodzi jeden kabelek, a na Allegro są 4-kabelkowe...

Z tego co wiem, to mozna. Zadzwon do Bartka z Cyklo (601255698).Zaklada MAT'a. Mysle, ze to moze Ci powiedziec.

Data: 2011-05-12 00:00:51
Autor: Bialy
Alarm MAT 450
> [...]

| Z tego co wiem, to mozna. Zadzwon do Bartka z Cyklo
| (601255698).Zaklada MAT'a. Mysle, ze to moze Ci powiedziec.

Ok, dzięki za namiar. Jak się wezmę za to na poważnie, to pewnie skorzystam :)

Pozdrawiam,

--
Bialy | GG:1092403

Data: 2011-05-05 01:09:30
Autor: Gr4N4c1K
Alarm MAT 450
Dnia 04-05-2011 o 00:11:10 Bialy <wytnij.mr.b@o2.pl.wytnij> napisał(a):

[...]

z tego co pamiętam to mógł mrugać ale nie pipkać :)

vfr800 powiadasz... hmm...

z rozbierania to raczej tylko dupe i może zbiornik trzeba ściągnąć...

a powiedz jak instalacja wygląda, pajęczyna czy ładnie poprowadzona i w  jednym, góra dwóch miejscach wchodzi w wiązkę?

co do kabli to w tym alarmie wszystkie są czarne... :)

jak jesteś z wawy to daj znać... jak zobacze na żywca to może sobie coś  więcej przypomne...

pozdrawiam

Data: 2011-05-09 08:39:31
Autor: Bialy
Alarm MAT 450
Gr4N4c1K napisal:

> [...]
|
| co do kabli to w tym alarmie wszystkie są czarne... :)
|
| jak jesteś z wawy to daj znać... jak zobacze na żywca to może sobie

Z takich pobieżnych oględzin (nie mam na razie czasu na rozbieranie owiewek) z poprzedniego sezonu to kawał wiązki wchodzi pod bak i gdzieś tam znika, nie widziałem żadnych połączeń do oryginalnej wiązki :) Wyglądało to tak, jakbym musiał wyjąć silnik, żeby coś konkretnego dostrzec, ale też tematu nie drążyłem :)

Niestety - w Krakowie siedzę, ale dzięki za dobre chęci :)

--
Bialy | GG:1092403

Data: 2011-05-06 22:44:23
Autor: KLOSZ
Alarm MAT 450
Moze sie przyda:
http://www.konradki.net/fjr/mat450.pdf

Zdrowko
KLOSZ

Data: 2011-05-09 08:41:26
Autor: Bialy
Alarm MAT 450
KLOSZ napisal:

| Moze sie przyda:
| http://www.konradki.net/fjr/mat450.pdf

A już to wszystko mam przejrzane, ale dzięki za wysiłek :)

--
Bialy | GG:1092403

Alarm MAT 450