Alarm otwartych drzwi lodówki

Data: 2009-08-05 20:56:36
Autor: Jacek Midura
Alarm otwartych drzwi lodówki
Cześć,

poszukuję urządzenia, które będzie dźwiękiem sygnalizować zbyt długo otwarte drzwi lodówki.
Na Allegro jest kilka aukcji z jednym modelem czegoś takiego - czy ktoś może się podzielić wrażeniami z użytkowania? Chodzi mi szczególnie o niezawodność - czy nie zdarza mu się "nie zauważyć" że drzwi są otwarte albo sygnalizować otwarcia pomimo że drzwi są zamknięte?

Czy możecie polecić jakieś inne urządzenia tego rodzaju?

Swoją drogą lekko frustrujące jest, że wciąż sporo lodówek nie ma takiego alarmu wbudowanego, choć w masowej produkcji kosztowałby niewiele i możnaby go ukryć w obudowie lodówki (ten z Allegro zajmuje miejsce wewnątrz na półce).

Dzięki za pomoc.

--
Jacek Midura

Data: 2009-08-05 21:50:31
Autor: Panslavista
Alarm otwartych drzwi lodówki
Użytkownik "Jacek Midura" <jacek@m.krakow.pl> napisał w wiadomości

Wystarczy urządzenie na 230V i podłączyć do żarówki w chłodziarce. Uchylenie
drzwi i będzie alarm oraz żarówka się zaświeci.

Data: 2009-08-05 22:09:34
Autor: Jacek Midura
Panslavista pisze:
Użytkownik "Jacek Midura" <jacek@m.krakow.pl> napisał w wiadomości

Wystarczy urządzenie na 230V i podłączyć do żarówki w chłodziarce. Uchylenie
drzwi i będzie alarm oraz żarówka się zaświeci.

No właśnie nie bardzo, w mojej lodówce przy minimalnie uchylonych drzwiach żarówka się nie zapala, dopiero przy ciut większym otwarciu. Dlatego też jestem ciekawy, czy takie urządzenia jak to z Allegro (działające, jak zgaduję, na zasadzie pomiaru temperatury) poprawnie wykrywają taki niewielki uchył.

--
Jacek Midura

Data: 2009-08-05 23:06:20
Autor: Panslavista

Panslavista pisze:
> [...]

Dlatego też jestem ciekawy, czy takie urządzenia jak to z Allegro
(działające, jak zgaduję, na zasadzie pomiaru temperatury) poprawnie

Moment zapalenia się żarówki jest łatwy do regulacji. W końcu to jakiś
przycisk dociskany drzwiami.

Data: 2009-08-06 00:31:42
Autor: GB
Alarm otwartych drzwi lodówki
Moment zapalenia się żarówki jest łatwy do regulacji. W końcu to jakiś
przycisk dociskany drzwiami.

No nie zawsze przycisk. W mojej jest kontaktron i wtedy trudno o jaką kolwiek regulację.

GB

Data: 2009-08-06 06:07:18
Autor: Panslavista

Użytkownik "GB" <anthrax@tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przycisk dociskany drzwiami.

No nie zawsze przycisk. W mojej jest kontaktron i wtedy trudno o jaką

Hm, zazwyczaj równie łatwe, mała przeróbka - zmniejszenie szczeliny w celu
wcześniejszego zamknięcia obiegu pola magnetycznego f funkcji obrotu drzwi
chłodziarki. To może być mała blaszka wyciuęta z puszki po konserwach...
:-))))))

Data: 2009-08-05 22:35:01
Autor: gasper
Alarm otwartych drzwi lodówki
trza było przy zakupie mysleć ;)
a drzwi nie da sie tak wyregulować, że będą sie domykać same?
ewentualnie jakiś czujnik na światło, ustawiony tak, że minimalna ilość światła włącza obwód - taki czujnik zmierzchowy w drugą strone - możesz wtedy do niego podłączyć co chcesz - dzwonek, żarówke itp.

Data: 2009-08-07 11:36:13
Autor: slonko
Jacek Midura pisze:
[...]

samsung moj ma taki z 2-ma drzwiami :)

Data: 2009-08-10 00:05:29
Autor: Marcin Szumilas
Alarm otwartych drzwi lodówki
Quoted:
Jacek Midura (jacek@m.krakow.pl)
in news:n71pk6xuan.ln2m.krakow.pl

poszukuję urządzenia, które będzie dźwiękiem sygnalizować zbyt
długo  otwarte drzwi lodówki.
Na Allegro jest kilka aukcji z jednym modelem czegoś takiego

Nie mogę znaleźć, podaj proszę link albo nr aukcji.

MSz

Alarm otwartych drzwi lodówki