[Zdjęcia] - Albania V.

Data: 2012-06-23 11:42:58
Autor: Szymek
[Zdjęcia] - Albania V.
Witam :-)

Wrzuciłem na stronę zdjęcia z urlopu - dwutygodniowego wyjazdu do
Albanii.

Galeria jest tu:
https://picasaweb.google.com/SzymekKozlowski/AlbaniaIV#

Trasę można prześledzić dzięki mapce w Picasie.

pozdrawiam
Szymek

Data: 2012-06-24 12:38:21
Autor: piecia aka dracorp
[Zdjęcia] - Albania V.
Dnia Sat, 23 Jun 2012 11:42:58 -0700, Szymek napisał(a):

[...]

Dzięki za super zdjęcia. Kolorystyka powala.
Coraz bardziej podobają mi się tamtejsze rejony. Mam nadzieję że sam zawędruję w tą część świata.

ps. linka nie tego wkleiłeś ale nic nie szkodzi bo innych twoich zdjęć nie widziałem.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-06-24 09:31:04
Autor: Szymek
- Albania V.

ps. linka nie tego wkleiłeś ale nic nie szkodzi bo innych twoich zdjęć
nie widziałem.

Ups, rzeczywiście...
https://picasaweb.google.com/SzymekKozlowski/AlbaniaV

Data: 2012-06-26 00:46:17
Autor: Jacek G.
- Albania V.
On 24 Cze, 18:31, Szymek <szymekkozlow...@gmail.com> wrote:

Ups, rzeczywiście...https://picasaweb.google.com/SzymekKozlowski/AlbaniaV

Zdjęcia ekstra - jak zwykle zresztą. No i ta Albania coraz bardzie mi
się podoba. Rozumiem, że to była samotna wyprawa ? Miałeś jakieś
problemy, przygody ? Jak z dostępem do pitnej wody na trasie i na
biwakach, bo rejony są dość "pasterskie" i woda w potokach może być
niepewna ?
--
Jacek G.

Data: 2012-06-26 03:40:10
Autor: Szymek
- Albania V.

Zdjęcia ekstra - jak zwykle zresztą.

:-) dzięki

Rozumiem, że to była samotna wyprawa ?

Eheś :-)

Miałeś jakieś problemy, przygody ?
Były różne bajery, niebezpiecznych sytuacji nie było. Przy pierwszym
noclegu u ludzi w domu młodzian, który jest na jednym zdjęć na rowerze
w klapkach wyciągnął z szafy Kałasznikowa, ale tylko, żeby się
pochwalić, że mają. Tłumaczył, że mieli dwa, ale przyszła policja i
jeden karabin zabrała. Z czego wnioskuję, że wolno mieć tylko jeden ;-
Pewnym mankamentem był powrót o przebiegu Albania-Kosowo-Serbia-(...),
ale po przemyśleniu tematu wykombinowałem jak to zrobić - na dowód
osobisty. Sprawa nie jest błaha, bo jedną panią która jechała
Macedonia-Kosowo-Serbia nie wpuszczono jej do Serbii. Bez chamstwa,
bez krzyków, szarpań itp, generalnie uprzejmie, ale jednak nie
wpuszczono. A była to 1 w nocy, a przejście jest w czarnej "d". (Pani
nie miała przy sobie złożonego roweru ;-))

Przy wariancie na dowód nie widzę problemów. Serbowie i tak nie chcą
stawiać stempli, a dzięki przejazdowi na DO mam nieanulowany stempel z
Kosowa (w 2009 r., gdy przejechałem AL-KS-AL, a potem wracałem Albania
- Macedonia - Serbia na kosowskie stemple wbito mi po skosie
"anulle").

Jak z dostępem do pitnej wody na trasie i na biwakach, bo rejony są dość "pasterskie" i woda w potokach może być
niepewna ?

Przy zachowaniu odrobiny rozsądku nie widzę problemu. Naturalnie
wątpliwej nie pijemy, ale wystarczy raz na jakiś czas nabrać wody
pitnej, i do następnego sensownego ujęcia spokojnie się dojedzie. Może
z raz, dwa razy było tak, że nie było kilka godzin pitnej wody.
Dodatkowo tereny są jednak dość zurbanizowane i jeśli tylko zechce nam
się zejść do chałup, to wodę się dostanie (zakładając, że chałupy są
zamieszkałe, i że się nam chce schodzić - bo to są nieraz niezłe
hektary, i to ścieżkami na 1 pieszego ciągnącego osła na sznurku)..
Konkludując - z wodą spoko.

Jacek G.

pozdrawiam

Data: 2012-06-26 03:41:36
Autor: Szymek
- Albania V.
Jeśli ktoś jeszcze śledzi ten wątek, rzućcie okiem na komentarze pod
tym zdjęciem:

https://picasaweb.google.com/SzymekKozlowski/AlbaniaV#5755829038055710594

Ktoś szuka dwójki rowerzystów z Polski, spotkanych w czerwcu w Zeth. W
komentarzach jest dokładniejszy opis.

Data: 2012-06-26 17:26:41
Autor: char
- Albania V.

https://picasaweb.google.com/SzymekKozlowski/AlbaniaV#5755829038055710594

Ktoś szuka dwójki rowerzystów z Polski, spotkanych w czerwcu w Zeth. W
komentarzach jest dokładniejszy opis.

Znalazł. :)
Świat jest mały. ;)
Dzięki.

Pozdrawiam.

Data: 2012-06-25 03:44:04
Autor: Iguan_007
[Zdjęcia] - Albania V.
Zdjecia super. Masz  moze gdzies opis trasy? Chyba sporo podjazdow zrobiles?

Pozdrawiam,

Iguan

-
Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-06-25 04:27:57
Autor: Szymek
- Albania V.

Zdjecia super. Masz  moze gdzies opis trasy? Chyba sporo podjazdow zrobiles?

Chyba jedyną wadą nieposiadania GPSa jest to, że nie mam tracków, w
tym także danych o przewyższeniach. Największa amplituda wyniosła
chyba ~ 1800 m (podjazd z doliny Czarnego Drinu przez Kolesjan na
przełęcz między Buzemadhe a Turaj) -  w zasadzie podjazd non stop od
rana do ok. 15.30. Teoretycznie mogły być dni z podobnymi
przewyższeniami, tylko rozproszonymi na ileś przełęczy. Niezależnie od
tego największym bajerem są drogi z kocich łbów, ewentualnie pokryte
warstwą żwiru, na której koła tracą przyczepność. Niewielkie w sumie
nastromienie, które łatwo pokonałoby się jadąc asfaltem/gruntową
drogą, zamienia się w podjazd na przerzutce 1/1, albo w prowadzenie.
Ale w sumie o to chodzi, gdybym chciał jeździć w podobnym terenie ale
asfaltami pojechałbym do Bośni. I tak asfaltyzacja Albanii postępuje w
zastraszającym tempie :-(

Opisów nie mam, trasa mniej więcej wynika z mapki.
Z grubsza: Podgorica-Virpazar-Muriqan-Szkodra-Vig-Rreshen-Milot-Kruja-
Burrel-Klos-Labinot-Librazdh-Lunik-Shupenze-Muhur- QafeMurre - Lis-
Prekal-Kubrenesh- Fush Lure - jez. Lure- QafeMurre -Muhur-Arras-
Kolesjan-Turaj-Topojan-> Prizren.

pzdr.
Sz.

Data: 2012-06-29 05:52:16
Autor: Wilk
- Albania V.
Piękna trasa!
U mnie Albania wywołuje mieszane uczucia - z jednej strony przyciąga,
z drugiej odpycha - ale takie galerie jak ta Twoja powodują, że szala
zaczyna się przeważać na tą bardziej pozytywną stronę ;))

Gratulacje tej ciężkiej trasy; jak widzę udało Ci się przejechać drogę
z Fushe-Lure do Liqueni Madh; jechałem tam na swojej wyprawie, ale w
Fushe-Lure odbiłem w bok do Cidhen bo już miałem dosyć dróg na które
mój rower się nadawał; do tego miejscowi oraz spotkani Polacy
nastraszyli mnie, że podobno ta droga jest w bardzo marnym stanie,
jest używana do zwózki drewna itd. Ciekaw więc jestem jak to naprawdę
tam wyglądało wyżej; czy jest to kawałek przejezdny na rowerze, czy
tez trzeba pchać?
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-07-06 01:55:04
Autor: Szymek
- Albania V.
Gratulacje tej ciężkiej trasy; jak widzę udało Ci się przejechać drogę
z Fushe-Lure do Liqueni Madh; jechałem tam na swojej wyprawie, ale w
Fushe-Lure odbiłem w bok do Cidhen

Tzn. nadjechałeś od strony Kubrnesh i Prej Lure i z Fusze Lure
pojechałeś do Cindh?

Jadąc na pd. drogą wzdłuż jezior 10 km trzeba sobie wepchnąć rower,
potem w większości daje się jechać.

nastraszyli mnie, że podobno ta droga jest w bardzo marnym stanie,

Też mnie straszyli, ale w końcu opatentowałem sposób ustalania stanu
drogi: łamanym albańskim pytam, czy droga nadaje się dla ciężarówek, i
jeśli tak, to spoko. Bardzo fajny jest kawałek na południowym odcinku
- grzbiet się wypłaszcza a droga idzie łączkami, z widokami na krasowe
górki (w które chciałoby się pojechać na wyjazd pieszy).

pzdr, :-)

Data: 2012-11-01 19:51:08
Autor: biodarek
[OT] Kujawy
W dniu 2012-06-23 20:42, Szymek pisze:
[...]

Teraz dopiero przejrzałem... ale słowo o sąsiedniej galerii:
https://picasaweb.google.com/SzymekKozlowski/KujawyLipiec2012

Wydaje mi się, że to nie są Kujawy. Golub-Dobrzyń to ziemia dobrzyńska, a Kowalewo Pomorskie i Wąbrzeźno - ziemia chełmińska.

--
biodarek

[Zdjęcia] - Albania V.