Albo Paetz, albo ja, abp Gądecki składa rezygnację!

Data: 2010-06-18 08:02:10
Autor: precz z gnomem
Albo Paetz, albo ja, abp Gądecki składa rezygnację!
Arcybiskup Stanisław Gądecki złożył rezygnację z funkcji metropolity poznańskiego - dowiedziała się "Gazeta". To protest przeciwko cofnięciu przez Watykan zakazów nałożonych w 2002 r. na abp. Juliusza Paetza.
ultimatum abp. Gądeckiego prof. Józef Baniak

- Informacja, że metropolita złożył rezygnację, krąży wśród księży co najmniej od procesji Bożego Ciała - mówi jeden z poznańskich proboszczów. - Nikt nas jednak o niczym oficjalnie nie informował. Tak po ludzku to trudno sobie taką sytuację wyobrazić.

tym, że watykańska Kongregacja ds. Biskupów postanowiła cofnąć dekret zakazujący abp. Paetzowi sprawowania funkcji biskupich, napisaliśmy we wczorajszej "Gazecie". Wiemy, że abp Paetz pokazywał już znajomym księżom dokument w tej sprawie podpisany przez prefekta Kongregacji kardynała Giovanniego Battistę Re.

Dekret zakazujący Paetzowi m.in. wyświęcania kapłanów, konsekrowania kościołów i przewodniczenia uroczystym mszom na co i tak zgodę wydała ta sama Kongregacja w 2002 r. - po ujawnieniu, że arcybiskup molestował kleryków. W tym samym roku został on zmuszony przez Jana Pawła II do ustąpienia ze stanowiska metropolity poznańskiego. Jego następcą został abp Stanisław Gądecki.

Czy abp Paetz będzie wyświęcał kapłanów? Tak, ale tylko za zgodą właśnie ordynariusza diecezji. A abp Gądecki nie zgadza się z uchyleniem kary nałożonej na abpa. Paetza. Zabiega o to, by zakaz nadal obowiązywał. Fakt negocjacji ze Stolicą Apostolską w tej sprawie potwierdził nam ks. Maciej Szczepaniak, rzecznik kurii metropolitalnej w Poznaniu.

"Gazeta" poznała szczegóły tych negocjacji. Według naszych informatorów abp Gądecki w czasie Wielkiego Postu spotkał się z kardynałem Re, prefektem Kongregacji ds. Biskupów.

- Powiedział kardynałowi, że nie będzie sprawy arcybiskupa Paetza tuszował, bo jest przekonany o jego winie. I jeśli pismo nie zostanie odwołane, to poda się do dymisji. Kardynał odpowiedział mu, że ta dymisja nie może być w żadnym razie przyjęta - powiedział "Gazecie" ksiądz związany z nuncjaturą apostolską w Warszawie.

Wkrótce potem abp Gądecki złożył w nuncjaturze pisemną rezygnację z funkcji metropolity poznańskiego. Nie oznacza to, że automatycznie przestaje pełnić funkcje duszpasterskie, bowiem rezygnacja musi być przyjęta przez Watykan.

Ks. Józef Trela, sekretarz nuncjatury, przez którego ręce przechodzi większość korespondencji, nie widział pisma abp. Gądeckiego. Możliwe, że dymisja została wręczona osobiście nuncjuszowi abp. Józefowi Kowalczykowi, który za tydzień obejmie w Gnieźnie funkcję prymasa Polski.

Według informacji "Gazety" abp Gądecki chciał spotkać się w tej sprawie z papieżem Benedyktem XVI, ale nie dostał na to zgody watykańskich urzędników. - Wysłał jednak do niego list, a w końcu maja po audiencji generalnej w Watykanie podszedł do papieża i chwilę z nim rozmawiał. Ojciec Święty obiecał wtedy jeszcze raz zająć się tą sprawą - mówi "Gazecie" duchowny związany z poznańską kurią.

Kuria nie odpowiedziała wczoraj na nasze pytania o rezygnację abp. Gądeckiego. Także abp Paetz był nieosiągalny dla dziennikarzy.

Afera z 2002 r. wstrząsnęła polskim Kościołem. "Rzeczpospolita" ujawniła wtedy, że abp Paetz molestował kleryków z seminarium, którzy mu podlegali. Zapraszał ich na spotkania w cztery oczy, dotykał i całował.

List do papieża w tej sprawie podpisany przez m.in. ówczesnego dziekana Wydziału Teologicznego UAM ks. Tomasza Węcławskiego oraz rektora seminarium ks. Tadeusza Karkosza utknął w watykańskich urzędach. Ks. Węcławski zrzucił sutannę i odszedł z Kościoła.

W sprawie listu interweniowała Wanda Półtawska, wieloletnia przyjaciółki Karola Wojtyły. To sam Jan Paweł II miał nakłonić abp. Paetza do rezygnacji.

Niektórych księży dziwi zmiana stanowiska Watykanu. Ojciec Paweł Kozacki, przeor krakowskiego klasztoru dominikanów: - Można sobie wyobrazić, że decydenci uznają pokutę za odprawioną albo stwierdzą, że wina nie została dowiedziona, więc dalsze ograniczanie przywilejów nie ma uzasadnienia. Pewne jest jednak, że jakiś komentarz jest niezbędny. I będę wściekły, jeśli okazałoby się, że go nie ma. Byłoby to robienie głupków z wiernych Kościoła katolickiego. I mówię to głośno bez względu na to, czy się to komuś spodoba, czy nie, nawet jeśli ten zarzut miałby być skierowany w stronę Watykanu.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,8029832,Albo_Paetz__albo_ja.html#ixzz0rBJJsT5q

Przemysław Warzywny

Pedalsko - pedofilski kościół chyli się ku upadkowi, a swój upadek zawdzięcza zboczeńcom w sutannach. Ohyda!

--

"Wygrana w wyborach Jarosława Kaczyńskiego może spowodować, że Polska spadnie do rangi Ruandy i Burundi, a rządziłby nią "człowiek, który ma doświadczenie w hodowli zwierząt futerkowych.
Wyrok w procesie apelacyjnym w aferze gruntowej uchylony. Argumenty Mariusza Kamińskiego, b. szefa CBA, i jego zwolenników, że wszystko zgodne z prawem, upadły".

Data: 2010-06-18 08:09:00
Autor: WW
Sprawa techniczna.

Witam

Przepraszam, ale jakiego kodowania uĹźywasz ?.
Twoje posty na grupie "polityka" są dla mnie nieczytelne.
Być może nie mam zadeklarowanych Twoich czcionek.

Pozdrawiam
WW

Data: 2010-06-18 09:15:04
Autor: precz z gnomem
Sprawa techniczna.

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał

Witam

Przepraszam, ale jakiego kodowania używasz ?.

Witam!

Kodowanie: Europa Środkowa (Windows).

Również pozdrawiam.

Przemysław Warzywny

Data: 2010-06-18 10:43:05
Autor: sofu
Sprawa techniczna.

Użytkownik "precz z gnomem" <Brońmy RP przed pisem@..pl> napisał w
wiadomości news:hvf6dq$7tm$1inews.gazeta.pl...

> [...]
> Twoje posty na grupie "polityka" są dla mnie nieczytelne.
> Być może nie mam zadeklarowanych Twoich czcionek.

A powinno być Europa Środkowa ISO o ile cos takiego masz w kompie

Data: 2010-06-18 11:17:25
Autor: Tomy M.
Sprawa techniczna.
Użytkownik "sofu" <manhunter1@o2.pl> napisał w wiadomości news:hvfbk6$8ns$1node1.news.atman.pl...

A powinno być Europa Środkowa ISO o ile cos takiego masz w kompie

Powinno być już UTF-8, bo wtedy można zmieszczać teksty
pisane np. cyrylicą. Ale ja sam koduję na razie w ISO.

Tomy M.

Data: 2010-06-18 12:32:30
Autor: precz z gnomem
Sprawa techniczna.

Użytkownik "sofu" <manhunter1@o2.pl> napisał

A powinno być Europa Środkowa ISO o ile cos takiego masz w kompie

Zmieniłem, dzięki.

Przemysław Warzywny