Albo Wi-Fi, albo telefon

Data: 2015-09-30 02:46:31
Autor: \(c\)RaSz
Albo Wi-Fi, albo telefon
Dziwną niechęć ma moja karta Wi-Fi do telefonu Samsunga: gdy podpinam ową
słuchawkę do USB, to mi ona zrywa łączność Wi-Fi. Ta druga jest realizowana
przez "gwizdek" od TP-Link'a, też wetknięty do USB-2. "Menadżer Urządzeń"
żadnego konfliktu nie sygnalizuje, zresztą: ani jedno, ani drugie urządzenie nie
mają w swych kartach zakładek "zasoby". Czyli... co? Nie mają więc ani adresów
We/Wy — ani przydzielonego im przerwania? Dziwne, zaiste.

Spotkał się ktoś z tak rozkapryszoną parą, i może znalazł sposób na te ich
wzajemne fochy?

--
Posiadasz wolne moce obliczeniowe? DoÅ‚Ä…cz do projektu BOINC  — przetwarzania
rozproszonego, wykorzystującego domowy sprzęt, do profesjonalnych projektów.

Data: 2015-09-30 06:53:44
Autor: mirekc
Albo Wi-Fi, albo telefon
W dniu 2015-09-30 02:46,  (c)RaSz pisze:
[...]

Ja bym obstawiał problemy z obciążalnością prądową portów USB. Niby są
standardy, ale różnie to bywa. Paradoksalnie może pomóc podłączenie
jednego z urządzeń przez hub USB 1.1 (lub chiński 2.0), albo wypróbuj
porządny hub aktywny (ale to drożej). Sam używam chińskiego urządzenia
pseudoaktywnego (Chińczyk oczywiście napisał, że to hub aktywny):
konstrukcja w zasadzie pasywna, ale zasilanie portów "podciągnięte"
zewnętrznym zasilaczem. Sprawdza się.

Data: 2015-09-30 20:20:36
Autor: \(c\)RaSz
Albo Wi-Fi, albo telefon
Użytkownik "mirekc" <mirekc@interia.pl> napisał w wiadomości
:
[...]

To siÄ™ pewnie i jakoÅ›-tam kupy trzyma, ale... Ale dwa skonfliktowane urzÄ…dzenia
podpięte są z całkiem innej strony PC-towego pudła, czyli i do *odmiennych* (jak
mi siÄ™ "wydawa") zespołów zasilajÄ…cych  — czy nie?

A tak zaś przy okazji, bo mnie "naszło": często gęsto pojawia się potrzeba
sprawdzenia parametrów "U" czy "I" na portach USB właśnie. Czy ktoś już wpadł na
pomysł (co to mi właśnie do głowy >>strzelił<<) aby wykonać, sprzedawać (no i na
tym... zarabiać!) odpowiedniej przelotki, mającej na obu końcach wtyczkę /
gniazdko (żeńskie / męskie) USB, a "w międzyczasie" wyjście na miernik? Jeśli
ktoś z Was coś takiego zacznie produkować, pod wpływem niniejszego tekstu — to
dopraszam siÄ™ o jakÄ…Å›-tam gratyfikacjÄ™!

:
: Paradoksalnie może pomóc podłączenie
: jednego z urządzeń przez hub USB 1.1 (lub chiński 2.0),
: albo wypróbuj porządny hub aktywny (ale to drożej).
:

Sugerujesz, że Kitajce oszukują "wszędzie, gdzie się tylko da? ;)

A co do "hub aktywny", to ile to mnie (circa) za-kosztuje? No i co on jeszcze
umie? Bo może bym się machnął, jeśli niezbyt drogo, bo do la-pa by się przydał,
jako że w nim portów za mało, no i w dodatku to USB-jedynki są. A te (zdaje się)
mają słabszą charakterystykę prądowo / napięciową, więc i pewnikiem zewnętrznego
HDD nie zasilÄ…...

A jak już tem-temat wyskoczył, to przypomniały mi się dziwne excesy mojego
stacjonarnego, związane z "innością" USB-1, i dwójki, a mianowicie bywało (bo
już od jakiegoś czasu przestało) tak, że gdy wtykałem coś-tam w gniado, to
Win-da skrzeczała, że "to urządzenie high-speed *może* funkcjonować szybciej", i
namawiała, aby przełączyć je do USB-dwójki. Żeby było śmieszniej: wyświetlała
spis portów, który miał taki "drobny" mankament, że ni-Ch**a nie szło z tego
wyczaić, gdzie owe jedynki, a gdzie zaś 2-ki — znajdują się *fizycznie*!
Oczywiście OS tego *nie* wiedział, czyli i nie-powiedział, ale śmieszy mnie owa
bezproduktywna "usłużność"...

Ale ja nie o tym: istotna była taka sprawa, że owe jedynkowo-dwójkowe porty
pojawiały się, i zamieniały całkiem jak duch białej damy: raz dany port "robił"
za USB-1, a innym razem bez zająknięcia obsługiwał standard high-speed i (jak
się wydaje) całkiem poprawnie. Ki diabeł?

:
[...]

Pasywna — z zasilaczem? Myślałem, że pasyw. od aktyw. różni się waśnie
obecnością dodatkowego źródła napięcia? Czym jeszcze?

--

Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak

Data: 2015-10-01 14:38:05
Autor: mirekc
Albo Wi-Fi, albo telefon
W dniu 2015-09-30 20:20,  (c)RaSz pisze:
[...]

No właśnie nie. Wszystkie "strony" pecetowego pudła podpięte są do tej
samej płyty głównej, a wszystkie porty USB na płycie głównej
najprawdopodobniej zasilane są z jednego obwodu (chyba że masz jakąś
super wypasioną, czytaj drogą, płytę, albo kartę rozszerzeń z portami USB).

[...]

Za małe "odkrycie" na gratyfikację. Wykombinuj, jak zrobić układ
pomiarowy, żeby na nim nie występował spadek napięcia. Dla urządzeń USB
spadek o 0,1V może już zakłócić pracę (zwłaszcza jeśli napięcie "pływa").

: Paradoksalnie może pomóc podłączenie
: jednego z urządzeń przez hub USB 1.1 (lub chiński 2.0),
: albo wypróbuj porządny hub aktywny (ale to drożej).

Sugerujesz, że Kitajce oszukują "wszędzie, gdzie się tylko da? ;)

Czy wszędzie, to nie wiem, ale widziałem już kilka kitajskich hubów z
napisem USB 2.0, co świadczyło tylko o tym, że są kompatybile z portami
USB 2.0 w komputerze. Na swoich portach oferowały standard 1.1 z
adekwatnym do tego (wolnym) transferem.

A co do "hub aktywny", to ile to mnie (circa) za-kosztuje?

Prawdziwy aktywny? Myślę że ponad 100zł, ale to tylko szacunkowo, bo nie
chce mi się szukać. Podobno masz łącze do Internetu, to sobie znajdź.

No i co on jeszcze umie?

Regeneruje sygnały danych co pozwala na użycie długiego kabla, no i
zwykle ma dużo portów.

[...]

Trzeba było tak od razu. Jak to są jedynki, to prawdopodobieństwo że
źródłem problemu jest przeciążenie USB wzrasta, moim zdaniem, tak gdzieś
do 90%.

[...]

No wiesz: informacja gdzie są dwójki powinna być w instrukcji obsługi
kompa... ;)

[...]

A urządzenia nie były przypadkiem podłączane przez kabel? Kiepski kabel
USB potrafi czynić takie cuda.

[...]

Patrz wyżej, i jeszcze ceną. Taki pseudoaktywny kosztuje około 30zł
(źródło - Allegro), prawdziwy aktywny - sporo więcej.

Data: 2015-10-01 19:00:37
Autor: \(c\)RaSz
Albo Wi-Fi, albo telefon
1 października 2015 14:38 Użytkownik "mirekc" napisał w
news:muj9fg$2oe3$1adenine.netfront.net ...
:
:
: wszystkie porty USB na płycie głównej najprawdopodobniej
: zasilane są z jednego obwodu (chyba że masz (...)
: kartę rozszerzeń z portami USB).
:

No nie mam, ani wypasionej płyty gł. ani karty rozszerzeń. Czyli taka karta
bierze prąd z innego źródła, i nie spowoduje obniżenia napięcia na USB
"płytowych"? No i gdy do niej włożę coś prądo-żernego to nie wywołam
"niedowoltowania" innych, niemniej istotnych składników PC-ta?

: > (...)
[...]

Ja nie elektronik, ja chemik, a i to też — marny ;)

No ale pamiętam, że dwa podstawowe mierniki dla elektryki — czyli ten od U, i
drugi, od "I" — są w konstrukcji w zasadzie galwanometrami, z tym, że woltomierz
ma mieć jak najwyższy opór wewnętrzny, zaś amperometr — odwrotnie, jak
najniższy. Jeśli od tego odbiegają, to są marnej klasy. Czy w dobie coraz to
bardziej wyrafinowanych półprzewodników nie da się zrobić owych przyrządów tak,
aby można mówić (z pewnym przybliżeniem) że woltomierz będzie miał opór
wewnętrzny tak duży, że dla typowych wartości pracy USB — spadek napięcia
wywołany jego podpięciem będzie prawie żaden? A zaś amperomierz o.w. "niemal"
zaniedbywalny? Ale jeśli tak piszesz, no to widać nadal jest wiele do
zrobienia...

:
: > Bo może bym się machnął, jeśli niezbyt drogo, bo do la-pa by się przydał,
: > jako że w nim portów za mało, no i w dodatku to USB-jedynki są.
: >
:
: Trzeba było tak od razu. Jak to są jedynki, to prawdopodobieństwo że
: źródłem problemu jest przeciążenie USB wzrasta, moim zdaniem, tak gdzieś
: do 90%.
:

Nie, nie, nie! To całkiem inna maszyna. Mam kilka różnych takich w domu, z czego
w użytku są trzy, ale i 4 pozostałe, choć mocno archaiczne — w pełni sprawne, no
i żal je wyrzucić, boć to kawał historii, i wspomnień sporo ;)

Ten la-p jest już tak antycznej konstrukcji, że aż wstyd się przyznać, ale do
ściągania poczty — w sam raz, no i najporęczniejszy. Natomiast topikowy problem
mam z całkiem inną maszyną, stacjonarną. Zresztą w innym miejscu zaznaczyłem
przecież, że ma ona porty USB-2, przeoczyłeś.

: > nie szło z tego wyczaić,
: >  gdzie owe jedynki, a gdzie zaÅ› 2-ki — znajdujÄ… siÄ™ *fizycznie*!
[...]

Instrukcja już dawno temu gdzieś-tam trafiła na do "okrągłego segregatora", a na
stronie producenta zbyt wiele wyczytać się nie da. A zaś przede wszystkim: każdy
z portów akceptował w tym, czy innym czasie urządzenie high-speed bez
wierzgania, czyli *wszystkie* są (powinny) "dwójkowe". No ale nie mam metody
zweryfikowania tego inaczej, niż tylko przez zdanie się na protesty, wysyłane
przez Win-dę... Tak czy siak: śmieszyła mnie ta nadgorliwość O-eS-u...

: >
[...]

Oba przez kabel, no ale gdy sÄ… podpinane
osobno — to już (od pewnego czasu) żadne nie wierzga...

:
[...]

Czyli ten pseudo~ w żaden *pozytywny* sposób nie wpłynie
na działanie urządzenia podpiętego "na sznurku"?

--
Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
dziobania" ludzie, na których rzÄ…dowym decydentom  -  zależy ZNACZNIE bardziej.

Data: 2015-10-02 07:56:48
Autor: mirekc
Albo Wi-Fi, albo telefon
W dniu 2015-10-01 19:00,  (c)RaSz pisze:
[...]

Taka karta bierze zasilanie ze złącza PCI. Nie znam na tyle konstrukcji
współczesnych płyt głównych żeby wiedzieć, na ile i w jaki sposób obwody
zasilania tych złączy są separowane i filtrowane (w końcu i tak wszystko
"idzie" z jednego zasilacza), ale na ogół jest to robione "porządnie". W
praktyce jak podłączałem dwa prądożerne urządzenia USB jedno do karty a
drugie do płyty głównej, to było lepiej, niż kiedy oba były podpięte do
płyty lub oba do karty.

[...]
[...]

Hmmm... Jak widać ktoś to już zrobił. Ciekawe, czy takie urządzonko jak
zaprezentowane przez Uncle Pete pozwala tylko na ładowanie, czy również
na niezakłóconą komunikację. No ale moja ciekawość nie jest na tyle
duża, żeby kupić i sprawdzić. Gdyby jednak ktoś sprawdził, proszę o info
na grupie.

[...]
Czyli ten pseudo~ w żaden *pozytywny* sposób nie wpłynie
na działanie urządzenia podpiętego "na sznurku"?

Do końca nie wiem, bo mam tyle negatywnych doświadczeń z różnymi
"sznurkami" USB, że od jakiegoś czasu staram się, żeby były jak
najkrótsze i najgrubsze (najlepiej markowe USB 2.0 lub nawet 3.0).
Gdybym jednak próbował, to porządny, krótki "sznurek" od kompa do huba,
a dalej można eksperymentować.

Data: 2015-10-01 19:34:51
Autor: Uncle Pete
Albo Wi-Fi, albo telefon

Sporo tego jest na Allegro, np.: http://allegro.pl/miernik-pradu-ladowania-woltomierz-usb-lc19-i5541650298.html

Data: 2015-10-02 07:59:01
Autor: mirekc
Albo Wi-Fi, albo telefon
W dniu 2015-10-01 19:34, Uncle Pete pisze:
[...]
wtyczkÄ™ /
[...]

Czy podłączenie smartfona przez takie urządzonko umożliwia tylko
ładowanie, czy również niezakłóconą komunikację? Jeśli ktoś to sprawdził
(ale praktycznie, "teoria" mnie nie interesuje), to proszÄ™ o info.

Data: 2015-10-02 10:52:13
Autor: Uncle Pete
Albo Wi-Fi, albo telefon
Czy podłączenie smartfona przez takie urządzonko umożliwia tylko
ładowanie, czy również niezakłóconą komunikację? Jeśli ktoś to sprawdził
(ale praktycznie, "teoria" mnie nie interesuje), to proszÄ™ o info.

Zamówiłem jeden taki, sprawdzę i napiszę. Ale nie widzę powodu, dlaczego miałaby nie działać komunikacja, jest na oddzielnych przewodach.

Data: 2015-10-05 18:04:16
Autor: Uncle Pete
Albo Wi-Fi, albo telefon
Czy podłączenie smartfona przez takie urządzonko umożliwia tylko
ładowanie, czy również niezakłóconą komunikację? Jeśli ktoś to sprawdził
(ale praktycznie, "teoria" mnie nie interesuje), to proszÄ™ o info.

Kupiłem ten: http://allegro.pl/miernik-woltomierz-tester-napiecia-na-usb-ak306a-i5663111420.html

Komunikacja działa, ale port USB3 przestawia się w tryb USB2.

Data: 2015-10-05 19:38:33
Autor: \(c\)RaSz
Albo Wi-Fi, albo telefon
30 września 2015 06:5 Użytkownik "mirekc" napisał w

[...]

Jako że wątek mi się przypomniał (za sprawą wpisu dokonanego przez Uncje Pete) to z opóźnieniem zasygnalizuję, iż problem z topiku rozwiązało to, że moduł Wi-Fi, który był podpięty za pomocą przewodu (circa 1,2 metra) wetknąłem bezpośrednio do gniazda USB. Pomogło.

Za wszystkie wypowiedzi i porady — serdeczne dzięki!