Alcatel OT 993d

Data: 2013-03-04 12:02:28
Autor: Trybun
Alcatel OT 993d

Czy ktoś z Was używa takiego telefonu?

http://www.komputronik.pl/product/167581/Telefony_i_GPS_/Telefony_i_Smartphone_/Alcatel_OT_993D_black.html

Jak on się sprawuje, i czy jest jakaś dwusimowa, zdolna obsłużyć AERO2 alternatywa w jakości i cenie dla tego Alcatela?

Data: 2013-03-05 10:39:08
Autor: Uncle Pete
Alcatel OT 993d

http://www.mgsm.pl/pl/katalog/alcatel/ot993d/Alcatel-OT-993D.html

Data: 2013-03-05 13:08:12
Autor: Trybun
Alcatel OT 993d
W dniu 2013-03-05 10:39, Uncle Pete pisze:
On 2013-03-04 12:02, Trybun wrote:

[...]

Specyfikację to ja znam, bardziej mi chodziło o opinię posiadaczy tego telefonu,. Zresztą już jest po fakcie, nie doczekałem sie Lumii 620 w sprzedaży, więc zamówiłem tego Alcatela. Jutro już sam sprawdzę co on jest wart.

Data: 2013-03-05 14:55:16
Autor: Uncle Pete
Alcatel OT 993d
[...]

Nie chodziło o specyfikacje, tylko o to, byś przewinął do dołu strony i poczytał, co piszą użytkownicy. O Aero też swego czasu było. Chciałem kiedyś kupić ten telefon, ale po opiniach na tej stronie radykalnie mi się odechciało.

Piotr

Data: 2013-03-05 15:25:30
Autor: Trybun
Alcatel OT 993d
W dniu 2013-03-05 14:55, Uncle Pete pisze:
[...]

Oczywiście czytałem te recenzje. Jednak w moim przypadku kości zostały rzucone - już zamówiony w Komputroniku i jutro kurier ma dostarczyć. I może nie będzie aż tak źle, bo w recenzjach raczej przeważają pozytywne opinie.

http://www.mgsm.pl/pl/aktualnosci/2439/Odpakowujemy-Alcatela-OT-993D.html

Data: 2013-03-05 21:53:40
Autor: animka
Alcatel OT 993d
W dniu 2013-03-05 15:25, Trybun pisze:
[...]

Narobiłeś mi smaku tym telefonem. Mój dual sim Samsung nie ma HSPA i aero mi nie działa, a też jest niezły tylko tego aero mi brak.
http://www.crazyprice.pl/product-pol-20484-Alcatel-OT-993D-black.html

--
animka

Data: 2013-03-06 17:53:38
Autor: Trybun
Alcatel OT 993d
W dniu 2013-03-05 21:53, animka pisze:

[...]

Też się na niego skusiłem ze względu na obsługę dwu kart :-)

Data: 2013-03-07 19:48:07
Autor: animka
Alcatel OT 993d
W dniu 2013-03-06 17:53, Trybun pisze:
[...]

Teraz jeden slot już mam wolny (tzn jeszcze trzymam nieaktywną kartę Orange, żeby był porządek), Chciałabym w to miejsce wsadzić kaerę Aero 2, niestety telefon nie obsługuje, więc płacę za internet Play-owi.

--
animka

Data: 2013-03-09 11:52:03
Autor: Trybun
Alcatel OT 993d
W dniu 2013-03-07 19:48, animka pisze:

Teraz jeden slot już mam wolny (tzn jeszcze trzymam nieaktywną kartę Orange, żeby był porządek), Chciałabym w to miejsce wsadzić kaerę Aero 2, niestety telefon nie obsługuje, więc płacę za internet Play-owi.

Czyli musisz tez kupić coś dualnego co obsługuje UMTS 900Mhz..

Data: 2013-03-09 18:36:42
Autor: animka
Alcatel OT 993d
W dniu 2013-03-09 11:52, Trybun pisze:
[...]

Tak, ale ten dosyć niedawno kupiłam i jak narazie trudno mi się z nim pożegnać.
Szczególnie pieniędzy mi trochę szkoda, a mam teraz inne, ważniejsze wydatki.

--
animka

Data: 2013-03-10 09:40:43
Autor: Trybun
Alcatel OT 993d
W dniu 2013-03-09 18:36, animka pisze:
[...]

Jasna sprawa, mi też trochę było szkoda szkoda bo tylko dla tej karty musiałem pożegnać się z tak dobrym telefonem jak Samsung Monte.. Jeszcze teraz po trzech latach bateria w nim trzyma około 10 dni, - w tym nowym - niecałe 2... Być może bateria nie osiągnęła jeszcze szczytu wydajnosci, ale jak na razie to dość słabo to widzę.

Data: 2013-03-10 16:25:15
Autor: animka
Alcatel OT 993d
W dniu 2013-03-10 09:40, Trybun pisze:
[...]

W moim telefonie też bateria dziala 10 dni (jak się filmików nie ogląda).

--
animka

Data: 2013-03-11 09:25:11
Autor: Trybun
Alcatel OT 993d
W dniu 2013-03-10 16:25, animka pisze:

W moim telefonie też bateria dziala 10 dni (jak się filmików nie ogląda).

Z tego co widzę, to w aparacie z Androidem bateria wytrzyma góra 2-3 dni. I to bez względu na to jak pojemną ma baterię.

Data: 2013-03-05 21:56:11
Autor: animka
Alcatel OT 993d
[...]

Przypomniało mi się jeszcze, że kiedyś miałam Alcatela, ale miał strasznie małą czcionkę i mi działał na nerwy jak czegoś nie mogłam przeczytać. Teraz już może tę niedogodność poprawili.

--
animka

Data: 2013-03-06 17:55:02
Autor: Trybun
Alcatel OT 993d
W dniu 2013-03-05 21:56, animka pisze:

Przypomniało mi się jeszcze, że kiedyś miałam Alcatela, ale miał strasznie małą czcionkę i mi działał na nerwy jak czegoś nie mogłam przeczytać. Teraz już może tę niedogodność poprawili

W tym idzie czcionkÄ™ powiÄ™kszać do naprawdÄ™ dużej. A co poza tym, - niezÅ‚y wyÅ›wietlacz i reakcja na dotyk, dobrze siÄ™ go trzyma w rÄ™ku, bez żadnej gimnastyki można pisać sms-y jedna rÄ™kÄ….. Za to strasznie zagmatwane menu, samo skonfigurowania dostepu do Google Play zajeÅ‚o mi chyba z pół godziny - w tablecie Huawei może z minutÄ™. Z  minusów dodaÅ‚bym jeszcze dość cichy gÅ‚os. Zarówno powiadomieÅ„ dźwiÄ™kowych jak i samych rozmów. No i brak folii ochronnej na ekran. WiÄ™cej plusów i minusów na razie nie zaobserwowaÅ‚em.

Data: 2013-03-07 19:50:26
Autor: animka
Alcatel OT 993d
W dniu 2013-03-06 17:55, Trybun pisze:
[...]

W tym idzie czcionkę powiększać do naprawdę dużej. A co poza tym, -
niezły wyświetlacz i reakcja na dotyk, dobrze się go trzyma w ręku, bez
żadnej gimnastyki można pisać sms-y jedna ręką.. Za to strasznie
zagmatwane menu, samo skonfigurowania dostepu do Google Play zajeło mi
chyba z pół godziny - w tablecie Huawei może z minutÄ™. Z  minusów
dodałbym jeszcze dość cichy głos. Zarówno powiadomień dźwiękowych jak i
samych rozmów. No i brak folii ochronnej na ekran. Więcej plusów i
minusów na razie nie zaobserwowałem.

Jeli chodzi o folię to od razu zawsze zdejmuję, bo od tego mam telefon, żeby mi jakieś folie na nim nie przeszkadzały.

--
animka

Data: 2013-03-09 11:52:33
Autor: Trybun
Alcatel OT 993d
W dniu 2013-03-07 19:50, animka pisze:
W dniu 2013-03-06 17:55, Trybun pisze:
W dniu 2013-03-05 21:56, animka pisze:

Jeli chodzi o folię to od razu zawsze zdejmuję, bo od tego mam telefon, żeby mi jakieś folie na nim nie przeszkadzały.

Dobrze spasowana folia w niczym nie powinna przeszkadzać. ;-)

Data: 2013-03-08 22:20:32
Autor: Kamtzu
Alcatel OT 993d
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kh7sd0$7p2$3@node1.news.atman.pl...
Za to strasznie zagmatwane menu, samo skonfigurowania dostepu do Google Play zajeło mi chyba z pół godziny - w tablecie Huawei może z minutę.

Menu jak w kazdym Androidzie ;) Nie wiem co masz na mysli z tym konfigurowaniem? Przy pierwszym wlaczeniu pyta dane do konta google: login, haslo i tyle.

No i brak folii ochronnej na ekran

Ale po co? Zeby za dwa lata moc sprzedac telefon bez ryski za 100zl? ;) W dzisiejszych czasach sprzet sie szybciej zuzywa moralnie niz fizycznie :)

Data: 2013-03-09 11:53:36
Autor: Trybun
Alcatel OT 993d
W dniu 2013-03-08 22:20, Kamtzu pisze:
[...]

Akurat nie, bo kreator w wersji która jest w tym telefonie nie zaczyna od skonfigurowania dostępu do sieci, jak to ma miejsce w wersji 2.2. A wiec w tym wypadku musiałem pominąć kreatora, i zacząć konfiguracje ręcznie, zaczynając od ustawienia sieci. Tak nawiasem mówiąc nie widzę nic co by było lepsze w wersji 4.0 w stosunku do tego co było w wersji 2.2, - tylko brzydsze ikony, i bardziej zagmatwane menu.

No i brak folii ochronnej na ekran

Ale po co? Zeby za dwa lata moc sprzedac telefon bez ryski za 100zl? ;) W dzisiejszych czasach sprzet sie szybciej zuzywa moralnie niz fizycznie :)

Akurat ja nie handluję telefonami, te których przestaję używać lądują w kartonie. :-) A folia przydałaby się do tego żeby nie było konieczności obchodzenia się z telefonem jak z jajkiem.. Bez obawy o porysowanie można chować w kieszeni z kilogramem gwoździ. ;-)

Data: 2013-03-05 20:37:20
Autor: Kamtzu
Alcatel OT 993d
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kh1uvi$2fj$3@node2.news.atman.pl...
Czy ktoś z Was używa takiego telefonu?
http://www.komputronik.pl/product/167581/Telefony_i_GPS_/Telefony_i_Smartphone_/Alcatel_OT_993D_black.html

Ja uzywam od ponad 4 miesiecy. Dluugo czekalem na dualsima z androidem i sie doczekalem ;)
Zaczne od wad:
1) Troche charczy glosniczek przy wysokim poziomie glosnosci, podejrzewam wade egzemplarza ale jakos nie moge sie zebrac zeby oddac go do serwisu.
2) Bateria - trzeba codziennie ladowac (ale u mnie stale aktywne 2 karty SIM, wifi, czasami BT, + regularna synchronizacja 3 kont email, FB i kilku innych widgetow)
3) Dolaczone sluchawki to jest jakis dramat, mozna od razu wyrzucic do kosza i kupic za 10 zl na allegro zestaw np. od HTC ktory przebija jakoscia muzyki jakies sto razy :))
4) Potrafi zawiesic sie transmisja danych, pomaga tylko restart calego tel.
5) Ma problemy z identyfikacja numerow polaczen przychodzacych z ksiazka telefoniczna - kwestia zakombinowania z wpisami +48 itp. - jedne musza miec, inne nie. Do dzis nie rozgryzlem o co mu chodzi ;)
6) Obsluga dualsim wygodna, poza samym wlaczaniem/wylaczaniem poszczegolnych kart ktore jest ukryte gleboko w ustawieniach.
7) Niezbyt ciekawy dialer wiec na dzien dobry instalujemy TouchPal Dialer ;)

Poza tym jest do swietny kombajn multimedialny. Przegladanie www to przyjemnosc, wlacznie z wszelkimi uslugami dodanymi (jutuby, mapy, fejsubki itp.). Ma dosyc duzo preinstalowanych funkcji ktore np. w poprzednim telefonie (HTC) musialem instalowac samemu. Swoja droga instalowanie aplikacji nie sprawia zadnych problemow - jeszcze nie zdarzylo mi sie zeby jakas aplikacja nie dzialala, nigdy nie zabraklo pamieci itp. Od kiedy go mam, wlaczam komputer o polowe rzadziej, nie wnerwiam sie noszeniem dwoch telefonow i jestem szczesliwszym czlowiekiem ;)

Data: 2013-03-05 21:38:09
Autor: Trybun
Alcatel OT 993d
W dniu 2013-03-05 20:37, Kamtzu pisze:

[...]

DziÄ™ki za recenzjÄ™, chociaż i tak ona już jest bez znaczenia - telefon już zamówiony. TrochÄ™ obawiam siÄ™ tego co opisaÅ‚eÅ› w punkcie nr 1. Jestem już od lat przyzwyczajony do dobrej jakoÅ›ci dźwiÄ™ku, ale może to wada konkretnego egzemplarza. Punkt nr 2 może dla mnie nie być czymÅ› uciążliwym, bo druga karta (Aero2) bÄ™dzie w użytku tylko od czasu do czasu, ogólnie mówiÄ…c telefon u mnie to tylko trochÄ™ rozmów i duużo sms-ów i mms-ów plus od czasu do czasu nawigacja gps  i lokalizator, no i sporadycznie aparat foto. A wiÄ™c bateria powinna, przynajmniej w teorii wytrzymać kilka dni.. SÅ‚uchawki spokojnie mogÄ™ sobie darować.
  Z tym zawieszaniem to chyba każdemu telefonowi od czasu do czasy zdarzy siÄ™ zawiesić bÄ…dź zrestartować, spokojnie można z tym żyć.
Miałbym jeszcze małe pytanko - jak się pisze na tym foniku sms-y? Ma dobrą klawiaturę, czy trzeba coś doinstalować?

Data: 2013-03-06 07:03:58
Autor: Kamtzu
Alcatel OT 993d
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kh5l2l$mjq$1@node2.news.atman.pl...
ie można z tym żyć.
Miałbym jeszcze małe pytanko - jak się pisze na tym foniku sms-y? Ma dobrą klawiaturę, czy trzeba coś doinstalować?

Jak dla mnie to ogolnie pisanie na dotykowcu jest z gory skazane na porazke :) Nie mam zbytnio porownania do innych klawiatur, domyslnie zainstalowana jest klawiatura TouchPal Input.

Data: 2013-03-06 17:52:58
Autor: Trybun
Alcatel OT 993d
W dniu 2013-03-06 07:03, Kamtzu pisze:
[...]

Faktycznie nie za ciekawie się pisze esy na tym fonie, po za tym nie ma polskich liter. Spróbuję jakąś klawiaturę z Google Play zainstalować.
A co do ustawiania włączania i włączania poszczególnych kart sim to opcja jest na wierzchu - Ustawienia -> sieci zwykłe i bezprzewodowe->ustawienia multisim->konfiguruj dual sim i tu można dowolna kartę wyłączyć.

Data: 2013-03-08 22:12:57
Autor: Kamtzu
Alcatel OT 993d
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kh7s96$7p2$1@node1.news.atman.pl...
A co do ustawiania włączania i włączania poszczególnych kart sim to opcja jest na wierzchu - Ustawienia -> sieci zwykłe i bezprzewodowe->ustawienia multisim->konfiguruj dual sim i tu można dowolna kartę wyłączyć.

I to nazywasz na wierzchu? powinno byc pod jednym kliknieciem. Jak mialem dualsima LG to codziennie o 15 wylaczalem sluzbowa karte, teraz mi sie nie chce tyle klikac :P

Data: 2013-03-09 11:54:28
Autor: Trybun
Alcatel OT 993d
W dniu 2013-03-08 22:12, Kamtzu pisze:
[...]

Ale chociaż nie bawi się w chowanego - jest w miejscu w którym tej opcji można szukać w pierwszej kolejności. :-)

I jeszcze jedno - czy może wiesz jak w tym fonie zmusić aparat foto żeby automatycznie zapisywał fotki na karcie pamięci?

Data: 2013-03-09 20:15:53
Autor: Kamtzu
Alcatel OT 993d
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:khf4cn$n5d$4@node1.news.atman.pl...
I jeszcze jedno - czy może wiesz jak w tym fonie zmusić aparat foto żeby automatycznie zapisywał fotki na karcie pamięci?

nie uzywam karty bo ma dla mnie wystarczajaco duzo pamieci wbudowanej

Data: 2013-03-09 10:03:00
Autor: Jakub Danecki
Alcatel OT 993d
Trybun wrote:
i czy jest jakaś dwusimowa, zdolna obsłużyć AERO2
alternatywa w jakości i cenie dla tego Alcatela?

Zestawienie zrobiłem niedawno zgodnych DualSIMów z Aero2 i cały czas
zbieram nowe telefony:
http://jdtech.pl/2013/03/aero2-i-telefony-dualsim.html

Jakub

Data: 2013-03-09 11:55:20
Autor: Trybun
Alcatel OT 993d
W dniu 2013-03-09 11:03, Jakub Danecki pisze:
Trybun wrote:
[...]

Szkoda że nie odezwałeś się wcześniej. Telefon już kupiłem. Po przejrzeniu oferty zamieszczonej na tej stronie i tak chyba wybrałbym Alcatela.

Data: 2013-03-09 11:57:44
Autor: Jakub Danecki
Alcatel OT 993d
Trybun wrote:
> http://jdtech.pl/2013/03/aero2-i-telefony-dualsim.html
Szkoda że nie odezwałeś się wcześniej.

Niestety usenet jest mocno asynchroniczny :)

Telefon już kupiłem. Po
przejrzeniu oferty zamieszczonej na tej stronie i tak chyba wybrałbym
Alcatela.

To całkiem udana seria urządzeń. Jak się sprawuje?

Jakub

Data: 2013-03-09 14:13:53
Autor: Trybun
Alcatel OT 993d
W dniu 2013-03-09 12:57, Jakub Danecki pisze:
Trybun wrote:
http://jdtech.pl/2013/03/aero2-i-telefony-dualsim.html
Szkoda że nie odezwałeś się wcześniej.
Niestety usenet jest mocno asynchroniczny :)

Nic nie szkodzi;-) , a ta strona na pewno się przyda dla użytkowników Aero2. Nie trzeba przekopywać netu, wszystko w jednym miejscu.

[...]

Mam go zaledwie trzy dni, i jeżeli chodzi o obsługę Areo2 to niezbyt dobrze się sprawuje. Denerwująco długie są przejścia ze stanu spoczynku do stanu pracy. Nieraz i pół minuty trzeba czekać żeby ikonka z 3G zmieniła się na H+ i nastąpiło połączenie. Dla próby przełożyłem do slotu 3G kartę Orange , i tu połączenia następowały błyskawicznie.. Także normalnie funkcjonuje z kartą Play.

Data: 2013-03-10 11:30:56
Autor: Jakub Danecki
Alcatel OT 993d
Trybun wrote:
[...]

Zaczynam otrzymywać dużo raportów z tym, że trzeba kilka razy wznawiać
połączenie, zanim się uda, oraz że ogólne są coraz większe problemy z
działaniem sieci na kartach Aero2 w wielu lokalizacjach.

Jakub

Data: 2013-03-11 09:24:30
Autor: Trybun
Alcatel OT 993d
W dniu 2013-03-10 12:30, Jakub Danecki pisze:
Trybun wrote:
[...]

U mnie na kompie bądź w tablecie nie mam (jak na razie) problemów z Aero2. Problem zaistniał dopiero w nowym telefonie Alcatela. A więc to raczej nie jest wina sieci..

Alcatel OT 993d