Ale bzdety, kolejny, którego głowę zahaczył spadający Tupolew...

Data: 2016-11-02 09:21:06
Autor: boukun
Ale bzdety, kolejny, którego głowę zahaczył spadający Tupolew...
A dlaczego w ogóle Breżniew miałby myśleć o napaści na Europę?

Idea agresji na kapitalistyczny świat, celem której ma być zaprowadzenie sowieckiego porządku, była częścią radzieckiego komunizmu od jego zarania. Po raz pierwszy Rosja Radziecka próbowała wcielić ją w życie w 1920 r., ale została zatrzymana przez Polaków podczas wojny polsko-bolszewickiej. I właściwie wszystko to, co działo się w ZSRR po tym czasie, było jednym, wielkim, długim przygotowywaniem się do wojny z Zachodem, do zajęcia całej Europy. A więc nie był to po prostu pomysł Breżniewa.

Ale czemu miałby chcieć zaatakować właśnie wtedy, na początku lat 80.?

Być może uznał, ze przepaść technologiczna między ZSRR a Europą i - w szczególności - Stanami Zjednoczonymi robi się tak duża, że za chwilę na zwycięską agresję może być już za późno. Dlatego odwlekanie tego momentu w czasie byłoby więc dla Związku Radzieckiego niekorzystne. Tym bardziej, że podtrzymywanie iluzji ''odprężenia'' w relacjach z Zachodem grało tylko i wyłącznie na korzyść USA. Co więcej: prezydentem był słaby i miękki Jimmy Carter. Breżniew mógł uznać, że ten nie potrafi twardo przeciwstawić się Kremlowi. Tak samo jak na początku lat 60. John F. Kennedy, którego Chruszczow uznał za mięczaka.

A czy w tamtym czasie ZSRR w ogóle był przygotowany ekonomicznie do takiej napaści?

No cóż, w Związku Radzieckim rachunek ekonomiczny nigdy nie miał znaczenia. Liczył się tylko polityczny i militarny cel, któremu podporządkowywano absolutnie wszystko.

Jednak - jeśli naprawdę taką akcję planowano - nie uderzono na Europę Zachodnią. Dlaczego?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo trudna. Myślę, że stało się tak za sprawą Polski. Otóż w czasie, gdy miał nastąpić atak - a więc w 1980 lub w 1981 r. - Polskę ogarnęła rewolucja. Mam na myśli wydarzenia sierpniowe na Wybrzeżu i powstanie NSZZ ''Solidarność''. W Polsce możliwy był strajk generalny, który doprowadziłby do całkowitego paraliżu państwa. W takiej sytuacji żadne dowództwo nie podejmie się przeprowadzenia wielkiej operacji wojennej, bo nie można zaopatrywać swoich jednostek drogą prowadzącą przez zrewoltowane państwo. Poza tym, znaczna część polskiego społeczeństwa w tamtym czasie sympatyzowała z Zachodem. Bez wątpienia, to co stało się w Polsce w 1980 i 1981 r. zmusiło ZSRR do zmiany planów.

http://historia.wp.pl/title,Boguslaw-Woloszanski-Solidarnosc-uratowala-nas-przed-III-wojna-swiatowa,wid,18567833,wiadomosc.html?ticaid=11803a&_ticrsn=3

~obcy_44 24 minuty temu

Ale bzdety, kolejny, którego głowę zahaczył spadający Tupolew... Panie Wołoszański, gdzie Pan był ze swoimi teoriami za komuny? jakoś inaczej Pan wtedy gadał, koniunktura zmieniła się to i czas poglądy zmienić, a nuż jakiś program dadzą poprowadzić, jakąś książkę wydadzą i kasa będzie... ale żeby tak bez wazeliny... Jedynym okresem w historii kiedy Rosja, a właściwie ZSRR rzeczywiście zagrażał Europie były czasy tuż po rewolucji październikowej, kiedy rzeczywiście były plany niesienia nowych idei na zachód, przypominam jednak, że było to o tyle możliwe, że idee komunizmu zaczęły kiełkować również na zachodzie (np. bunt marynarzy w Kilonii), partie komunistyczne powstawały jak grzyby po deszczu... przecież wojna domowa w Hiszpanii nie wzięła się znikąd, Hitler w latach 30-tych tępił niemieckich komunistów, a nie radziecki desant... Po II Wojnie Światowej sytuacja zmieniła się całkowicie, Rosja jeśli uderzyłaby na zachód to nie posunęłaby się dalej jak do granic RFNu - po to żeby utrzymać swoje wpływy na terenach od Rosji zależnych, dalej nie poszliby bo i po co? Podobnie jest obecnie tyle, że ta granica przesunęła się o Polskę, jeśli Rosja coś zrobi to co najwyżej zajmie całą Ukrainę i kraje bałtyckie, Białorusi nie ruszy bo i tak są pod Rosji zależni, do nas też nie wejdą bo PO CO? co takiego jest w Polsce czego nie ma w Rosji? węgiel na Śląsku? - żart... no chyba, że ktoś ma tak zryty łeb usraelską propagandą żeby wierzyć w to, że oni nadal chcą szerzyć bolszewizm... jest tylko jeden problem, w ostatnich latach w Rosji wybudowano i buduje się tyle cerkwi, a cerkiew ma taką pozycję jak kościół w PRLu i ja tu pogodzić bolszewizm z prawosławiem? Rosja nikogo nie zaatakuje, ale jeśli zostanie zaatakowana to jest gotowa tak się odwinąć, że odczuje to cały tzw. zachodni świat, dowodem jest Ukraina... usraelczycy chcieli postawić Rosjanom rakiety pod nosem i co? i duDa blada... nie udało się... szkoda tylko zwykłych ludzi, którzy dali się wmanipulować w cały ten zasPany majdan i wojnę na wschodzie Ukrainy... Amerykanie jak zwykle prowadzą wojnę czyimiś rękoma i na nie swoim terytorium, przerażające jest to, że rządzący nami coraz mocniej włażą im w duDę jak jakieś czopki i powinni mieć na uwadze to co dzieje się z czopkiem w duDie... przestaje istnieć... a potem jest wydalany...

Data: 2016-11-02 09:31:04
Autor: u2
Ale bzdety, kolejny, ktĂłrego głowę Q1|C6ĄiĚňsŸ6˛–j78ó—2Nęh•ě
W dniu 2016-11-02 o 09:21, zboukun pisze:
> [...]
> w 1981 r. - Polskę ogarnęła rewolucja. Mam na myśli wydarzenia
> sierpniowe na Wybrzeżu i powstanie NSZZ ''Solidarność''.

trzeba również wziąć pod uwagę ruską agresję na Afganistan, kacapy nie były gotowe na walkę na wielu frontach. po klęsce kacapów w Afganistanie wiadomo było, ze kacapia to kolos na glinianych nogach.

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2016-11-02 06:15:56
Autor: Marek Cz.
W dniu środa, 2 listopada 2016 13:06:55 UTC+1 użytkownik boukun napisał:
Użytkownik "u2"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
> [...]

były gotowe na walkę na wielu frontach. po klęsce kacapów w Afganistanie
wiadomo było, ze kacapia to kolos na glinianych nogach.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

No wiec ten osrany Woloszanski, to pokrecony jak PiSiory, ze prymityw jest zwyklym koniunklturalista i pojecia nie ma o swiecie i polityce, widzuielismy przed kampania referendalna o przystapienie Poski do Chujni....

Kto tego glupa ksiazki kupuje?

boukun

Spoko. Niektórzy nawet czytają. Wiesz co to takiego?

Data: 2016-11-02 18:37:27
Autor: Pajdak
Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:nvc7lk$dfg$1gioia.aioe.org...
A dlaczego w ogóle Breżniew miałby myśleć o napaści na Europę?

Te, świniopasie na usługach Kremla! Stul pysk!

--
Lepudruk

Data: 2016-11-02 19:31:25
Autor: boukun
Użytkownik "Pajdak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
A dlaczego w ogóle Breżniew miałby myśleć o napaści na Europę?

Te, świniopasie na usługach Kremla! Stul pysk!

Zapisz się do PiSu żydziaku...

boukun

Data: 2016-11-03 12:28:39
Autor: Pajdak
Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:nvdbdv$19d2$1gioia.aioe.org...
[...]

Boukun, macie napletek czy łeb waszego fiuta wygląda jak kartofel? ;-)))

--
Lepudruk

Ale bzdety, kolejny, którego głowę zahaczył spadający Tupolew...