Ale o co choooodzi?

Data: 2015-12-18 19:16:42
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
Dosta艂em taki spam:

=========

Dzie艅 dobry,

            Mo偶emy  pomniejszy膰 wysokie p艂atno艣ci podatkowe w wielu firmach przekazuj膮c nasze wygospodarowane nadp艂aty. Umo偶liwi to pomniejszenie Pa艅stwa rozlicze艅, nam z kolei pomo偶e osi膮gn膮膰 wymagany doch贸d niezb臋dny dla banku. Wykonujemy faktyczne prace na ka偶d膮 rozpisan膮 pozycj臋 co 艣wiadczy o pe艂nej rzetelno艣ci.

Mamy obszerne PKD, zatrudniamy kilkana艣cie os贸b prowadz膮c tradycyjne przedsi臋biorstwo - nie sp贸艂k臋 nabyt膮 kilka dni temu na rynku (do wgl膮du dokumenty). Podchodzimy do formalno艣ci na najwy偶szym poziomie, uczciwie i rzetelnie z wymaganymi pismami i umowami. Nie honorujemy 偶adnych zaliczek.  Do ka偶dego pomniejszenia bezp艂atnie wykonamy prace zgodne z posiadanym PKD.
Wolne 艣rodki rozdysponujemy wg. kolejno艣ci zg艂osze艅. Wszystkiego mo偶na dowiedzie膰 si臋 7 dni w tygodniu pod numerem:  xxxxxxxxxx , lub korespondencyjnie - wystarczy odpowiedzie膰 na t臋 wiadomo艣膰 wpisuj膮c w tytule "szczeg贸艂y ").

Pozdrawiam serdecznie

=========

Oczywi艣cie wiem, 偶e to przekr臋t, ale konkretnie o chodzi, bo s艂owa z tego nie rozumiem, nawet nie na czym polega przekr臋t, ale w og贸le co oni niby oferuj膮?

Data: 2015-12-18 19:47:27
Autor: Liwiusz
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-18 o 19:16, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
Dosta艂em taki spam:

=========

[...]

"Sprzedam koszty".

--
Liwiusz

Data: 2015-12-18 20:30:56
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
W dniu 18.12.2015 o 19:47, Liwiusz pisze:
"Sprzedam koszty".

To znaczy?
Jak to niby ma wygl膮da膰? Pisz膮 o wykonywaniu pracy naprawd臋 itp?

Data: 2015-12-18 21:34:21
Autor: cef
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-18 o 20:30, Przemys砤w Adam iejek pisze:
W dniu 18.12.2015 o 19:47, Liwiusz pisze:
"Sprzedam koszty".

To znaczy?
Jak to niby ma wygl膮da膰? Pisz膮 o wykonywaniu pracy naprawd臋 itp?

Wygeneruj dupokrytk, 縠 zrobili to, za co zap砤ci砮.
Filozofia koszt體, kt髍ej jednak nie rozumiem.
Ja ch阾nie przyjm us硊g, kt髍a pozwoli mi zwi阫szy
dziesi阠iokrotnie moje obci笨enia podatkowe,
ale nikt nie ma pomys硊 na to ;-)

Data: 2015-12-18 22:24:10
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
W dniu 18.12.2015 o 21:34, cef pisze:
[...]

No ale co mi to da, 縠 wykonaj jak倍 prac i ja im za to zap砤c?

Data: 2015-12-18 23:10:36
Autor: cef
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-18 o 22:24, Przemys砤w Adam iejek pisze:
[...]

Nie poradz na Twoj oci昕a硂舵...
Zap砤cisz jaki procent faktury i Tw骿 zysk jest w podatku.
Czy oni odprowadzaj wszystko co nale縩e, to nie wiesz.

Data: 2015-12-18 22:29:51
Autor: Kviat
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-18 o 20:30, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
W dniu 18.12.2015 o 19:47, Liwiusz pisze:
"Sprzedam koszty".

To znaczy?
Jak to niby ma wygl膮da膰? Pisz膮 o wykonywaniu pracy naprawd臋 itp?

Firmy przewa偶nie na s艂upa.
Wystawiaj膮 Ci faktur臋. Ty j膮 wrzucasz w koszty (i odliczasz VAT), a oni nie odprowadzaj膮 podatk贸w od tej faktury.

Np. wystawiaj膮 faktur臋 na 100,00+VAT23% = 123,00 z艂
Bior膮 od Ciebie 10% od netto (czyli 10 z艂) i po艂ow臋 VATu (albo ca艂y VAT, 偶e niby odprowadzaj膮, przyk艂ad taki).
Oni s膮 zarobieni na 10 z艂 + 23 z艂 za zadrukowanie kartki formatu A4.

Ty w koszty wrzucasz 100 z艂 i jak jak p艂acisz 19% podatku to 9% (czyli 9 z艂) jeste艣 "do przodu" (plus ewentualnie jak膮艣 cz臋艣膰 VATu).

Inny przyk艂ad (trudniejszy do wykrycia), firma nawet niekoniecznie na s艂upa:
Firma kt贸ra wystawia "lew膮" faktur臋 jest na stawce dochodowego 19%, a Ty jako biorca faktury na 32%.

Faktura na 100,00 +VAt23% = 123,00 z艂

Im p艂acisz: 19 z艂 (od netto) + 23 z艂 (VAT), kt贸re oni odprowadzaj膮 do urz臋du + np. 7 z艂 "wynagrodzenia".

VAT jako vatowca ci臋 nie interesuje (bo to co im zap艂aci艂e艣 w ca艂o艣ci odliczasz). Czyli zap艂aci艂e艣 19 z艂 +7 z艂 = 26 z艂

Ale w koszty wrzucasz 100 z艂 i jeste艣 "do przodu" na 32 z艂

32 z艂 - 26 z艂 (kt贸re zap艂aci艂e艣 wystawcy lewej faktury) = 6 z艂 (tyle zosta艂o Ci dodatkowo w kieszeni).

Oczywi艣cie "wynagrodzenie" mo偶e by膰 inne i te kwoty robi膮 si臋 bardziej kusz膮ce przy wi臋kszych fakturach.

Teksty w stylu "Do ka偶dego pomniejszenia bezp艂atnie wykonamy prace zgodne z posiadanym PKD" to 艣ciema. Dadz膮 Ci papier z jakim艣 raportem doradczym, czy przebytym szkoleniem dla Twoich pracownik贸w czy cokolwiek innego, co trudno jest zweryfikowa膰.

I na marginesie, co roku, pod koniec roku pojawia si臋 pe艂no takich og艂osze艅, a Ty jako sta艂y (i stary:)) bywalec grupy pytasz o co chodzi? :):)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2015-12-18 22:38:35
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
W dniu 18.12.2015 o 22:29, Kviat pisze:
[...]

No ale lew膮 faktur臋 to ja sobie mog臋 wydrukowa膰 za darmo.

Inny przyk艂ad (trudniejszy do wykrycia), firma nawet niekoniecznie na
s艂upa:
Firma kt贸ra wystawia "lew膮" faktur臋 jest na stawce dochodowego 19%, a Ty
jako biorca faktury na 32%.

Hm... A czemu ja jestem na 32?

I na marginesie, co roku, pod koniec roku pojawia si臋 pe艂no takich
og艂osze艅,

Mam dobry filtr antyspamowy ;) Nie natkn膮艂em si臋 do tej pory.

>a Ty jako sta艂y (i stary:)) bywalec grupy pytasz o co chodzi?
> :):)

E tam, czasami zagl膮dam. Nie mam do tego pami臋ci absolutnej jak niekt贸rzy tutaj.

Data: 2015-12-19 09:10:56
Autor: Kviat
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-18 o 22:38, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

No mo偶esz. Poda艂em tylko warianty przyk艂adowe.
Je偶eli sam sobie wydrukujesz faktur臋 kosztow膮, to albo zmy艣lisz dane firmy (艂atwo sprawdzi膰 w razie kontroli) albo we藕miesz dane jakiej艣 przypadkowej (a ta si臋 wyprze). I robisz to z ca艂膮 艣wiadomo艣ci膮.

Nie ka偶dy "kupuj膮cy koszty" jest 艣wiadomy tego co robi i jak to dzia艂a (sam jeste艣 tego przyk艂adem, przyk艂adem na brak wiedzy, a nie na kupowanie koszt贸w :)) i na takich nie艣wiadomych w艂a艣nie 偶eruj膮.
Jest bardzo du偶o os贸b prowadz膮cych dzia艂alno艣膰 gospodarcz膮 bo ich pracodawca do tego zmusi艂 i w zasadzie bladego poj臋cia nie maj膮 o papierkologii, zarejestrowali firm臋 bo szef im kaza艂 i rozliczenia im robi jakie艣 biuro za 50 z艂/m-c.

No mo偶e troch臋 s膮 艣wiadomi, 偶e to brzydko pachnie, ale pokusa "optymalizacji koszt贸w" jest dla nich na tyle silna, 偶e zamykaj膮 oczy i udaj膮, 偶e przecie偶 wszystko jest OK. Faktura od istniej膮cej firmy jest? Jest. Papier na jak膮艣 (fikcyjn膮) robot臋 jest? Jest.
Niekt贸rzy to s膮 nawet dumni, 偶e sprytnie wy... fiskusa na kilka st贸wek.

[...]

Bo to przyk艂ad by艂, 偶eby pokaza膰 mechanizm jak to dzia艂a?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2015-12-19 17:08:05
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
W dniu 19.12.2015 o 09:10, Kviat pisze:
[...]

No ale taka Na S艂upa te偶 si臋 wyprze, bo S艂up si臋 wyprze.

No ale czemu mam mie膰 wi臋cej ni偶 s艂up?

Data: 2015-12-19 18:10:32
Autor: ajt
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-19 o 17:08, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:

> No ale taka Na S艂upa te偶 si臋 wyprze, bo S艂up si臋 wyprze.

Ale korzystaj膮cy z rzeczonej oferty mo偶e nie by膰 zorientowany, jak to naprawd臋 dzia艂a i si臋 skusi.

> No ale czemu mam mie膰 wi臋cej ni偶 s艂up?

Bo np. rozpocz膮艂e艣 niedawno DG i nie przewiduj膮c na razie kokos贸w wybra艂e艣 opodatkowanie wg skali. 18% to zawsze troch臋 mniej, ni偶 19% liniowego. Niespodziewanie pod koniec roku trafia Ci si臋 spora sprzeda偶 i wpadasz w wy偶szy pr贸g. Zaczynasz kombinowa膰, co by tu wrzuci膰 w koszty, a tu akurat taka oferta :)
Andrzej
www.radom.city

Data: 2015-12-19 18:59:11
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
W dniu 19.12.2015 o 18:10, ajt pisze:

 > No ale taka Na S艂upa te偶 si臋 wyprze, bo S艂up si臋 wyprze.

Ale korzystaj膮cy z rzeczonej oferty mo偶e nie by膰 zorientowany, jak to
naprawd臋 dzia艂a i si臋 skusi.

Mnie tu jeszcze jedna rzecz uboczna ciekawi. No bo jak cz臋sto s膮 takie kontrole oraz jakie s膮 szanse, 偶e ka偶d膮 faktur臋 b臋d膮 sprawdza膰 czy jest prawdziwa? Bo teraz jako艣 sobie nie wyobra偶am, 偶e np, firma budowlana ma tysi膮ce faktur kosztowych i US b臋dzie nagle sprawdza艂 we wszystkich hurtowniach czy wszystkie faktury s膮 legalne?

Zamiast 鈥瀔upowa膰鈥 koszty u s艂upa, gdzie dodatkowym elementem krzycz膮cym 鈥瀞prawd藕 mnie鈥 b臋dzie pochodzenie takiej faktury (cho膰 i tak, jaka jest szansa, 偶e kto艣 b臋dzie to weryfikowa艂?), mo偶na zupe艂nie za darmo wydrukowa膰 sobie faktur臋 wtapiaj膮c膮 si臋 w t艂o innych faktur. Nawet numer mo偶emy mie膰 prawdziwy, wystarczy zafa艂szowa膰 kwoty. Jaka艣 kontrola tak wnikliwie trzepie?

> [...]
liniowego. Niespodziewanie pod koniec roku trafia Ci si臋 spora sprzeda偶
i wpadasz w wy偶szy pr贸g. Zaczynasz kombinowa膰, co by tu wrzuci膰 w

No ale koszty PITowe to nie trzeba kombinowa膰. Wystarczy wygenerowa膰 Umow臋-o-dzie艂o z kim艣 zaprzyja藕nionym i zej艣膰 do wzmiankowanych 18%. No chyba 偶e wszyscy woko艂o to nadprogowcy. Gorzej z VAT. No ale VAT w opowie艣ci Kviata i tak pomijali艣my.

Data: 2015-12-19 19:18:34
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
W dniu 19.12.2015 o 18:59, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
No ale koszty PITowe to nie trzeba kombinowa膰. Wystarczy wygenerowa膰
Umow臋-o-dzie艂o z kim艣 zaprzyja藕nionym i zej艣膰 do wzmiankowanych 18%.

Albo w zasadzie ni偶ej, bo jak si臋 dobrze zapisze dzie艂o, to przecie偶 mo偶na mie膰 50% KUP.

Data: 2015-12-19 21:29:01
Autor: Kviat
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-19 o 18:59, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:

> [...]

tysi膮ce faktur kosztowych i US b臋dzie nagle sprawdza艂 we wszystkich
hurtowniach czy wszystkie faktury s膮 legalne?

A jak my艣lisz, na co licz膮 ci, co oferuj膮 te lewe koszty?

[...]

Jedna kontrola znajdzie inna nie znajdzie...
Jeszcze raz: jak my艣lisz, na co licz膮 ci, co _kupuj膮_ takie lewe koszty?

> [...]

No ale koszty PITowe to nie trzeba kombinowa膰. Wystarczy wygenerowa膰
Umow臋-o-dzie艂o z kim艣 zaprzyja藕nionym i zej艣膰 do wzmiankowanych 18%.

Aha.... I to jest to twoje "nie trzeba kombinowa膰"?
OMG...

No
chyba 偶e wszyscy woko艂o to nadprogowcy.

Czego nie rozumiesz w s艂owie "przyk艂ad""?
To by艂y tylko najprostsze przyk艂ady obrazuj膮ce _ide臋_ przekr臋tu pt."sprzedam koszty".

Gorzej z VAT.

Co gorzej z VAT?

No ale VAT w
opowie艣ci Kviata i tak pomijali艣my.

Ja pierdziu... czytaj cz艂owieku ze zrozumieniem, bo zaczynasz irytowa膰.
Nic nie pomin臋li艣my. Akurat _w_tym_wariancie_ "optymalizacji koszt贸w", optymalizacja dotyczy艂a _koszt贸w_, a nie VATu.

VATowca VAT nie interesuje, bo dla VATowca VAT jest przezroczysty, t艂umacze ci to od jakiego艣 czasu, a ty z uporem maniaka nie chcesz tego zrozumie膰. Albo nie mo偶esz...

Co nie znaczy, 偶e na VATcie nie robi膮 "optymalizacji". Robi膮. Ale przyk艂ad贸w i tak nie zrozumiesz, wi臋c sobie odpuszcz臋, bo nie wiesz na czym polega VAT.
Zreszt膮, temat "sprzedam koszty" wystarczaj膮co wskazuje czego dotyczy i nie rozumiem dlaczego chcia艂by艣 do tego miesza膰 VAT, skoro to zupe艂nie inny typ przekr臋tu.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2015-12-20 08:56:54
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
W dniu 19.12.2015 o 21:29, Kviat pisze:
> [...]

hurtowniach czy wszystkie faktury s膮 legalne?

A jak my艣lisz, na co licz膮 ci, co oferuj膮 te lewe koszty?

No ale to ja nie potrzebuj臋 korzysta膰 z ich us艂ug :)

> [...]

Umow臋-o-dzie艂o z kim艣 zaprzyja藕nionym i zej艣膰 do wzmiankowanych 18%.

Aha.... I to jest to twoje "nie trzeba kombinowa膰"?

No w por贸wnaniu z korzystaniem z us艂ug s艂upa, kt贸re opisa艂e艣, jest du偶o prostsze, bezpieczniejsze i du偶o trudniejsze do wpadki.

No
chyba 偶e wszyscy woko艂o to nadprogowcy.
Czego nie rozumiesz w s艂owie "przyk艂ad""?

No poda艂e艣 taki, a ja znalaz艂em kontrprzyk艂ad, 偶e da si臋 pro艣ciej.
Po prostu analizuj臋 jak to dzia艂a i jakie s膮 techniki.

To by艂y tylko najprostsze przyk艂ady obrazuj膮ce _ide臋_ przekr臋tu
pt."sprzedam koszty".

No wi臋c ide臋 ju偶 znam, teraz dyskutuj臋 jej warunki brzegowe.

Gorzej z VAT.
Co gorzej z VAT?

To, ze tniesz w poprzek my艣li. Pisa艂em o kosztach wygenerowanych umow膮 o dzie艂o. Tam VAT nie ma.

[...]

No wi臋c ten wariant omawiam. Jak ci si臋 roj膮 inne, to je objaw i mo偶emy je omawia膰. Na razie objawi艂e艣 jeden i ten jeden sobie rozwa偶am na r贸偶ne sposoby, 偶eby dobrze zrozumie膰 mechanizm dzia艂ania.

VATowca VAT nie interesuje, bo dla VATowca VAT jest przezroczysty,
t艂umacze ci to od jakiego艣 czasu, a ty z uporem maniaka nie chcesz tego
zrozumie膰. Albo nie mo偶esz...

Misiaczku, ale jak takiemu vatowcowi dostarczysz 鈥瀔oszt vatowy鈥 czyli Vat do odliczenia i zamiast odda膰 VAT do US zatrzyma go dla siebie, to jakby go ten VAT interesuje. Czego oczywi艣cie ty nie umiesz zrozumie膰. Tak samo jak nie umiesz zrozumie膰, 偶e nie, dla vatowca vat nie jest prze藕roczysty. Ale tego ostatniego to ja nie podejmuj臋 ci si臋 wi臋cej t艂umaczy膰.

Zreszt膮, temat "sprzedam koszty" wystarczaj膮co wskazuje czego dotyczy i
nie rozumiem dlaczego chcia艂by艣 do tego miesza膰 VAT, skoro to zupe艂nie
inny typ przekr臋tu.

A chcia艂bym? Wspomnia艂em mimochodem, a omawia艂em przyk艂ad z UoD w kontek艣cie PIT.

Data: 2015-12-20 09:54:02
Autor: Kviat
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-20 o 08:56, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
W dniu 19.12.2015 o 21:29, Kviat pisze:

A jak my艣lisz, na co licz膮 ci, co oferuj膮 te lewe koszty?

No ale to ja nie potrzebuj臋 korzysta膰 z ich us艂ug :)

(...)
Jedna kontrola znajdzie inna nie znajdzie...
Jeszcze raz: jak my艣lisz, na co licz膮 ci, co _kupuj膮_ takie lewe koszty?

No ale to ja nie potrzebuj臋 korzysta膰 z ich us艂ug :)

O ja pierdziu... czy kto艣 tu pisa艂, 偶e potrzebujesz?
OMG...

[...]

O ja pierdziu... i w/g ciebie jest to legalne i nie ma kombinacji...
Misiaczku puknij si臋 w 艂eb.

No
chyba 偶e wszyscy woko艂o to nadprogowcy.
Czego nie rozumiesz w s艂owie "przyk艂ad""?

No poda艂e艣 taki, a ja znalaz艂em kontrprzyk艂ad, 偶e da si臋 pro艣ciej.

To ci si臋 uda艂 kontrprzyk艂ad... R臋ce opadaj膮... Czy ja gdzie艣 pisa艂em, 偶e nie da si臋 pro艣ciej? Nie o to pyta艂e艣 przecie偶.

Po prostu analizuj臋 jak to dzia艂a i jakie s膮 techniki.

To by艂y tylko najprostsze przyk艂ady obrazuj膮ce _ide臋_ przekr臋tu
pt."sprzedam koszty".

No wi臋c ide臋 ju偶 znam, teraz dyskutuj臋 jej warunki brzegowe.

Wymy艣laj膮c inne warianty i nazywaj膮c je "kontrprzyk艂adami"... R臋ce opadaj膮.

Gorzej z VAT.
Co gorzej z VAT?

To, ze tniesz w poprzek my艣li. Pisa艂em o kosztach wygenerowanych umow膮 o
dzie艂o. Tam VAT nie ma.

Skoro tam VAT _nie_ma_, to czemu gorzej z VAT?

[...]

No wi臋c ten wariant omawiam.

Kt贸ry wariant? Wrzucasz wszystko do jednego worka i ci si臋 miesza.

Jak ci si臋 roj膮 inne, to je objaw i mo偶emy
je omawia膰. Na razie objawi艂e艣 jeden i ten jeden sobie rozwa偶am na r贸偶ne
sposoby, 偶eby dobrze zrozumie膰 mechanizm dzia艂ania.

Nie zrozumiesz, dop贸ki b臋dziesz sobie roi艂, 偶e VAT to koszt.

[...]

Jaki znowu "koszt vatowy"?

czyli
Vat do odliczenia i zamiast odda膰 VAT do US zatrzyma go dla siebie, to
jakby go ten VAT interesuje.

Misiaczku, jak kto艣 kupuje lew膮 faktur臋, to ma wylane na to, czy ten wystawca faktury VAT odprowadzi czy nie. W wersji optymistycznej wierzy, 偶e odprowadzi, a w wersji 艂agodnej dogaduje si臋 z kim艣, kto odprowadzi VAT, a dziel膮 si臋 tylko zyskiem wynikaj膮cym z r贸偶nicy st贸p procentowych skali podatkowej.
Ju偶 ci to t艂umaczy艂em, ale wida膰 nie dotar艂o.

Czego oczywi艣cie ty nie umiesz zrozumie膰.

O zatrzymywaniu VATu dla siebie (przez wystawc臋 lewej faktury) napisa艂em w pierwszej odpowiedzi w pierwszym przyk艂adzie.
Zacznij czyta膰 ze zrozumieniem.

Tak samo jak nie umiesz zrozumie膰, 偶e nie, dla vatowca vat nie jest
prze藕roczysty. Ale tego ostatniego to ja nie podejmuj臋 ci si臋 wi臋cej
t艂umaczy膰.

Opcja 1)
Sprzedajesz za 1000,00 +VAT23% = 1230,00 z艂
230 z艂 VAT wzi膮艂e艣 od klienta i je odprowadzasz do US

VAT jest dla ciebie przezroczysty. Jeste艣 po艣rednikiem, mi臋dzy klientem, a US.

OPCJA 2)
Sprzedajesz za 1000,00 +VAT23% = 1230,00 z艂
230 z艂 VAT wzi膮艂e艣 od klienta
Kupujesz koszt na 500,00 +VAT23% = 615,00 z艂
115 z艂 VAT dajesz wystawcy faktury

230 z艂 - 115,00 z艂 = 115 z艂 VAT tyle odprowadzasz do US

Zap艂aci艂e艣 VAT 115,00 z艂 (do US) + 115,00 z艂 (wystawcy faktury) = 230 z艂
Czyli dok艂adnie tyle ile klient ci VATu zap艂aci艂.

VAT jest dla ciebie przezroczysty. Po艂ow臋 tego co dosta艂e艣 od klienta przekaza艂e艣 do US, a drug膮 po艂ow臋 wystawcy faktury kosztowej (to czy wystawca faktury kosztowej te 115 z艂 przekaza艂 do US to ju偶 inna bajka).

Je偶eli tego przyk艂adu nie jeste艣 w stanie ogarn膮膰, to ju偶 nic ci nie pomo偶e.

Bo ci si臋 VAT z kosztami miesza.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2015-12-20 15:20:48
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
W dniu 20.12.2015 o 09:54, Kviat pisze:
[...]

J臋zyka polska dla ciebie zbyt trudn膮 jest. EOT.

To, ze tniesz w poprzek my艣li. Pisa艂em o kosztach wygenerowanych umow膮 o
dzie艂o. Tam VAT nie ma.
Skoro tam VAT _nie_ma_, to czemu gorzej z VAT?

No bo go tam nie ma, wi臋c z nim gorzej, bo t膮 metod膮 si臋 go nie obni偶y.

Data: 2015-12-20 16:59:29
Autor: Kviat
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-20 o 15:20, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
W dniu 20.12.2015 o 09:54, Kviat pisze:

No ale to ja nie potrzebuj臋 korzysta膰 z ich us艂ug :)

O ja pierdziu... czy kto艣 tu pisa艂, 偶e potrzebujesz?

J臋zyka polska dla ciebie zbyt trudn膮 jest. EOT.

No widz臋 w艂a艣nie.

[...]

Genialna logika.

Powrotu do zdrowia 偶ycz臋.
Piotr

Data: 2015-12-29 10:31:42
Autor: Micha艂
Ale o co choooodzi?
[...]

Ja tylko z ma艂膮 uwag膮, 偶e podobne wyliczenia mo偶na przeprowadzi膰
tak偶e dla PIT - np. dla liniowego mo偶na napisa膰:

> Sprzedajesz za 1000,00.
> 190 z艂 PIT wzi膮艂e艣 od klienta i je odprowadzasz do US

> PIT jest dla ciebie przezroczysty. Jeste艣 po艣rednikiem,
> mi臋dzy klientem, a US.

A je偶eli tak, to troch臋 nie rozumiem czemu podkre艣la si臋
transparentno艣膰 VAT, a PIT ju偶 nie (przynajmniej jako艣 nie s艂ysza艂em).

Pozdrawiam,
Micha艂

Data: 2015-12-29 21:07:29
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
W dniu 29.12.2015 o 10:31, Micha艂 pisze:

A je偶eli tak, to troch臋 nie rozumiem czemu podkre艣la si臋
transparentno艣膰 VAT, a PIT ju偶 nie (przynajmniej jako艣 nie s艂ysza艂em).

呕eby mydli膰 oczy. 呕e niby dwa r贸偶ne podatki. I 偶e niby konsument p艂aci VAT, wi臋c przedsi臋biorca nie ma si臋 co denerwowa膰. Wi臋c przedsi臋biorca siedzi cicho i si臋 nie denerwuje, zanim zorientuje si臋 jak to dzia艂a. Ja przez 14 lat by艂em vatowcem, bo nie rozumia艂em idei do ko艅ca i da艂em sobie wm贸wi膰, 偶e nic nie trac臋 na tym. Dopiero jak wszed艂em w szkolenia i najpierw zw na szkolenia wp臋dzi艂y mnie w pr贸b臋 zrozumienia jak dzia艂a struktura, a nast臋pnie znie艣li zw na szkolenia i nagle jako vatowiec zacz膮艂em zarabia膰 mniej o 23% ni偶 moi koledzy nie-vatowcy, wtedy otworzy艂y mi si臋 oczy.

Data: 2015-12-29 21:29:55
Autor: cef
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-29 o 21:07, Przemys砤w Adam iejek pisze:
[...]

Ale niestety nie zrozumia砮, 縠 jeste na marginesie i wyci眊anie z tego wniosk體
na temat tego czy VAT jest transparentny czy nie mo縠 prowadzi w 秎ep uliczk.

Data: 2015-12-29 21:57:33
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
W dniu 29.12.2015 o 21:29, cef pisze:
Ale niestety nie zrozumia艂e艣, 偶e jeste艣 na marginesie

A to ju偶 jest zdanie Sowy Przemondrza艂ej I Sp贸艂ki.

W艂a艣nie dzisiaj wyczyta艂em gdzie艣 jaki艣 artyku艂, 偶e wi臋kszo艣膰 Polak贸w zarabia poni偶ej 艣redniej (o, np. tu: http://www.bankier.pl/wiadomosc/4-5-Polakow-zarabia-mniej-niz-3549-zl-netto-7228674.html), ale wy nadal b臋dziecie twierdzi膰, 偶e 15 tysi臋cy miesi臋cznie brutto to jest cienizna i w og贸le mam si臋 nie wypowiada膰[1].

No OK. Petru robi dla bank贸w, wy dla korporacji i se r贸bcie. A ja sobie b臋d臋 broni艂 sektora ma艂ych przedsi臋biorstw. Mi tam moje dochody odpowiadaj膮, na niedob贸r klient贸w nie narzekam, wr臋cz przeciwnie, ostatnio nie wyrabiam z ich obs艂ug膮 i od stycznia mam noworoczne postanowienie limitowania przyjmowanych zlece艅, wi臋c 偶a艂osne uwagi jednego Pana Anonima z drugim mam gdzie艣.

Przedstawcie si臋, pochwalcie si臋 swoim biznesem, a potem b臋dziemy ocenia膰, kto jest margines, jak ju偶 bardzo chcecie.

====================
[1] Zreszt膮 tak naprawd臋 podzia艂 na Ma艂ych i Wi臋kszych wcale nie jest zwi膮zany z b艂臋dnym twierdzeniem o transparentno艣ci VAT. Wi臋kszym VAT tak samo b臋dzie doskwiera艂 a mo偶e nawet bardziej. Tyle, 偶e tam nie ma wyboru, wi臋c obalanie wadliwego twierdzenia o transparentno艣ci VAT nie b臋dzie przez podanie przyk艂adu 鈥瀙atrz wyszed艂 z VAT i mu si臋 polepszy艂o鈥, ale przez podanie przyk艂adu 鈥瀙atrz nie mo偶e wyj艣膰 z VAT, ale jakby m贸g艂, to by mu si臋 polepszy艂o鈥. Ale generalnie kwantyfikator og贸lny obalanego przeze mnie twierdzenia, nie opiera艂 si臋 o zbi贸r 鈥瀢atowc贸w wyj膮wszy ma艂ych鈥, ale 鈥瀡atowc贸w鈥, wi臋c cokolwiek by艣cie nie opluwali na ma艂ych, to i tak obalaj膮 oni to twierdzenie i koniec.

Szukanie na si艂臋 teraz wyja艣nie艅 鈥瀗ie, nie, nie, twierdzenie jest spoko, tylko ty jeste艣 margines鈥 jest suabe. Przefomu艂uj twierdzenie, okre艣l lepiej zbi贸r, kt贸rego dotyczy, to b臋dziemy dyskutowa膰.

Cho膰 po tym jak Pan Anonim K. polecia艂 z radosnym 鈥瀖oje twierdzenie jest prawdziwe, bo istnieje taki przypadek, co je spe艂nia鈥 my艣l臋, 偶e trzeba zacz膮膰 od zaj臋膰 z logiki i zasad udowadniania i obalania twierdze艅 z kwantyfikatorem og贸lnym.

Data: 2015-12-29 23:18:27
Autor: cef
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-29 o 21:57, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:

[...]

Nie wiem jaki jest obecnie limit do VAT, ale sam zauwa偶asz, 偶e to jest limit
dla drobnych przedsi臋biorc贸w i kto艣 Ci ju偶 napisa艂,
偶e to dla nich jest bonus a nie regu艂a.

[...]

呕ycz臋 zatem wszystkiego dobrego w nadchodz膮cym roku
i 偶eby obroty Ci wzros艂y dziesi臋ciokrotnie :-)

Przedstawcie si臋, pochwalcie si臋 swoim biznesem, a potem b臋dziemy
ocenia膰, kto jest margines, jak ju偶 bardzo chcecie.

Ty to by艣 chcia艂, 偶eby krytyk muzyczny pokaza艂 jak gra,
a filmowy co艣 nakr臋ci艂. To tak nie dzia艂a.
Wg przepis贸w jeste艣 poza systemem i to jest obiektywna
ocena Twojej pozycji w VAT.

Data: 2015-12-29 23:21:48
Autor: Kviat
Ale o co choooodzi?
[...]

Nie wiem dlaczego podchodzisz do tematu od d... strony.

Przecie偶 to truizm, 偶e zawsze komu艣 jaki艣 podatek b臋dzie doskwiera艂.
W przypadku przedsi臋biorc贸w-VATowc贸w podatek b臋dzie doskwiera艂 ich klientom (a 艣ci艣lej konsumentom, ostatecznemu odbiorcy), czyli temu, kto ten podatek p艂aci. Sprzedawca jest tylko _po艣rednikiem_ mi臋dzy p艂ac膮cym ten podatek VAT a US.
To zreszt膮 ju偶 ci t艂umaczy艂em.

To, czego ty si臋 czepiasz, jest tylko i wy艂膮cznie anomali膮 od zasady.
Wszystko da si臋 spapra膰 i takim spapraniem _idei_ podatku _od_konsumpcji_ s膮 w艂a艣nie te wszyskie zwolnienia. Podmiotowe, przedmiotowe, srakie, 艣rakie i co tam jeszcze nie wymy艣l膮 偶eby ludziom 偶ycie skomplikowa膰.

Ty, jako przedsi臋biorca VATowiec patrzysz na przedsi臋biorc臋 nieVATowca i m贸wisz: Halo! Ale on ma lepiej! Wi臋cej zarabia!
I dobrze (tego nie jestem pewien :)), bo taki by艂 cel tych zwolnie艅: pomoc s艂abszym.
Ale co do zasady, to 偶e jest uprzywilejowana (i mocno ograniczona) grupa, kt贸ra z tego zwolnienia mo偶e skorzysta膰, nie oznacza, 偶e podatek VAT przestaje by膰 "przezroczysty" dla przedsi臋biorcy VATowca, kt贸ry z takiego zwolnienia skorzysta膰 nie mo偶e!

A skoro _nie_mo偶e_, to dla niego VAT jest przezroczysty! Musi go pobra膰 od klienta i musi go przekaza膰 do US. Nie ma wyboru.

Ty z tego wyci膮gasz wniosek, 偶e w takim razie podatek VAT jest z艂y, i gdyby艣my VAT zlikwidowali to przedsi臋biorcy zarabialiby wi臋cej. Ergo, dla VATowca VAT nie jest przezroczysty... bo m贸g艂by zarabia膰 wi臋cej gdyby go nie by艂o.

Por贸wnujesz stan faktyczny VATowca, z jak膮艣 hipotetyczn膮, niemo偶liw膮 sytuacj膮.

Ale zaraz! Dlaczego hipotetyczn膮? Przecie偶 na prawd臋 mo偶na zlikwidowa膰 VAT!

Mo偶na. Ale co w zamian? Dodrukowa膰 kas臋?
Tu podasz argument, 偶e kiedy艣 VATu nie by艂o i by艂o OK. Ale czy to oznacza, 偶e przedsi臋biorcy zarabiali wi臋cej? Niekoniecznie, po prostu ludzie (w tym przedsi臋biorstwa) p艂acili podatki w _innej_formie_.
VATu nie by艂o, ale by艂y inne podatki, bo g艂贸wny cel podatk贸w jakim s膮 wp艂ywy do bud偶etu musia艂 by膰 zrealizowany.

Czy zamiana VATu (bo likwidacja g艂贸wnych wp艂yw贸w do bud偶etu to utopia) na inny podatek spowoduje, 偶e przedsi臋biorca b臋dzie wi臋cej zarabia艂? Nie jestem tego taki pewien...
(ulgi dla ma艂ych i tak pewnie b臋d膮, wi臋c k贸艂ko si臋 zamyka...)

I przechodz膮c do sedna (te偶 ju偶 o tym pisa艂em): skoro inny podatek ni偶 podatek VAT mo偶e zapewni膰 wp艂ywy do bud偶etu to dlaczego tego nie zrobi膰?

Ano w艂a艣nie dlatego, bo podatki pe艂ni膮 r贸wnie偶 inne funkcje.
I dlatego _te_inne_podatki_, kt贸re by艂y kiedy艣, zast膮piono podatkiem VAT.
Kto艣 m膮dry zauwa偶y艂, 偶e teraz, w naszej "cz臋艣ci historii" trzeba opodatkowa膰 _konsumpcj臋_.

I te twoje w膮tpliwo艣ci czy podatek VAT jest z艂y czy nie (wyci膮gni臋te z b艂臋dnej przes艂anki: "przedsi臋biorcy b臋d膮 wi臋cej zarabia膰"), sprowadzaj膮 si臋 do pytania:
Czy opodatkowanie konsumpcji (kt贸re nazywamy podatkiem VAT) jest z艂e?
(i prosz臋 nie czepiaj si臋, m贸wi臋 o idei podatku VAT, kt贸ry kiepsko zrealizowany ma swoje wady, to oczywiste)

Je偶eli tak, to co proponujesz w zamian? I czy na pewno to co zaproponujesz spowoduje to, 偶e przedsi臋biorcy zaczn膮 zarabia膰 wi臋cej?
I czy faktycznie g艂贸wnym celem wprowadzenia innego podatku powinien by膰 wi臋kszy zarobek przedsi臋biorcy? Komu zabra膰 偶eby da膰 przedsi臋biorcy?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2015-12-29 21:41:30
Autor: cef
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-29 o 10:31, Micha pisze:

> [...]

 > Sprzedajesz za 1000,00.
 > 190 z艂 PIT wzi膮艂e艣 od klienta i je odprowadzasz do US

 > PIT jest dla ciebie przezroczysty. Jeste艣 po艣rednikiem,

W taki spos骲 mo縩a wyt硊maczy wszystko.
Mo縩a nawet bez sensu napisa, 縠 skoro 190 wzi背e
od klienta, to Tw骿 doch骴 jest 810 czyli podatku jest 154,
wi阠 odliczam sobie od kwoty kt髍 klient wp砤ci czyli wtedy dochodu
mam 656 czyli podatek 125 itd itd.

A je偶eli tak, to troch臋 nie rozumiem czemu podkre艣la si臋
transparentno艣膰 VAT, a PIT ju偶 nie (przynajmniej jako艣 nie
s艂ysza艂em).

Nie s硑sza砮, bo tak nie jest.
W sumie naj砤twiej jest zrozumie mechanizm VAT
jak prowadzi si dzia砤lno舵, gdzie jest  doch骴,
ale nie p砤ci si praktycznie VAT.
Odpadaj problemy, kt髍e przynosz z潮 s砤w VAT - czyli brak p砤tno禼i od klienta,
przy jednoczesnym obowi眤ku zap砤ty tego podatku do US.
Ale pojawia si problem: jak zap砤ci kontrahentom krajowym, kiedy wp砤ta jest tylko netto? I wtedy wida sk眃 si pojawia i jak "migruje" ten VAT.

Data: 2015-12-30 12:25:43
Autor: Micha艂
Ale o co choooodzi?
W dniu 29.12.2015 o 21:41, cef pisze:
[...]

Nie mo縩a tak napisa, bo nie ma na to oparcia w przepisach.
Na to co ja pisa砮m, jest.

A je偶eli tak, to troch臋 nie rozumiem czemu podkre艣la si臋
transparentno艣膰 VAT, a PIT ju偶 nie (przynajmniej jako艣 nie
s艂ysza艂em).

Nie s硑sza砮, bo tak nie jest.

Dlaczego?

[...]

OK, skupmy si na krajowym obrocie i za丑縨y, 縠 nie wyst阷uj 縜dne
skrajne przypadki. Jak wtedy uzasadnisz, 縠 VAT ma prawo by nazywany
transparentnym, a taki PIT ju nie.

Pozdrawiam,
Micha

Data: 2015-12-30 14:24:15
Autor: cef
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-30 o 12:25, Micha pisze:
[...]

Ja tego nie widz.

[...]

Nie bardzo wiem co chcesz zobaczy?
Rozpisz sobie przyk砤d: kupi za 100 sprzeda za 200,
to zobaczysz co jest kt髍ym podatkiem i kto go p砤ci.
Zobaczysz wtedy, 縠 VAT kto Ci p砤ci,
a PIT jednak p砤cisz ze swoich.

Data: 2015-12-30 21:03:19
Autor: Micha艂
Ale o co choooodzi?
W dniu 30.12.2015 o 14:24, cef pisze:
Nie mo縩a tak napisa, bo nie ma na to oparcia w przepisach.
Na to co ja pisa砮m, jest.

Ja tego nie widz.

No, trzeba p砤ci podatek dochodowy chyba? I to raz, a nie
w niesko馽zono舵...

OK, skupmy si na krajowym obrocie i za丑縨y, 縠 nie wyst阷uj 縜dne
skrajne przypadki. Jak wtedy uzasadnisz, 縠 VAT ma prawo by nazywany
transparentnym, a taki PIT ju nie.

Nie bardzo wiem co chcesz zobaczy?

Jak倍 r罂nic mi阣zy VAT a PIT, kt髍a uzasadnia砤by
nazywanie jednego transparentnym, a drugiego nie.

Rozpisz sobie przyk砤d: kupi za 100 sprzeda za 200,
to zobaczysz co jest kt髍ym podatkiem i kto go p砤ci.
Zobaczysz wtedy, 縠 VAT kto Ci p砤ci,
a PIT jednak p砤cisz ze swoich.

Dobra. Mam 100z: kupuj co za 100 z VAT, sprzedaj za 200 z VAT.
Po zap砤cie podatk體 (VAT 18z, PIT 15z) mam w kieszeni 167z.
I z tego wynika, 縠 VAT jest transparentny, a PIT nie?

Pozdrawiam,
Micha

Data: 2015-12-30 22:33:29
Autor: cef
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-30 o 21:03, Micha pisze:

Dobra. Mam 100z: kupuj co za 100 z VAT, sprzedaj za 200 z VAT.
Po zap砤cie podatk體 (VAT 18z, PIT 15z) mam w kieszeni 167z.
I z tego wynika, 縠 VAT jest transparentny, a PIT nie?

Akurat musia砮 ubruttowi 縠by by硂 czytelniej  :-),
  to te pewien spos骲 my秎enia o podatkach.

Za丑 na chwil, 縠 nie ma PITu i wtedy po operacji ob硂縠nia obrotu VATem
wyjdzie, 縠 mia砮 X z, wygenerowa砮 X z, zap砤ci砮/odliczy砮 VAT i masz w kieszeni  2Xz czyli ob硂縠nie VATem nie jest Twoim problemem.

A teraz za丑 na chwil, 縠 nie ma VAT i mia砮 Xz, wygenerowa砮 Xz,
zap潮ci砮 0,20Xz podatku i zosta硂 Ci jednak mniej.

Data: 2015-12-20 09:32:25
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?

Wyci膮gn膮艂em poni偶sze twierdzenie

W dniu 19.12.2015 o 21:29, Kviat pisze:
VATowca VAT nie interesuje, bo dla VATowca VAT jest przezroczysty

do osobnego listu, 偶eby w ko艅cu je obali膰 jasno i 偶eby nie wraca艂o. Twierdzenie mo偶na obali膰 podaj膮c kontrprzyk艂ad. Tym kontrprzyk艂adem jestem ja. Od 1 stycznia wyszed艂em z VAT i moje przychody wzros艂y z tego powodu o oko艂o 23%. Niniejszym wi臋c udowadniam, 偶e dla mnie VAT nie by艂 przezroczysty i 偶e mnie interesowa艂. Teraz mnie nie interesuje, bo nie jestem VATowcem. Taki kontrprzyk艂ad obala powy偶sze twierdzenie.

Prosz臋 wi臋c aby艣 przeformu艂owa艂 b艂臋dne twierdzenie, zw艂aszcza w kontek艣cie ci膮g艂ego czepiania si臋 ad personam mnie.

Data: 2015-12-20 10:42:43
Autor: Kviat
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-20 o 09:32, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:

[...]

Tylko w bardzo specyficznych przypadkach, kt贸re nijak nie obalaj膮 zasady og贸lnej.

1) VATowiec
Sprzedaje za 1000,00 +VAT = 1230,00 z艂
Kupuje (jakie艣 koszty) za 500,00 +VAT = 615,00 z艂
Odprowadza (do US) 115,00 VAT + PIT(np.18%) 90 z艂 = 205 z艂

Przych贸d: 1230 z艂
Rozch贸d: 615,00 + 115,00 VAT + 90 z艂 (PIT) = 820 z艂
Zostaje: 410,00 z艂

2) NieVATowiec
Sprzedaje za 1230,00 z艂
Kupuje (jakie艣 koszty) za 615,00 z艂
Odprowadza (do US) PIT(np.18%) = 110,70 z艂

Przych贸d: 1230,00 z艂
Rozch贸d: 615,00 +110,70 z艂 = 725,70 z艂
Zostaje: 504,30 z艂

I co z tego? To, 偶e kontrahent VATowiec b臋dzie wola艂 da膰 robot臋/zlecenie/zrobi膰 zakup od VAtowca.

Bo b臋dzie wola艂 dosta膰 faktur臋 na 1000,00+230 VAT
Ni偶 na 1230,00 od nieVATowca.
呕eby艣 m贸g艂 konkurowa膰 z VATowcem musia艂by艣 wystawi膰 rachunek na 1000,00 z艂

I wtedy masz:
3)
Sprzedajesz: 1000,00 z艂
Kupujesz (jakie艣 koszty): 615,00 z艂
Odprowadzasz (do US) PIT (np.18%) = 69,30 Z艁

Przych贸d: 1000,00 z艂
Rozch贸d: 615,00 + 69,30 = 684,30 z艂
Zostaje: 315,60 z艂

Niniejszym wi臋c udowadniam, 偶e dla mnie VAT nie by艂
przezroczysty i 偶e mnie interesowa艂.

Wi臋c udowodni艂e艣, 偶e dla ciebie nie by艂 przezroczysty, bo masz takich specyficznych klient贸w, a konkurencja i rozw贸j ci臋 nie interesuj膮.

Nie ka偶dy ma tak jak ty, wr臋cz jeste艣 przypadkiem marginalnym, wi臋c tw贸j przypadek nie przeczy zasadzie og贸lnej, 偶e VAT dla VATowca jest przezroczysty. Tw贸j przypadek nie jest zasad膮 - jest wyj膮tkiem, a co najwy偶ej dotyczy niewielkiego odsetka firm.
A ju偶 na pewno nie jest powodem do twierdzenia, 偶e VAT nale偶y zlikwidowa膰 (i zostawi膰 tylko PIT), bo akurat w twoim przypadku tak wychodzi, wi臋c jak ty tak masz to ca艂a reszta te偶...

Teraz mnie nie interesuje, bo nie
jestem VATowcem. Taki kontrprzyk艂ad obala powy偶sze twierdzenie.

Pokazuje skal臋 dzia艂alno艣ci twojej firmy. Nic wi臋cej.

Prosz臋 wi臋c aby艣 przeformu艂owa艂 b艂臋dne twierdzenie, zw艂aszcza w
kontek艣cie ci膮g艂ego czepiania si臋 ad personam mnie.

Dobrze. Misiaczku.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2015-12-20 15:23:08
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
W dniu 20.12.2015 o 10:42, Kviat pisze:

Tylko w bardzo specyficznych przypadkach

Je偶eli sprzeda偶 us艂ug nieVatowcom jest dla ciebie specyficzna, to tak.

Tylko nie zapomnij, 偶e nievatowiec jest na ko艅cu ka偶dego 艂a艅cucha. Wi臋c specyficzno艣膰 spada. Ale nawet jak nie, to sprawd藕 艂askawie ilu jest w Polsce vatowc贸w a ilu nievatowc贸w i powiedz, co jest bardziej specyficzne.

Data: 2015-12-20 15:32:52
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
W dniu 20.12.2015 o 15:23, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

Vatowcem op艂aca si臋 by膰, jak si臋 dok艂ada maciupe艅k膮 swoj膮 warto艣膰 dodan膮. A i to wtedy jest takie Op艂aca Si臋, Bo Vat Woko艂o Szaleje, Wi臋c Co Ja Biedny 呕uczek, a nie dlatego, 偶eby ten Vat nie uderza艂 w Vatowca. Uderza niezale偶nie. Tylko czasami ucieczka w nieVAT nie pomaga. Czasami.

Data: 2015-12-20 17:11:34
Autor: Kviat
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-20 o 15:32, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

Jest wr臋cz przeciwnie. Tylko czasami ucieczka w nieVAT pomaga.
Czyli nadal nie rozumiesz i na nic m贸j wysi艂ek edukacyjny :)

Powrotu do zdrowia 偶ycz臋.
Piotr

Data: 2016-05-10 19:19:43
Autor: 膮膰臋艂艅贸艣藕偶
Ale o co choooodzi?
Tyle 縠 Mog Przyj舵 po VAT do Ciebie, jak Tw骿 kontrahent nie odprowadzi i tu pada Twoje rozumowanie.

-- -- -
Jest wr阠z przeciwnie.

Data: 2015-12-20 17:07:04
Autor: Kviat
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-20 o 15:23, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
W dniu 20.12.2015 o 10:42, Kviat pisze:

Tylko w bardzo specyficznych przypadkach

Je偶eli sprzeda偶 us艂ug nieVatowcom jest dla ciebie specyficzna, to tak.

Tylko nie zapomnij, 偶e nievatowiec jest na ko艅cu ka偶dego 艂a艅cucha.

Wi臋c on w艂a艣nie p艂aci VAT.
Czego jeszcze nie rozumiesz?

Wi臋c
specyficzno艣膰 spada. Ale nawet jak nie, to sprawd藕 艂askawie ilu jest w
Polsce vatowc贸w a ilu nievatowc贸w i powiedz, co jest bardziej specyficzne.

Ale co ty chcesz por贸wnywa膰? Ludzi kupuj膮cych w sklepie mas艂o z firmami?

Jeszcze raz, powoli i 艂opatologicznie: podatek VAT jest podatkiem od _konsumpcji_, w艂a艣nie dlatego p艂ac膮 go osoby fizyczne nieb臋d膮ce p艂atnikami VATu i margines dzia艂alno艣ci gospodarczych, kt贸re maj膮 niewielk膮 skal臋 dzia艂alno艣ci i dla nich to wychodzi korzystniej.

呕e te偶 jeszcze mi si臋 chce takie podstawy tobie t艂umaczy膰 :)

Powrotu do zdrowia 偶ycz臋.
Piotr

Data: 2015-12-20 17:15:10
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
W dniu 20.12.2015 o 17:07, Kviat pisze:
Tylko nie zapomnij, 偶e nievatowiec jest na ko艅cu ka偶dego 艂a艅cucha.

Wi臋c on w艂a艣nie p艂aci VAT.

I ma to wp艂yw na prowadz膮cych do niego vatowc贸w.
Czego jeszcze nie rozumiesz?

Data: 2015-12-22 10:18:57
Autor: Tomasz Kaczanowski
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-20 09:32, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:

[...]

chyba oberwa艂e艣 nisko przelatuj膮cym kwantyfikatorem Przecie偶 napisa艂, 偶e *DLA VAT-owca*, a Ty da艂e艣 jako kontrprzyk艂ad, kt贸ry zgodnie z logika nie obala

a dla watowca  - b wat przezroczysty,

a ty ~a dla nieVATOWCA ~b vatnie jest przezroczysty - widzisz, 偶e tu nie obala tego stwierdzenia?

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-12-22 12:29:22
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
W dniu 22.12.2015 o 10:18, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

No wi臋c jeszcze raz, jak krowie na miedzy...

Do 1 stycznia by艂em Vatowcem. Dla ustalenia uwagi za艂贸偶my, 偶e wystawia艂em faktury na 10 tysi臋cy brutto. Czyli mia艂em przych贸d 8130,08z艂 netto.

Od 1 stycznia wystawiam faktury na 10 tysi臋cy nie zawieraj膮ce VAT, czyli m贸j przych贸d wynosi 10 tysi臋cy.

Wniosek, jako VATowiec traci艂em 1900z艂 na VAT. Gdyby twierdzenie kviata by艂o prawdziwe, to zmiana z VAT dla nieVAT nie by艂aby w 偶aden spos贸b odczuwalna, bo VAT dla Vatowca by艂by przezroczysty, wi臋c nie odczuwa艂bym nijak faktu, 偶e go nie p艂ac臋.

W zwi膮zku z tym uwa偶am twierdzenie, kviata za obalone. VAT dla VATowca stanowi obci膮偶enie i nie jest przezroczysty, ale jest p艂aconym podatkiem i tyle.

Oczywi艣cie, im wi臋cej vatu odliczonego ma dany przedsi臋biorca, a mniej warto艣ci dodanej w艂asnej, tym mniejszy zysk na wyskoczeniu z VAT, a w pewnym momencie mo偶liwe, 偶e powr贸t do VAT b臋dzie bardziej op艂acalny.

Pami臋taj, 偶e moje twierdzenie nie brzmi 鈥瀊ez VAT si臋 zawsze bardziej op艂aca鈥 tylko, 偶e 鈥瀟o nie tak, 偶e vatowiec si臋 vatem nie przejmuje i mu on zwisa i powiewa鈥, bo tak rozumiem 鈥瀙rzezroczysto艣膰鈥 sugerowan膮 przez kviata.

Data: 2015-12-22 12:47:27
Autor: Tomasz Kaczanowski
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-22 12:29, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

Nie - tzn, 偶e podnios艂e艣 cen臋 us艂ugi, bo dla wielu firm istotna jest cena bez VAT-u....

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-12-23 12:13:13
Autor: m
Ale o co choooodzi?
W dniu 22.12.2015 o 12:47, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
> m贸j przych贸d wynosi 10 tysi臋cy.
Nie - tzn, 偶e podnios艂e艣 cen臋 us艂ugi, bo dla wielu firm istotna jest cena bez VAT-u....

Logic error. To 偶e dla wielu firm istotna jest cena bez VATu, nie znaczy
偶e Tristan podni贸s艂 cen臋 us艂ugi. Taka implikacja by by艂a gdyby *dla
wszystkich* by艂a istotna cena bez VATu.

A dla wielu, w szczeg贸lno艣ci w sektorze us艂ug "dla ludno艣ci" istotna
jest cena z VATem.

p. m.

Data: 2015-12-22 13:10:42
Autor: cef
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-22 o 12:29, Przemys砤w Adam iejek pisze:

[...]

Ale ja mam inny wniosek.
Podnios砮 cen us硊gi z 8130 na 10000.

Data: 2015-12-22 23:39:26
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
W dniu 22.12.2015 o 13:10, cef pisze:
Ale ja mam inny wniosek.
Podnios砮 cen us硊gi z 8130 na 10000.

Mo縠sz sobie tak t硊maczy. Ale dzi阫i wyj禼iu z VAT mog砮m to zrobi i klient tego nie odczu. Nadal p砤ci tyle samo i ma te same kwoty na umowie.

Wi阠 mo縠sz sobie tak t硊maczy, ale nadal obala to twierdzenie, 縠 VAT jest dla vatowca przezroczysty. Nie jest. Mo縠sz sobie to powiedzie tak, jak lubisz, 縠 jako vatowiec musia砮m postawi ni縮ze ceny aby zadowoli klienta. Jako nievatowiec mog sobie pozwoli na wy縮ze ceny. Jeden pies. Tak czy siak, VAT wp硑wa na doch骴 mnie jako vatowca.

Data: 2015-12-22 23:54:57
Autor: Liwiusz
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-22 o 23:39, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
Mo偶esz sobie tak t艂umaczy膰. Ale dzi臋ki wyj艣ciu z VAT mog艂em to zrobi膰 i
klient tego nie odczu艂. Nadal p艂aci tyle samo i ma te same kwoty na umowie.

Jak taki ignorant mo偶e prowadzi膰 biznes, tego nie wiem... Cho膰, skala
pozwalaj膮ca na niebycie VATowcem te偶 o czym艣 艣wiadczy (klienci raczej
ci臋 unikaj膮)

--
Liwiusz

Data: 2015-12-23 00:27:14
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
W dniu 22.12.2015 o 23:54, Liwiusz pisze:
[...]

A tego to ju偶 nie wiem, jak ty ten biznes prowadzisz.

Cho膰, skala
pozwalaj膮ca na niebycie VATowcem te偶 o czym艣 艣wiadczy

pierdu pierdu.

(klienci raczej ci臋 unikaj膮)

O, wr贸偶bita Maciej... jak mi艂o...

Data: 2015-12-23 10:16:20
Autor: Liwiusz
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-23 o 00:27, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

Przemek, wcale nie spodziewa艂em si臋, 偶e zrozumiesz co napisa艂em, nie
musisz odpowiada膰.

--
Liwiusz

Data: 2015-12-23 10:30:58
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
W dniu 23.12.2015 o 10:16, Liwiusz pisze:
Przemek, wcale nie spodziewa艂em si臋, 偶e zrozumiesz co napisa艂em, nie
musisz odpowiada膰.

Ale偶 rozumiem, czujesz si臋 niedowarto艣ciowany i chcesz si臋 dowarto艣ciowa膰 sugerowaniem jakoby 150 tysi臋cy przychodu rocznie by艂o s艂abym zarobkiem. Tyle, 偶e to oznacza 12500 miesi臋cznie.
A jak na szybko wygugla艂em:

Przeci臋tne wynagrodzenie w lutym 2015 roku wynios艂o 4214 z艂 brutto, czyli 3003 z艂 na r臋k臋.

wi臋c 12 tysi臋cy to 3 przeci臋tne wynagrodzenia z lutego 2015. Oczywi艣cie, s膮 ludzie, kt贸rzy zarabiaj膮 wi臋cej, to przeci臋tne. Ale nie s膮dz臋, 偶eby trzykrotno艣膰 przeci臋tnego wynagrodzenia by艂a powodem do kpin. R贸wnie偶 nie widz臋 niczego z艂ego w ma艂ych przedsi臋biorstwach nie obracaj膮cych milionami. To ma stanowimy si艂臋 tej gospodarki...

Ale siedzisz w tej swojej warszawce, zawi艣膰 ci臋 z偶era i pr贸bujesz si臋 dowarto艣ciowa膰 durnymi stwierdzeniami, 偶e klienci mnie unikaj膮. Nie, nie unikaj膮 mnie. Na chwil臋 obecn膮 mam wi臋cej klient贸w, ni偶 jestem w stanie obs艂u偶y膰.

Data: 2015-12-23 10:57:15
Autor: Kviat
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-23 o 10:30, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

W kwestii formalnej. Zwykle przych贸d to nie jest zarobek.
Ale fajnie jest spotka膰 kogo艣, kto ma zero koszt贸w i nie musi p艂aci膰 podatk贸w.

nie widz臋 niczego z艂ego w ma艂ych przedsi臋biorstwach nie obracaj膮cych
milionami. To ma stanowimy si艂臋 tej gospodarki...

Oczywi艣cie, 偶e niczego z艂ego w tym nie ma.
Ale nawet obr贸t 100 z艂 miesi臋cznie nie zwalnia od znajomo艣ci prawa, przepis贸w podatkowych i prowadzenia obowi膮zkowych ewidencji.
A odr贸偶nianie netto od brutto na fakturze to podstawy podstaw.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2015-12-23 13:41:55
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
W dniu 23.12.2015 o 10:57, Kviat pisze:
[...]

Owszem, ale nieraz pisa艂em, 偶e ja mam us艂ugi i u mnie przych贸d jest praktycznie to偶samy z dochodem.

Ale fajnie jest spotka膰 kogo艣, kto ma zero koszt贸w

Zero jak zero. Relatywnie niewiele. Pomijalnie przy szacowaniu tego rodzaju.

i nie musi p艂aci膰 podatk贸w.

Musz臋. Dlatego pisa艂em 3 przeci臋tne wynagrodzenia (bior膮c bruttowe wynagrodzenia z cytatu), a nie 4 przeci臋tne (bior膮c nettowe).

[...]

Odr贸偶niam. I bardzo dobrze rozumiem ich mechanizm, w przeciwie艅stwie do dw贸ch anonim贸w, kt贸rzy lubi膮 sobie poatakowa膰 Bo tak.

Data: 2015-12-23 12:15:16
Autor: m
Ale o co choooodzi?
> [...]
> klient tego nie odczu艂. Nadal p艂aci tyle samo i ma te same kwoty na umowie.

Jak taki ignorant mo偶e prowadzi膰 biznes, tego nie wiem... C

Ludzie, osobista niech臋膰 do Przemka was chyba troch臋 za艣lepia, przecie偶
oczywist膮 oczywisto艣ci膮 jest to 偶e dla zwyk艂ego ludzia z ulicy istotna
jest cena brutto a to czy tam jest VAT czy go nie ma, nie ma niego
absolutnie znaczenia.

Ignorancj膮 jest tego nie zauwa偶a膰.

p. m.

Data: 2015-12-23 13:44:04
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
W dniu 23.12.2015 o 12:15, m pisze:
[...]

Nie tylko. R贸wnie偶 dla innych nievatowc贸w.

istotna
jest cena brutto a to czy tam jest VAT czy go nie ma, nie ma niego
absolutnie znaczenia.

Ignorancj膮 jest tego nie zauwa偶a膰.

Dzi臋kuj臋 za g艂os rozs膮dku. Od kilku miesi臋cy to pisz臋 i t艂umacz臋, a oni w ciemno rzucaj膮 b艂臋dnym twierdzeniem, 偶e tak nie jest i ja nie rozumiem VAT.

Data: 2015-12-23 14:48:38
Autor: Kviat
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-23 o 13:44, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

Bo tak nie jest. Dyskusja nie jest o tym czy VAT jest przezroczysty dla zwyk艂ego ludzia z ulicy, leczy czy jest przezroczysty dla VATowca i to raczysz uparcie ignorowa膰.
Twierdzenie, 偶e VAT dla Vatowca jest przezroczysty jest nadal prawdziwy, niezale偶nie od tego, czy klient to osoba fizyczna czy VATowiec.

I swoj膮 drog膮, skoro dla zwyk艂ego ludzia z ulicy istotna jest cena brutto, to ignorancj膮 jest nie zauwa偶y膰, 偶e sprzeda偶 dla zwyk艂ego ludzia mo偶e by膰:
1) 8130,08 + VAT = 10000,00
2) 10000,00
3) 8130,08 (bez VAT)

I jak tak ju偶 wspomnia艂e艣 o za艣lepieniu, to trudno nie zauwa偶y膰, 偶e skoro kto艣 ju偶 nie jest VATowcem, to VATu ju偶 nie odprowadza do US i _uczciwiej_ dla ludzia z ulicy by艂oby sprzedawanie w wersji 3)

Nie bez powodu s膮 zwolnienia z VAT, m.in. po to, 偶eby ma艂y przedsi臋biorca m贸g艂 by膰 konkurencyjny dla du偶ego, bo VATu nie musi odprowadza膰 _i_nie_musi_ tego VATu od ludzia z ulicy pobiera膰.

A to, 偶e nadal nalicza VAT i sprzedaje nadal po 10000,00 robi膮c w bambuko swoich klient贸w, to kwestia moralno艣ci i dyskusja o tym na tej grupie jest bezprzedmiotowa.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2015-12-24 08:20:14
Autor: m
Ale o co choooodzi?
W dniu 23.12.2015 o 14:48, Kviat pisze:
[...]

Cena jest cena. Cena to jest to ile klient jest got贸w zap艂aci膰 a
sprzedawca jest got贸w sprzeda膰. Dlaczego 3) mia艂oby by膰 za 8130 skoro
klient godzi si臋 zap艂aci膰 10000?

p. m.

Data: 2015-12-24 10:39:52
Autor: Kviat
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-24 o 08:20, m pisze:
[...]

呕e te偶 ludziom trzeba t艂umaczy膰 rzeczy oczywiste...

Je偶eli ma艂y przedsi臋biorca mo偶e sprzeda膰 taniej i w ten spos贸b by膰 konkurencyjnym do du偶ego, a jednak tego nie robi, to znaczy, 偶e nie chce by膰 konkurencyjny do du偶ego i ma na to wylane. I jest to jego prywatna sprawa czy tak robi.
Inny ma艂y przedsi臋biorca ma ambicje i chce by膰 kiedy艣 du偶y, wi臋c sprzedaje taniej _bo_mo偶e_ sobie na to pozwoli膰, gdy偶 nie musi nalicza膰 VATu i odprowadza膰 go do urz臋du skarbowego, zwi臋ksza obroty, zyski i w konsekwencji dogania du偶ego. I to r贸wnie偶 jest jego prywatna sprawa czy tak zrobi.

I mam nieodparte wra偶enie, 偶e napisa艂em dok艂adnie to samo w poprzednim po艣cie. Jednak jak widz臋 nie zrozumia艂e艣 tre艣ci, wi臋c tym razem napisa艂em dok艂adnie to samo, ale bardziej rozwlekle, 偶eby艣 czytaj膮c mia艂 wi臋cej czasu na przyswojenie odpowiedzi i zrozumienie dlaczego niekt贸rzy sprzedaj膮 taniej, a inni dro偶ej.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2015-12-25 16:32:41
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
W dniu 24.12.2015 o 08:20, m pisze:
[...]

Bo wtedy nie mo偶na by pociska膰 moralitet贸w w stylu: 鈥瀗adal nalicza VAT i sprzedaje nadal po 10000,00 robi膮c w bambuko swoich klient贸w鈥.

Data: 2015-12-23 13:34:35
Autor: cef
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-22 o 23:39, Przemys砤w Adam iejek pisze:
[...]

Tere fere, takie same. Brutto-netto jeden pies.

Data: 2015-12-23 13:37:59
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
W dniu 23.12.2015 o 13:34, cef pisze:
[...]

Nie. Brutto i bez VAT dla nievatowca jeden pies. A taki klient jest u mnie i u wielu innych przedsi阞iorc體. A u tych, co nie jest bezpo秗ednio, to i tak jest kawa砮k dalej.

Data: 2015-12-23 15:22:23
Autor: cef
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-23 o 13:37, Przemys砤w Adam iejek pisze:
[...]

Nie rozumiem tylko dlaczego dla obalania
przezroczysto禼i VAT wybra砮 sobie przyk砤d
skrajnie stoj眂y na boku normalnego obrotu.

Data: 2015-12-23 16:18:12
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
W dniu 23.12.2015 o 15:22, cef pisze:
Nie rozumiem tylko dlaczego dla obalania
przezroczysto禼i VAT wybra砮 sobie przyk砤d
skrajnie stoj眂y na boku normalnego obrotu.

Bo ta skrajno舵 jest wasz iluzj, a wyznaczane przez was normy mnie nie interesuj.

Data: 2015-12-28 14:27:05
Autor: Borys Pogore艂o
Ale o co choooodzi?
Dnia Wed, 23 Dec 2015 16:18:12 +0100, Przemys艂aw Adam 艢miejek napisa艂(a):

Nie rozumiem tylko dlaczego dla obalania
przezroczysto艣ci VAT wybra艂e艣 sobie przyk艂ad
skrajnie stoj膮cy na boku normalnego obrotu.

Bo ta skrajno艣膰 jest wasz膮 iluzj膮, a wyznaczane przez was normy mnie nie interesuj膮.

Naprawd臋 uwa偶asz, 偶e Twoje wystawianie faktur jednostkom edukacyjnym (nie
b臋d膮cym VAT-owcami) jest norm膮, a nie znikomym odsetkiem transakcji?

--
Borys Pogore艂o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2015-12-28 14:41:20
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
W dniu 28.12.2015 o 14:27, Borys Pogore艂o pisze:
Naprawd臋 uwa偶asz, 偶e Twoje wystawianie faktur jednostkom edukacyjnym (nie
b臋d膮cym VAT-owcami) jest norm膮, a nie znikomym odsetkiem transakcji?

Ale ta sytuacja dotyczy wystawiania faktur nievatowcom jako takim w og贸le. Wi臋c nie tylko jednostkom edukacyjnym, ale Panu Kowalskiemu, Panu Pogorelle i Panom Cefowi und Kviatowi tako偶 samo偶.

W przypadku wystawiania faktur VATowcom te偶 nie mam gorzej, mam co najwy偶ej tak samo. No chyba, 偶e jaki艣 niekumaty si臋 trafi (a patrz膮c na wypowiedzi o VAT na tej grupie, to si臋 tacy zdarzaj膮) i zaj臋czy o VAT. No to go ode艣l臋 do mojego kolegi, kt贸ry mu us艂ug臋 sprzeda dro偶ej i jeszcze doliczy VAT.

Pami臋taj zreszt膮, 偶e ca艂y czas obalam tylko twierdzenie Kviata oparte o kwantyfikator og贸lny. Obalanie twierdzenia opartego o kwantyfiaktor og贸lny nie oznacza stawiania twierdzenia przeciwnego opartego o kwantyfikator og贸lny! Ja nie twierdz臋, 偶e dla wszystkich przedsi臋biorc贸w VAT jest odczuwalny (to znaczy mam takie przypuszczenie, ale sytuacja jest zbyt z艂o偶ona, 偶eby j膮 jednym zdaniem obj膮膰 i symulacje udowadniaj膮ce takie twierdzenie nie s膮 na 5 minut roboty). Ja twierdz臋, 偶e nieprawd膮 jest jakoby VAT by艂 nieodczuwalny dla przedsi臋biorc贸w. Jako艣 zwolnienie podmiotowe funkcjonuje o nie ja jeden korzystam. Wiem, wiem, wszyscy jeste艣my naiwniakami nie rozumiej膮cymi VAT. P贸ki nasze konta/portfele s膮 te偶 takimi naiwniakami, lotto mnie kole jajec i powiewa mi臋dzy kolanami opinia Teoretyk贸w Biznesu.

Data: 2015-12-28 18:38:43
Autor: Kviat
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-28 o 14:41, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
Pami臋taj zreszt膮, 偶e ca艂y czas obalam tylko twierdzenie Kviata

Nic nie obalasz. To, 偶e ci si臋 tak wydaje nie ma obiektywnego znaczenia.

oparte o
kwantyfikator og贸lny.

Oparte o twoje mylne wyobra偶enie o czym艣, o czym nie masz bladego poj臋cia.

kwantyfikator og贸lny! Ja nie twierdz臋, 偶e dla wszystkich przedsi臋biorc贸w
VAT jest odczuwalny (to znaczy mam takie przypuszczenie,

To dowiedz si臋 jak jest, a dopiero potem pr贸buj obala膰.

Ja twierdz臋,
偶e nieprawd膮 jest jakoby VAT by艂 nieodczuwalny dla przedsi臋biorc贸w.

A ca艂a reszta, dla kt贸rych jest nieodczuwalny, 偶yje w b艂臋dzie...

Jako艣 zwolnienie podmiotowe funkcjonuje o nie ja jeden korzystam.

Ale to bonus (czytaj drukowanymi: _BONUS_) dla malutkich firemek.
A nie norma.
Te wszystkie ulgi i zwolnienia tylko mieszaj膮 ludziom w g艂owach. Jak wida膰.

Wiem,
wiem, wszyscy jeste艣my naiwniakami nie rozumiej膮cymi VAT.

"My"? Czyli kto?
Bo jak na razie tylko ty wykazujesz si臋 tak膮 ignorancj膮.

P贸ki nasze
konta/portfele s膮 te偶 takimi naiwniakami,

Tylko twoje.

lotto mnie kole jajec i
powiewa mi臋dzy kolanami opinia Teoretyk贸w Biznesu.

A ludziom robi膮cym pieni膮dze lotto ko艂o jajec opinia Praktyka Biznesu korzystaj膮cego z ulg dla mikrofiremek.
Tupanie nog膮 nie pomo偶e ci w "obalaniu" twoich wyobra偶e艅.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2015-12-28 18:58:01
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
W dniu 28.12.2015 o 18:38, Kviat pisze:
[...]

O! 艣wietne zdanie. Szkoda, 偶e pewnie zn贸w je J.F. napisa艂, bo by艂oby idealnym przyk艂adem na brak zrozumienia logiki i twierdze艅 og贸lnych przez Kviata.

Jako艣 zwolnienie podmiotowe funkcjonuje o nie ja jeden korzystam.
Ale to bonus (czytaj drukowanymi: _BONUS_) dla malutkich firemek.

bez zwi膮zku z obalanym twierdzeniem. Twierdzenie brzmia艂o 鈥瀌la vatowc贸w鈥 a nie 鈥炁況ednich i du偶ych przedsi臋biorstw鈥

A nie norma.

鈥濼o dziwne, kiedy艣 norm膮 by艂 og贸艂, a nie margines.鈥

Wiem,
wiem, wszyscy jeste艣my naiwniakami nie rozumiej膮cymi VAT.
"My"? Czyli kto?

My, przedsi臋biorcy korzystaj膮cy z mo偶liwo艣ci ucieczki z VAT.

Bo jak na razie tylko ty wykazujesz si臋 tak膮 ignorancj膮.

Osobi艣cie znam kilku, jak to m贸wisz, ignorant贸w, kt贸rzy z tego korzystaj膮.

P贸ki nasze
konta/portfele s膮 te偶 takimi naiwniakami,
Tylko twoje.

Nie, nie tylko. Ale c贸偶, lubisz ten kwantyfikator, wi臋c sobie z nim 偶yj d艂ugo i szcz臋艣liwie.

Data: 2015-12-28 19:31:24
Autor: Kviat
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-28 o 18:58, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
W dniu 28.12.2015 o 18:38, Kviat pisze:
W dniu 2015-12-28 o 14:41, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
Ja twierdz臋,
偶e nieprawd膮 jest jakoby VAT by艂 nieodczuwalny dla przedsi臋biorc贸w.

Czyli dyskutujesz sam ze sob膮.

A ca艂a reszta, dla kt贸rych jest nieodczuwalny, 偶yje w b艂臋dzie...

O! 艣wietne zdanie. Szkoda, 偶e pewnie zn贸w je J.F. napisa艂,

Masz urojenia. Znowu.

Jako艣 zwolnienie podmiotowe funkcjonuje o nie ja jeden korzystam.
Ale to bonus (czytaj drukowanymi: _BONUS_) dla malutkich firemek.

bez zwi膮zku z obalanym twierdzeniem. Twierdzenie brzmia艂o 鈥瀌la vatowc贸w鈥

I czego w tym twierdzeniu nie zrozumia艂e艣?

Wiem,
wiem, wszyscy jeste艣my naiwniakami nie rozumiej膮cymi VAT.
"My"? Czyli kto?

My, przedsi臋biorcy korzystaj膮cy z mo偶liwo艣ci ucieczki z VAT.

A my przedsi臋biorcy idziemy w VAT 偶eby si臋 rozwija膰. Ale co kto lubi.

Bo jak na razie tylko ty wykazujesz si臋 tak膮 ignorancj膮.

Osobi艣cie znam kilku, jak to m贸wisz, ignorant贸w, kt贸rzy z tego korzystaj膮.

A ja znam kilku kt贸rzy korzystaj膮 ze zwolnienia z VAT i nie s膮 ignorantami. I co teraz?

[...]

Ty 偶yj d艂ugo i szcz臋艣liwie ze swoj膮 ignorancj膮, ale nie publikuj jej jako prawdy objawionej, bo musisz liczy膰 si臋 ze sprostowaniem i z kompromitacj膮.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2015-12-20 00:27:10
Autor: Borys Pogore艂o
Ale o co choooodzi?
Dnia Sat, 19 Dec 2015 18:59:11 +0100, Przemys艂aw Adam 艢miejek napisa艂(a):

[...]

Nie, US zrobi kontrol臋 krzy偶ow膮 u wszystkich "klient贸w" takiej firmy, je艣li
wpadnie na jej trop. Albo przy okazji kontroli w hurtowni sprawdzi wszelkie
"us艂ugi marketingowe" czy inne podejrzane i bardzo og贸lne koszty.

--
Borys Pogore艂o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2015-12-20 08:57:33
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ale o co choooodzi?
W dniu 20.12.2015 o 00:27, Borys Pogore艂o pisze:
Nie, US zrobi kontrol臋 krzy偶ow膮 u wszystkich "klient贸w" takiej firmy, je艣li
wpadnie na jej trop. Albo przy okazji kontroli w hurtowni sprawdzi wszelkie
"us艂ugi marketingowe" czy inne podejrzane i bardzo og贸lne koszty.

No i w艂a艣nie dlatego te metody Som S艂abe. CBDU.

Data: 2015-12-19 22:47:51
Autor: cef
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-19 o 18:10, ajt pisze:

Bo np. rozpocz膮艂e艣 niedawno DG i nie przewiduj膮c na razie
kokos贸w wybra艂e艣 opodatkowanie wg skali. 18% to zawsze troch臋 mniej,
ni偶 19% liniowego.

A opodatkowanie wg skali (jak si ma np w zanadrzu s砤bo zarabiaj眂ego albo niepracuj眂ego wsp蟪ma晨onka) to jest 2 x 85000 podstawy opodatkowania czyli ponad 11 tys netto/miesi阠znie przy podatku 18%
Jestem ciekaw czy Tristan nie wybra czasem liniowego i nie wie, 縠 opr骳z 1% traci jeszcze kwote woln :-)

Data: 2016-05-10 19:22:24
Autor: 辨瓿耋都
Ale o co choooodzi?
Bardzo ryzykowne przy prowadzeniu dzia砤lno禼i w Polsce, gdzie ka縟y przedsi阞iorca i jego nierozdzielony maj眛kowo ma晨onek s z g髍y traktowani jak potencjalni przest阷cy przez US (6 lat+) i ZUS (11 lat+).

-- -- -
(jak si ma np w zanadrzu s砤bo zarabiaj眂ego albo niepracuj眂ego wsp蟪ma晨onka)

Data: 2016-05-11 08:03:29
Autor: Wojciech Bancer
Ale o co choooodzi?
On 2015-12-19, cef <cezfar@interia.pl> wrote:

[...]

A opodatkowanie wg skali (jak si ma np w zanadrzu s砤bo zarabiaj眂ego albo niepracuj眂ego wsp蟪ma晨onka) to jest 2 x 85000 podstawy opodatkowania czyli ponad 11 tys netto/miesi阠znie przy podatku 18%

Ale zaliczki od tych 32% trzeba odprowadza i dopiero sobie "zwr骳i"
przy PIT rocznym. Raz spr骲owa砮m, nigdy wi阠ej. Przy okazji oczywi禼ie
by硑 czynno禼i sprawdzaj眂e, bo by du縴 zwrot i si za砤pa砮m.

--
Wojciech Ba馽er
proteus@post.pl

Data: 2015-12-21 10:10:06
Autor: G.S.
Ale o co choooodzi?
On Fri, 18 Dec 2015, Kviat wrote:

[...do Adama...]
Inny przyk砤d (trudniejszy do wykrycia), firma nawet niekoniecznie na s硊pa:
Firma kt髍a wystawia "lew" faktur jest na stawce dochodowego 19%

 A czemu nie na rycza砪ie 7%? ;)

I na marginesie, co roku, pod koniec roku pojawia si pe硁o takich og硂sze,

 Raportuj uprzejmie, 縠 te zaobserwowa砮m zwi阫szony wysyp.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-12-21 23:32:23
Autor: Animka
Ale o co choooodzi?
W dniu 2015-12-18 o 19:47, Liwiusz pisze:
"Sprzedam koszty".

Podobno zacz臋li juz za to kara膰. Ale ile lat to bezprawie trwa艂o.....

--
animka

Ale o co choooodzi?