Ale urwał w Seattle

Data: 2010-11-27 00:12:01
Autor: Jacek_P
Ale urwał w Seattle
neoniusz napisal:
Tegoroczna zima nie oszczedza Stanow Zjednoczonych Ameryki Polnocnej.
A jak sobie z tym radza kierowcy? Hmm ;)
http://www.youtube.com/watch?v=rhZCyQ3emQg
http://www.youtube.com/watch?v=NT73eJKF_xE

Wiesz, te obrazki przypominają mi o ZASADNICZEJ różnicy pomiędzy
Amerykanami a innymi nacjami: wybujały indywidualizm. Filmujący z okna
nie ruszy tyłka by np. stanąć przy skrzyżowaniu i ostrzec nadjeżdżających
kierowców. W analogicznej sytuacji kilka lat temu, razem z sąsiadami
wziąłem się za odśnieżenie i wysolenie drogi, bo na reakcję drogowców
trzeba by czekać ponad dobę.

Inny kontekst tej samej sprawy: jak było w roku 2004 tsunami w Indonezji,
to wojsko w prowincji Aceh znajdującej się w stanie wojny domowej, podpisało
zawieszenie broni z partyzantami a potem razem rozwozili żywność i leki.
W Nowym Orleanie pierwsze oddziały obrony cywilnej zajmowały się nie udzielaniem
pomocy, ale pacyfikacjÄ… rabujÄ…cych band.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Ale urwał w Seattle