Aleja Prezydenta Lecha Kaczyńskiego na ulicę Planu 6-letniego

Data: 2017-12-29 17:59:24
Autor: boukun
Aleja Prezydenta Lecha Kaczyńskiego na ulicę Planu 6-letniego
Decyzją wojewody kujawsko-pomorskiego jedna z bydgoskich ulic, w ramach dekomunizacji, zmieniła nazwę na Aleje Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Radni PO i SLD przekonywali, że nazwy nie chcą mieszkańcy miasta i cofnęli decyzję wojewody.

Decyzja wojewody kujawsko-pomorskiego Mikołaja Bogdanowicza weszła w życie o północy 28 grudnia. Jak informuje serwis pomorska.pl, bydgoscy radni już zdążyli zmienić jego postanowienie.

Radni zdecydowali, że ulicy przywrócą starą nazwę, czyli Planu 6-letniego. Zmianę poparło 15 radnych, 13 było przeciw.

- Rozumiem gdyby to była ulica imienia jakiegoś zbrodniarza komunistycznego. Ale tak nie jest, ta nazwa jest po prostu historyczna. Podobnie będziemy walczyć przeciwko zmianie nazwy ulicy Przodowników Pracy. Nie można pozwolić, żeby dekomunizacja przekroczyła granice absurdu, a to się właśnie dzieje - mówił w czwartek Wirtualnej Polsce radny Jakub Mendry (SLD).
Mateusz Zwolak z PO dodawał, że wielu mieszkańców uważa, że Lech Kaczyński nie zasłużył na nazwę ulicy w Bydgoszczy.

Do zmiany nazwy doszło na mocy tzw. ustawy dekomunizacyjnej, która nakazała zmiany nazw ulic, które upamiętniają osoby, organizacje, wydarzenia lub daty symbolizujące komunizm lub inny ustrój totalitarny. Jeśli nie zrobiły tego gminy to ich kompetencje przejęli wojewodowie. Tak też stało się w tym przypadku.

https://wiadomosci.wp.pl/wojewoda-zmienil-nazwe-ulicy-na-lecha-kaczynski-po-jednym-dniu-wrocila-stara-nazwa-6203565079598721a

Piast Kołodziej
6h temu

Oczywiście, że nie zasłużył, jak ktoś tutaj słusznie zauważył, że partia twierdzi, że komunizm upadł dopiero teraz. Czemu więc ulica ma mieć nazwę komunistycznego prezydenta?

akas
6h temu

Gdyby nie znajomości Jarosława Kaczyńskiego z wojewodą Bogdanowiczem, nigdy by nie nazwano ulicy imieniem jego brata. Po znajomości zawsze łatwiej i bez łapówki.

rak65
6h temu

w kazdym miescie i w kazdej wsi wszystkie nazwy ulic im.jednej rodziny tylko ponumerowac od 1do 1000 ,a jak zabraknie to moze byc i do 10000,np; Rodziny Kaczynskich 98 W-wa Praga itd....,raz sie wymieni dokumenty i bedzie na wieki wiekow Amen.........!!!

cyg
2 min. temu

Imieniem L.Kaczynskiego to mozna co najwyzej szalet miejski nazwac a i to nie wiem czy Lech zasluzyl !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Data: 2017-12-29 18:04:24
Autor: A. Filip
Bydgoszcz: Al. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego (POnownie) na ulicę Planu 6-letniego
"boukun" <boukun@gmail.com> pisze:
[...]

[...]

No przecież nie ma przodowników pracy kapitalistycznej,
po zdekomunizowaniu to powinna być ulica bumelantów! ;-)

Aleja Prezydenta Lecha Kaczyńskiego na ulicę Planu 6-letniego