Aleja Zasłużonych Inaczej

Data: 2010-03-14 13:45:28
Autor: Hans Kloss
Aleja Zasłużonych Inaczej
http://cohen.salon24.pl/158717,aleja-inaczej-zasluzonych
To IMO cenna inicjatywa utworzenia miejsca pochówku dla osób
Szczególnie Niezasłużonych.
Już dwa razy mieliśmy jako naród pewien  kłopot z pochowaniem takich
"kontrowersyjnych" nieboszczyków. Jacenty Kuroń, profesor "Geremek",
Krzysztof Skubiszewski- to te najbardziej znane przypadki. Ostatnie
pokolenie największych bohaterów i największych  zdrajców 50-letniej
walki narodu  z bolszewickim bandytyzmem zaczyna wymierać. Gdzie
pochowani powinni być tacy "zasłużeni" a wciąż żyjący osobnicy jak
generałowie "Wolski" i Kiszczak, noblista Wałęsa, obernadredaktor
Szechter czy "profesor" Bartoszewski?
Aleja Zasłużonych Inaczej na cmentarzu powązkowskim (czy gdziekolwiek
indziej) byłaby miejscem do tego bardzo odpowiednim.
" [...] Bardziej niż cmentarz byłoby to cmentarzysko wykreowanych na
potrzeby chwili, zgodnie z dominującą na danym etapie narracją,
mitycznych bohaterów, wybitnych polityków, mężów stanu i uznanych
autorytetów. Cmentarzysko dla tych wszystkich bez wątpienia wybitnych,
których jednak zasługi dla Polski - oczywiste dla ich najbliższych
zawodowych lub politycznych środowisk - wielu innym wydają się mocno
problematyczne i naciągane, czy wręcz żadne. Niechże ich geniusz i
wyjątkowość zostanie uhonorowana, tak, jak na to zasługują, ale bez
lekceważenia zdrowego rozsądku i nazbyt aroganckiego stosunku do
prawdy historycznej [...]"
J-23

Data: 2010-03-14 21:53:41
Autor: raff
Aleja Zasłużonych Inaczej
Hans Kloss pisze:
[...]

Zobaczysz ze Jaruzelskiego pochowaja na Powazkach. I jeszcze dadza mu warte honorowa.

R.

Data: 2010-03-14 14:05:56
Autor: Hans Kloss
Aleja Zasłużonych Inaczej
On 14 Mar, 21:53, raff <trytytyt...@autograf.pl> wrote:

Zobaczysz ze Jaruzelskiego pochowaja na Powazkach. I jeszcze dadza mu
warte honorowa.

Wiem, i nawet nie zżymałbym sie na to pod warunkiem że pogrzeb odbyłby
się w tytułowej Alei. To tylko dla nas zdrajca, dla "nich"- być może-
bohater. Z Panem Pułkownikiem Kuklińskim jest dokładnie na odwrót ;).
J-23

Data: 2010-03-14 22:35:29
Autor: cytryna
Aleja Zasłużonych Inaczej
> [...]

się w tytułowej Alei. To tylko dla nas zdrajca, dla "nich"- być może-
bohater. Z Panem Pułkownikiem Kuklińskim jest dokładnie na odwrót ;).

W Internecie znalazła się ciekawa propozycja Nekropolii dla Zasłużonych Inaczej

"Mam - jak mi sie wydaje - lepsza propozycje. Powinien zostac utworzony cmentarz zasluzonych w Magdalence i tam chowac zasluzonych III RP. Usatyfakcjonowani powinni byc ci, ktorzy 'magdalenke' uwazaja za najwieksze zwyciestwo polakow XXw., jak i ci ktorzy uwazaja inaczej. W przyszlosci wycieczki szkolne moglyby w jednym mejscu oddac czesc ojcom zalozycielom III RP.Inni mogliby swiadomie obchodzic to miejsce szerokim kolem.
Wilk syty i owca cala."

Data: 2010-03-14 22:38:20
Autor: jadrys
Aleja Zasłużonych Inaczej
W dniu 2010-03-14 21:53, raff pisze:

Zobaczysz ze Jaruzelskiego pochowaja na Powazkach. I jeszcze dadza mu warte honorowa.

R.

Ja jestem za...

Data: 2010-03-14 22:42:56
Autor: raff
Aleja Zasłużonych Inaczej
Zobaczysz ze Jaruzelskiego pochowaja na Powazkach. I jeszcze dadza mu warte honorowa.

R.

Ja jestem za...

No oczywiscie jadrys, bo to te Twoje obwody...

R.

Data: 2010-03-14 22:54:57
Autor: jadrys
Aleja Zasłużonych Inaczej
W dniu 2010-03-14 22:42, raff pisze:
[...]

Nie! - Obwody nie maja z tym nic wspólnego. To tylko rzeczowa bezstronna ocena działań Gen. Jaruzelskiego skłania mnie do pomysłu pochowania go w alei zasłużonych. Naprawdę facet dla Polski zrobił wiele.

Data: 2010-03-14 15:10:56
Autor: Hans Kloss
Aleja Zasłużonych Inaczej
On 14 Mar, 22:54, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:

Naprawdę facet dla Polski zrobił wiele.

Oto jedna z tych "wielu" rzeczy
http://www.asme.pl/126839191790420.shtml
J-23

Data: 2010-03-14 23:31:32
Autor: jadrys
Aleja Zasłużonych Inaczej
W dniu 2010-03-14 23:10, Hans Kloss pisze:
On 14 Mar, 22:54, jadrys<andrzej...@op.pl>  wrote:

Naprawdę facet dla Polski zrobił wiele.

Oto jedna z tych "wielu" rzeczy
http://www.asme.pl/126839191790420.shtml
J-23

A co mi po linku do kapitalistycznej szczekaczki propagandowej?? Jak juz kiedyś wspominałem - nie cierpię nawiedzonych idiotów, ani tych z prawa ani nawet tych z lewa.

Data: 2010-03-14 15:41:45
Autor: Hans Kloss
Aleja Zasłużonych Inaczej
On 14 Mar, 23:31, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:

A co mi po linku do kapitalistycznej szczekaczki propagandowej?? Jak juz
kiedyś wspominałem - nie cierpię nawiedzonych idiotów, ani tych z prawa
ani nawet tych z lewa.

Nazywając "nawiedzonym idiotą" pana Antoniego Zambrowskiego sam sobie
wydajesz właściwe świadectwo zresztą sam sie zorientuj kto on taki  i
skąd ma te informacje ;). A słowa pana Antoniego potwierdzają
dziesiątki i setki niezależnych od niego źródeł- "odżydzanie" armii to
był pierwszy stopień  wielkiej "kariery" śmiecia jaruzela.
J-23

Data: 2010-03-14 23:47:02
Autor: raff
Aleja Zasłużonych Inaczej
[...]

Ja mysle ze jedyne co mu wyszlo, to wlosy.

R.

Data: 2010-03-15 00:11:24
Autor: jadrys
Aleja Zasłużonych Inaczej
W dniu 2010-03-14 23:47, raff pisze:
[...]

Komu? Panu Antoniemu?

Data: 2010-03-15 00:10:52
Autor: jadrys
Aleja Zasłużonych Inaczej

Nie Hans, - nie mam nic przeciw panu Antoniemu, nie znam go ani jego twórczości.. Nie przeczytałem tego nawet ponieważ zniechęciła mnie do czytania strona www. "Antysocjalistyczne Mazowsze".  Ja nie czuję potrzeby być  uświadamianym przez różnych anty czy pro oszołomów.

Data: 2010-03-14 22:56:55
Autor: raff
Aleja Zasłużonych Inaczej
[...]

Moglby zrobic wiecej. Na przyklad strzelic sobie w leb.

R.

Data: 2010-03-14 23:29:58
Autor: jadrys
Aleja Zasłużonych Inaczej
W dniu 2010-03-14 22:56, raff pisze:

Nie! - Obwody nie maja z tym nic wspólnego. To tylko rzeczowa bezstronna ocena działań Gen. Jaruzelskiego skłania mnie do pomysłu pochowania go w alei zasłużonych. Naprawdę facet dla Polski zrobił wiele.

Moglby zrobic wiecej.

R.

Więcej się nie dało. To nie on wepchnął Polskę fatalny układ z ZSRR.

PS. Oczywiście jestem za jak najszybszym ustaleniem w końcu czy on ponosi odpowiedzialność za śmierć robotników na wybrzeżu w 1970 roku.

Data: 2010-03-15 10:38:43
Autor: cirrus
Aleja Zasłużonych Inaczej
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:hnjlvt$g3o$1news.onet.pl...
[...]

Dla jakiej Polski?

--
stevep

Data: 2010-03-15 11:08:47
Autor: jadrys
Aleja Zasłużonych Inaczej
W dniu 2010-03-15 10:38, cirrus pisze:
[...]

Nie lubię kogoś cytować, ale zrobie wyjątek - kanonier Franek Dolas: "Jak wywołałem drugą wojnę Światową" - "Przecież Polska jest tylko jedna" - Była to odpowiedź dla innego Polaka (wątpiącego) służącego w legii cudzoziemskiej.

Aleja Zasłużonych Inaczej