Alfa

Data: 2019-08-13 13:33:43
Autor: J.F.
Alfa

Dawno nic o alfach nie bylo ... alfomaniacy znikneli ?

W kwestii kupowania uzywanych, a moze i nowych - warto to rozwazac, czy od wloszczyzny z daleka ?

J.

Data: 2019-08-13 13:43:04
Autor: RoMan Mandziejewicz
Alfa
Hello J.F.,

Tuesday, August 13, 2019, 1:33:43 PM, you wrote:

Dawno nic o alfach nie bylo ... alfomaniacy znikneli ?
W kwestii kupowania uzywanych, a moze i nowych - warto to rozwazac,
czy od wloszczyzny z daleka ?

Dałem się namówić w lutym. Już żałuję. W serwisie za samo podanie mocy
silnika szacowany koszt usługi rośnie z 500 do 900 PLN. Pomimo tego,
że ani materiały ani usługa nie zależą w tym przypadku od mocy
silnika.

Usługa to wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza i świec,
podłączenie do komputera (tzw. diagnostyka).

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-08-13 04:48:35
Autor: Bolko
Alfa
W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 13:43:05 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
> [...]

silnika.

Usługa to wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza i świec,
podłączenie do komputera (tzw. diagnostyka).

własnie dzisiaj w mojej mazdzie z silnikiem forda zrobiłem

wymiana oleju rob 55
wymiana  filtr pow rob 35
filtr  oleju 28
filtr powietrza 42
castrol 5w40 154

swiece sam wymieniałem kupiłem jakieś zamienniki coś 80 zł

razem 400

Data: 2019-08-13 13:57:22
Autor: RoMan Mandziejewicz
Alfa
Hello Bolko,

Tuesday, August 13, 2019, 1:48:35 PM, you wrote:

> [...]
filtr powietrza 42
castrol 5w40 154
swiece sam wymieniałem kupiłem jakieś zamienniki coś 80 zł

I dlatego nie należy kupować Alfy, szczególnie z mocnym silnikiem. Bo
wszyscy uważają właściciela za milionera :(

Olej w sieci 2x70 PLN
Świece w sieci 4x42 PLN oryginalne
Filtry - groszowe sprawy czyli materiały max 350 PLN. Pozostałe 550 za
znaczek na masce i moc silnika.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-08-13 14:10:46
Autor: jerzu.xyz
Alfa
On Tue, 13 Aug 2019 13:57:22 +0200, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Olej w sieci 2x70 PLN
Świece w sieci 4x42 PLN oryginalne
Filtry - groszowe sprawy czyli materiały max 350 PLN. Pozostałe 550 za
znaczek na masce i moc silnika.

Ale tak jest wszędzie.
Litr oleju Lotos 5w30 z dopiskiem "dla Kia" kosztuje w ASO Kia ponad
40 zł. netto za litr. Ten sam olej, bez tego dopisku, w sklepie
kosztuje pewnie coś koło 15-20 zł. za litr. Brutto.
Ja za 5 litrów Valvoline SynPower FE 5w30 zapłaciłem ostatnio 112,81
zł. brutto.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2019-08-13 21:11:43
Autor: JDX
Alfa
On 2019-08-13 14:10, jerzu.xyz@irc.pl wrote:
[...]
[...]
Tak BTW, 5 l oleju 10W40 "marki" GM:
52-56 zł w sieci (Allegro, iparts.pl)
108 zł w "dobrym", acz nieautoryzowanym serwisie.

Data: 2019-08-13 14:12:22
Autor: jerzu.xyz
Alfa
On Tue, 13 Aug 2019 13:57:22 +0200, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Olej w sieci 2x70 PLN
Świece w sieci 4x42 PLN oryginalne
Filtry - groszowe sprawy czyli materiały max 350 PLN.

1. VALVOLINE SYNPOWER FE 5W30 5L (Kod rabatowy L19 1%) 112.81 1 112.81
zł 2. MANN HU 716/2 X (Kod rabatowy L19 3%) 26.14 1 26.14 zł 3. MANN C 27 105 (Kod rabatowy L19 3%) 39.24 1 39.24 zł 4. MANN CUK 2440 FILTR KABINOWY Z WĘGLEM (Kod rabatowy L19 3%) 55.73 1
55.73 zł

Razem 233,92.

Data: 2019-08-13 15:07:48
Autor: J.F.
Alfa
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9157793702$20190813135723@squadack.com...
Hello Bolko,
[...]

Zachecasz :-)

Swoja droga - swiece trzeba wymieniac ?

Jak jeszcze mialem ... jakos nigdy nie zauwazylem poprawy po wymianie, nawet na LPG.
Wiele lat potrafia iskrzyc ... ale moze wloskie nie :-)

J.

Data: 2019-08-13 20:13:36
Autor: Irokez
Alfa
W dniu 2019-08-13 o 15:07, J.F. pisze:

Swoja droga - swiece trzeba wymieniac ?

Jak jeszcze mialem ... jakos nigdy nie zauwazylem poprawy po wymianie,

Wymieniałem w Toyocie 2.0 benzyna wtrysk bezpośredni.
Jest różnica.
Dzisiejsze wykombinowane silniki są dość czułe.

--
Irokez

Data: 2019-08-13 21:17:43
Autor: JDX
Alfa
On 2019-08-13 15:07, J.F. wrote:
[...]
Swoja droga - swiece trzeba wymieniac ?
Jakiś czas temu pisałem tutaj, jak mi się elektroda świecy urwała i
latała po cylindrze. Przy okazji dowiedziałem się, że świece trzeba
wymieniać. :-D W moim przypadku zdaje się co 60 kkm.

Data: 2019-08-13 22:24:53
Autor: Marek S
Alfa

[...]

Czytam, przecieram oczy ze zdziwienia, nie wierzę, że tak postępujesz. No chyba, że jesteś zobligowany. Serwis autoryzowany = najmniejsze kompetencje = wymieniacze części zawsze na oryginalne, bez gwarancji sukcesu a mechanicy = kosmiczne ceny na usługi, oleje, filtry itp. Jeśli nic Ciebie nie obliguje, to zaproponowałbym elektrowstrząsy jako terapię na schorzenie. :-D

Ja postępuję inaczej:

1. Mam swojego mechanika od lat. Nie przynależy on do żadnej firmowej marki.

2. Jeśli wymieniam oleje / filtry, to zawsze konsultuję się z firmami handlującymi wyłącznie tymi akcesoriami, by doradziły mi co jest na topie i wyjaśniły dlaczego te, a nie oryginalne. I przyznam, że doznałem olśnienia po takim doradzeniu. Do oryginałów nie wrócę. Kupuję to to i jadę do "mojego" mechanika na wymianę. Płacę grosze a przy okazji zadba by np. uszczelka pod korkiem spustowym nie była zużyta i silnik nie zaczął "naturalnie pocić się bo nie jest nowy" (to cytat słów, jakie usłyszałem przy wycieku oleju będąc u "konkurencji").

3. Dzieje się coś poważniejszego = omijam serwis autoryzowany szerokim łukiem. Tu autentyczna historia. Po zakupie auta nie byłem w stanie wykasować "serwisu D". Niby drobnostka.  Ponoć poprzedni właściciel grzebał w komputerach więc autoryzowany serwis może jedynie wymieniać... Zalecono wymianę zegarów. Pojechałem więc do "mojego mechanika". Za 50 zł usunął usterkę. Okazało się, że poprzedniego właściciela nie było stać na wymianę czujnika lepkości oleju za 130zł więc jego awarię zablokował w którymś z komputerów i działy się cuda.

4. Awaria 2 wtrysków? (Bardzo duża utrata mocy na zimnym silniku). Serwis autoryzowany wycenił naprawę na ponad 9 tys. zł.  Pojechałem do "mojego mechanika", podpiął dokładnie takiego samego kompa (star diagnosis) jakiego w serwisie autoryzowanym używają, wykonał test przelewowy wtryskiwaczy, zdemontował niesprawne, wysłał do Torunia 2 szt. celem regeneracji (2x350zł) i wsadził je z powrotem (1200zł - bo demontaż był trudny). Auto śmiga jak rakieta...

Długo by jeszcze pisać.  Najbardziej wyfisiowane usterki typu wymiana kolektorów / naprawa turbiny to koszty rzędu 10% względem wyceny serwisu autoryzowanego.

Teraz pytanie z czystej ciekawości - czemu wolisz inwestować?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-08-13 23:24:14
Autor: Cavallino
Alfa
W dniu 13-08-2019 o 22:24, Marek S pisze:

[...]

Problem pewnie w tym, że nie każdy ma takiego.
A przypadkowe gostki z ulicy często są jeszcze gorsi niż ASO.

Ale gdybym nie miał auta na gwarancji, pewnie też bym do ASO nie pojechał - chyba że kilku mechaników rozłożyłoby wcześniej ręce.

Data: 2019-08-15 00:06:20
Autor: Marek S
Alfa
W dniu 2019-08-13 o 23:24, Cavallino pisze:

Ale gdybym nie miał auta na gwarancji, pewnie też bym do ASO nie pojechał - chyba że kilku mechaników rozłożyłoby wcześniej ręce.

A'propos... jest jeszcze jednak rzecz: jeśli coś poważniejszego dzieje się w aucie, to pierwszym miejscem, gdzie zobaczyć można rozłożone ręce, to ręce mechaników w ASO. Oczywiście po uprzedniej wymianie połowy auta.

Miałem 3 auta różnych marek kupione z salonu. W każdym "coś" się działo i praktycznie w każdym naprawa trwała rok czasu bo czegoś znaleźć nie mogli. Z wymienionych części pewnie jakiś pojazd udałoby się zbudować...

Owszem, poza ASO też nie musi być łatwo ale zwykle ludzie tam pracujący mają większą wiedzę bo... muszą z czegoś żyć.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-08-15 07:12:33
Autor: Cavallino
Alfa
W dniu 15-08-2019 o 00:06, Marek S pisze:
[...]

Eee tam, ASO są różne.

Generalnie mechanicy specjalizujący się od lat w danych markach pewnie są lepsi niż ci w ASO, tyle że takiego zaufanego mechanika ze świecą szukać.

Pokaż mi mechanika, zajmującego się koreańcami w Poznaniu, który miałby je w małym palcu i był lepszy i tańszy od ASO.....

Zdecydowana większość na rynku speców "od wszystkiego" nie przedstawia sobą szczególnej wartości, ASO jest od nich po prostu lepsze i ma wsparcie producenta, dostęp do baz wiedzy itd.
Jest w stanie np. spowodować poprawę danej części czy oprogramowania przez producenta, co może załatwić sprawę (oczywiście nie z dnia na dzień), czego domorosły pan Kaziu nie zrobi.
Przede wszystkim mają też doświadczenie w danej marce, więc choćby dlatego są powyżej, a nie poniżej średniej na rynku.

Pokaż mi mechanika, zajmującego się koreańcami w Poznaniu, który miałby je w małym placu i był lepszy i tańszy od ASO.....

Data: 2019-08-16 13:46:08
Autor: Marek S
Alfa
W dniu 2019-08-15 o 07:12, Cavallino pisze:

[...]

Jasne, generalizować nie chcę. Opisałem jedynie moje doświadczenia i paru moich kolegów.

Generalnie mechanicy specjalizujący się od lat w danych markach pewnie są lepsi niż ci w ASO, tyle że takiego zaufanego mechanika ze świecą szukać.

Widzisz, kłopot w tym, że rzadko który, doświadczony mechanik będzie chciał pracować w ASO skoro pracując na własną rękę lub też u właściciela prywatnego warsztatu, zarobiłby 2-3x więcej. Stąd trzeba spalenia wielu świeczek by takiego znaleźć w ASO. Sądzę, że głównie tu jest problem.

Zdecydowana większość na rynku speców "od wszystkiego" nie przedstawia sobą szczególnej wartości,

Niestety masz rację. Sam szukałem długo.

ASO jest od nich po prostu lepsze i ma wsparcie producenta, dostęp do baz wiedzy itd.

Tu się nie zgodzę. Pisałem o tym, że rok czasu usuwano mi usterkę przy takim wsparciu. Wsparcie nie odpowie czemu silnik szarpie gdy komputer niczego złego nie pokazuje. Mechanik musi mieć wiedzę i doświadczenie. Wsparcie nie wykona za niego pracy.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-08-17 03:29:24
Autor: Cavallino
Alfa
W dniu 16-08-2019 o 13:46, Marek S pisze:
[...]

J.W.
Zwykły pan Kazio nie ma ani doświadczenia, ani wiedzy, ani wsparcia.

Data: 2019-08-17 18:59:35
Autor: Marek S
Alfa
W dniu 2019-08-17 o 03:29, Cavallino pisze:

J.W.
Zwykły pan Kazio nie ma ani doświadczenia, ani wiedzy, ani wsparcia.

Zależy jak "Kazia" zdefiniujemy. Bo u mnie, w były aucie na gwarancji, właśnie pan "Kazio" 15 lat temu pomógł gdy już mi się nie chciało do ASO w kółko z tą samą usterką jeździć. Kazio dał nieoryginalne świece o innej ciepłocie niż zalecana i problem zniknął. Tenże Kazio powiedział, że już parę razy spotkał się z identycznym problemem w tejże marce aut jaką wtedy miałem. Kazio nie miał wsparcia, warsztat wtedy wyglądał jak porzucony przez kury kurnik, miał jedynie własne doświadczenie, porządny sprzęt diagnostyczny i pasję. Właśnie wtedy stał się moim wyborem co do mechaników i od lat do niego jeżdżę nawet z najbardziej wyfisiowanymi usterkami elektroniki czy diagnostyką, potem regeneracją turbiny, wtryskiwaczy etc. W dodatku jeśli pomylił się w jakimś temacie - zwracał kasę, drążył temat dalej aż naprawił i wtedy kasował tylko za to, co było zepsute.

Tak więc różnie z "Kaziami" bywa - tu też nie należy generalizować.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-08-18 08:27:33
Autor: Cavallino
Alfa
W dniu 17-08-2019 o 18:59, Marek S pisze:
[...]

No, ale skąd wiesz, że warsztat do którego trafisz, posiada akurat taki ewenement na rynku?

Data: 2019-08-19 19:18:53
Autor: Marek S
Alfa
W dniu 2019-08-18 o 08:27, Cavallino pisze:

No, ale skąd wiesz, że warsztat do którego trafisz, posiada akurat taki ewenement na rynku?

W tym sensie to pisałeś... Niestety trzeba sporo energii poświęcić temu. :-( Może jakimś wyznacznikiem na początek będzie ilość samochodów oczekujących na naprawę dziennie. Jeśli będzie to jeden - słabo. Jeśli będzie to 30 - to trzeba sprawdzić skąd takie zainteresowanie warsztatem. Może to dziupla, a może cool majster.

Można też zapytać taksówkarzy. Szczególnie gdyby mi coś w trasie, w obcym miejscu padło, to tak bym uczynił.

Poczyniłem kilka innych kroków i jakoś się udało. Niestety trzeba gromadzić telefony użytecznych miejsc (nie tylko w kontekście samochodowym) gdyż trudno o jakość usług - z czego zdaję sobie sprawę.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-08-14 08:25:35
Autor: RoMan Mandziejewicz
Alfa
Hello Marek,

Tuesday, August 13, 2019, 10:24:53 PM, you wrote:

[...]

Wytłumacz to Ewie. Ja napisałem, za ile znalazłem w sieci. A Ewa się
upiera, że ,,może choć raz do nich pojechać, obejrzą auto,
podpowiedzą".

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-08-14 11:08:21
Autor: jerzu.xyz
Alfa
On Tue, 13 Aug 2019 22:24:53 +0200, Marek S <precz@spamowi.com> wrote:

1. Mam swojego mechanika od lat. Nie przynależy on do żadnej firmowej marki.

Ja też. Nawet dwóch. No i co z tego? Jeden z nich w pewnym momencie
rozłozył ręce i odesłał z kwitkiem. Nie mnie, ale kolegę. A niby
chodziło o prostą rzecz, wymiana uszczelniacza wału w 2.5V6 Forda.
Proste, ale roboty przy tym tyle, że nikt nie chce się tego podjąć.

Data: 2019-08-13 11:07:53
Autor: WS
Alfa
On Tuesday, August 13, 2019 at 1:43:05 PM UTC+2, RoMan Mandziejewicz wrote:

[...]

Ja z czyms takim jade do osiedlowego mechanika, pytam ile wymiana oleju (~35) + filtrow (nie pamietam, ale podobnie) i przywoze swoje na wymiane (z alledrogo)
Troche mi ich szkoda bylo, bo w tym badziewiu (159) wymiana filtra oleju wymaga zdjecia oslony spod silnika (kanal, kilkanascie srub...)
Kabinowy, paliwa zmieniam sam (5-10min)
Ostatnio, przy okazji wymiany sprezym nie ustalalem ceny wymiany oleju i policzyli ~60 ;)
Do kompa nie podpinaja, ale mam swoj interfejsik... w mojej alfie (z DPF) trzeba wpisac/zresetowac wymiane oleju.

Data: 2019-08-13 19:59:56
Autor: Budzik
Alfa
Użytkownik WS LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl ...

[...]

Przewaznie u mechaników jest tak, ze maja inna cene na wymiane bez sciagania osłony a inna na wymiane ze sciaganiem.

--
Pozdrawia... Budzik
A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

Data: 2019-08-13 14:36:35
Autor: WS
Alfa
On Tuesday, August 13, 2019 at 9:59:59 PM UTC+2, Budzik wrote:

Przewaznie u mechaników jest tak, ze maja inna cene na wymiane bez sciagania osłony a inna na wymiane ze sciaganiem.

moze i tak, ale ci moi jakos leko do tego pdchodza ;) juz kilka razy o oslonie dowiadywali sie po uzgodnieniu ceny ;) a o marke/model oczywiscie pytali ;)

Data: 2019-08-14 11:10:50
Autor: jerzu.xyz
Alfa
On Tue, 13 Aug 2019 11:07:53 -0700 (PDT), WS
<LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> wrote:

Troche mi ich szkoda bylo, bo w tym badziewiu (159) wymiana filtra oleju wymaga zdjecia oslony spod silnika (kanal, kilkanascie srub...)

U mnie odpięcie przewodu powietrzenego pomiędzy torbiną a obudową
filtra powietrza. Filtr oleju jest idealnie pod turbosprężarką.

Kabinowy, paliwa zmieniam sam (5-10min)

A tu już wyższa szkoła jazdy. Wymaga odkręcenia pedału gazu. Inaczej
się nie da.

Data: 2019-08-14 07:59:05
Autor: sczygiel
Alfa
W dniu środa, 14 sierpnia 2019 04:10:48 UTC-5 użytkownik jerz...@irc.pl napisał:
> [...]

>Kabinowy, paliwa zmieniam sam (5-10min)

A tu już wyższa szkoła jazdy. Wymaga odkręcenia pedału gazu. Inaczej

Hehe, foka :)

Za to w escape dojscie do wszystkiego prawie komfortowe.
Escape amerykanski. Miejsca pod maska ze mozna w pilke grac. Jedyne niewygodne miejsce to lancuch rozrzadu. Ale u mnie akurat jest lancuch wiec moze nie trzeba wymieniac.

Reszte sie wymienia nawet bez uzycia kluczy czasem. Bo wszystko na wczepy, spinki, zatrzaski.

Inna filozofia za tom wodom...

Data: 2019-08-13 15:00:37
Autor: J.F.
Alfa
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9051978893$20190813134306@squadack.com...
[...]

:-(

A co z lanosem ?

J.

Data: 2019-08-13 16:43:53
Autor: jerzu.xyz
Alfa
On Tue, 13 Aug 2019 15:00:37 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

A co z lanosem ?

ZTCP to chyba poszedł na żyletki.

Data: 2019-08-14 08:17:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
Alfa
Hello J.F.,

Tuesday, August 13, 2019, 3:00:37 PM, you wrote:

[...]

Służył wiernie 19 lat aż wjechał w niego rowerzysta i potłukł przednią
szybę. Rdza dzielnie chrupała i wymiana szyby wymagała rekonstrukcji
słupków A. Blacharzom się ,,nie opłacało" :(
Złomowałem go tej wiosny - z nieszczelną przednią szybą wnętrze
zawilgotniało itd.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-08-13 16:48:39
Autor: Cavallino
Alfa
[...]

Było koreańca kupić.....

Data: 2019-08-14 08:19:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
Alfa
Hello Cavallino,

Tuesday, August 13, 2019, 4:48:39 PM, you wrote:

[...]

19 lat jeździłem Koreańcem - najlepiej wydane pieniądze w życiu. Ale
Ewie spodobał się kolor Alfy...

--
Best regards,
 RoMan