Data: 2010-09-28 08:06:40 | |
Autor: MarcinJM | |
Alfa 145 1.6 | |
Witam
Jakie sa opinie o tych jednostkach napedowych? Bede zmienial naped w jednym pojezdzie i taka jednostka jest rozwazana. Chodzi o silnik i skrzynie. Rocznik dawcy 96. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-09-28 02:16:53 | |
Autor: choczsz | |
Alfa 145 1.6 | |
On 28 Wrz, 08:06, MarcinJM <mar...@inetia.pl> wrote:
Witam Fiatowski 1.6 16v 103KM? Pilnowac wymiany paska rozrzadu, pilnowac poziomu oleju i nie powinno byc zadnych problemow o ile jest sprawny ten co kupujesz. Te silniki robia i po 400tys i wiecej - z tego co wypisuja na forum fiatowym to jest bezusterkowy i trwaly w odroznieniu od np 1.4. i tani w obsludze w odroznieniu od pieciocylindrowego 2.0 (klopotliwa wymiana rozrzadu) Jak na wolnossacy 1.6 jest mocny, dosyc elastyczny i sporo pali (~10 w miescie). Mam taki we fiacie z 1997r. jezdzi mi toto dzien w dzien bez zadnych problemow na benzynie i na gazie II gen. Dolewki oleju robie minimalne (ponizej 1 litra na rok). Uzytkuje 2.5 roku i 40.000 przebiegu, obecnie rzekomo ma 170.000. Nie mialem zadnej usterki zwiazanej z silnikiem, skrzynia czy tez sprzeglem. Co do skrzyni to nie wiem czy w Alfie jest taka sama. Niby bez problemow, ale raz na jakis czas nie chce wejsc wsteczny lub (bardzo rzadko) 1 bieg - ponowne wysprzeglenie i wchodzi. Ze skrzyni ani z silnika nic nie kapie (stale miejsce parkingowe na betonie - byloby widac plamy a nic nie ma) |
|
Data: 2010-09-28 11:21:10 | |
Autor: Cavallino | |
Alfa 145 1.6 | |
Uzytkownik "choczsz" <zovyoyhr@jadamspam.pl> napisal w wiadomosci news:3c0628e3-a8e5-4272-90bd-ed18055410baa36g2000yqc.googlegroups.com...
On 28 Wrz, 08:06, MarcinJM <mar...@inetia.pl> wrote: W 96 raczej nie. Predzej boxer. A nawet jesli to zwykly silnik, to i tak TwinSpark 120 KM bodajze. |
|
Data: 2010-09-28 19:09:17 | |
Autor: MarcinJM | |
Alfa 145 1.6 | |
W dniu 2010-09-28 11:21, Cavallino pisze:
Uzytkownik "choczsz" <zovyoyhr@jadamspam.pl> napisal w wiadomosci Boxer oczywiscie, zapomnielem napisac. Mam slabosc do boxerow :) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-09-28 19:12:13 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Alfa 145 1.6 | |
On Tue, 28 Sep 2010 19:09:17 +0200, MarcinJM <marcin@inetia.pl>
wrote: Boxer oczywiscie, zapomnielem napisac. Mam slabosc do boxerow :) Nie wiem na ile to wynika z głupoty/lamerstwa mechaników/właścicieli (np. brak osiowania bloku w trakcie remontu), a na ile z jakości tej konstrukcji, ale spodobała mi się opowieść o dokręcaniu, a następnie popuszczaniu pokrywek panewek głównych, żeby wał się w ogóle chciał obracać ;) Jak chcesz mieć względnie niezawodnego boksera, to weź Subaru. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-09-28 20:57:53 | |
Autor: Cavallino | |
Alfa 145 1.6 | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:
Fiatowski 1.6 16v 103KM? Ja też kiedyś miałem. Ale serwis rozwalił mi nowiutkiego 1.4 w 146 do tego stopnia, że z wakacji wróciłem pociągiem. W ciągu 1,5 roku auto zaliczyło dwie wymiany bloku silnika. |
|
Data: 2010-09-29 11:39:16 | |
Autor: J.F. | |
Alfa 145 1.6 | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:i7s0lh$crl$1news.onet.pl...
Jakie sa opinie o tych jednostkach napedowych? Bede zmienial naped w jednym pojezdzie i taka jednostka jest rozwazana. To ta gdzie wariator trzeba zmieniac czesciej niz pasek ? J. |
|
Data: 2010-09-29 09:45:51 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Alfa 145 1.6 | |
On Wed, 29 Sep 2010 11:39:16 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: To ta gdzie wariator trzeba zmieniac czesciej niz pasek ? Ta była później. A poza tym to nie jest prawda. Pasek zmieniało się wraz z wariatorem, tylko ten ostatni wyznaczał okresy wymian ;) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-09-29 11:48:58 | |
Autor: Karolek | |
Alfa 145 1.6 | |
W dniu 2010-09-29 11:45, Robert Rędziak pisze:
On Wed, 29 Sep 2010 11:39:16 +0200, J.F. A tam, czsami wystarczy zestaw naprawczy za 12zl :> -- Karolek |
|
Data: 2010-09-29 10:43:18 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Alfa 145 1.6 | |
On Wed, 29 Sep 2010 11:48:58 +0200, Karolek <dragNOSPAM@o2.pl>
wrote: A tam, czsami wystarczy zestaw naprawczy za 12zl :> Magiczna podkładka? Efekt jest ten sam. Been there, done that. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-09-29 12:59:56 | |
Autor: Karolek | |
Alfa 145 1.6 | |
W dniu 2010-09-29 12:43, Robert Rędziak pisze:
On Wed, 29 Sep 2010 11:48:58 +0200, Karolek<dragNOSPAM@o2.pl> Odrazu magiczna... teflonowa podkladka i sprezyna. Jak wariat nie byl jeszcze mocno dorzniety to zazwyczaj dziala dobrze. -- Karolek |
|
Data: 2010-09-29 11:55:26 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Alfa 145 1.6 | |
On Wed, 29 Sep 2010 12:59:56 +0200, Karolek <dragNOSPAM@o2.pl>
wrote: Odrazu magiczna... teflonowa podkladka i sprezyna. ASO w Łodzi wrzuciło nam takową. Pomogła tyle, co umarłemu kadzidło -- po jakimś czasie znów zaczął hałasować. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-09-29 14:18:51 | |
Autor: Karolek | |
Alfa 145 1.6 | |
W dniu 2010-09-29 13:55, Robert Rędziak pisze:
On Wed, 29 Sep 2010 12:59:56 +0200, Karolek<dragNOSPAM@o2.pl> Duzo zalezy od zuzycia wariatora. Ja mam w sumie 3 czy 4 stare wariaty i jeden mial minimalny luz i do tego sie ten zestaw nadawal... reszta juz dosc mocno wytrzepana byla i tam nawet nie warto bylo probowac wymiany tej podkladki i sprezyny. -- Karolek |
|
Data: 2010-10-01 13:21:29 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Alfa 145 1.6 | |
Wed, 29 Sep 2010 11:48:58 +0200, w <i7v25p$bsj$1@news.mm.pl>, Karolek
<dragNOSPAM@o2.pl> napisał(-a): W dniu 2010-09-29 11:45, Robert Rędziak pisze: To się zakłada, gdy chcesz częściej zmieniać paski :> |
|
Data: 2010-09-29 11:55:07 | |
Autor: Cavallino | |
Alfa 145 1.6 | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i7v1fq$md3$1news.onet.pl...
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:i7s0lh$crl$1news.onet.pl... Nie, to boxer. |
|
Data: 2010-09-29 19:51:08 | |
Autor: MarcinJM | |
Alfa 145 1.6 | |
W dniu 2010-09-29 11:39, J.F. pisze:
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości Eggghmmm... co to jest ten wariator? (powaznie, nie mam pojecia) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-09-29 19:55:58 | |
Autor: Cavallino | |
Alfa 145 1.6 | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:i7vuad$cu5$1news.onet.pl...
W dniu 2010-09-29 11:39, J.F. pisze: Inaczej fazator - urządzenie do zmiany faz rozrządu. W Punto HGT element eksploatacyjny - rozwalał się każdego roku. Na szczęście zaczął na gwarancji, więc serwis miał coroczną robotę za friko. |
|
Data: 2010-10-01 06:47:57 | |
Autor: Karolek | |
Alfa 145 1.6 | |
W dniu 2010-09-29 19:51, MarcinJM pisze:
W dniu 2010-09-29 11:39, J.F. pisze: Takie cos jak VANOS czy VTEC. -- Karolek |
|
Data: 2010-10-01 07:36:34 | |
Autor: MarcinJM | |
Alfa 145 1.6 | |
W dniu 2010-10-01 06:47, Karolek pisze:
W dniu 2010-09-29 19:51, MarcinJM pisze: Brzmi kosztownie... szczegolnie, ze to AR -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-10-01 13:22:39 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Alfa 145 1.6 | |
Fri, 01 Oct 2010 07:36:34 +0200, w <i83s13$cib$1@news.onet.pl>, MarcinJM
<marcin@inetia.pl> napisał(-a): W dniu 2010-10-01 06:47, Karolek pisze: Nie jest źle. 300zł -- taka extra dopłata do wymiany rozrządu. |
|
Data: 2010-10-03 09:47:12 | |
Autor: Karolek | |
Alfa 145 1.6 | |
W dniu 2010-10-01 07:36, MarcinJM pisze:
W dniu 2010-10-01 06:47, Karolek pisze: I jest kosztowne w sumie... 400-500zl, a nie jak ktos tu napisal 300, za nowy wariator i troche roboty, bo trzeba rozrzad rokrecac, pokrywe sciagac i najlepiej jeszcze walek ssacy. -- Karolek |
|
Data: 2010-10-04 15:17:21 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Alfa 145 1.6 | |
Sun, 03 Oct 2010 09:47:12 +0200, w <i89chg$p02$2@news.mm.pl>, Karolek
<dragNOSPAM@o2.pl> napisał(-a): > Brzmi kosztownie... szczegolnie, ze to AR Rzeczywiście -- widzę że podrożało... |
|