Alfa 159 - turbina

Data: 2011-02-02 09:55:35
Autor: Vlad The Ripper
Alfa 159 - turbina

Użytkownik "Kenjiro" <kenjiro@satoris.pl> napisał w wiadomości news:ii8mm7$4pr$1sunflower.man.poznan.pl...
Witam!

Mam takie pytanie, przymierzam się do zakupu 159, ale będzie
to ze względów finansowych jakiś taki model z 2007/8 z przebiegiem ponad 100 tys. Nie miałem nigdy diesla i niepokoi mnie trochę kwestia tej turbiny. Jak to z tym jest? Słyszałem, że to cholernie kosztowne, ale nie musi takie być, jeśli się turbinę regeneruje.
Czy warsztat jest w stanie stwierdzić, w jakim stanie jest turbina?
Jak objawia się w czasie jazdy fakt, że coś jest z nią już nie tak?

Sorry za laickie pytania:)

Z jakim silnikiem chcesz kupić tą alfę?
Naprawa turbiny wobec innych rzeczy jakie mogą się drogo popsuć w dieslu to naprawdę nie jest duży problem. Dochodzi koło dwumasowe, filtr cząsteczek stałych (FAP/DPF), wtryskiwacze, z takich drogich i nierzadkich niestety spraw.
Moim zdaniem turbiny nie warto regenerować, ani kupować używanej. Używane to przeważnie te, których regeneracja nie za bardzo się udała, a dobrze zregenerować też nie jest łatwo i mało kto to umie, wymiana na nową to pewnie ze 3000 kosztuje.
Jak turbina mocno bierze olej lub wyje jak syrena podczas przyspieszania to znaczy, że juz najwyższy czas na wymianę. Zbadanie stanu polega zwykle na zbadaniu ciśnienia doładowania i zależności doładowania od obrotów (próba dynamiczna, zebranie logów podczas jazdy)

Alfa 159 - turbina