[TECH] Alfine 11 speed :D

Data: 2010-02-09 16:42:33
Autor: Tomasz Minkiewicz
[TECH] Alfine 11 speed :D
On Tue, 9 Feb 2010 15:51:55 +0100
"kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> wrote:

It'll be operated via a new Alfine Rapidfire Plus SL-700 shifter which will be familiar to users of Shimano's top-end mountain bike units, with Two-Way release instead of the reverse action of the old shifter.

Piasta zapowiada się bardzo ciekawie, ale w tym miejscu przestałem się
ekscytować. Czemu wszystkie fajne piasty wielobiegowe mają dedykowany
dokładnie jeden rodzaj manetki i to zawsze właśnie taki, jaki mi nie
odpowiada?
Versa nie załatwia sprawy, bo STI będą niekompatybilne z moimi
hamplami, poza tym nie lubię. Ja bym chciał najzwyklejsze klamki
hamulców, a do biegów najlepiej barcona, ale manetkę na mostku, czy
ewentualnie nawet olschoolowo na ramie też w ostateczności przełknę.

Ale nie… Takich możliwości nie dadzą. Kto by się przejmował tymi
wszystkimi cudakami, którzy uparcie chcą sobie ustawić rower tak jak
lubią, a nie tak jak lubią działy marketingu producentów piast. :-|

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-02-09 16:54:18
Autor: kml
[TECH] Alfine 11 speed :D

Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20100209164233.27e04541sultan...
[...]

Nie marudź, pomyśl lepiej o tym, że to Shimano więc to będzie TANIA piasta, która będzie działać i będzie dostępna. Lepszy RF niż pseudo GripShift od Rohloffa IMO.

Dla mnie wada jest zasadniczo jedna: trzeba poczekać te pare miesięcy jeszcze
:( Szczęscie w nieszczęściu bo bym kupił 8sp :P

kml
Last update 9/1/2010 Beskidy 2009/2010.

Data: 2010-02-09 17:09:55
Autor: Tomasz Minkiewicz
[TECH] Alfine 11 speed :D
On Tue, 9 Feb 2010 16:54:18 +0100
> [...]

Nie marudź, pomyśl lepiej o tym, że to Shimano więc to będzie TANIA piasta, która będzie działać i będzie dostępna. Lepszy RF niż pseudo GripShift od Rohloffa IMO.

Aha. Czyli na rynku będzie fajna, tania piasta, mająca tylko tę wadę,
że jedynej pasującej do niej manetki ni cholery nie ożenię ze swoją
kierownicą.
No toś mnie rzeczywiście pocieszył. ;)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-02-09 17:28:15
Autor: kml
[TECH] Alfine 11 speed :D

Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20100209170955.70541593sultan...

No toś mnie rzeczywiście pocieszył. ;)

Zawsze do usług ;) Nie trać wiary, może coś sie pokaże do tego czasu - rynek nie toleruje próżni :)

Data: 2010-02-23 00:05:11
Autor: Michał Pysz
[TECH] Alfine 11 speed :D
Aha. Czyli na rynku będzie fajna, tania piasta, mająca tylko tę wadę,
że jedynej pasującej do niej manetki ni cholery nie ożenię ze swoją
kierownicą.
No toś mnie rzeczywiście pocieszył. ;)
zmień kierownicę, to bardzo proste, jedna śruba i gotowe!

mp.

Data: 2010-02-23 11:19:44
Autor: Tomasz Minkiewicz
[TECH] Alfine 11 speed :D
On Tue, 23 Feb 2010 00:05:11 +0100
Michał Pysz <pysz.michal@wp.pl> wrote:

> [...]
> kierownicą.
> No toś mnie rzeczywiście pocieszył. ;)
zmień kierownicę, to bardzo proste, jedna śruba i gotowe!

Genialne! Że też sam na to nie wpadłem. Wystarczy, że znajdę
odpowiadającego mi kształtem baranka o średnicy 7/8" i prawie
po problemie. Prawie, bo będę musiał jeszcze poszukać łap o takiej
średnicy mocowań.
Ale to już mało istotne drobiazgi, no nie?

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-02-23 12:22:14
Autor: Maciej
[TECH] Alfine 11 speed :D
> zmie&#65533; kierownic&#65533;, to bardzo proste, jedna &#65533;ruba i gotowe!

Genialne! Że też sam na to nie wpad&#65533;em. Wystarczy, że znajd&#65533;
odpowiadaj&#65533;cego mi kszta&#65533;tem baranka o &#65533;rednicy 7/8" i prawie
po problemie. Prawie, bo b&#65533;d&#65533; musia&#65533; jeszcze poszuka&#65533; &#65533;ap o takiej
&#65533;rednicy mocowa&#65533;.
Ale to już ma&#65533;o istotne drobiazgi, no nie?

Sorry e wtrc McGyveryzm stosowany...

Miaem stery gwintowane 1 1/8 cala i hamulec tarczowy. Gwint na widelcu si
oberwa, bo hamulec by za silny do tych sterw gwintowanych. Ale tak lubiem
swj "oryginalny" widelec e wysaem go do spawacza Jacka Orowskiego. Uci
fragment z gwintem i dospawa rur 1 1/8" bez gwintu. Zaoyem stery A-head.
Kosztowao mnie to co 150 z za widelec + 50 z stery + 60 z mostek.

Czyli wolisz kierownic ni przekadni. Nie sugeruj eby ci ulubion
kierownic, zaoy manetk i pospawa z powrotem ... ;)

Data: 2010-02-09 19:12:22
Autor: Marcin J.
[TECH] Alfine 11 speed :D
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:hks0f9$qhi$1inews.gazeta.pl...
Nie marudź, pomyśl lepiej o tym, że to Shimano więc to będzie TANIA piasta,

Tu masz wrażenia z pierwszej jazdy (b. krótkiej ale jednak) i "sugerowaną" cenę (350 funtów)
http://road.cc/content/news/13981-shimano-alfine-11-speed-hub-car-park-test

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2010-02-09 19:17:35
Autor: kml
[TECH] Alfine 11 speed :D

Użytkownik "Marcin J." <xc-rider@wp.pl> napisał w wiadomości news:hks8ic$3d0$1news.onet.pl...
[...]

Ciekawe czy ostateczna cena będzie w ten deseń. Póki co ja zacieram łapy :)

Data: 2010-02-11 19:58:13
Autor: Jaroslaw Berezowski
[TECH] Alfine 11 speed :D
Dnia Tue, 09 Feb 2010 16:42:33 +0100, Tomasz Minkiewicz napisał(a):

Ale nie… Takich możliwości nie dadzą. Kto by się przejmował tymi
wszystkimi cudakami, którzy uparcie chcą sobie ustawić rower tak jak
lubią, a nie tak jak lubią działy marketingu producentów piast. :-|
Kup sobie NuVinci. Jako ze tam nie ma dyskretnych biegow, mozesz uzyc dowolnej manetki jaka ci pasuje, co najwyzej albo zabraknie zakresu manetki albo piasty :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-02-12 12:03:59
Autor: Tomasz Minkiewicz
[TECH] Alfine 11 speed :D
On Thu, 11 Feb 2010 19:58:13 +0100
Jaroslaw Berezowski <prezydent@gov.pl> wrote:

> [...]

Kup sobie NuVinci. Jako ze tam nie ma dyskretnych biegow, mozesz uzyc dowolnej manetki jaka ci pasuje, co najwyzej albo zabraknie zakresu manetki albo piasty :)

A wiesz, że dałeś mi do myślenia i już miałem napisać, że uśmieszek
jest niepotrzebny, bo to całkiem sensowny pomysł? Ale gdy doszedłem
do pozycji „Weight”, zrozumiałem skąd uśmieszek. :)