Algorytm, przeliczania trasy Google Maps

Data: 2013-06-30 16:42:45
Autor: M*****K
Algorytm, przeliczania trasy Google Maps
Witam!

Mam następujące pytanie. Czy ktoś wie na jakiej zasadzie działa algorytm przeliczania czasu przejazdu w Google Maps (rower)? Początkowo myślałem,że przelicza czas przejazdu wg. określonej średniej, ale chyba nie jest wbrew pozorom taki prosty i głupi. Wyznaczyłem trasę z pewnego miasteczka do innego oddalonego mniej więcej o 50 km (52km). Przejazd łatwy, prosty, po mniej więcej równym terenie. Czas przejazdu ok 3h (czyli w granicach 17 km/h). Wyznaczyłem inną trasę (porównywalną, różnica ok 2 km), przy czym przejazd jest przez pewną przełęcz z różnicą wzniesień ok 600 m. Co ciekawe czas przejazdu ok 4h  (czyli średnia ok 13 km/h). Pytam z czystej ciekawości. Czasami używam G.M. do planowania trasy i ciekaw jestem jak w przypadku dłuższych tras (kiedy czas przejazdu trudno, ze względu na warunki techniczne i nieznajomość trasy  oszacować) odnieść się do podawanego przez GM czasu przejazdu (innymi słowy na ile  algorytm ten jest wiarygodny, jak działa i w jaki sposób ew. odnieść go do rzeczywistości i własnych możliwości) Pozdrawiam, M.

Algorytm, przeliczania trasy Google Maps