Algorytm skręcania w prawo

Data: 2019-09-11 08:06:00
Autor: Bolko
Algorytm skręcania w prawo
Prosze o algorytm skręcania z drogi głównej w prawo w
drogę podporządkowaną
Dodatkowe utrudnienie to równolegle do drogi głównej idzie ścieżka rowerowa która przecina pod kątem prostym drogę poporządkowaną.

ps
Kolejny raz dzisiaj o mało brakowało

duży poranny ruch w Krakowie plus skręt w prawo pod kątem prostym
wiec prędkości oscylujące wokół 10 km/h
a i tak mało brakowało

Data: 2019-09-11 08:18:40
Autor: sczygiel
Algorytm skręcania w prawo
W dniu środa, 11 września 2019 10:06:02 UTC-5 użytkownik Bolko napisał:
[...]

Rowerzysta powinien zwolnic przecinajac droge nawet jadac po sciezce.

Tego ci pewnie brakuje.

Bo reszta pytania jest oczywista.

Ale jak chcesz to prosze:
-zalozenie jest takie ze z drogi nie widac ani poprzecznej drogi ani poprzecznej sciezki rowerowej.

1. Dojezdzamy przodem samochodu do krawedzi sciezki.
2. powoli wjezdzamy na sciezke. 3. punkty 1+2 powinny trwac okolo 3-5sekund
4. jak widac nadjezdzajacego rowerzyste to cofamy zeby mogl przejechac
5. jak droga dla rowerow jest pusta powtarzamy punkt 4 w kontekscie drogi glownej.
6. Jak podczas punktu 5 nadjedzie rowerzysta to wracamy do punktu 4.

Nie rozdrabialem sie na wiecej szczegolow. Jak tam jest tez przejscie dla pieszych to trzeba dodac punkty przed #1.

Do sprawnego dzialania tego algorytmu trzeba wspolpracy rowerowca jak i tego co jedzie za samochodem. Bo jak rowerowiec jedzie bez patrzenia bo ma pierwszenstwo to sie przejechac nie da. A jak ten z tylu podjedzie pod zderzak to nie ma gdzie cofnac.

Efekt jest durny ale tak sie powinno robic, bo drogi sa zle projektowane. A obstawiam ze bedzie gorzej bo dojda hulajnogi.

PS.
Opisany algorytm dziala w usa. Tak trzeba tam jezdzic i tak ludzie jezdza.

Data: 2019-09-11 08:19:46
Autor: sczygiel
Algorytm skręcania w prawo
W dniu środa, 11 września 2019 10:18:42 UTC-5 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:
> [...]
> Dodatkowe utrudnienie to równolegle do drogi głównej idzie > ścieżka rowerowa która przecina pod kątem prostym drogę poporządkowaną.

Korekta, opisalem wyjazd z tej podporzadkowanej. Ale konkluzja w sumie ta sama, rowerowiec powinien wspolpracowac.

Data: 2019-09-12 00:21:03
Autor: Poldek
Algorytm skręcania w prawo
W dniu 2019-09-11 o 17:18, sczygiel@gmail.com pisze:

  rozdrabialem sie na wiecej szczegolow. Jak tam jest tez przejscie dla pieszych to trzeba dodac punkty przed #1.

Nie musi być przejścia dla pieszych. Skręcając, czy to w prawo, czy to w lewo kierujący pojazdem ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa pieszemu, który przechodzi przez jezdnię. Jeśli nie ma tam przejścia dla pieszych, to też ma ustąpić pieszemu. Kiedyś to było na kursach. Teraz, to nie wiem, bo dawno nie brałem udziału w takim kursie.

Data: 2019-09-11 17:21:01
Autor: 'TomN'
Algorytm skręcania w prawo
Bolko w <news:48d5c85e-595d-47e7-a78f-b5063a63a8c5googlegroups.com>:

[...]

1. kierunkowskaz
2. upewnienie się że można
3. jeszcze jedno upewnienie się
4. skręt z zachowaniem odpowiedniej ostrożności

albo 1. włączenie wycieraczek
2. zamknięcie oczu
3. alleluja i skręt w prawo

--
'Tom N'

Data: 2019-09-11 17:21:19
Autor: J.F.
Algorytm skręcania w prawo
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:48d5c85e-595d-47e7-a78f-b5063a63a8c5@googlegroups.com...
[...]

No jak to jaki ? Przed wjazdem na DDR upewniasz sie, ze nie leci nia rowerzysta :-P

ps
Kolejny raz dzisiaj o mało brakowało
duży poranny ruch w Krakowie plus skręt w prawo pod kątem prostym
wiec prędkości oscylujące wokół 10 km/h
a i tak mało brakowało

Tak sie to robi we Wroclawiu
https://www.youtube.com/watch?v=jP056IakIl8

IMO - trzeba rowerzystom tego zabronic :-)

J.

Data: 2019-09-11 11:39:27
Autor: sczygiel
Algorytm skręcania w prawo
W dniu środa, 11 września 2019 10:23:59 UTC-5 użytkownik J.F.. napisał:
> [...]

Tak sie to robi we Wroclawiu
https://www.youtube.com/watch?v=jP056IakIl8

IMO - trzeba rowerzystom tego zabronic :-)

IMHO - trzeba. Nie ironicznie. To jest durne. No, albo przerobic skrzyzowanie zeby nie bylo jak jest i zeby wymuszalo ustapienie pierwszenstwa.

Data: 2019-09-12 12:16:31
Autor: J.F.
Algorytm skręcania w prawo
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:868179a8-70bf-4f2e-b8da-a5873b04ae3b@googlegroups.com...
[...]

No ale jak zmienic zarzad ulic ? :-)

Tu akurat mamy kumulacje:
-pułapka przepisowo/znakowa,
-ogolnie niewyrazna sytuacja,
-zywoplot zaslaniajacy rowerzystow,

No coz, na razie - musimy my w samochodach nauczyc sie zwracac uwage na te przejazdy.

J.

Data: 2019-09-12 03:22:44
Autor: przemek.jedrzejczak
Algorytm skręcania w prawo
-- No coz, na razie - musimy my w samochodach nauczyc sie zwracac uwage na te przejazdy.

popatrz sobie na street view, pojawila sie tabliczka *nie dotyczy rowerow* wiec jest niewielka szansa ze melepety rozpoczną proces myślowy na temat: rower ? jaki rower ? o qrwa rower ! :-)

Data: 2019-09-12 13:16:48
Autor: J.F.
Algorytm skręcania w prawo
Użytkownik przemek  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0bd1cffb-5012-4fc5-8ac3-2cd44428fb57@googlegroups.com...

[...]

Kolejna zagadka z przepisow ? Chyba nie tego nam potrzeba.

No i melepety to tam zwolnia i moze zahamuja, problem dotyczy szybszych :-)

J.

Data: 2019-09-12 05:38:07
Autor: przemek.jedrzejczak
Algorytm skręcania w prawo
-- Kolejna zagadka z przepisow ? Chyba nie tego nam potrzeba.

no to czekamy na (nieabsurdalna) propozycje :-)

Data: 2019-09-12 15:07:51
Autor: J.F.
Algorytm skręcania w prawo
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:01170077-cd44-4f8d-a24f-6d13261386fa@googlegroups.com...
-- Kolejna zagadka z przepisow ? Chyba nie tego nam potrzeba.
no to czekamy na (nieabsurdalna) propozycje :-)

Skasowac pierwszenstwo rowerzysty na przejezdzie.

J.

Data: 2019-09-12 20:18:57
Autor: Cavallino
Algorytm skręcania w prawo
W dniu 12-09-2019 o 15:07, J.F. pisze:
[...]

Nie trzeba.
Wystarczy postawić przed przejściem znak "koniec drogi dla rowerów" i przywrócić ją po drugiej stronie jezdni.
Trzeba tylko chcieć.

Data: 2019-09-12 23:22:37
Autor: przemek.jedrzejczak
Algorytm skręcania w prawo
-- Tak, za mało mamy znaków ;)

ja bym zdjął D1 i zmusił melepety do myślenia albo jeszcze lepiej dal D2 :-)

Data: 2019-09-13 08:03:18
Autor: Miroo
Algorytm skręcania w prawo
W dniu 2019-09-12 o 20:18, Cavallino pisze:
[...]

Tak, za mało mamy znaków ;)

Pozdrawiam

Data: 2019-09-13 16:17:52
Autor: Cavallino
Algorytm skręcania w prawo
W dniu 13-09-2019 o 08:03, Miroo pisze:
[...]

Ale przynajmniej nie wymaga interwencji (p)osłów na których bym nie liczył.

Data: 2019-09-11 19:54:28
Autor: RoMan Mandziejewicz
Algorytm skręcania w prawo
Hello J.F.,

[...]

Tak sie to robi we Wroclawiu
https://www.youtube.com/watch?v=jP056IakIl8

IMO - trzeba rowerzystom tego zabronic :-)

Było zabronione to postarali się o usunięcie, samobójcy.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-09-11 22:06:39
Autor: 'TomN'
Algorytm skręcania w prawo
RoMan Mandziejewicz w <news:8756240793$20190911195429squadack.com>:

Hello J.F.,
Tak sie to robi we Wroclawiu
https://www.youtube.com/watch?v=jP056IakIl8
IMO - trzeba rowerzystom tego zabronic :-)
Było zabronione to postarali się o usunięcie, samobójcy.

Poszli dalej, i teraz na przejeździe maja pierwszeństwo...
Tylko, ze jak zwykle cierpią malutcy, którym decydenci wmówili, że tak
będzie najlepiej...

Jest w DC taka ulica: Polska, przebiega pod TS -- ile ja się tam naoglądałem
leżących pedalarzy, po zmianie przepisów...
Dla ułatwienia: <https://goo.gl/maps/sHQ9e2NpkH5cjbKv8>

Najciekawsze jest to skręcenie tuż przed jezdnią, niby ma wyhamować
pedalarza, ale tak na prawdę wprowadza w błąd kierującego, i skraca drogę
hamowania, samochodem.
Autobusy miejskie, 919, i inne "profesjonalne" często stały, a obok leżał
rower...

--
'Tom N'

Data: 2019-09-11 17:54:21
Autor: Shrek
Algorytm skręcania w prawo
W dniu 11.09.2019 o 17:06, Bolko pisze:

duży poranny ruch w Krakowie plus skręt w prawo pod kątem prostym
wiec prędkości oscylujące wokół 10 km/h
a i tak mało brakowało

Jak 10/h to po prostu łeb w prawo/tył. A jak 70km/h towcześniej patrzysz czy kogoś na ścieżce nie wyprzedzasz.

Wiem, że w praktyce to kłopotliwe, ale się da. Ja też często paxa pytam (ale tylko tych co ich znam i wiem, ze wiedzą o co chodzi).

Drogi do sukcesu są dwie - albo wiesz, że tam może być rowerant i wtedy raczej ogarniesz, albo nie wiesz i ogarnie to rowerant (w mojej ankiecie wśród znajomych 2 stwierdziło, ze uważa, 6 że rowerzyści po prostu w nich nie wjeżdzają).

Żeby się pieprznąć trzeba zbiegu okoliczności w postaci nieuważnego kierowcy i nieuważnego (albo walczącego) rowerzysty. No i pecha. Więc zazwyczaj kończy się szczęśliwe.

--
Shrek

Data: 2019-09-11 21:59:53
Autor: Budzik
Algorytm skręcania w prawo
Użytkownik Bolko suryga@gmail.com ...

[...]

Jo odpowiednio wczesniej obserwuje droge rowerowa bo w busie w czasie samego skretu nie mam szans zobaczyc bo w niewielu miejscach jestem w stanie sie az tak złamać.
Czasami sam sie zastanawiam czy lepiej skrecac wolno dajac rowerzyscie czas na zauwazenie mnie czy lepiej szybko liczac na to ze to co widziałem w lusterkach jeszcze przed skretem bedzie sytuacja aktualna juz w czasie skretu...
Ale nie mam złudzen - jak rowerzysta bedzie chciał we mnie wjechac to wjedzie...

--
Pozdrawia... Budzik
Jaki jest szczyt odwagi???

Algorytm skręcania w prawo