Alhambra - co jest źle ?

Data: 2012-03-04 16:24:41
Autor: Sebastian Biały
Alhambra - co jest źle ?
Witam.

Zerkam własnie na Alhambre - silnik VW, osprzęt współdzielony z Fordem galaxy i VW. Kilka dni temu widziałem (na gazecie pl? nie mogę teraz odnaleźć) niemiecki ranking awaryjności, gdzie rzeczone trojaczki, wraz z laguną II zajeły 4 najlepsze miejsca ...

Czy Alhambra jest *faktycznie* tak awaryjna? Silnik chyba sie nie psuje gorzej niż w dresowozach typu passat. Co się więc psuje? Ceny są ok, i nawet wygląda. Potrzebuje teraz "rodzinnego" i chyba bym się skusił, ale ponieważ mam LII to wiecie co czuje kiedy jest w jednym rankingu :)

Data: 2012-03-04 07:37:14
Autor: BearBag
Alhambra - co jest ¼le ?
Tak, maj± opinie i nieprzypadkowo najbardziej awaryjnych w tej klasie. To auto jest chyba po prostu ¼le zaprojektowane.

Data: 2012-03-04 16:41:01
Autor: Sebastian Bia³y
Alhambra - co jest ¼le ?
On 2012-03-04 16:37, BearBag wrote:
Tak, maj± opinie i nieprzypadkowo najbardziej awaryjnych w tej klasie. To auto jest chyba po prostu ¼le zaprojektowane.

Ok, ale *co* siê psuje? Silnik? Przecie¿ to VW. Zawieszenie? Pikus, tanie jest. Co¶ innego?

Pytam bo jesli awaryjno¶æ polega na tym ¿e wypina sie kostka od komputera to mogê takieproblemy ignorowaæ bo nie generuj± kosztów.

Data: 2012-03-04 20:38:10
Autor: X-Man
Alhambra - co jest ¼le ?
"Sebastian Bia³y" <heby@poczta.onet.pl> wrote in message news:jj02ef$44c$2inews.gazeta.pl...
On 2012-03-04 16:37, BearBag wrote:
[...]

hmmm to siê tak wydaje ze nie generuj± kosztów jak ci siê taka kostka wypnie w po³owie drogi na wakacje nad morzem czarnym i nie bêdziesz móg³ doj¶æ która to wtedy spojrzysz na to inaczej (pomy¶l o w¶ciek³ej ¿onie i p³acz±cych dzieciach, stoicie w ¶rodku lasu noc deszcz pada...)

Pzdr
Piotrek

Data: 2012-03-04 21:46:50
Autor: Sebastian Bia³y
Alhambra - co jest ¼le ?
On 2012-03-04 21:38, X-Man wrote:
[...]

Wypadaj±cych kostek z komputera boje siê mniej ni¿ wypadaj±cych korbowodow z bloku. Przynajmniej mam szanse zadzialaæ sam. Na p³aczace dzieci w drodze na wakacje mem ubezpieczenie, które co prawda niczego nie naprawia, ale eliminuje skutecznie problem deszczu.

Dalej nie wiem co takiego fatalnego jest w Alhambrze. Mo¿e silniki które bior± z VW to jakie¶ odpady? Mo¿e ¶ruby do zawieszenia maj± piêciok±tne ³by i Kaziu w garazu nie daje rady? Puduszki wybuchaj± w twarz przy wjechaniu w dziurê?

Data: 2012-03-04 13:05:03
Autor: BearBag
Alhambra - co jest ¼le ?
generalnie wszystkie auropejskie auta maj± te same komponenty i akcesoria czy to dlephi czy valeo czy jeszcze siaka¶ inna firma. Robi± wszystko do wszystkiego. Szkopu³ polega na tym jakie cze¶ci i z jakim zapasem zu¿ycia producent danej marki zamówi. Dochodzi jeszcze aspekt projektanta i inzyniera auta ktory wszystkie te czêsci tak dopasuje i dobierze do siebie ¿eby to wszystko ³adnie wspólgra³o przez wiele lat w przeró¿nych warunkach. W alhambrze po prostu jest wiele ¼le dobranych cze¶ci do masy i zastosowania auta. To auto praktycznie nie ma zalet - s³abe prowadzenie, s³aba ekonomia, s³abe osi±gi  i beznadziejna awaryjno¶æ.

Data: 2012-03-04 23:19:20
Autor: Sebastian Bia³y
Alhambra - co jest ¼le ?
On 2012-03-04 22:05, BearBag wrote:
beznadziejna awaryjno¶æ.

Ale co tam ulega awarii :)? Pytam, pytam i same ogólniki.

Data: 2012-03-04 23:00:50
Autor: go!
Alhambra - co jest ¼le ?

Ale co tam ulega awarii :)? Pytam, pytam i same ogólniki.

Oczywiscie wszystkie powyzsze bzury (ktore przeczytales w tym watku) mozesz sobie odpuscic. Jestem od kilku lat szczesliwym uzytkownikiem Alhambry (nie pierwszej) i psuja sie glownie plastiki paneli wewnetrznych. Nie wiem czy sa identyczne z Sharanem, ale fakt, ze sa kiepskie... tzn traca dosc szybko powloke ktora sa pokryte, zacinaja sie, lamia...
Auto mechanicznie jest bez zarzutu, robie (od 5 lat) tylko to co sie ma prawo zuzyc i trzeba wymieniac: oleje, filtry, tarcze, wydech itp

PS. Aha! Mam problemy z zamkiem centralnym drzwi pasazera. W zimie lubi nie zadzialac, w lecie jest OK. Czytalem o czestych klopotach z przecierajacymi sie przewodami, ale nie wiem, czy to moze tak sie objawiac - raczej watpie. Albo kontakt jest, albo nie

Data: 2012-03-04 21:44:05
Autor: Pszemol
Alhambra - co jest ¼le ?
"go!" <go2@gazeta.pl> wrote in message news:jj0s76$8t8$1inews.gazeta.pl...
Auto mechanicznie jest bez zarzutu, robie (od 5 lat) tylko to co sie ma prawo zuzyc i trzeba wymieniac: oleje, filtry, tarcze, wydech itp

W piêcioletnim aucie wydech nie ma prawa siê zu¿yæ... wstyd.
Ile masz km na liczniku?

Data: 2012-03-05 19:59:57
Autor: go!
Alhambra - co jest ¼le ?
W dniu 2012-03-05 03:44, Pszemol pisze:

W piêcioletnim aucie wydech nie ma prawa siê zu¿yæ... wstyd.
Ile masz km na liczniku?

od 5 lat jezdze Alhambra, ale nie od nowowsci

Data: 2012-03-04 22:28:51
Autor: JK
Alhambra - co jest ¼le ?
W dniu 2012-03-04 21:46, Sebastian Bia³y pisze:

[...]

To mo¿e spróbuj, przez indukcjê, odpowiedzieæ sobie na pytanie: Dlaczego Seat to nie VW?

JK

Data: 2012-03-04 23:18:52
Autor: Sebastian Bia³y
Alhambra - co jest ¼le ?
On 2012-03-04 22:28, JK wrote:
To mo¿e spróbuj, przez indukcjê, odpowiedzieæ sobie na pytanie: Dlaczego
Seat to nie VW?

Czy silnik w Seacie to VW? Jesli tak to najdro¿szy element samochodu powinien miec jako¶æ identyczn± jak w byle passacie.

Reszta powinna byæ tania. W³asnie dlatego pytam: co siê psuje w Alhabrze, ¿e l±duje w rankingu z Laguna II ?

Data: 2012-03-04 23:47:20
Autor: Yogi\(n\)
Alhambra - co jest źle ?
Użytkownik "Sebastian BiaÅ‚y"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:jj0pof$sq2$1@inews.gazeta.pl...

On 2012-03-04 22:28, JK wrote:
To może spróbuj, przez indukcję, odpowiedzieć sobie na pytanie: Dlaczego
Seat to nie VW?

Czy silnik w Seacie to VW? Jesli tak to najdroższy element samochodu powinien miec jakość identyczną jak w byle passacie.

Reszta powinna być tania. Własnie dlatego pytam: co się psuje w Alhabrze, że ląduje w rankingu z Laguna II ?

Przesadzasz, gógiel wciąż działa:

http://www.auto-swiat.pl/1-ford-galaxy-vw-sharan-i-seat-alhambra-trojaczki-z-problemami

Co psuje się najczęściej? - Spis drobnych usterek jest długi. Pociesza jednak to, że poważne niedomagania zdarzają się nieczęsto
Lista drobnych awarii opisywanych aut jest tak długa, że na wymienienie wszystkich po prostu zabrakłoby miejsca. Jeśli jednak ktoś planuje zakup któregoś z nich, powinien pamiętać o tym, że zwłaszcza w modelach sprzed liftingu posłuszeństwa może odmówić wiele elementów. Na początek przyjrzyjmy się układowi jezdnemu, w którym bardzo szybko zużywają się łączniki stabilizatora (zamienniki od 30 zł/szt.), drążek poprzeczny lub kierowniczy (od ok. 100 zł). Zdarzają się też problemy z obsadą kolumn resorujących. Na szczęście, wybór zamienników jest bardzo bogaty, a części nie są też specjalnie drogie. Nieco rzadziej posłuszeństwa odmawiają łożyska kół tylnych. Do tego dochodzą delikatne tylne wahacze i nietrwałe tarcze hamulcowe.

http://www.motofakty.pl/artykul/seat_alhambra_1995_2008_.html

Z punktu widzenia nabywcy najkorzystniej wygląda wersja po modernizacji z wiosny 2000 r. Ma ciekawsze nadwozie, ładniejsze wnętrze, lepsze wyposażenie, udoskonalone podwozie i szerszą gamę silników. Niektóre wersje po zmianach dysponują też automatycznymi skrzyniami biegów Tiptronic oraz napędem na obie osie (4Motion). Jednostki napędowe Alhambry to silniki montowane także w innych autach koncernu Volkswagena, charakteryzujące się tymi samymi problemami.

Zawsze możemy się tutaj zetknąć z awariami osprzętu – przepływomierza powietrza, przepustnicy, alternatora czy pompy cieczy chłodzącej. Najważniejsza jest jednak troska o pasek rozrządu, stosunkowo delikatny i wymagający ścisłego przestrzegania zaleceń serwisowych. Stosowany jest on w napędzie rozrządu silników wysokoprężnych TDI, oraz w benzynowych 2.0 i 1.8 20V. Problem nie istnieje w benzynowym 2.8 V6 24V, w którym do napędu rozrządu zastosowano trwały i niezawodny łańcuch.

Wszystkie trzy bliźniacze samochody (Galaxy, Sharan, Alhambra) zajmują dalekie miejsca w rankingach niezawodności i plasują się blisko siebie, bowiem trapią je bardzo podobne przypadłości. Przede wszystkim szybko zużywają się przednie tarcze i okładziny hamulcowe. Na dodatek łatwo się przegrzewają, co trzeba wziąć pod uwagę podczas podróży z dużym obciążeniem samochodu. Nietrwałe są również elementy układu kierowniczego. Często zawodzi klimatyzacja, notorycznie przepalają się żarówki, a w starszych egzemplarzach odmawia posłuszeństwa centralny zamek. Trzeba też dodać, że w Alhambrze można spodziewać się odklejania wykładzin i odpadania plastikowych elementów.

Właściciele narzekają na korozję (okolice wycieraczek),odpinające się wtyczki airbaga, stabilizatory i półosie.

I o popularnym dwulitrowym dieslu:
http://www.fakt.pl/Wszystko-o-silniku-2-0-TDI,artykuly,105072,1.html

--
Yogi(n)

Data: 2012-03-04 23:51:29
Autor: Sebastian Biały
Alhambra - co jest źle ?
On 2012-03-04 23:47, Yogi(n) wrote:
Co psuje się najczęściej? - Spis drobnych usterek jest długi.
> [ciach]

Czytałem to. To same pierdoły. Czyli rzeczy które widać że padają i można prewencyjnie wymienić. Nie ma objawów typu korbowód wylatuje przez miskę olejową w trasie na wakacje, a jedynie wypina się wtyczka od poduszek. Da się żyć.

Data: 2012-03-04 21:46:09
Autor: Pszemol
Alhambra - co jest źle ?
"Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> wrote in message news:jj0rll$75i$1inews.gazeta.pl...
On 2012-03-04 23:47, Yogi(n) wrote:
> [...]

przez miskę olejową w trasie na wakacje, a jedynie wypina się wtyczka od poduszek. Da się żyć.

Widzę że napaliłeś się i bardzo chcesz kupić - więc wmawiasz sobie
że wszystko będzie OK :-) Też tak czasem mam u siebie :-)))

Data: 2012-03-05 10:25:39
Autor: Yogi\(n\)
Alhambra - co jest źle ?
Użytkownik "Sebastian BiaÅ‚y"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:jj0rll$75i$1@inews.gazeta.pl...

On 2012-03-04 23:47, Yogi(n) wrote:
[...]

I tak wyglądają testy rankingów usterkowości - usterka to usterka,niezależnie od tego czy to zawory spotkały się z tłokiem czy obluzowało się mocowanie wydechu ;-)
Najbardziej martwiłoby mnie to przegrzewanie się silnika, ale może jest na to jakiś prosty sposób, tj aftermarketowa chłodnica czy wcześniej otwierający się termostat.
Jeżeli sam grzebiesz przy samochodach albo masz oswojonego dobrego mechanika to bierz, najwyżej przybędzie w sieci opinii o usterkowości ;-)

--
Yogi(n)

Data: 2012-03-04 16:26:25
Autor: Grejon
Alhambra - co jest ¼le ?
W dniu 2012-03-04 16:24, Sebastian Bia³y pisze:
Witam.

Zerkam w³asnie na Alhambre - silnik VW, osprzêt wspó³dzielony z Fordem
galaxy i VW. Kilka dni temu widzia³em (na gazecie pl? nie mogê teraz
odnale¼æ) niemiecki ranking awaryjno¶ci, gdzie rzeczone trojaczki, wraz
z lagun± II zaje³y 4 najlepsze miejsca ...

Ale który? Dekra/TUV czy ADAC?

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2012-03-04 16:37:14
Autor: Sebastian Bia³y
Alhambra - co jest ¼le ?
On 2012-03-04 16:26, Grejon wrote:
[...]

Chyba ADAC. Zgubi³em linka i nie mogê teraz znale¼æ. Co¶ w rodzaju 5 najczêsciej awaryjnych co¶ tam co¶ tam.

Data: 2012-03-04 17:47:16
Autor: Piotr Molski
Alhambra - co jest ¼le ?
Hmm, czytales tutaj?
http://www.autocentrum.pl/oceny/seat/alhambra/i/
Sporo opinii na +

pozdr
Piotr

Data: 2012-03-05 09:14:21
Autor: omega_fan
Alhambra - co jest źle ?
On 03/04/2012 04:24 PM, Sebastian Biały wrote:
[...]

Nie jest. Mam Galaxy ale to wlasciwie to samo.
Przypadlosci typowe dla TDI tak samo jak w Golfie czy Passacie, silniki
dobrze znane i rozpoznane, wielu mechanikow sie w tym specjalizuje.

Poza tym kilka rzeczy specyficznych dla S/G/A, czyli:
- dogrzewacz (jest juz sporo firm naprawiajacych, a i bez tego da sie
jezdzic)
- wielowypusty prawej polosi na wyjsciu ze skrzyni, oryginalne czesci
kosztuja ~1000 zl i starczaja na ~ 100 kkm, ale ponoc jest juz jakas
polska firma ktora to regeneruje w taki sposob, ze jest wlasciwie wieczne,
- duperele z elektryka.

Zawieszenie pancerne na polskie drogi, auto bardzo wygodne i sympatyczne.

Alhambra - co jest źle ?