Alimenty - co to oznacza

Data: 2010-07-14 16:18:14
Autor: NieZnamSie
Alimenty - co to oznacza
Prosze o krotkie wyjasnienie co oznacza poniższe sformułowanie:

"obowiązek alimentacyjny wygasa po upływie 5 lat od orzeczenia rozwodu"

Jesli zostane uznany przy rozwodzie za wylacznie winnego - czy wtedy powyzszy warunek (5 lat) takze obowiazuje?

Data: 2010-07-15 08:57:22
Autor: szerszen
Alimenty - co to oznacza

Użytkownik "NieZnamSie" <nieznamsienicniewiem@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i1kgv6$4ht$1@news.onet.pl...

Jesli zostane uznany przy rozwodzie za wylacznie winnego - czy wtedy powyzszy warunek (5 lat) takze obowiazuje?

ale mowa tu o rozwodzie bez dzieci i obowiązku alimentacyjnym na wspolmalzonka?

bo z tego co pamietam tak to troche wyglada, jesli wspolmalzonek w przeciagu 5 lat popadnie w niedostatek, to wtedy moze pozwac o alimenty

Data: 2010-07-15 13:24:22
Autor: NieZnamSie
Alimenty - co to oznacza
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:i1mbev$l3$1news.task.gda.pl...

Jesli zostane uznany przy rozwodzie za wylacznie winnego - czy wtedy powyzszy warunek (5 lat) takze obowiazuje?

ale mowa tu o rozwodzie bez dzieci i obowiązku alimentacyjnym na wspolmalzonka?

rozwód bez dzieci i zalozenie ze pozwany zostanie uznany za wylacznie winnego.

1. placi przez 5 lat i koniec?
2. do 5 lat od wyroku moze zostac pozwany?
3. placi zawsze, nie ma okresu 5 lat (pomijam sytuacje ze cos sie zmienia w zyciu powodki, np ponowne malzenstwo)

Data: 2010-07-15 13:56:45
Autor: szerszen
Alimenty - co to oznacza

Użytkownik "NieZnamSie" <nieznamsienicniewiem@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i1mr55$jc2$1@news.onet.pl...

1. placi przez 5 lat i koniec?
2. do 5 lat od wyroku moze zostac pozwany?

musialbys poszperac chyba w krio, mam wrazenie ze oba te punkty jednoczesnie, ale moge sie mylic, wszak prawnikiem nie jestem ;)

Alimenty - co to oznacza