Alimenty-zabezpieczenie przed rozwodem

Data: 2009-05-23 19:33:30
Autor: karenn@wp.oop
Alimenty-zabezpieczenie przed rozwodem
Witam
Nie mieszkam z zona.Mamy dwoje dzieci.Robie zakupy,zaopatruje dzieci ,zanosze to wszystko do ich mieszkania.Niczego im nie brakuje.Sytuacja ta trwa od 2 lat.Pare dni temu  zona powiedziala ze do zakladu pracy sad wyslal pismo w celu zabezpeczenia alimentow.Nie mamy rozwodu ani seperacji.Na wszystkie wydatki mam dowody zakupu(faktury ,paragony,swiadkow )
Czy istnieje taka mozliwosc wyzej opisana,czy to tylko jej wymysl? Jezeli tak to co moge zrobic ?

Adam --

Data: 2009-05-23 22:40:12
Autor: szerszen
Alimenty-zabezpieczenie przed rozwodem

Użytkownik "karenn@wp.oop" <piotr.k0WYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:653d.0000135a.4a18336anewsgate.onet.pl...

a wogole to byla jakkas sprawa w sadzie?

i jak rozumiem do twojego zakladu pracy, to w kwestii alimentow to cos moze wyslac komornik, w sensie wejsc ci na pensje, ale do tego to musza byc te alimenty sadownie zasadzone, a do tego to chyba rozwod jest potrzebny

Data: 2009-05-23 23:09:45
Autor: wombi
szerszen pisze:
a do tego to chyba rozwod jest potrzebny

Nie jest. Przeciwko małżonkowi, który nie przyczynia sie do zaspokajania potrzeb rodziny można wytoczyć powództwo właśnie o "przyczynianie się".

Data: 2009-05-24 06:12:25
Autor: kaern"opp.pl
Alimenty-zabezpieczenie przed rozwodem

Nie jest. Przeciwko małżonkowi, który nie przyczynia sie do zaspokajania potrzeb rodziny można wytoczyć powództwo właśnie o "przyczynianie się".
Cyzli moze to zrobic nawet bez mojego udzialu  w sprawie ?  Co zatem moge zrobic aby wstrzymac te dzialania ?

poydr

Data: 2009-05-24 07:34:39
Autor: Roman Rumpel
kaernopp.pl" <piotr.k0WYTNIJTO@vp.pl>" pisze:

Co zatem moge zrobic aby wstrzymac te dzialania ?

poydr

Dowiedzieć, się w zakładzie pracy czy to prawda. To raz.
Jeśli tak, to wziąć sygnaturę akt i zobaczyć w sądzie, czemu nie dostałeś ( a może zresztą dostaniesz równolegle). To dwa
Złożyć zażalenie na postanowienie, o ile nie było doręczenia przez awizo i o ile termin jest otwarty. To trzy.

A jeśli naprawdę chcesz rozwiązać sytuację, to wnieś pozew o rozwód. Tylko, że jeśli dzieci mają mieszkać przy żonie, to żadne tam "robię zakupy, niczego im nie brakuje" tylko będzie kasa co miesiąc i tyle.

--
Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

Roman Rumpel    skype: rumpel.roman
www.rumpel.pl

Data: 2009-05-24 09:15:28
Autor: karennn@op..pl
[...]

Dzieki
Czyli sa to dzialania bez udzialu komornika-jezeli oczywiscie sa ?
Oczywiscie ze sie dowiem.Jezeli to prawda to po zlozeniu zarzalenia zaklad na ten czas wstrzymuje i zabezpiecza kasę?...Bo tak wlasciwie nie wiadomo czy rozwod dojdzie do skutku.

pozdr

Data: 2009-05-24 09:49:48
Autor: Roman Rumpel
karennn@op..pl pisze:
[...]

Nie wiem. To moze być z udziałem komornika. Jeżeli złożono pozew o alimenty, wraz z wnioskiem o udzielenie zabezpieczenia tymczasowego, to sąd mógł wydać postanowienie o udzieleniu zabezpieczenia na posiedzeniu niejawnym. Postanowienie takie jest natychmiast wykonalne. Zona mogła poprosić o odpis z klauzulą wykonalności i zanieść to do komornika. Ty dostaniesz to dopiero za kilka dni.

Oczywiscie ze sie dowiem.Jezeli to prawda to po zlozeniu zarzalenia zaklad na ten czas wstrzymuje i zabezpiecza kasę?

Nie. Ani komornik, ani zakład nie ma prawa się wstrzymać, chyba ze w zażaleniu napiszesz wniosek o wstrzymanie wykonania, do czasu rozpoznania zażalenia, a sąd wstrzyma. Bez tego egzekucja będzie szła.

....Bo tak wlasciwie nie wiadomo czy
rozwod dojdzie do skutku.

To nie jest żaden argument dla sprawy o alimenty na rzecz rodziny.

pozdr

Data: 2009-05-24 10:37:40
Autor: karenn@op.pl...@@@
szerszen pisze:
> a do tego to chyba rozwod jest potrzebny

Nie jest. Przeciwko małżonkowi, który nie przyczynia sie do zaspokajania potrzeb rodziny można wytoczyć powództwo właśnie o "przyczynianie się".

Oczywiscie ze mozna.Tylko ze te potrzeby sa zaspokajane.To zona doprowadzila do sytuacji ze nie mieszkamy razem,a mimo to nie zostawilem ani dzieci ani Jej w zadnej sytuacji-oplaty w szkolach,osobiste ich potrzeby,art potrzeb zyciowych...etc. wymiana mebli .Co tu pisac.
Osobisie uwazam ze to kolejny krok aby ponizyc.W koncu mozna usiasc i wszytko ustalic a nie mieszac wspolpracownikow..pracodawcow.

Data: 2009-05-25 00:41:25
Autor: Grzegorz Kurczyk
Użytkownik karenn@op.pl...@@@ napisał:

Oczywiscie ze mozna.Tylko ze te potrzeby sa zaspokajane.To zona doprowadzila do sytuacji ze nie mieszkamy razem,

Obawiam się, że to tylko Kolegi zdanie. Podejrzewam, że "szanowna małżonka" myśli o tym cokolwiek inaczej ;-)

a mimo to nie zostawilem ani dzieci ani Jej
w zadnej sytuacji-oplaty w szkolach,osobiste ich potrzeby,art potrzeb zyciowych...etc. wymiana mebli .Co tu pisac.

I to niestety błąd :-( Jeśli mogę coś poradzić (choć rada spóźniona juz o te dwa lata), to żadnych pieniędzy do ręki "na gębę" ! Co miesiąc przelew na konto "szanownej" z wpisem w tytule "Alimenty na rzecz małoletnich dzieci za miesiąc....itp.". Oczywiście dzieciakom nie można żałować i jakieś dodatkowe ekstra wydatki trzeba pokryć, ale w tej sytuacji niestety nawet jak zabierzesz dzieciaki do McDonalda to tego paragonu nie wyrzucaj... wiem, że to przykre, ale te świstki mogą okazać się potrzebne.

Osobisie uwazam ze to kolejny krok aby ponizyc.W koncu mozna usiasc i wszytko ustalic a nie mieszac wspolpracownikow..pracodawcow.

Oczywiście, że można usiąść i pogadać, ale to nie daje takiej satysfakcji :-]

Rób wszystko aby dzieci miały jak najmniejszą krzywdę. Choć i tak sam fakt rozstania rodziców jest dla nich wystarczająco krzywdzący.

Pozdrawiam i życzę wytrwałości
Grzegorz

Alimenty-zabezpieczenie przed rozwodem