Alior Bank op[łaty za konto

Data: 2013-02-07 01:27:01
Autor: Kris
Alior Bank op[łaty za konto
Jak powstał alior Bank to założyłem tam konto, z pół roku z niego korzystałem, póĽniej przestałem.
29-11-2012 przy okazji finansowych "porz±dków" postanowiłem zamkn±ć nieużywane konto w Alior Banku.
Nie pamiętałem już loginu ani hasła do logowania więc zadzwoniłem na infolinię z pytaniem odno¶nie wypowiedzenia.
Dostałem odpowiedĽ że wypowiedzenie pisemnie itp że na koncie jest ok 8zł więc w li¶cie z wypowiedzeniem mam podać nr konta  na które te pieniadze zwróc±.
I ok, napisałem stosowne pismo i wysłałem.
I nagle odniosłem wrażenie że po moim telefonie 29-11-2012 roku martwe konto odzyło;)W pierwszych dniach grudnia dostałem SMS że na koncie jest kilka zł zaległo¶ci, za kilka dni był telefon z banku gdzie miła pani poinformowała o zaległo¶ci już kilkunastu zł. Gdy powiedziałem jej że w dniu 2012-11-29 rozmawiałem z konsultantk± i saldo było na plusie to obiecała że sprawdzi i oddzwoni. nie oddzwoniła.. Wczoraj dostałem liscik z wezwanien do zapłaty kwoty ok 15zł + 40zł kosztów za wezwanie. Podejrzewam że zmienili zasady i tweraz ich konto jest płatne.
Mam jednak pytanie- moze kto¶ wie/pamieta czy alior powinien o takich zmianach poinformowac mnie pisemnie?
Listu żadnego na 100% nie dostałem.
Meila równiez zadnego itp.
Być może w systemie transakcyjnym gdzie¶ taki komunikat umie¶cili ale ja tam się nie logowałem od kilku lat.
Pewnie będzie trzeba frycowe zapłacić.
DZiwi mnie tylko że przez kilka lat był spokój zadnych informacji od aliora kompletnie a jak wykonałem do nich telefon to konto się uaktywniło i zaległo¶ć powstała.

Data: 2013-02-07 01:57:36
Autor: Kris
Alior Bank op[łaty za konto
W dniu czwartek, 7 lutego 2013 10:27:01 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
Pewnie będzie trzeba frycowe zapłacić.

DZiwi mnie tylko że przez kilka lat był spokój zadnych informacji od aliora >kompletnie a jak wykonałem do nich telefon to konto się uaktywniło i zaległo¶ć >powstała.

Dzwoniłem na infolinie
-wg infolini "zadłużenie" wynosi 23zł, 40zł za monit takiej pozycji nie widza
-wypowiedzenie otrzymali w grudniu co potwierdzaja ale konta nie zamkneli.
Więc tak sobie my¶le że jak im wy¶le te 23zł(tyle jest zaległo¶ci wg infolini) dzisiaj to za tydzień dostanę monit za 40zł że zalegam 40zł;)io będe winny 80zł;).

Data: 2013-02-08 09:24:39
Autor: Jarek Andrzejewski
Alior Bank op[łaty za konto
On Thu, 7 Feb 2013 01:57:36 -0800 (PST), Kris <kszysztofc@gmail.com>
wrote:

Więc tak sobie my¶le że jak im wy¶le te 23zł(tyle jest zaległo¶ci wg infolini) dzisiaj to za tydzień dostanę monit za 40zł że zalegam 40zł;)io będe winny 80zł;).

możliwe, że tak będ± ż±dali, ale IMHO bezpodstawnie, bo przecież od
grudnia (+okres wypowiedzenia) nie wi±że Cię z nimi umowa.

Data: 2013-02-08 00:39:18
Autor: Kris
Alior Bank op[łaty za konto
W dniu pi±tek, 8 lutego 2013 09:24:39 UTC+1 użytkownik Jarek Andrzejewski napisał:
możliwe, że tak będ± ż±dali, ale IMHO bezpodstawnie, bo przecież od

grudnia (+okres wypowiedzenia) nie wi±że Cię z nimi umowa.

Dokładnie tak samo uważam.
Wg mnie winny im jestem opłaty za okres do 4 stycznia.
Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Data: 2013-04-29 01:22:32
Autor: Kris
Alior Bank op[łaty za konto
W dniu pi±tek, 8 lutego 2013 09:39:18 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
Dokładnie tak samo uważam.

Wg mnie winny im jestem opłaty za okres do 4 stycznia.

Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Wła¶ie dostałem SMS-a:
"Szanowny Panie, w odpowiedzi na reklamację nr.... dotycz±ca naliczania opłat za prowadzenie rachunku informujemy, że dnia 19-04-2013 zwrócili¶my kwote 16,19PLN na rachunek nr ...... Jednoczesnie informujemy że konto zostało zamkniete. Z powazaniem Alior Bank"

Data: 2013-02-07 02:05:41
Autor: Olgierd
Alior Bank op[łaty za konto
W dniu czwartek, 7 lutego 2013 10:27:01 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

Podejrzewam że zmienili zasady i tweraz ich konto jest płatne.

Zgadza się :) Od grudnia wła¶nie bodajże (czy od listopada, już nie pamiętam dokładnie).

Mam jednak pytanie- moze kto¶ wie/pamieta czy alior powinien o takich zmianach poinformowac mnie pisemnie?

Powinien.

Listu żadnego na 100% nie dostałem.

Raczej nikt nie dostał.

Meila równiez zadnego itp.

Może jakby¶ się zapisał na jakie¶ spamy, to też by¶ dostał. Ja też nie dostałem.

Być może w systemie transakcyjnym gdzie¶ taki komunikat umie¶cili ale ja tam się nie logowałem od kilku lat.

A widzisz. Bank powiadomił Cię o tym wła¶nie w ten sposób -- zreszt± jak najbardziej zgodnie z umow±.

PS pamiętaj też, że jest co¶ takiego jak okres wypowiedzenia. Nawet je¶li wysłałe¶ list 29 listopada, zapewne doszedł dopiero w grudniu.

--
Olgierd
http://m2m.legeartis.org.pl

Data: 2013-02-07 02:13:04
Autor: Kris
Alior Bank op[łaty za konto
W dniu czwartek, 7 lutego 2013 11:05:41 UTC+1 użytkownik Olgierd napisał:
A widzisz. Bank powiadomił Cię o tym wła¶nie w ten sposób -- zreszt± jak >najbardziej zgodnie z umow±.

Oczywi¶cie odszukam ta umowę i je¶li był tam taki zapis to ok.

PS pamiętaj też, że jest co¶ takiego jak okres wypowiedzenia. Nawet je¶li >wysłałe¶ list 29 listopada, zapewne doszedł dopiero w grudniu.

Tu równiez zgoda- na infolini potwierdzili że dostali wypowiedzenie 4 grudnia więc rachunek powinni zamkn±ć 4 stycznia.
A do dzisiaj nie zamkneli co potwierdzili na infolini i infolinijka nie bardzo wiedziała dlaczego.
Poszła reklamacja zobaczymy
Wpłacę im dzisiaj kwote któr± podała infolinijka- 23zł i pooczekam na odpowiedz z sekcji reklamacji.

Data: 2013-02-07 02:50:01
Autor: Olgierd
Alior Bank op[łaty za konto

Odszukaj też regulamin i TOiP, które s± dostępne na stronie http://aliorbank.pl ;-)
> [...]

Tu równiez zgoda- na infolini potwierdzili że dostali wypowiedzenie 4 grudnia więc rachunek powinni zamkn±ć 4 stycznia.

Nie mam pewno¶ci czy oni nie licz± okresu wypowiedzenia na koniec miesi±ca (nie chce mi się zagl±dać do regulaminu), ale pewnie masz rację.
A do dzisiaj nie zamkneli co potwierdzili na infolini i infolinijka nie bardzo wiedziała dlaczego.

No to najpóĽniej powinni byli go zamkn±ć 31 stycznia.

--
Olgierd
http://m2m.legeartis.org.pl/

Data: 2013-02-07 20:21:04
Autor: Piona
Alior Bank op[łaty za konto
W dniu 2013-02-07 11:13, Kris pisze:> Poszła reklamacja zobaczymy
> Wpłacę im dzisiaj kwote któr± podała infolinijka- 23zł i pooczekam na odpowiedz z sekcji reklamacji.

Ja dostałem odmowę uznania reklamacji, więc pewnie i Tobie się nei uda.
Alior się stacza. A przyznaje szczerze zastanawiałem się nad przeniesieniem tam konta głównego.... Przeszło mi.
piona

Data: 2013-02-07 12:16:55
Autor: Kris
Alior Bank op[łaty za konto
W dniu czwartek, 7 lutego 2013 20:21:04 UTC+1 użytkownik Piona napisał:
Ja dosta�em odmow� uznania reklamacji, wi�c pewnie i Tobie si� nei uda.

Alior siďż˝ stacza.
Czemu tam stacza od razu. Umowa obowi±zuje dwie strony, wprowadzili opłaty powiadomili(tak my¶lę bo nie logowałem się do sytemu transakcyjnego) zgodnie z regulaminem który zaakceptowałem więc naliczenie opłat było ok.
Generalnie reklamuję tylko niezrealizowanie mojej dyspozycji zamknięcia(wypowiedzenie) rachunku. Wg mnie powinni zamkn±ć w terminie 30 dni od otrzymania wypowiedzenia a naliczone opłaty egzekwować. Ale nie zamknęli i naliczali dalej opłaty +koszt monitu. I tych opłat i braku reakcji na wypowiedzenia dotyczy moja reklamacja

A przyznaje szczerze zastanawia�em si� nad przeniesieniem tam konta g��wnego.... Przesz�o mi..

Mi nie pasował ich system transakcyjny dlatego szybko przestałem korzystać i wróciłem do mBanku

Data: 2013-02-08 07:34:24
Autor: xbartx
Alior Bank op[łaty za konto
Dnia Thu, 07 Feb 2013 12:16:55 -0800, Kris napisał(a):

Mi nie pasował ich system transakcyjny dlatego szybko przestałem
korzystać i wróciłem do mBanku

Czyli z deszczu pod rynnę ;) Z tego co pokazywał mBank niedługo kręcące się kółeczka, wszystko rozwijane i migające będziesz miał również u nich, gratis he he.

--
xbartx

Data: 2013-02-08 00:30:07
Autor: Kris
Alior Bank op[łaty za konto
W dniu pi±tek, 8 lutego 2013 08:34:24 UTC+1 użytkownik xbartx napisał:
Czyli z deszczu pod rynnę ;) Z tego co pokazywał mBank niedługo kręc±ce się kółeczka, wszystko rozwijane i migaj±ce będziesz miał również u nich, gratis he he.
Co będzie zobaczymy;)
Póki co mBank jeszcze m,nie nie zawiódł- prosty i intuicyjny interface, brtak opłat za konto i przelewy.
mBank słuzy mio głównie do przelewów i płatno¶ci internetowych i jak na razie jestem zadowolony.

Data: 2013-02-08 09:02:08
Autor: W
Alior Bank op[łaty za konto
Kris wystukał, co następuje:

[...]

Przedpisca pił do tego, że niedługo wygl±d mBanku się zmieni i będzie tak samo intuicyjny jak aliora ;-)

Data: 2013-02-08 01:21:26
Autor: Kris
Alior Bank op[łaty za konto
W dniu pi±tek, 8 lutego 2013 10:02:08 UTC+1 użytkownik W napisał:
Przedpisca pił do tego, że niedługo wygl±d mBanku się zmieni i będzie tak samo intuicyjny jak aliora ;-)

Dlatego napisałem "Co będzie zobaczymy";)

Data: 2013-02-08 10:18:30
Autor: Waldek
Alior Bank op[łaty za konto

Użytkownik "W" <wu@wu.pl> napisał w wiadomo¶ci news:XnsA161661501A48wuathomeat.home...

[...]

No baardzo, bardzo  piiiikny - im więcej wodotrysków tym pikniejszy ;)

http://www.youtube.com/watch?v=VQJfqYlMzyo&feature=youtu.be

Data: 2013-02-08 17:12:53
Autor: xbartx
Alior Bank op[łaty za konto
Dnia Fri, 08 Feb 2013 09:02:08 +0000, W napisał(a):

Przedpisca pił do tego, że niedługo wygląd mBanku się zmieni i będzie
tak samo intuicyjny jak aliora ;-)

Według mnie Aliora to jest jeden z lepszych jakie znam na naszym rynku, no może poza tymi kółeczkami. Za to u Synka jest prawdziwy jazda bez trzymanki, na sankach w towarzystwie niejakich Grycanek ;)

--
xbartx

Data: 2013-02-08 13:53:10
Autor: Olgierd
Alior Bank op[łaty za konto
W dniu pi±tek, 8 lutego 2013 18:12:53 UTC+1 użytkownik xbartx napisał:

Według mnie Aliora to jest jeden z lepszych jakie znam na naszym rynku,

Ja może aż takiego rozeznania nie mam, aczkolwiek z tych systemów, które mniej lub bardziej chociaż lizn±łem, tj.:

- Citi Online
- Polbank 24
- Raiffeisen (daaaaaaaaaaaaaaawno temu) - mBank / MultiBank

to Alior jest "jeden z lepszych", ale do m/M jednak równać się nie może.

--
Olgierd
http://m2m.legeartis.org.pl/

Data: 2013-02-08 14:15:59
Autor: Kris
Alior Bank op[łaty za konto
W dniu pi±tek, 8 lutego 2013 22:53:10 UTC+1 użytkownik Olgierd napisał:
- Citi Online

- Polbank 24

- Raiffeisen (daaaaaaaaaaaaaaawno temu) - mBank / MultiBank

to Alior jest "jeden z lepszych", ale do m/M jednak równać się nie może.
Ciekawostka:
www.e-skok.pl
Jeden z bardziej intuicyjnych systemów.

Data: 2013-02-09 18:23:24
Autor: Grzexs
Alior Bank op[Ĺ‚aty za konto
to Alior jest "jeden z lepszych", ale do m/M jednak równać się nie może.
Ciekawostka:
www.e-skok.pl
Jeden z bardziej intuicyjnych systemĂłw.

To ja dorzucę BS Biała Podlaska. Jest jeszcze bardziej prosty i bezbajerowy niż mBank. Nie wiem, czy to jakiś autorski program, czy ogólny dla BS-ów, ale jest to jeden z lepszych interfejsów, jakie znam. Jest tam jeden element "dekoracyjny" – statyczny zielony pasek, żadnych innych reklam, niepotrzebnej grafiki, kolorowań.

--
Grzexs

Data: 2013-02-09 19:53:50
Autor: W
Alior Bank op[łaty za konto
Grzexs wystukał, co następuje:

Hm, z ciekawości sobie pooglądałem i IMHO faktycznei bardzo przyjemny i szybki system -- aż się przyjemnie z wersji demo korzysta (http://konto.naszbank.pl/)

Data: 2013-02-10 19:48:56
Autor: xbartx
Alior Bank op[łaty za konto
Dnia Fri, 08 Feb 2013 13:53:10 -0800, Olgierd napisał(a):

to Alior jest "jeden z lepszych", ale do m/M jednak równać się nie może.

Ja wiem czy nie może? Www m/M to trochę inna epoka. W Aliorze jest praktycznie w pełni możliwość konfiguracji strony, nazwijmy to startowej. Loguję się i widzę wszystko co potrzeba czyli stan kont, stan kk, wycinki z historii kont etc. Niestety w mBanku (nie wiem jak w Multi, bo dawno uciekłem) tego nie zobaczę - ot chociażby doklikanie się do stanu kk/
debetówki. Jest i było do tego kilka mniejszych lub większych pierdołek. No ale niedługo już nie będzie z tym problemu, bo zbliżają się zmiany w mBanku ;)

--
xbartx

Data: 2013-02-11 00:36:39
Autor: Olgierd
Alior Bank op[łaty za konto
W dniu niedziela, 10 lutego 2013 20:48:56 UTC+1 użytkownik xbartx napisał:

Ja wiem czy nie może? Www m/M to trochę inna epoka. W Aliorze jest  praktycznie w pełni możliwo¶ć konfiguracji strony, nazwijmy to startowej. Loguję się i widzę wszystko co potrzeba czyli stan kont, stan kk, wycinki z historii kont etc.

Ale to bank, nie fajsbók. Nawet je¶li dzieli Cię od informacji o blokadach jeden klik więcej, to istotne s± rzeczy istotne. Np. to, że w Aliorze nadal nie da się ustawić przelewu przyszłego z karty kredytowej ;-) (przynajmniej ja nie umiem, ale chyba spróbowałem wszystkiego). Albo to, że jednak w m/M możesz sobie ustawić więcej różnych "zakazów" na kartach (czego by tu nie mówić, to jest naprawdę super sprawa). Albo tego, że w Aliorze się skichasz, ale karty VISA nie dostaniesz :) --
Olgierd
http://m2m.legeartis.org.pl

Data: 2013-02-11 00:40:42
Autor: Olgierd
Alior Bank op[łaty za konto
W dniu poniedziałek, 11 lutego 2013 09:36:39 UTC+1 użytkownik Olgierd napisał:

Albo tego, że w Aliorze się skichasz, ale karty VISA nie dostaniesz :)

Dobra, wiem, to nie jest powi±zane z funkcjonalno¶ci± serwisów transakcyjnych ;-) Mnie się po prostu podoba ta prostota, żeby nie powiedzieć surowo¶ć serwisów m/M (ostatnio nawet więcej z m zacz±łem korzystać -- po prawie 5 latach przerwy dorobiłem się karty kredytowej!) -- nic się nie kręci, nic nie fruwa. --
Olgierd http://m2m.legeartis.org.pl

Data: 2013-02-11 17:34:39
Autor: xbartx
Alior Bank op[łaty za konto
Dnia Mon, 11 Feb 2013 00:40:42 -0800, Olgierd napisał(a):

Dobra, wiem, to nie jest powiązane z funkcjonalnością serwisów
transakcyjnych ;-)

Ale wiesz, że ta funkcjonalność to bardziej papierowa. Niedawno widziałem jak mój znajomy zamiast posiadanej VISA na wznowieniu dostał MC, bez żadnej informacji, bez niczego, po prostu wcisnęli co im się bardziej opłaca i tyle. Także nie przeceniajmy ich zbytnio, bo na to nie zasługują.

Mnie się po prostu podoba ta prostota, żeby nie powiedzieć surowość
serwisów m/M (ostatnio nawet więcej z m zacząłem korzystać -- po prawie
5 latach przerwy dorobiłem się karty kredytowej!) -- nic się nie kręci,
nic nie fruwa.

Fakt prostota jest, bo wsio działa szybko. Jednak do pewnych rzeczy trzeba klikać i nie da się tego zmienić. Wczoraj np widziałem kolejne kuriozum. Do wykonania były 3 przelewy, nadzoruję osobę wprawiającą się w annały bankowości internetowej, patrzę jest koszyk płatności, to mówię dodaj do koszyka i wszystkie 3 przelewy podpiszesz jednym kodem SMS. Jakież było moje zdziwienie jak przy pierwszym definiowanym przelewie trzeba było podać kod SMS i później kolejny przy zatwierdzaniu koszyka. Gdzie tu jakaś logika? Jakbym miał dwa przelewy do zrobienia to po cholerę ten koszyk?

--
xbartx

Data: 2013-02-11 17:38:05
Autor: xbartx
Alior Bank op[łaty za konto
Dnia Mon, 11 Feb 2013 00:36:39 -0800, Olgierd napisał(a):

Ale to bank, nie fajsbók. Nawet jeśli dzieli Cię od informacji o
blokadach jeden klik więcej, to istotne są rzeczy istotne. Np. to, że w
[...]
tego, ĹĽe w Aliorze siÄ™ skichasz, ale karty VISA nie dostaniesz :)

Z tym przelewem przyszły z kk to w innym banku się da? Z ciekawości pytam. Co do zakazów dla kart to chyba m/M ma więcej chyba tylko o transakcje bezstykowe o ile dobrze kojarzę.

--
xbartx

Data: 2013-02-08 18:37:49
Autor: W
Systemy transakcyjne [było Re: Alior Bank op[łaty za konto]
xbartx wystukał, co następuje:

[...]

Z tego co kiedy¶ ogl±dałem dużego Aliora to też nie wydawał się jako¶ strasznie przekombinowany, teraz testuję Synca i jest cokolwiek dziwny ;)

Z tego co pamiętam (ogladałem sobie różne międzymordzia po wprowadzeniu przez ING radosnej tFFórczo¶ci z ikonkami) to pekao24 też miało całkiem przyjemny system transakcyjny.

Alior Bank op[łaty za konto