Alior Kantor karta wielowalutowa - ciekawostka DCC

Data: 2019-08-11 22:07:43
Autor: Bolek
Alior Kantor karta wielowalutowa - ciekawostka DCC
W dniu 2019-08-11 o 21:46, Stiwi pisze:
  Wygląda to tak jakby karta nie była wydana w Polsce (na odwrocie napisane jest AustriaCard).

Możesz określić bank wydawcy i kraj na podstawie pierwszych sześciu cyfr
https://www.bindb.com/bin-database.html

--
Bolek

Data: 2019-08-11 13:25:06
Autor: Stiwi
On Sunday, August 11, 2019 at 10:07:46 PM UTC+2, Bolek wrote:
Możesz określić bank wydawcy i kraj na podstawie pierwszych sześciu cyfr
https://www.bindb.com/bin-database.html

Sprawdziłem i teoretycznie wszystko się zgadza, tj. Alior Bank, Poland etc. I skoro tak jest, to skąd zapytanie DCC o EUR?

Data: 2019-08-11 22:40:43
Autor: J.F.
Dnia Sun, 11 Aug 2019 13:25:06 -0700 (PDT), Stiwi napisał(a):
[...]

Gdzies w danych chipa jest kraj.
Ciekawe co ma wpisane Alior, ze dobiera Euro.

Bo zdaje sie, ze ma dobierac euro domyslnie.

To "Austria Card" to producent kart i dostarcza np BZ.

J.

Data: 2019-08-12 01:15:45
Autor: Stiwi
On Sunday, August 11, 2019 at 10:40:43 PM UTC+2, J.F. wrote:
Gdzies w danych chipa jest kraj.
Ciekawe co ma wpisane Alior, ze dobiera Euro.

Bo zdaje sie, ze ma dobierac euro domyslnie.

To "Austria Card" to producent kart i dostarcza np BZ.

Tak, ma dobierać EUR domyślnie, ale poprzednie karty Alior Kantor podczas dokonywania płatności proponowały DCC w PLN. Poza tym czy nie jest tak, że to kraj wydania karty decyduje o domyślnej walucie? Osobiście myślałem, że zawsze tak to właśnie działa. Jak dla mnie to mega plus, że nowa karta jest domyślnie "widziana" jako EUR, a nie PLN. Przynajmniej w strefie krajów EUR odchodzi problem z DCC.

Data: 2019-08-12 11:49:09
Autor: xbartx
On 12/08/2019 10:15, Stiwi wrote:

[...]

Może z uwagi na powszechną wielowalutowość i różne Revoluty to wprowadzono dodatkowo do parametrów, że jest kraj i waluta zapisana dla danej karty.

Xenocide

Data: 2019-08-12 11:51:59
Autor: J.F.
Użytkownik "xbartx"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qircmk$sq7$1@gioia.aioe.org...
[...]

Jest waluta ?
Bo jak kiedys patrzylem, to byl kraj, ale waluty nie bylo.

J.

Alior Kantor karta wielowalutowa - ciekawostka DCC