Alior Kantor - korony i inne

Data: 2016-10-03 01:26:20
Autor: Titus Atomicus
Alior Kantor - korony i inne
Witam,
Chcialem sobie kupic troche koron czeskich w Kantorze Aliora.
Myslalem, ze odbiore sobie w stacjonarnym Alior Banku... Na szczescie zadzwonilem do aliorowej infolinii:
- Tak, moze pan kupic czeskie korony, ale wyplacic je pan moze tylko w zlotowkach.
E, to jakas lipa z tym kilkunastoma walutami...
--
TA

Data: 2016-10-03 01:09:00
Autor: Dawid Rutkowski
Alior Kantor - korony i inne
Na stronie wyraźnie - obsługa gotówkowa PLN, EUR, USD, GBP.
Pozostałe waluty - jedynie możliwość trzymania ich na rachunku, wykonywania i przyjmowania przelewów oraz zakupu i sprzedaży.

Ale to nie znaczy, że nie jest to najlepsze miejsce (pomijając fakt, że i tak nie polecam, bo przestałem cały alior traktować poważnie za jego numery - więc może jednak jest to miejsce jedynie potencjalnie najtańsze) do zakupu koron czeskich w gotówce, tylko nieco okrężną drogą - zakładasz w kantorze konto USD (tylko koniecznie USD, a nie EUR czy GBP !), bierzesz debetówkę, kupujesz dolary i wypłacasz tą debetówką korony z bankomatu dowolnego banku w _Czechach_ (uwaga, tylko jedna wypłata w miesiącu bezpłatna).

Data: 2016-10-03 10:18:13
Autor: Liwiusz
Alior Kantor - korony i inne
[...]

Albo płacisz kartą w sklepie. I zasada taka dotyczy każdej waluty, która ma rachunek w aliorkantorze, a nie ma dedykowanej karty (wówczas zakup lub wypłata w walucie obcej jest przeliczana bezpośrednio na USD, a w przypadku płacenia kartą EUR lub GPB - waluta lokalna jest pośrednio przeliczana przez USD.

Tylko nie jestem pewien, czy kurs przy płatności kartą dolarową rzeczywiście będzie lepszy niż w kantorze. Jak kiedyś liczyłem ile mi policzyło za płatność w sklepie, to kantor okazywał się lepszy (liczyłem ile dolarów zapłaciłem za daną ilość lokalnej waluty, i ile kosztowało mnie kupno tych dolarów w aliorkantorze).

--
Liwiusz

Data: 2016-10-03 01:33:10
Autor: Dawid Rutkowski
Alior Kantor - korony i inne
Albo płacisz kartą w sklepie. I zasada taka dotyczy każdej waluty, która ma rachunek w aliorkantorze, a nie ma dedykowanej karty (wówczas zakup

Powiedziałbym więcej - dotyczy to każdej waluty, która nie ma dedykowanej karty w kantorze aliora - czyli każdej oprócz EUR i GBP.
Możliwość prowadzenia w tej walucie rachunku w kantorze aliora czy gdziekolwiek indziej nie ma znaczenia.

Zaś kurs oczywiście zależy od tego, z jakim kantorem porównujesz - znaczenie ma zapewne odległość od granicy polsko-czeskiej, oraz może strona granicy, po której się znajdujesz.
Np. w DC znajdziesz kantory, gdzie można kupić CZK, ale w detalu mocno rżną na kursie. Z kolei w kantorze 777 przy kursie średnim NBP z piątku 0,1596 mamy kurs sprzedaży 0,1620 - ale pod warunkiem, że transakcja jest powyżej 2000zł - czyli koszt ok. 1%.
Zaś w IKA zapłacisz jakieś 0,2% (ale to do sprawdzenia) za przewalutowanie przez MC oraz ok. 0,6% za kupno dolarów - razem 0,8% - także i taniej i bez ograniczeń kwotowych.

Data: 2016-10-03 10:54:12
Autor: J.F.
Alior Kantor - korony i inne
Użytkownik Titus_Atomicus-D61AC7.01262003102016@node1.news.atman.pl...
[...]

Ciekawe po jakim kursie :-)

E, to jakas lipa z tym kilkunastoma walutami...

Jak to u wszystkich - nie mylic kont walutowych z obsluga kasowa.

J.

Alior Kantor - korony i inne