Alior Kantor - odnowienie karty USD

Data: 2019-12-12 13:45:26
Autor: AS
Alior Kantor - odnowienie karty USD
Kończy mi się ważność karty do kantorowego konta aliora w USD, o czym przypomniał mi SMS z banku. Aby zamówić nową kartę zalecał zalogowanie się do serwisu. Tak też uczyniłem, ale nie znalazłem nigdzie opcji zamówienia karty.. Wysłałem do banku zapytanie gdzie szukać tej opcji i dostałem zaskakującą odpowiedź:

Szanowny Panie,
nie będzie mógł Pan zamówić karty do konta w USD, gdyż posiada Pan kartę wielowalutową. Obsługuje ona walutę USD. *
*Mam nadzieję, że przedstawione informacje będą pomocne.

Zamawiając kartę wielowalutową wiedziałem, że wyklucza się z kartą EUR, ale nie z kartą USD. Czuję się lekko oszukany.
Od kiedy jedynie słuszną kartą do konta jest karta wielowalutowa?

Data: 2019-12-12 04:51:06
Autor: japanizer
On Thursday, December 12, 2019 at 9:46:16 PM UTC+9, AS wrote:
[...]

Alior kantor już nie wydaje / nie odnawia kart dla innych walut (poza tą nową, wielowalutową).

Data: 2019-12-12 23:04:13
Autor: PiteR
japanizer pisze tak:

Alior kantor już nie wydaje / nie odnawia kart dla innych walut
(poza tą nową, wielowalutową).

Zablokowałem sobie tę kartę USD bo na razie nie używałem i cudownie zniknęła z serwisu www. Nie mogę jej nigdzie znaleźć lub gubię się na tej nowej porąbanej stronie Aliora. Pewnie w tym czasie wygasła. Teraz już tylko wielowalutową widzę.

Czy jak zasilę konto PLN przelewem z np TransferWise to będę mógł wypłacać wielowalutową z bankomatu w Polsce?

--
Piotrek

Grosz do grosza i bedzie kokosza

Data: 2019-12-13 10:15:01
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 13 grudnia 2019 00:05:29 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:

Czy jak zasilę konto PLN przelewem z np TransferWise to będę mógł wypłacać wielowalutową z bankomatu w Polsce?

Do bodajże najbliższej niedzieli będzie/było za darmo.
Od poniedziałku zapewne się da dalej, ale już nie za darmo - nie pamiętam ile, być może każda wypłata 9zł - unia kazała, żeby za granicą w unii/eog(?) nie było drożej niż w kraju - ale w kraju może być drożej niż w unii.

Data: 2019-12-13 10:52:10
Autor: Pete
W dniu 2019-12-13 o 00:04, PiteR pisze:
japanizer pisze tak:

[...]

pod obrazkiem karty wielowalutowej masz szare kropki. Każda symbolizuje inną kartę. Klikaj w nie.

Nie ma za co ;)

--
Pete

Data: 2019-12-16 10:22:29
Autor: Pete
W dniu 2019-12-14 o 02:43, PiteR pisze:
Pete pisze tak:

[...]

No to nie masz innych kart :P

--
Pete

Data: 2019-12-16 07:47:00
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 16 grudnia 2019 10:23:07 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

> No to nie masz innych kart :P

Kartę można jeszcze "złapać" myszką (kliknąć na wizerunku karty i trzymać przycisk) i próbować przesunąć w prawo albo w lewo.
Ew. konieczne musi być przejście na konto dolarowe - "kropeczka" musi być po sumą posiadanych USD a nie pod "podsumowanie", jak na początku - bo może tylko wtedy karta USD się pojawia.

Ale jak miała się skończyć to się skończyła i nie będzie wznawiana.
Zresztą spójrz na nią i zobacz, jaką ma datę ważności - to może sporo wyjaśnić.

Data: 2019-12-16 21:28:40
Autor: PiteR
Dawid Rutkowski pisze tak:

Zresztą spójrz na nią i zobacz, jaką ma datę ważności - to może
sporo wyjaśnić.

Jak tylko będe w Polsce spojrzę. Obiecuję :)

Data: 2019-12-17 03:01:47
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 16 grudnia 2019 22:29:58 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:
Dawid Rutkowski pisze tak:

> Zresztą spójrz na nią i zobacz, jaką ma datę ważności - to może
> sporo wyjaśnić. Jak tylko będe w Polsce spojrzę. Obiecuję :)

Trzymam za słowo ;>
Ale w takim razie po co się nią w ogóle przejmujesz, skoro jest zupełnie nieużywana?
Bo jednak żeby choć w necie zapłacić, to trzeba mieć w mózgu albo na papierku numer, datę ważnośći i cvc.
Hmm, no w sumie jakby jej nie wycofali, to by się pewnie odnowiła, jeśli skończyła się jej ważność.

Swoją drogą ciekawe, po jakim czasie od wysłania przy braku aktywacji bank uznaje kartę za zaginioną i ją zastrzega?
Mi raz zginęła odnawiana karta w drodze pocztą z banku do mnie - zorientowałem się po kilku miesiącach, bo to była karta z grupy leżących w szufladzie - mBąk jeszcze żadnych obaw nie miał...

Data: 2019-12-17 12:17:59
Autor: Liwiusz
Dawid Rutkowski pisze tak:

[...]

Z tego co pamiętam, nie były to karty automatycznie odnawiane. Choćby z tego powodu, że to były karty (pod warunkiem braku aktywności) płatne.

Swoją drogą ciekawe, po jakim czasie od wysłania przy braku aktywacji bank uznaje kartę za zaginioną i ją zastrzega?

A dlaczego miałby to robić? W końcu karta nieaktywowana nie jest działającą kartą.

--
Liwiusz

Data: 2019-12-17 03:59:10
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 17 grudnia 2019 12:18:01 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]

Z tego co pamiętam, nie były to karty automatycznie odnawiane. Choćby z tego powodu, że to były karty (pod warunkiem braku aktywności) płatne.

A, racja, rzeczywiście karty IKA nie były odnawiane - i to nie tylko automatycznie, tylko wręcz w ogóle było to (wciąż jest? - zobaczymy, jak będzie z wielowalutową) niemożliwe, nawet jakby klient chciał.
Jedyną opcją było zamówienie nowej karty - z nowym numerem.

Ale ten powód - jedynie warunkowej bezpłatności - był ważny jedynie dla aliora, innym bankom wcale nie mąci spokoju sumienia odnawianie kart warunkowo bezpłatnych.

> Swoją drogą ciekawe, po jakim czasie od wysłania przy braku aktywacji bank uznaje kartę za zaginioną i ją zastrzega?

A dlaczego miałby to robić? W końcu karta nieaktywowana nie jest działającą kartą.

To również nie powstrzymuje banków - przynajmniej niektórych - przed naliczaniem opłat za takie nieaktywowane karty.

No i jednak bank powinien się choć trochę zainteresować, co dzieje się z wysyłanymi przez niego kartami - nie są przecież wysyłane po to, żeby zginęły, czy też po to, żeby leżały nieaktywowane - skoro klient zamówił, to na logiczne wygląda założenie, że po to, by jednak aktywować - i jeśli tego przez jakiś czas nie robi, to coś jest nie tak.
Taka gadka-szmatka "jeśli przez 2 tygodnie nie otrzymasz karty, skontaktuj się z bankiem" jest jednak niepoważna.

Data: 2019-12-17 12:55:49
Autor: Kamil Jońca
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

Hmm, no w sumie jakby jej nie wycofali, to by się pewnie odnowiła, jeśli skończyła się jej ważność.
Nie.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2019-12-30 08:49:17
Autor: Miroo
[...]

Ale nie jesteś ze Zgorzelca?
https://biznes.radiozet.pl/News/Listonosz-kradl-listy-z-banku-z-kartami.-Odpowie-za-kradziez-10-tys

Jak czytałem ten "artykuł" to się zastanawiałem jak to możliwe, że gość zdążył ukraść 100 kart, zanim ktoś go namierzył. Ale jeśli klienci i banki tak podchodzą do tematu jak piszesz - to już się nie dziwię.

Pozdrawiam

Data: 2019-12-30 08:51:58
Autor: Miroo
W dniu 2019-12-30 o 08:49, Miroo pisze:
[...]

Autokorekta: z Bogatyni
Wcześniej czytałem to w innym źródle i tam było tylko o Zgorzelcu.

Data: 2019-12-30 01:47:59
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 30 grudnia 2019 08:52:25 UTC+1 użytkownik Miroo napisał:

> Ale nie jesteś ze Zgorzelca?

Autokorekta: z Bogatyni
Wcześniej czytałem to w innym źródle i tam było tylko o Zgorzelcu.

Hmm, ten sam listonosz i tu i tu? To jednak 27km - tyle mniej więcej średnicy ma Warszawa.
Ale kolekcję zrobił ładną - sporo santanderów.
Też się zastanawiałem, jak to mogło działać - ale rzeczywiście są jeszcze durne banki, które wysyłają PINy w kopertach i umożliwiają aktywację karty w bankomacie (lub na pierwszych zakupach, ale na zakupach łatwiej o wpadkę).
Tyle że chyba PIN w kopercie idzie jedynie z nową kartą...
Chyba że są tacy mocarze intelektu, co z odnawianą wysyłają?
Ale jeśli nie, to sposób dość marny - i w sumie nic dziwnego, że uzysk słaby, 100 kart zajumał a ledwie 10k z nich wydoił - wychodzi po 100zł na kartę - ale pewnie po 1k na te, z których coś się udało - zapewne kredytowe, bo raczej mało prawdopodobne, że ktoś na nowo założone konto cokolwiek wpłaci, zanim debetówkę dostanie - może najwyżej jakiś młodziak pracę zaczynający.

Przypomniał mi się film z bodajże z Meg Ryan, gdzie zajumała swojemu byłemu chłopakowi złotą kredytówkę - i przez miesiąc można było hulać, bo raczej zguby by nie zauważył - używał tylko platynowej ;>

Data: 2019-12-30 12:47:32
Autor: J.F.
Użytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e09ac00$0$508$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

faktycznie dziwne troche.
Chyba ze:
-listonosz byl glupi i wlasnie szybko go namierzono, ale sprawa z natury musi trwac pare miesiecy :-)
-bankow bylo kilka, sprawa rozlozona na wiele lat, ilosc nie wzbudzila podejrzen.
-bankom sie nie chcialo sprawy ciagnac, od razu wrzucili w koszta ... albo w klientow, bo nie ma podstawy do reklamacji.
-policja sprawy przyjela, rozdzielila miedzy funkcjonariuszy, a oni maja tajemnice sledztwa i nie wiedza, ze tych spraw jest wiecej i z jednej poczty.
wiec kazdy potrzymal i umorzyl.
No ale to mozliwe predzej w Warszawie, w Bogatyni chyba nie ma tak duzo roznych funkcjonariuszy.
-listonosz byl sprytny, podkradal na etapie sortowania, nigdy ze swojego rejonu.

-listonosz byl sprytny, karty dostarczyl klientom, a klient sie nie zorientowal, ze wybrano za niego.
  no ale mamy kolekcje kart na fotce, wiec nie dostarczyl ... ale jesli klient uzywa starej karty, to moze nie wpadl, ze to nie on.

a na fotce widze ze 30 kart jakby jednego wzoru.

Z 10 lat temu byloby to prawdopodobne, dzis ... od dawna nie dostalem listu z PIN, karty wymagaja aktywacji przez internet, chipowych skopiowac sie da, klient ma czesto powiadomienie natychmiastowe na telefon ...

Ale - po co przez bankomat - spisac nr i CVC, kupic cos przez internet ...

J.

Data: 2019-12-12 17:38:50
Autor: Wojtek
On 12/12/2019 13:45, AS wrote:
[...]

Nawet jakbyś nie miał wielowalutowej to i tak nie będziesz mógł odnowić
karty USD.

IMHO lekko średnia decyzja Aliora :/ Chociaż w przypadku naszego
lokalnego podwórka akurat jej działanie sprawdzi się dla zapewne 99,9%
użytkowników...

w.

Data: 2019-12-12 18:58:08
Autor: ąćęłńóśźż
Alior Kantor - odnowienie karty USD
Może być kłopotliwe na np. amazonie, gdzie przy rejestracji karty deklaruje się walutę, w której karta ma być obciążana, a jest jedna i ta sama dla np. com, co.uk i de.

-- -- -
IMHO lekko średnia decyzja Aliora

Data: 2019-12-12 15:46:14
Autor: japanizer
On Friday, December 13, 2019 at 2:58:50 AM UTC+9, ąćęłńóśźż wrote:
Może być kłopotliwe na np. amazonie, gdzie przy rejestracji karty deklaruje się walutę, w której karta ma być obciążana, a jest jedna i ta sama dla np. com, co.uk i de.

Dlaczego ma to być kłopotliwe?

Data: 2019-12-13 09:29:24
Autor: ąćęłńóśźż
Alior Kantor - odnowienie karty USD
Bo na de chcę płacić w EUR, na co.uk chcę płacić w GBP, a na com chcę płacić w USD bez każdorazowego zmieniania zadeklarowanej waluty jednej karty.

-- -- -
Dlaczego ma to być kłopotliwe?

Data: 2019-12-13 01:34:28
Autor: japanizer
On Friday, December 13, 2019 at 5:29:26 PM UTC+9, ąćęłńóśźż wrote:
Bo na de chcę płacić w EUR, na co.uk chcę płacić w GBP, a na com chcę płacić w USD bez każdorazowego zmieniania zadeklarowanej waluty jednej karty.

No przecież tak działa karta wielowalutowa - jak masz środki w USD i walutę USD na koncie, to obciąży konto w USD.

Data: 2019-12-13 10:49:04
Autor: Pete
W dniu 2019-12-13 o 10:34, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

Nie rozumiesz.
Jak tę kartę dodałeś na amazon.de i ustawiłeś walutę EUR, to po wejściu na amazon.co.uk, amazon po swoim dziadowskim kursie przelicza GBP na EUR i chce kartę obciążać w EUR.
Analogicznie na amazon.com

--
Pete

Data: 2019-12-13 11:28:37
Autor: ąćęłńóśźż
Alior Kantor - odnowienie karty USD
Czy na PP będzie podobna zabawa jak na amazon, czy wręcz odwrotnie karta wielowalutowa uprości nam obsługę PP?
PP uparcie chce przeliczać z waluty zakupu po kursie PP na złotówki (przy podpiętej złotówkowej), trzeba trochę poklikać, żeby przejść do obciążenia w walucie sprzedawcy.
Cholera, tyle roboty żeby cwaniackie spready i % opłaty za przewalutowania ominąć, jakby wszyscy nie mogli mieć niskich :-/

-- -- -