Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   [Problem] Alior Sync - zmiana danych z dowodu osobistego

[Problem] Alior Sync - zmiana danych z dowodu osobistego

Data: 2013-02-11 19:41:53
Autor: darkblue
[Problem] Alior Sync - zmiana danych z dowodu osobistego
Zapewne wielu z was ma konto w Syncu.
Proces zakładania konta zasługuje na pochwałę. Szybko, łatwo, sympatycznie. Nie trzeba ruszać dupy z krzesła, aby załatwić wszystkie formalności.
Ale....
No właśnie, sytuacja z życia wzięta, zmieniliście dowód osobisty i..... zaczynają się schody.
Numeru dowodu nie zmienicie z poziomu systemu transakcyjnego, tak jak to można zrobić w systemach transakcyjnych innych banków (np. w mBanku).
Sync wymaga, aby zgłoszenie o zmianie dowodu osobistego na nowy zostało złożone poprzez kanał video lub audio z konsultantem. Mało tego, nowy dowód osobisty powinien być przez klienta zeskanowany obustronnie i przesłany na podany adres emailowy... mało tego, zmiany nie można dokonać w placówce Alior Banku, bo zgodnie  z informacją od konsultanta Alior Sync to wydzielony bank i to nie to samo co Alior Bank, acz jedna firma ;)
Dziwne to wszystko. Zaczęło się sympatycznie, a im dalej w las, tym więcej drzew, takich "nieprzyjaznych". Brniemy w procedury, procesy, biurokrację, niepotrzebną stratę czasu. Dlaczego inne banki mogą to zrobić szybko i bezboleśnie (kilkanaście sekund i po problemie), a w Syncu jest to tak "trudne"?
Konsultanci tłumaczą to troską o bezpieczeństwo, ale gdzie troska o mój czas?
Zaiste dziwna sytuacja, bo w momencie zakładania konta weryfikacja danych przebiegła za pośrednictwem przelewu z innego banku i nikt nawet nie pytał/nie weryfikował danych z dowodu. A w innych bankach proces zmiany polega na podaniu nowego nr dowodu i zatwierdzenia kodem sms/hasłem autoryzacyjnym.
Na pocieszenie dowiedziałem się, że pomimo nieaktualnych danych z dowodu osobistego, można dalej bezproblemowo korzystać z systemu transakcyjnego. Nie można jedynie składać wniosków o nowe produkty. Widać bank sam zarzucił bicz na siebie. Niby chcą wcisnąć klientom kolejne produkty, a z drugiej strony dają im biurokratycznego kopa. olać, trudno, dopóki nie zmienia tego procesu, zostaje jak jest.

Data: 2013-02-11 19:53:40
Autor: Andrzej Kubiak
[Problem] Alior Sync - zmiana danych z dowodu osobistego
Dnia Mon, 11 Feb 2013 19:41:53 +0100, darkblue napisał(a):

Sync wymaga, aby zgłoszenie o zmianie dowodu osobistego na nowy zostało złożone poprzez kanał video lub audio z konsultantem.

Jako "kanał audio" robi też rozmowa telefoniczna.

Na pocieszenie dowiedziałem się, że pomimo nieaktualnych danych z dowodu osobistego, można dalej bezproblemowo korzystać z systemu transakcyjnego. Nie można jedynie składać wniosków o nowe produkty.

Zgadza się. Znajomy do dziś ma w mBanku podany numer dowodu
"książeczkowego". W systemie jest nawet wiadomość, że mógłby zaktualizować
dowód, ale żadnymi plagami egipskimi nie grożą, to mu się nie chce. Tym
bardziej, że musiałby jeszcze przejść z papiórka na hasła SMS. ;)

AK

Data: 2013-02-11 20:05:15
Autor: darkblue
[Problem] Alior Sync - zmiana danych z dowodu osobistego
Użytkownik "Andrzej Kubiak" <none@inv.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1tzz8nap7yja0.lk81hect3byn$.dlg@40tude.net...
Dnia Mon, 11 Feb 2013 19:41:53 +0100, darkblue napisał(a):

Jako "kanał audio" robi też rozmowa telefoniczna.

tak, ale to nie załatwia sprawy. skan być musi. innym wystarcza wpisanie nowego nr dowodu osobistego i autoryzacja via sms/hasło.

Zgadza się. Znajomy do dziś ma w mBanku podany numer dowodu
"książeczkowego". W systemie jest nawet wiadomość, że mógłby zaktualizować
dowód, ale żadnymi plagami egipskimi nie grożą, to mu się nie chce. Tym
bardziej, że musiałby jeszcze przejść z papiórka na hasła SMS. ;)

gdyby chodziło o sam sms nie byłoby sprawy. ale bank, który wszem i wobec podaje się za rewolucyjny/innowacyjny/supernowoczesny i takie klocki? sa jednak słabe ogniwa w łańcuchu.

[Problem] Alior Sync - zmiana danych z dowodu osobistego

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona