Data: 2013-02-11 19:41:53 | |
Autor: darkblue | |
[Problem] Alior Sync - zmiana danych z dowodu osobistego | |
Zapewne wielu z was ma konto w Syncu.
Proces zakładania konta zasługuje na pochwałę. Szybko, łatwo, sympatycznie. Nie trzeba ruszać dupy z krzesła, aby załatwić wszystkie formalności. Ale.... No właśnie, sytuacja z życia wzięta, zmieniliście dowód osobisty i..... zaczynają się schody. Numeru dowodu nie zmienicie z poziomu systemu transakcyjnego, tak jak to można zrobić w systemach transakcyjnych innych banków (np. w mBanku). Sync wymaga, aby zgłoszenie o zmianie dowodu osobistego na nowy zostało złożone poprzez kanał video lub audio z konsultantem. Mało tego, nowy dowód osobisty powinien być przez klienta zeskanowany obustronnie i przesłany na podany adres emailowy... mało tego, zmiany nie można dokonać w placówce Alior Banku, bo zgodnie z informacją od konsultanta Alior Sync to wydzielony bank i to nie to samo co Alior Bank, acz jedna firma ;) Dziwne to wszystko. Zaczęło się sympatycznie, a im dalej w las, tym więcej drzew, takich "nieprzyjaznych". Brniemy w procedury, procesy, biurokrację, niepotrzebną stratę czasu. Dlaczego inne banki mogą to zrobić szybko i bezboleśnie (kilkanaście sekund i po problemie), a w Syncu jest to tak "trudne"? Konsultanci tłumaczą to troską o bezpieczeństwo, ale gdzie troska o mój czas? Zaiste dziwna sytuacja, bo w momencie zakładania konta weryfikacja danych przebiegła za pośrednictwem przelewu z innego banku i nikt nawet nie pytał/nie weryfikował danych z dowodu. A w innych bankach proces zmiany polega na podaniu nowego nr dowodu i zatwierdzenia kodem sms/hasłem autoryzacyjnym. Na pocieszenie dowiedziałem się, że pomimo nieaktualnych danych z dowodu osobistego, można dalej bezproblemowo korzystać z systemu transakcyjnego. Nie można jedynie składać wniosków o nowe produkty. Widać bank sam zarzucił bicz na siebie. Niby chcą wcisnąć klientom kolejne produkty, a z drugiej strony dają im biurokratycznego kopa. olać, trudno, dopóki nie zmienia tego procesu, zostaje jak jest. |
|
Data: 2013-02-11 19:53:40 | |
Autor: Andrzej Kubiak | |
[Problem] Alior Sync - zmiana danych z dowodu osobistego | |
Dnia Mon, 11 Feb 2013 19:41:53 +0100, darkblue napisał(a):
Sync wymaga, aby zgłoszenie o zmianie dowodu osobistego na nowy zostało złożone poprzez kanał video lub audio z konsultantem. Jako "kanał audio" robi też rozmowa telefoniczna. Na pocieszenie dowiedziałem się, że pomimo nieaktualnych danych z dowodu osobistego, można dalej bezproblemowo korzystać z systemu transakcyjnego. Nie można jedynie składać wniosków o nowe produkty. Zgadza się. Znajomy do dziś ma w mBanku podany numer dowodu "książeczkowego". W systemie jest nawet wiadomość, że mógłby zaktualizować dowód, ale żadnymi plagami egipskimi nie grożą, to mu się nie chce. Tym bardziej, że musiałby jeszcze przejść z papiórka na hasła SMS. ;) AK |
|
Data: 2013-02-11 20:05:15 | |
Autor: darkblue | |
[Problem] Alior Sync - zmiana danych z dowodu osobistego | |
Użytkownik "Andrzej Kubiak" <none@inv.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1tzz8nap7yja0.lk81hect3byn$.dlg@40tude.net...
Dnia Mon, 11 Feb 2013 19:41:53 +0100, darkblue napisał(a): tak, ale to nie załatwia sprawy. skan być musi. innym wystarcza wpisanie nowego nr dowodu osobistego i autoryzacja via sms/hasło. Zgadza się. Znajomy do dziś ma w mBanku podany numer dowodu gdyby chodziło o sam sms nie byłoby sprawy. ale bank, który wszem i wobec podaje się za rewolucyjny/innowacyjny/supernowoczesny i takie klocki? sa jednak słabe ogniwa w łańcuchu. |
|