Alior czy mBank - podejście do klienta?

Data: 2009-10-31 21:05:16
Autor: jQ
Alior czy mBank - podejście do klienta?
Uciekam od Lukasa. Nie dlatego, że drogo, czy cokolkwiek takiego. Po prostu przez rok nie potrafią załatwić jednej, głupiej sprawy w ich systemie. Rozważam przejście do mBanku lub Aliora. Porównywałem ich oferty, ale nie odpowiedzą mi one na jedno, zasadnicze pytanie - jak wygląda tam podejście do klienta, i jak wygląda na codzień działanie banku. czuy często zdarzają się pady systemu? Czy wszystko działa sprawnie, czy tez mają jakieś "upierdliwe" niedogodności? Czy reagują na zgłaszane problemy, sugestie itp? No i czy klienta, który ma u nich kilka lat konto, spore obroty i korzysta aktywnie z oferowanych przez nich usług traktują poważnie, czy tak samo, jak kogoś, kto przychodzi prosto z ulicy?
Podzielcie się, proszę, doświadczeniami.

Data: 2009-10-31 13:35:04
Autor: Tomek z Wawy
On 31 Paź, 21:05, "jQ" <ab...@spam.pl> wrote:
Uciekam od Lukasa. Nie dlatego, że drogo, czy cokolkwiek takiego. Po prostu
przez rok nie potrafią załatwić jednej, głupiej sprawy w ich systemie.

Zdradzisz co Ci nie pasuje? Ja z Lukasa z podstawowych usług jestem
zadowolony.

Rozważam przejście do mBanku lub Aliora.

W mBanku do póki obsługujesz się sam jest wszystko ok, jak masz jakiś
problem to jest to głównie Twój problem dopóki na ich forum nie
zrobisz mega awantury, albo nie znajdziesz kilku z podobnym problemem
i nie zrobisz akcji społecznej typu nabiciwmabank.

W Aliorze konta nie mam.

Data: 2009-11-01 08:49:17
Autor: Stef9

Użytkownik "Tomek z Wawy" <tomek_z_wawy@tlen.pl> napisał w wiadomości

[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

    Z mBanku korzystam od lat i nie miałem problemów.
Kiedyś nie uznawali mojego podpisu na dokumentach,
bo nie zgadzał się z wzorem. Po wyjasnieniu problem
nie istnieje od tamtej pory.
    Teraz złożyłem reklamację ws bankomatu i bedzie
to poważny test na działanie mBanku. Reklamacja jest
w poczatkowej fazie załatwiania.

Data: 2009-11-01 01:05:25
Autor: Tomek z Wawy
On 1 Lis, 08:49, "Stef9" <noaddr...@o2.pl> wrote:

    Z mBanku korzystam od lat i nie miałem problemów.

Ja od 2001 roku i do 2009 problemu nie było. Po wdrożeniu nowego
systemu transakcyjnego moje dane się nieco rozjechały - ich
prostowanie kosztowało mnie z 15 telefonów, rozmowy z ekspertami nie
na temat i składanie dyspozycji po których nie było nigdzie śladu. O
dziwo pomogło dopiero złożenie zażalenia i kolejnej reklamacji przez
formularz WWW, wtedy sprawa trafiła tam gdzie od razu powinna i w 2
dni została rozwiązana.

    Teraz złożyłem reklamację ws bankomatu i bedzie
to poważny test na działanie mBanku. Reklamacja jest
w poczatkowej fazie załatwiania.

Takie sprawy, powiedzmy otwarcie, że nie z winy mBanku, potrafią trwać
do pół roku.

Data: 2010-02-20 07:40:39
Autor: Shivman
Alior czy mBank - podejście do klienta?
Kuszące jest to w AB że bezpłatne z wszystkich bankomatów

AP

Data: 2010-02-20 12:48:31
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
Alior czy mBank - podejście do klienta?
Pewna osoba, czyli Shivman,
oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

Kuszące jest to w AB że bezpłatne z wszystkich bankomatów

AP

No, a koszt używania karty widziałeś; szczególnie ten nowy? :-)

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2010-02-20 14:15:27
Autor: Mithos
W dniu 2010-02-20 12:48, Henryk "Plumski" Plumowski pisze:
No, a koszt używania karty widziałeś; szczególnie ten nowy? :-)

5 PLN. Ale za to mamy oprocentowany ROR i wystarczy trzymać na nim ok. 2500 PLN aby karta się "zwróciła".

--
Mithos

Data: 2010-02-20 14:22:23
Autor: Olgierd
Dnia Sat, 20 Feb 2010 14:15:27 +0100, Mithos napisał(a):

No, a koszt używania karty widziałeś; szczególnie ten nowy?

5 PLN. Ale za to mamy oprocentowany ROR i wystarczy trzymać na nim ok.
2500 PLN aby karta się "zwróciła".

Można też te 2500 zł trzymać na innym rachunku i cieszyć się kasą na darmowe piwo od banku ;-)

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2010-02-20 18:54:52
Autor: Mithos
W dniu 2010-02-20 15:22, Olgierd pisze:
Można też te 2500 zł trzymać na innym rachunku i cieszyć się kasą na
darmowe piwo od banku ;-)

Tym niemniej gdzieś te pieniądze do natychmiastowej wypłaty trzymać trzeba, a ja aktualnie jakoś nie widzę lepszej oferty. Może DBnet jeśli ktoś faktycznie trzyma <2500 PLN. Jeśli więcej to już Alior wychodzi korzystniej + jeszcze ten dziwny bonus za "główne konto".

--
Mithos

Data: 2010-02-22 16:19:00
Autor: Shivman
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:hlon9m$6j4
5 PLN. Ale za to mamy oprocentowany ROR i wystarczy trzymać na nim ok. 2500 PLN aby karta się "zwróciła".

OK Mithos, więc AB jest  lepszy niż mój obecny mB.
W mB nie ma darmowych wypłat z wszyskich bankomatów, nie mam % za oszczędności.
W AB w prawdzie 5 PLN za kartę, ale mam przelewy 0%, wypłaty 0%, no i oprocentowanie jeśli coś będzie na koncie i AB ma jakieś oddziały

    Adam Pelczar

Data: 2010-02-20 17:11:45
Autor: Shivman
Alior czy mBank - podejście do klienta?
Kuszące jest to w AB że bezpłatne z wszystkich bankomatów

No, a koszt używania karty widziałeś; szczególnie ten nowy? :-)

Piszą że 5zł miesięcznie

        Adam

Data: 2009-11-01 09:33:11
Autor: jQ
[...]

Pisałem o tym już kilka razy. Lukas sam nie obsługuje kart. Korzysta z centrum kart BZWBK.
Wiele z firm pośredniczących w obsłudze płacenia KK przez internet, wprowadziło w ciągu ostatniego roku obsługę protokołu 3D Secure. Bank BZWBK, jako jeden z nielicznych, wprowadazil do swoich kart obsługę tego zabezpieczenia. Generalnie kto chce, może z tego nie korzystać, ale ich bank prawidlowo tą sytuację obsługuje. Jako, że Lukas korzysta z ich centrum kart, przez Polcarda, e-Carda itd. karty Lukas widziane są jako te, które te zabezpieczenia obsługują i wymagają takowej autoryzacji. No ale niestety, Lukas tego zabezpieczenia u siebie nie obsługuje, czego efektem jest to, że ich karty nie sa autoryzowane w internecie. Problem zgłaszałem kilkukrotnie, jest on dawno znany, niestety, kończy się rozłożeniem rąk ...
Poza tym zgłaszałem do ich informatyków już kilka drobniejszych błędów, i nie widziałem, by którykolwiek zostal poprawiony.

Miałem też wcześniej bardzo niemiłą sytuację, kiedy tylko z lenistwa nie zamknąłem konta u nich. Było to z 2 lub 3 lata temu, sylwester. Wyjechałem sobie w góry, ale pewna sytuacja sprawiła, że postanowiłem wcześniej się stamtąd przemieścić. Pociągu nie było, a skończyła mi się gotówka, by kupić bilet na autobus. Poszedłem do jednego bankomatu - nie wypłacił. Drugi zatrzymał kartę. Na infolinii dowiedziałem się, że ... mają zamknięcie roku i nigdzie gotówki nie podejmę. Nie ostrzegli o tym. Miałem na szczęście bilet powrotny na pociąg, ale musiałem na niego czekać do rana ...

Data: 2009-11-01 01:56:30
Autor: Tomek z Wawy
On 1 Lis, 09:33, "jQ" <ab...@spam.pl> wrote:

Lukas tego zabezpieczenia u siebie nie obsługuje, czego efektem jest to, że
ich karty nie sa autoryzowane w internecie. Problem zgłaszałem kilkukrotnie,
jest on dawno znany, niestety, kończy się rozłożeniem rąk ...

No mnie to bardziej denerwuje, że ich wpłatomaty nie służą do
wpłacania pieniędzy, a do opłacania rachunków i żeby wpłacić pieniądze
często trzeba czekać w kolejce. Ponadto znalazłem kilka kwiatków w
systemie transakcyjnym, jak dwa identyczne przyciski "zrezygnuj" obok
siebie, które robią całkowicie co innego.

Lukas idealny nie jest, ale nie jest też taki najgorszy.

Ktoś pisał, że w mBanku limity kart zmieniasz przez telefon - to nie
prawda robi się to w serwisie i jest podział na wszelkie możliwe
rodzaje transakcji.

Ponadto raz podpisujesz w mBanku Ramową Umowę Kredytową i wtedy inne
rzeczy o których pisałeś można zrobić zatwierdzając komunikat w
systemie, bez kłopotu.

Podobnie zastrzegasz i zamawiasz nowe karty.

Jedyny ich problem to niedouczeni pracownicy na mLinii, którzy często
udzielają sprzecznych informacji i nie zawsze wiedzą co robią.

Data: 2009-11-01 10:04:02
Autor: Mithos
Tomek z Wawy pisze:
Ponadto raz podpisujesz w mBanku Ramową Umowę Kredytową i wtedy inne
rzeczy o których pisałeś można zrobić zatwierdzając komunikat w
systemie, bez kłopotu.

A czy taka Ramowa Umowa sama w sobie wpisywana jest do BIK i pomniejsza zdolność czy też dopiero po skorzystaniu z określonego produktu jest on wpisywany do BIK ?

--
Mithos

Data: 2009-11-01 05:50:09
Autor: Tomek z Wawy
On 1 Lis, 10:04, Mithos <f...@adres.pl> wrote:
Tomek z Wawy pisze:

> [...]

A czy taka Ramowa Umowa sama w sobie wpisywana jest do BIK i pomniejsza
zdolność czy też dopiero po skorzystaniu z określonego produktu jest on

RUK nie powinien być w BIKu, gdyż to tylko oświadczenie obu stron w
formie umowy, że Bank będzie przedstawiał opcje kredytowe w postaci
komunikatów elektronicznych w systemie transakcyjnym, a klient
oświadcza, że jest świadomy, że potwierdzając taki komunikat zaciąga
zobowiązanie kredytowe. Nie ma mowy o żadnej kwocie, więc nie bardzo
jest co wpisać do BIK. Ale raportu BIK nie widziałem nigdy na oczy,
więc nic nigdy nie wiadomo.

Data: 2009-11-01 10:06:14
Autor: jQ

Użytkownik "Tomek z Wawy" <tomek_z_wawy@tlen.pl> napisał w wiadomości news:a1c5fecf-dbae-4f4f-84af-55d28c9a68a9k17g2000yqb.googlegroups.com...
On 1 Lis, 09:33, "jQ" <ab...@spam.pl> wrote:

Lukas idealny nie jest, ale nie jest też taki najgorszy.
Nie jest najgorszy. W porównaniu np. z PKO BP (wydanie mi nie moich wyciągów), czy PeKaO SA (Nie zamknięty rachunek mimo złożonej dyspozycji, wysokie opłaty, bajzel) to w Lukasie było miodzio. Tylko, że maja beznadziejny dział IT. A wiem o tym nie tylko jako klient tego banku :)

Data: 2009-11-01 13:33:28
Autor: van

Użytkownik "jQ" <abuse@spam.pl> napisał w wiadomości news:hcjj2b$dc6$1inews.gazeta.pl...

[...]

witam,
ja z lukasem miałem dwa razy nieprzjemnośc korespondować pocztą zawartą na ich stronie www: raz gdy ich system nie rozpoznał bankomatu jako euronetowskiego i pobrał niesłusznie prowizję za wypłatę z bankomatu (wmawiano mi przez ładnych kilka maili, że to nie jest euronet, w końcu oddali prowizję ale nawet słowem nie wyjasnili o co chodziło, nie mówiąc o staropolskim przepraszamy za kłopot i nasz błąd); drugi raz gdy karta płatnicza wysłana została na stary adres - po zapytaniu mailowym otrzymałem lakoniczną odpowiedź, źe przecież taki adres korespondencyjny mam ustawiony. po kilku mailach, które prowadziły donikąd zadzwoniłem i pani na linii ze zdziwieniem stwierdziła, że mam faktycznie inny adres korespondencyjny do kart płatniczych (a nie ma możliwości ustawienia tego przez www, ba, nie ma mozliwości pogdlądu tego przez www) i inny do wszelkiej innej korespondencji. pani przestawiła i jest ok, ale generalnie obsługa przez www z jaką się spotkałem nie prowadziła do niczego, nie mówiąc o rozwiązaniu problemu, była prowadzona przez lukasa w sposób który mnie osobiście irytował i podnosił mi ciśnienie po odczytaniu ich korespondencji.
się nawet zastanawiałem, czy tylko ja tak z nimi mam, czy tylko mi cisnienie podnoszą, ale widzę że nie.

pozdrawiam

Data: 2009-11-01 10:24:10
Autor: Michal
Tomek z Wawy pisze:
[...]

Ja pisalem, o limitach kredytu kart kredytowych- jQ pisał, że taką rzecz załatwiał w sobotę w Lukasie, to mu odpowiedziałem, że podniesienie limitu kredytowego na karcie w mbanku załatwia się w 3 minuty przez telefon. Nie zrozumieliśmy się.

A jasne, że pod względem limitów autoryzacyjnych i ich ustawiania mbank jest klasą samą w sobie :D

--
Michał

Data: 2009-11-01 10:31:32
Autor: jQ

Użytkownik "Michal" <michal@nospam.org> napisał w wiadomości news:hcjk8b$cc6$2atlantis.news.neostrada.pl...
Tomek z Wawy pisze:

[...]

Chcesz powiedzieć, że pracownik na infolinii, w ciągu 3 minut sprawdził Twoją zdolność kredytową i podjął decyzję o przyznaniu wyższego limitu na karcie? Ja, gdy podnosiłem limit, zaproponowano mi od ręki dużo niższy, niż chciałem. Abym mógł dostać maksymalny, musieli wysłać do analityków wniosek. Czekałem ponad 15 minut.

A jasne, że pod względem limitów autoryzacyjnych i ich ustawiania mbank jest klasą samą w sobie :D
Co masz na myśli ?

Data: 2009-11-01 10:52:02
Autor: Michal
Tomek z Wawy pisze:

[...]

Może nawet krócej. Nie pracownik pierwszej linii a analityk, do którego mnie przełączono w 30s. Po pytaniu "czy mogę zwiększyć limit?" Padła odpowiedź: "Jasne, w tej chwili mogę Panu zaproponować do xxxx tys złotych na podstawie wpływów, ale Pańska karta (to była "Radość Życia"- zobacz info na stronie) obsługuje maksymalnie 10 000zł, chce Pan?" I po kolejnych 15 sekundach limit był podniesiony i można było korzystać.

A jasne, że pod względem limitów autoryzacyjnych i ich ustawiania mbank jest klasą samą w sobie :D
Co masz na myśli ?

Zobacz w demie. W mbanku ustawiasz limity autoryzacyjne na różne rodzaje transakcji kartowych- to bardziej względy bezpieczeństwa.

--
Michał

Data: 2009-11-01 10:56:22
Autor: jQ

Użytkownik "Michal" <michal@nospam.org> napisał w wiadomości news:hcjlsj$ftb$1atlantis.news.neostrada.pl...
jQ pisze:

Zobacz w demie. W mbanku ustawiasz limity autoryzacyjne na różne rodzaje transakcji kartowych- to bardziej względy bezpieczeństwa.
Aha. Szczerze mówiąc, nie lubię tego typu limitów. Wszystko jest fajnie - pięknie do momentu, gdy nagle trzeba wykonać transakcję przekraczająca założony limit :)

--
Michał

Data: 2009-11-01 11:00:25
Autor: Michal
jQ pisze:

[...]

Przecież możesz limity ustawić tak, żeby przekraczały limit kredytowy. Nie ma obowiązku korzystania, w dodatku w każdej chiwli za darmo te limity zmieniasz- przez internet lub przez telefon.

Natomiast dobra praktyka podpowiada, żeby np na kredytówce ustawić 0 dla wypłat z bankomatów, a na debetówce 0 dla transakcji MO/TO. Co nie znaczy, że trzeba to robić.

--
Michał

Data: 2009-11-01 11:11:12
Autor: jQ

Użytkownik "Michal" <michal@nospam.org> napisał w wiadomości news:hcjmro$8fg$1nemesis.news.neostrada.pl...
jQ pisze:
a na debetówce 0 dla transakcji MO/TO.
Co to takiego?

Data: 2009-11-01 13:44:11
Autor: Wojciech Nawara
Tomek z Wawy pisze:

Ktoś pisał, że w mBanku limity kart zmieniasz przez telefon - to nie
prawda robi się to w serwisie i jest podział na wszelkie możliwe
rodzaje transakcji.

Ilościowe - tylko przez telefon.

Data: 2009-11-01 15:49:53
Autor: zaemka
Alior czy mBank - podejście do klienta?
wprowadziło w ciągu ostatniego roku obsługę protokołu 3D Secure. Bank BZWBK, jako jeden z nielicznych, wprowadazil do swoich kart obsługę tego zabezpieczenia.

to zabezpieczenie to jest fikcja - PILNUJ SWOICH KART I TYLE, mam konto w BZWBK
i nijak nie da sie tego uruchomić - a obsługa "marmurkowa" w ogóle nic nie wie na ten temat !
pozdr. z.

Data: 2009-11-02 00:44:42
Autor: Zespol_BZWBK
On 1 Lis, 15:49, "zaemka" <zae...@op.pl> wrote:
> [...]

BZWBK
i nijak nie da sie tego uruchomić - a obsługa "marmurkowa" w ogóle nic nie

Usługę 3D-Secure można aktywować w nowym serwisie transakcyjnym
BZWBK24. W zakładce 'Karty' należy kliknąć 'Więcej' z prawej strony
karty, dla której chce się uruchomić usługę. W rozwijanym menu należy
wybrać 'Włącz 3D-Secure'. I usługa zostanie uruchomiona. Teraz płacąc
w sklepie internetowym kartą płatniczą (kredytową lub debetową)
zostajemy przeniesieni do strony logowania do systemu transakcyjnego,
gdzie trzeba podać NIK i hasło do BZWBK24 oraz zaakceptować transakcję
smsKodem lub wskazaniem tokena.

Zasady obecności BZ WBK na forach można sprawdzić na:
http://indywidualni.bzwbk.pl/zasady-obecnosci-bz-wbk-na-forach.html

Zespół Banku Zachodniego WBK S.A.

Data: 2009-11-02 01:36:34
Autor: jQ
On 2 Lis, 09:44, Zespol_BZWBK <Zespol_BZ...@bzwbk.pl> wrote:
On 1 Lis, 15:49, "zaemka" <zae...@op.pl> wrote:

Usługę 3D-Secure można aktywować w nowym serwisie transakcyjnym
BZWBK24.
Super, ale co to ma wspólnego z Lukas Bankiem?

Data: 2009-10-31 22:16:08
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
jQ pisze:
[...]

Generalnie system mBanku jest "dojrzały" - czyli wszystko działa, tak
jak powinno działać i nie ma najmniejszego problemu z wykonaniem
czegokolwiek "standardowego" poprzez www. Jeśli trafi się natomiast coś
niestandardowego, to... no powiedzmy, że lepiej dla Twoich nerwów jakby
Ci się nic takiego nie przytrafiło. :-)

Alior - www wciąż poprawiają, co jakiś czas dodają nowe funkcje, przez
co zdecydowanie częściej niż w mBanku jest "przerwa wdrożeniowa". Jednak
to co jest - jest w zupełności wystarczające i działa bardzo dobrze.
Obsługa sytuacji nietypowych jest zdecydowanie lepsza niż w mBanku, a to
dlatego w takich sytuacji po prostu idziesz do oddziału, upatrujesz
sobie "ofiarę", zgłaszasz swój problem, bierzesz wizytówkę i.. masz już
konkretny kontakt to konkretnej żywej osoby, której nie trzeba za każdym
razem od nowa tłumaczyć o co ci chodzi... :-)
Nie znaczy to oczywiście, że zawsze wszystko uda się załatwić - ja od 2
miesięcy usiłuję zamienić rodzaj karty kredytowej. Okazało się, że nie
przewidzieli na to procedury i pracownicy oddziału teraz kombinują jak
to dla mnie zrobić. :-)

--
MiCHA

Data: 2009-10-31 23:53:39
Autor: MarcinF
jQ wrote:
[...]

moim zdaniem troche bez sensu porownywac marmurek z bankiem wirtualnym,
jak chcesz korzystac z populanych uslug to mbank bedzie ok, ale jesli
w gre mialyby wchodzic czeste kontakty z bankiem to raczej sklanialbym
sie ku aliorowi

> No i czy klienta, który ma u nich kilka lat konto, spore obroty i korzysta
> aktywnie z oferowanych przez nich usług traktują poważnie, czy tak samo, jak
> kogoś, kto przychodzi prosto z ulicy?

obawiam sie ze nie znajdziesz nikogo kto ma konto w aliorze od kilku lat,
ten bank dziala dopiero od roku

a mbank to raczej uslugi masowe, wiec nie liczylbym na jakies specjalne
traktowanie

moze poprostu wyprobuj oba te banki, zwlaszcza ze nie musi sie to
wiazac z dodatkowymi kosztami, nie ma banku uniwersalnego, moze
sie okazac ze w kazdym z nich znajdziesz cos dla siebie

Data: 2009-11-01 09:37:47
Autor: jQ

Użytkownik "MarcinF" <marfi@interia.pl> napisał w wiadomości news:hcifps$m44$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]
Z kilkuletniej współpracy z Lukasem pamiętam, ze potrzebowałem ich odwiedzić kilka razy:
- załatwienie limitu w koncie
- załatwienie kredytu gotówkowego
- zmiana karty
- wydanie nowego tokena
Tak więc z kilka - kilkanaście razy się zdarzyło. I tego mi będzie po odejściu z Lukasa brakować - oddziałów otwartych w sobotę

moze poprostu wyprobuj oba te banki, zwlaszcza ze nie musi sie to
wiazac z dodatkowymi kosztami, nie ma banku uniwersalnego, moze
sie okazac ze w kazdym z nich znajdziesz cos dla siebie
Jest to jakiś sposób. Tylko, że ja jestem na tyle wygodnicki, że muszę mieć ROR, i KK w jednym banku. A wyrabianie ich w obu to troszkę niepotrzebne mi będzie ...

Data: 2009-11-01 09:46:03
Autor: Michal
jQ pisze:
[...]

Wszystkie te rzeczy w mbanku można załatwić przez internet lub/i telefonicznie. Oczywiście zależy co rozumiemy pod pojęciem "zmiana karty" :D

W jednym i drugim nie ma tokena czy listy TAN- są hasła SMS. O limitach/kredytach pisałem już w poście niżej.

Tak więc z kilka - kilkanaście razy się zdarzyło. I tego mi będzie po odejściu z Lukasa brakować - oddziałów otwartych w sobotę

Jeśli chodzi o Alior, to ma "strefę 24h" ale wiele tam nie ma- bankomat + komputer z dostępem do serwisu transakcyjnego. mbank ma kioski i wpłatomaty, niektóre z tych ostatnich czynne całą dobę.

[...]

Oglądnij chociaż demo- a zakładanie każdego z kont trwa 5-10 minut (w placówkach). To albo tyle poświęcisz i będziesz zadowolony z decyzji albo nigdy nie dowiesz się co straciłeś w tym drugim banku ;)))

--
Michał

Data: 2009-11-01 10:03:26
Autor: jQ

Użytkownik "Michal" <michal@nospam.org> napisał w wiadomości news:hcjiga$6p5$1nemesis.news.neostrada.pl...
jQ pisze:
Oczywiście zależy co rozumiemy pod pojęciem "zmiana karty" :D
Miałem na początku VISĘ, powiedzmy podstawową, z małym limitem. Skończyła się ważność, a ja potrzebowałem większego limitu. W banku  dowiedziałem się, że tego typu karty, jak miałem, już nie prowadzą, i z miejsca zaproponowali mi Gold, do tego MasterCard, z dużo wyższym limitem.

W jednym i drugim nie ma tokena czy listy TAN- są hasła SMS. O limitach/kredytach pisałem już w poście niżej.
Jak te hasła SMS się sprawdzają, bo cos ostatnio czytałem, że w Aliorze lubi się ten system zacinać

Jeśli chodzi o Alior, to ma "strefę 24h" ale wiele tam nie ma- bankomat + komputer z dostępem do serwisu transakcyjnego
No właśnie. To nie to samo co pracownik banku.

Oglądnij chociaż demo- a zakładanie każdego z kont trwa 5-10 minut (w placówkach). To albo tyle poświęcisz i będziesz zadowolony z decyzji albo nigdy nie dowiesz się co straciłeś w tym drugim banku ;)))
Demo oglądałem, i tu i tu wygląda ok.
5 - 10 minut to może trwać zakładanie samego konta. Ja jednak potrzebuję, by bank przyjął mnie z całym "bagażem" - KK na kilkanaście tys. wykorzystana w 2/3 i linia kredytowa na kilka tys. Bez tego nowe konto będzie dla mnie nieprzydatne. Więc albo całość, albo nic. Obawiam się, że taka decyzja ze strony banku to może być więcej, niż 10 minut :)

Data: 2009-11-01 10:22:13
Autor: Michal
jQ pisze:
[...]

No sprawdzają się- w ciągu dnia- całkiem dobrze :) W nocy w Aliorze różnie bywa z hasłami SMS no i ogólnie ze stanem konta. Czasem lokatę nocną widać, czasem nie, czasem uda się ustanowić przelew (w sensie, że widać go od razu), czasem nie :D Generalnie system transakcyjny należy obsługiwać w ciągu dnia :P

MBank- o ile nie ma planowanej przerwy modernizacyjnej- wszystko ma online 24h i nie ma mowy o jakichkolwiek problemach.

[...]

W takiej sytuacji raczej zdecydowanie Alior- zakładam, że z zadłużeniem na karcie + potrzebie linii kredytowej nie interesują Cię produkty oszczędnościowe (które w mbanku są lepsze). MBank- tak przeczuwam- może być bardziej karkołomny w przenoszeniu takich rzeczy (chociaż na pewno jest to możliwe).

--
Michał

Data: 2009-11-01 10:37:30
Autor: jQ

Użytkownik "Michal" <michal@nospam.org> napisał w wiadomości news:hcjk4m$cc6$1atlantis.news.neostrada.pl...
jQ pisze:

W takiej sytuacji raczej zdecydowanie Alior- zakładam, że z zadłużeniem na karcie + potrzebie linii kredytowej nie interesują Cię produkty oszczędnościowe (które w mbanku są lepsze).
No, jak narazie, ilość zakupów (urządzanie własnego M) raczej wyklucza lokowanie większych kwot. Pomału wychodze na prostą (wydatki z KK zrównują się z miesięcznymi spłatami). Pewnie kiedyś ją spłacę, ale nie dziś :)
W Lukasie korzystałem głównie z tzw. "konta oszczędnościowego". Był to rodzaj subkonta do konta głównego. Oprocentowane nie było jakoś rewelacyjnie, ale dawało mi to subkonto przede wszystkim rodzaj "baciku" - te pieniądze miałem odłożone i nie mogłem ich tak łatwo wydać, nie były dostępne chociażby przy wypłatach z bankomatu. W mBanku wiem, ze coś takiego jest. A w Aliorze?

Data: 2009-11-01 10:54:00
Autor: Michal
jQ pisze:

[...]

Jest ,jest, w każdym teraz chyba jest. Tyle, że w Aliorze na 2,75% , kapitalizacja miesięczna. Lokata O/N na RORze w tej chwili- 5% od połowy (czyli 2,5%) , kapitalizacja dzienna. Żenada- to jest poniżej inflacji.

Jedyna sensowna lokata jaką teraz proponują to jakieś 5% na ileśtam miesięcy- nie sprawdziałem nawet dokładnie.

--
Michał

Data: 2009-11-01 10:58:25
Autor: jQ

Użytkownik "Michal" <michal@nospam.org> napisał w wiadomości news:hcjm09$ftb$2atlantis.news.neostrada.pl...
jQ pisze:

[...]

Niestety, takie mamy czasy. Albo bank wprost mówi, że cały zysk z obracania pieniędzmi jest jego, ale za to masz konto za darmo, albo mówi, że zysk dla niego, a i tak masz płacić. Wolę to pierwsze :)

Data: 2009-11-01 03:02:35
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 31 Oct 2009 21:05:16 +0100, jQ napisał(a):

Rozważam przejście do mBanku lub Aliora. Porównywałem ich oferty, ale nie odpowiedzą mi one na jedno, zasadnicze pytanie - jak wygląda tam podejście do klienta,

W mBanku nie wygląda. Niestety.

i jak wygląda na codzień działanie banku. czuy często zdarzają się pady systemu? Czy wszystko działa sprawnie, czy tez mają jakieś

mBank na szczęście sprawnie.
No i czy klienta, który ma u nich kilka lat konto, spore obroty i korzysta aktywnie z oferowanych przez nich usług traktują poważnie, czy tak samo, jak kogoś, kto przychodzi prosto z ulicy?

mBank traktuje wszystkich tak samo. A może, dla odmiany zastanowisz się nad bankiem spółdzielczym jakimś/ Wbrew
pozorom te banki już dawno wylazły z zastoju i w kwestii oferty i
możliwości są na tym samym, a nieraz wyższym poziomie niż komercyjne
molochy?

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)

Data: 2009-11-01 08:48:50
Autor: Stef9

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> odpowiedzą mi one na jedno, zasadnicze pytanie - jak wygląda tam podejście

    Moja ocena mBanku jest pozytywna. Ci z którymi rozmawiałem
na mLinii byli rzeczowi i kompetentni.
Ale zdecydowaną większość spraw załatwiam przez internet.

Data: 2009-11-01 15:24:40
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 1 Nov 2009 08:48:50 +0100, Stef9 napisał(a):

W mBanku nie wygląda. Niestety.

    Moja ocena mBanku jest pozytywna. Ci z którymi rozmawiałem
na mLinii byli rzeczowi i kompetentni.

LOL. W regulaminie mBanku jest jak byk, że dokumentem potwierdzającym
tożsamość może byc dowód osobisty, paszport lub karta stałego pobytu. Nie ma żadnych innych obostrzeń. mBank konsekwentnie odmawia mi wpisania
mojego paszportu jako dokumentu tożsamości twierdząc, że to dotyczy tylko
obcokrajowców. Oczywiście podstawy prawnej nie podaje. To jest 'kompetencja'?

Data: 2009-11-02 01:25:14
Autor: Stef9

[...]

    LOL. W regulaminie mBanku $ 4, pkt. 2 jest jak byk,
że "W tym celu mBank ma prawo zażadac dokumentów tożsamosci potwierdzajacych
prawdziwosc danych osobowych wnioskujacego o otwarcie rachunku".
Twoje upieranie się przy paszporcie jest niezrozumiałe, bo bank i tak ma prawo
zażądać jeszcze przynajmniej jednego dokumentu.

http://www.mbank.pl/download/regulaminy/Regulamin_otwierania_i_prowadzenia_rachunkow_oszczednosciowo-rozliczeniowych_w_mBanku.pdf

Data: 2009-11-02 22:13:44
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 2 Nov 2009 01:25:14 +0100, Stef9 napisał(a):

    LOL. W regulaminie mBanku $ 4, pkt. 2 jest jak byk,
że "W tym celu mBank ma prawo zażadac dokumentów tożsamosci potwierdzajacych
prawdziwosc danych osobowych wnioskujacego o otwarcie rachunku".

Ja nie wnioskuję o otwarcie rachunku, durny cieciu. Rachunek w mBanku mam
od dawna. Wyjaśnisz, dlaczego mBank nie chce wykonać aktualizacji moich danych, bo
mój dowód już nie jest ważny?

Data: 2009-11-03 03:51:16
Autor: Stef9
...... mBank - podejście do klienta?

Ja nie wnioskuję o otwarcie rachunku, durny cieciu. Rachunek w mBanku mam
od dawna.

     Durny cieciu. Rachunek otworzyli ci na podstawie dowodu osobistego
i nie mają obowiązku zmieniać tego na paszport.

Wyjaśnisz, dlaczego mBank nie chce wykonać aktualizacji moich danych, bo
mój dowód już nie jest ważny?

    To nie jest aktualizacja twoich danych. To jest zmiana podstawy
na której zostało otwarte konto.
     Wyjaśnisz, dlaczego nie uaktualniłeś odpowiednio wcześniej
 podstawowego dokumentu ? Trąbili o tym bardzo długo, że stracisz
możliwość załatwiania wielu spraw.

Data: 2009-11-02 23:43:02
Autor: witek
...... mBank - podejście do klienta?
Stef9 wrote:

    To nie jest aktualizacja twoich danych. To jest zmiana podstawy
na której zostało otwarte konto.

Konto otwiera sie osobie a nie dokumentowi.

     Wyjaśnisz, dlaczego nie uaktualniłeś odpowiednio wcześniej
 podstawowego dokumentu ?

A co to jest podstawowy dokument?

Data: 2009-11-03 09:55:51
Autor: witrak()
...... mBank - podejście do klienta?
On 2009-11-03 03:51, Stef9 wrote:
[...]

Czy Ty Człowieku w ogóle rozumiesz na czym polega użycie dokumentu tożsamości przy zawieraniu umowy ? Dokument tożsamości (ewentualnie inne, dodatkowe dokumenty) jest potrzebny *wyłącznie* podczas dokonywania stwierdzenia, czy osoba zawierająca umowę może składać oświadczenie woli w imieniu osoby wskazanej jako strona umowy. Odpowiednie sformułowanie w umowie odnosi się do tego, co zostało stwierdzone w chwili, gdy umowa była zawierana.

Wyjaśnisz, dlaczego mBank nie chce wykonać aktualizacji moich danych, bo
mój dowód już nie jest ważny?

    To nie jest aktualizacja twoich danych. To jest zmiana podstawy
na której zostało otwarte konto.

Banki (i inne instytucje) potrzebują czasami aktualnych danych dokumentu tożsamości klienta/kontrahenta - po to, by móc w prosty sposób (prostszy, niż wymagałoby tego prawo) stwierdzić, iż określona osoba może korzystać z uprawnień wynikających z już zawartej umowy. Te dane są zmieniane w dossier klienta zgodnie z jego wolą i w żaden sposób ich modyfikacja nie wpływa na ważność umowy. Natomiast niezmodyfikowanie ich na czas może pozbawić osobę możliwości dokonania określonych operacji m.in. wynikających z umowy.

Odmowa dokonania zmian wg prawidłowo złożonej deklaracji klienta jest bezprawna (jest kwestią otwartą, czy w opisywanym przypadku deklaracja zmian jest prawidłowo złożona - ale to inna rzecz). I oczywiście bank przegrałby sprawę o odszkodowanie, jeśliby do tego doszło. Ale "duży może więcej", w szczególności nie dotrzymywać swoich obietnic, bo kto ma czas i pieniądze, żeby walczyć o swoje...

     Wyjaśnisz, dlaczego nie uaktualniłeś odpowiednio wcześniej
 podstawowego dokumentu ? Trąbili o tym bardzo długo, że stracisz
możliwość załatwiania wielu spraw.

To istotnie poważna sprawa, ale niekoniecznie upoważnia do odmowy załatwienia wszystkich spraw, a jedynie tych, gdzie konieczne jest posiadanie określonego rodzaju dokumentu potwierdzającego tożsamość. Wiadomo, że prawo jazdy może być uznane za wystarczająco dobry dokument w wielu przypadkach, ale w innych się nie nadaje.

Więc ten Twój zarzut jest "nie z tej bajki".

witrak()

Data: 2009-11-03 11:56:21
Autor: Stef9
...... mBank - podejście do klienta?

On 2009-11-03 03:51, Stef9 wrote:
> Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości
>
>      Durny cieciu. Rachunek otworzyli ci na podstawie dowodu osobistego
> i nie mają obowiązku zmieniać tego na paszport.

Czy Ty Człowieku ..............

    Wyraz "cieć" użyłem jako cytat z postu na który odpowiadałem.
Wiem, powinienem to wyraźnie zaznaczyć. Przepraszam.
    Na inne sprawy odpowiem później.

Data: 2009-11-05 21:21:07
Autor: Adam Płaszczyca
...... mBank - podejście do klienta?
Dnia Tue, 3 Nov 2009 03:51:16 +0100, Stef9 napisał(a):

     Durny cieciu. Rachunek otworzyli ci na podstawie dowodu osobistego
i nie mają obowiązku zmieniać tego na paszport.

Owszem, mają. Dowód stracił ważność.
Wyjaśnisz, dlaczego mBank nie chce wykonać aktualizacji moich danych, bo
mój dowód już nie jest ważny?

    To nie jest aktualizacja twoich danych. To jest zmiana podstawy
na której zostało otwarte konto.

Co jeszcze wymyslisz?

     Wyjaśnisz, dlaczego nie uaktualniłeś odpowiednio wcześniej
 podstawowego dokumentu ? Trąbili o tym bardzo długo, że stracisz
możliwość załatwiania wielu spraw.

A co mnie obchodzi trąbienie? Mnie obchodzi regulamin, a nie trąbienie. W
regulaminie jak byk jest napisane, że pasport JEST dokumentem tożsamości. --

Data: 2009-11-03 22:42:49
Autor: Grzexs
[...]

I tu akurat przedpiszcę poprę. Sam też początkowo podchodziłem do BS-ów jak pies do jeża, a teraz sobie chwalę. Np. w kwestii dostępności bankomatów - Visa BPS umożliwia wypłaty w sieciach BPS, GBW, BGŻ, KB i chyba jeszcze w jakiejś jednej egzotycznej. Obsługa klienta z reguły białkowa, skłonna do wysłuchiwania żalów i postulatów, do SAMEGO PREZESA też da się dopukać, a on może wszystko ;) Nie jest to wszystko tak sformalizowane z jednej strony i zepchnięte na barki niekompetentnych pracowników z drugiej. A jak ci się znudzi rola klienta, to kupujesz udziały i jesteś udziałowcem. A jak masz dużo forsy, to kupujesz dużo udziałów i jesteś bankowiec całą gębą ;)

--
Grzexs

Data: 2009-11-05 21:22:44
Autor: Adam Płaszczyca
Alior czy mBank - podejście do klienta?
Dnia Tue, 3 Nov 2009 22:54:22 +0100, J_K_K napisał(a):

Osobiście też się nad lokalnym zastanawiałem,
aczkolwiek odstraszyła mnie strona internetowa,
w której w zakładce oferta nie było literalnie nic ;-)

Bo często tak jest, że marketing lezy. Ale wolisz marketing, czy realia?

Data: 2009-11-01 07:31:14
Autor: Michal
jQ pisze:
[...]

Porównanie ofert imho przede wszystkim. ;))) Zależy z jakich usług zamierzasz korzystać. mbank ma ich znacznie więcej i w ramach "podstawowych" usług bankowych wypada IMVHO korzystniej- oprocentowanie rachunków oszczędnościowych lekko powyżej inflacji (a nie poniżej jak w AB), SFI bez opłat manipulacyjnych, lepiej oprocentowane lokaty.
Oprocentowanie w Aliorze to jest jakaś kpina, w mbanku przynajmniej podstawowe produkty zachowują reszty przyzwoitości i chronią przed inflacją.

To SFI w mbanku jest naprawdę jedną z najmocniejszych stron- warto zwrócić uwagę.

Do tego bardzo wygodny dostęp do usług których w Aliorze nie ma- łatwo się można ubezpieczyć online, na przykład.

Z kolei karta kredytowa- zdecydowanie Alior (chyba, że zależy Ci na prostej bezpłatności i niczym więcej, ale to dzisiaj standard chyba?). Zobaczymy czy mbank coś ciekawego z MasterCardem stworzy.

odpowiedzą mi one na jedno, zasadnicze pytanie - jak wygląda tam podejście do klienta,

W moim wypadku- ale ja jestem "szczęśliwcem" i obsługę mbanku i Aliora oceniam bardzo dobrze. Nie było żadnych wpadek póki co.

i jak wygląda na codzień działanie banku. czuy często zdarzają się pady systemu?

U Aliora znacznie częściej, w mbanku znacznie rzadziej. mbank jest "truly online" czego o Aliorze powiedzieć się niestety nie da. Natomiast sama funkcjonalność systemu- Alior w wielu miejscach już jest lepszy niż mbank.

Czy wszystko działa sprawnie, czy tez mają jakieś "upierdliwe" niedogodności?

Wszystko jest kwestią przyzwyczajenia. Na szczęście masz do dyspozycji demo (i w jednym i w drugim banku nie oddaje istoty systemu- szczególnie w Aliorze prawdziwy system jest znacznie lepszy niż demo) a poza tym samo założenie rachunków kosztuje 0zł , żeby potestować.

Czy reagują na zgłaszane problemy, sugestie itp?

Każdy na swój sposób tak, Alior wydaje się rozwijać dużo szybciej (chociaż ostatnio chyba w BRE też coś się rusza- Multi wprowadził codzienną kapitalizację na lokatach, mbank wprowadza MasterCard).

No i czy klienta, który ma u nich kilka lat konto, spore obroty i korzysta aktywnie z oferowanych przez nich usług traktują poważnie,

Zależy co chcesz robić. Przykładowo w mbanku, posiadając RUK, kredyty możesz zorganizować w 2 minuty, klikając odpowiednio w systemie; podnoszenie i obniżanie litmitów na KK to kwestia 3 minut na telefonie (w dzień powszedni w godzinach pracy), może dorobią się procedury zmiany typu karty nawet.

czy tak samo, jak kogoś, kto przychodzi prosto z ulicy?

W mbanku regularne wpływy na konto zmieniają bardzo dużo- na swoim przykładzie miałem nieodparte wrażenie, że analityk przy podwyższaniu limitów nie brał pod uwagę BIK a tylko wpływy na ekonto.
Z tego co wiem, Alior też zaczął takie wpływy ostatnimi czasy uwzględniać.

Podzielcie się, proszę, doświadczeniami.

Załóż jedno i drugie (Alior- o ile Ci nie zależy- możesz bez karty), potestuj, wybierz lepsze dla siebie. W mbanku poczekaj na MasterCard- a nuż coś ciekawego przez przypadek wymyślą.

--
Michał

Data: 2009-11-01 09:54:16
Autor: jQ

Użytkownik "Michal" <michal@nospam.org> napisał w wiadomości news:hcjajh$42k$1nemesis.news.neostrada.pl...
jQ pisze:

Porównanie ofert imho przede wszystkim. ;))) Zależy z jakich usług zamierzasz korzystać.
Więc przede wszystkim zależy mi na tym, by 99,9% spraw móc załatwić przez internet. Narazie skłaniam się ku Aliorowi z 2 względów:
- wypłata z wszystkich bankomatów za darmo. Ostatnio, jak za pośrednictwem Lukasa wypłłaciłem dwukrotnie gotówkę w Czechach, to mało zawału nie dostałem. Nie dość, że przeliczyli po kursie ponad 0,18 zł / korona ( a był ok. 0,1650w NBP), to jeszcze od każdej z transakcji pobrali charge 10 zł
- Przelew z KK na dowolne konto, traktowany jak operacja bezgotówkowa (1% prowizji). Tego mi brakowało. Nie wszędzie zapłacę kartą (brak terminala w sklepie), a nie zawsze chcę płacić gotówką z konta bieżącego.

mbank ma ich znacznie więcej
Na przykład? Generalnie z konta oszczędnościowego korzystałem, ale z lokat już niespecjalnie. Jakies fundusze inwestycyjne mnie poki co nie interesują - zraziłem się do nich, jak się dałem w Millennium nabrać na nie ....

Z kolei karta kredytowa- zdecydowanie Alior
No to jest jedno z narzędzi, z którego korzystam najczęściej :) Widziałem, że Alior uzależnia oprocentowanie od wysokości zadłużenia, w mBanku wybiera się w zalezności od tego, ile zapłaci się za wznowienie karty (czyli de facto kalkuluje się wielkość obrotów na karcie). Liczył ktoś, co się bardziej opłaca? Choć i tak wypada to lepiej niż Lukas, gdzie mam cały czas 20%, a w Aliorze tylko do 5000 zł. Powyżej 10 000 mam 18%

Załóż jedno i drugie (Alior- o ile Ci nie zależy- możesz bez karty), potestuj, wybierz lepsze dla siebie. W mbanku poczekaj na MasterCard- a nuż coś ciekawego przez przypadek wymyślą.
Chyba jednak założę podstawowe (tam gdzie wpływa pensja) w Aliorze. Jak pisałem, jestem wygodnicki i wolę mieć KK razem z głownym kontem, a karty, z tego co piszecie, w Aliorze wypadają lepiej. Może z czasem założę też w mBanku - wszak tam za prowadzenie nic się nie płaci :)

Data: 2009-11-01 10:06:23
Autor: Mithos
jQ pisze:
Podzielcie się, proszę, doświadczeniami.

Ja mam 2 rachunki, jeden w mBanku drugi w Alior.

Te dwa banki doskonale się uzupełniają. Alior ma oddziały, darmowe wypłaty z każdego bankomatu + oprocentowany ROR oraz jedna z lepszych KK. A mBanku używam do całej reszty, bo ma IMO wygodniejsze www.

--
Mithos

Data: 2009-11-01 10:40:35
Autor: jQ

Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:hcjj2i$ile$2news.onet.pl...
Te dwa banki doskonale się uzupełniają. Alior ma oddziały, darmowe wypłaty z każdego bankomatu + oprocentowany ROR oraz jedna z lepszych KK. A mBanku używam do całej reszty, bo ma IMO wygodniejsze www.
Jak to dzielisz, które konto jest tym "głównym", gdzie wpływa Ci wynagrodzenie co miesiąc? Domyślam się, że przelewy robisz z mBanku. A pieniądze trzymasz na którym - mBank, bo wygodniejszy, czy Alior, bo oprocentowany  i bankomaty za darmo?

Data: 2009-11-01 17:29:00
Autor: Mithos
jQ pisze:
[...]

Pieniądze trzymam tu i tu. Aczkolwiek wynagrodzenie spływa mi do Alior'a, z którego raz w miesiącu idzie częściowo do mBanku.

--
Mithos

Data: 2009-11-01 20:38:42
Autor: Grzegorz M

Użytkownik "jQ" <abuse@spam.pl> napisał w wiadomości news:hci5a1$2d1$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ja używam jako konta podstawowego. Mam stałę obroty (konto prywatne + konto biznes) i po autoryzacji na infolinii nigdy nie czekałem dłużej niż 15 sekund na połązenia z konsultantem :) (nawet w czasie gdy była zapowiedź, ze jest długa kolejka i bez autoryzacji czekało się kilkanaście minut)
Jeśli masz odpowiednie dochody i do kompletu weźniesz platynkę, to po jakimś czasie otrzymasz "specjalny" numer infolinii, gdzie eksperci mają załatwić twoją sprawę bez przełaczania. Z tej opcji nie korzystałem, ale nawet reklamacje złożone przez "zwykłą" infolinię są szybko załatwiane (w innym wątku pisałem o problemach z jednym panem w centrum finansowym, który oddzwaniał w kilka minut po rozmowie na infolinii, a moich telefonów nie odbierał :) )

zatem z autopsji mogę potwierdzić, że w mBanku są lepsi klienci i normalni ;)

Aliora jeszcze nie testowałem.

pozdrawiam
GM

Data: 2009-11-02 01:06:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Alior czy mBank - podejście do klienta?

"jQ" hci5a1$2d1$1@inews.gazeta.pl

Podzielcie się, proszę, doświadczeniami.

W zestawieniu z Lukas -- chyba każdy bank wypada co najmniej nieźle.
Alior to śmieszny bank. :) Ale nie kradnie, chyba że czas. :)
Jeśli chodzi o mBank -- małe promile, poza tym daję mu bardzo
dobrą ocenę.

Nie wybieraj pomiędzy Aliorem i mBankiem -- bierz oba. :)
Konta za free, żadnych zobowiązań z Twojej strony. :)

Do trzymania szmalu weź Eurobank i Polbank -- tam są
duże promile, choć z EB są duże problemy. :)

Data: 2009-11-02 12:18:23
Autor: Titus Atomicus
Alior czy mBank - podejście do klienta ?
Witam,
Potwierdzam fatalne opinie nt obslugi klienta w mBanku.
Niestety - mLinia i system konsultantow zupelnie nie sprawdza sie przy zalatwianiu czegokolwiek nietypowego, czyli czegos co przeoczyli tworcy tego systemu.
W takich sytuacjach nie mozna uzyskac jakiejkolwiek informacji, a konsultanci belkocza tylko jakies frazesy jak nieprzymierzajac Mao w 'Communist Quiz' u Pythonow.
TA

Data: 2009-11-02 13:10:52
Autor: MattS
jQ wrote:
Podzielcie się, proszę, doświadczeniami.

Otwierając rachunek, KK, lokatę itd. patrzę też na warunki zamknięcia.
Przewaga Aliora nad mbankiem, lub ogólnie marmurka nad mbankiem, to możliwość bezpłatnego złożenia dowolnego pisma (reklamacji, wypowiedzenia umowy itp.) z 100% pewnym potwierdzeniem na piśmie.
Mbank (Multi też) ma tendencje do gubienia rezygnacji z ich produktów - w moim przypadku KK w Multi, OC w mbanku. Niestety do mbanku trzeba wysyłać listem ZPO, co kosztuje - trzeba jechać na pocztę, odstać swoje i wyłożyć parę złotych na znaczki.

Matt

Data: 2009-11-02 13:47:18
Autor: Titus Atomicus
In article <4aeecc4c$1@news.home.net.pl>, MattS <MattS@ms.ms> wrote:

Niestety do mbanku trzeba wysyłać listem ZPO, co kosztuje - trzeba jechać na pocztę, odstać swoje i wyłożyć parę złotych na znaczki.

Ale przeciez w przypadku 'marmurka' musisz tez pojechac do niego, i odstac swoje.

TA

Data: 2009-11-02 14:29:17
Autor: Michal
[...]

W mkioskach i CFach można zostawiać wszelkie dokumenty- tylko potwierdzenie tego jest problematyczne.

--
Michał

Data: 2009-11-02 14:57:52
Autor: MattS
Michal wrote:

W mkioskach i CFach można zostawiać wszelkie dokumenty- tylko
potwierdzenie tego jest problematyczne.

Próbowałem raz, parę lat temu, zostawić jeden papier z potwierdzeniem w punkcie mbanku. Niestety, odmówiono mi potwierdzenia wpływu tłumacząc się, że nie jest to oddział banku a osoby tam pracujące nie są pracownikami banku. Jedyne co mogą zrobić, to przefaksować pismo do mbanku.
Co prawda jeden przypadek to nie jest próbka statystyczna, może też aktualnie jest już lepiej pod tym względem.

Matt

Data: 2009-11-02 14:53:43
Autor: MattS
[...]

Kolejki w "nowych" marmurkach, z dobrym kanałem internetowym (np. Multi, Alior) są z reguły niewielkie.
Na poczcie z trąbką ruch jest dużo większy a ilość obsługi mniejsza niż w znanych mi oddziałach Aliora/Multi. Średni czas oczekiwania na poczcie to ok. pół godziny.

Matt

PS. Żart z innej grupy. Co mówi Polak gdy wchodzi na pocztę? O ja p...

Data: 2009-11-02 14:59:07
Autor: Valdi
Alior czy mBank - podejście do klienta?
"MattS" news:4aeee467$1news.home.net.pl

PS. Żart z innej grupy. Co mówi Polak gdy wchodzi na pocztę? O ja p...

To nie żart... to polska rzeczywistość. A pomyśleć, że jest tyle dobrych
wzorców, z których pocztowy beton nie chce korzystać.

Alior czy mBank - podejście do klienta?