Alior czy mBank - podejście do klienta?

Data: 2009-10-31 13:35:04
Autor: Tomek z Wawy
Alior czy mBank - podejście do klienta?
On 31 Paź, 21:05, "jQ" <ab...@spam.pl> wrote:
Uciekam od Lukasa. Nie dlatego, że drogo, czy cokolkwiek takiego. Po prostu
przez rok nie potrafią załatwić jednej, głupiej sprawy w ich systemie.

Zdradzisz co Ci nie pasuje? Ja z Lukasa z podstawowych usług jestem
zadowolony.

Rozważam przejście do mBanku lub Aliora.

W mBanku do póki obsługujesz się sam jest wszystko ok, jak masz jakiś
problem to jest to głównie Twój problem dopóki na ich forum nie
zrobisz mega awantury, albo nie znajdziesz kilku z podobnym problemem
i nie zrobisz akcji społecznej typu nabiciwmabank.

W Aliorze konta nie mam.

Data: 2009-11-01 08:49:17
Autor: Stef9

Użytkownik "Tomek z Wawy" <tomek_z_wawy@tlen.pl> napisał w wiadomości

[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

    Z mBanku korzystam od lat i nie miałem problemów.
Kiedyś nie uznawali mojego podpisu na dokumentach,
bo nie zgadzał się z wzorem. Po wyjasnieniu problem
nie istnieje od tamtej pory.
    Teraz złożyłem reklamację ws bankomatu i bedzie
to poważny test na działanie mBanku. Reklamacja jest
w poczatkowej fazie załatwiania.

Data: 2009-11-01 01:05:25
Autor: Tomek z Wawy
On 1 Lis, 08:49, "Stef9" <noaddr...@o2.pl> wrote:

    Z mBanku korzystam od lat i nie miałem problemów.

Ja od 2001 roku i do 2009 problemu nie było. Po wdrożeniu nowego
systemu transakcyjnego moje dane się nieco rozjechały - ich
prostowanie kosztowało mnie z 15 telefonów, rozmowy z ekspertami nie
na temat i składanie dyspozycji po których nie było nigdzie śladu. O
dziwo pomogło dopiero złożenie zażalenia i kolejnej reklamacji przez
formularz WWW, wtedy sprawa trafiła tam gdzie od razu powinna i w 2
dni została rozwiązana.

    Teraz złożyłem reklamację ws bankomatu i bedzie
to poważny test na działanie mBanku. Reklamacja jest
w poczatkowej fazie załatwiania.

Takie sprawy, powiedzmy otwarcie, że nie z winy mBanku, potrafią trwać
do pół roku.

Data: 2010-02-20 07:40:39
Autor: Shivman
Alior czy mBank - podejście do klienta?
Kuszące jest to w AB że bezpłatne z wszystkich bankomatów

AP

Data: 2010-02-20 12:48:31
Autor: Henryk \"Plumski\" Plumowski
Alior czy mBank - podejście do klienta?
Pewna osoba, czyli Shivman,
oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

Kuszące jest to w AB że bezpłatne z wszystkich bankomatów

AP

No, a koszt używania karty widziałeś; szczególnie ten nowy? :-)

--
Pozdrawiam,
Heniek

Data: 2010-02-20 14:15:27
Autor: Mithos
W dniu 2010-02-20 12:48, Henryk "Plumski" Plumowski pisze:
No, a koszt używania karty widziałeś; szczególnie ten nowy? :-)

5 PLN. Ale za to mamy oprocentowany ROR i wystarczy trzymać na nim ok. 2500 PLN aby karta się "zwróciła".

--
Mithos

Data: 2010-02-20 14:22:23
Autor: Olgierd
Dnia Sat, 20 Feb 2010 14:15:27 +0100, Mithos napisał(a):

No, a koszt używania karty widziałeś; szczególnie ten nowy?

5 PLN. Ale za to mamy oprocentowany ROR i wystarczy trzymać na nim ok.
2500 PLN aby karta się "zwróciła".

Można też te 2500 zł trzymać na innym rachunku i cieszyć się kasą na darmowe piwo od banku ;-)

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2010-02-20 18:54:52
Autor: Mithos
W dniu 2010-02-20 15:22, Olgierd pisze:
Można też te 2500 zł trzymać na innym rachunku i cieszyć się kasą na
darmowe piwo od banku ;-)

Tym niemniej gdzieś te pieniądze do natychmiastowej wypłaty trzymać trzeba, a ja aktualnie jakoś nie widzę lepszej oferty. Może DBnet jeśli ktoś faktycznie trzyma <2500 PLN. Jeśli więcej to już Alior wychodzi korzystniej + jeszcze ten dziwny bonus za "główne konto".

--
Mithos

Data: 2010-02-22 16:19:00
Autor: Shivman
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:hlon9m$6j4
5 PLN. Ale za to mamy oprocentowany ROR i wystarczy trzymać na nim ok. 2500 PLN aby karta się "zwróciła".

OK Mithos, więc AB jest  lepszy niż mój obecny mB.
W mB nie ma darmowych wypłat z wszyskich bankomatów, nie mam % za oszczędności.
W AB w prawdzie 5 PLN za kartę, ale mam przelewy 0%, wypłaty 0%, no i oprocentowanie jeśli coś będzie na koncie i AB ma jakieś oddziały

    Adam Pelczar

Data: 2010-02-20 17:11:45
Autor: Shivman
Alior czy mBank - podejście do klienta?
Kuszące jest to w AB że bezpłatne z wszystkich bankomatów

No, a koszt używania karty widziałeś; szczególnie ten nowy? :-)

Piszą że 5zł miesięcznie

        Adam

Data: 2009-11-01 09:33:11
Autor: jQ
[...]

Pisałem o tym już kilka razy. Lukas sam nie obsługuje kart. Korzysta z centrum kart BZWBK.
Wiele z firm pośredniczących w obsłudze płacenia KK przez internet, wprowadziło w ciągu ostatniego roku obsługę protokołu 3D Secure. Bank BZWBK, jako jeden z nielicznych, wprowadazil do swoich kart obsługę tego zabezpieczenia. Generalnie kto chce, może z tego nie korzystać, ale ich bank prawidlowo tą sytuację obsługuje. Jako, że Lukas korzysta z ich centrum kart, przez Polcarda, e-Carda itd. karty Lukas widziane są jako te, które te zabezpieczenia obsługują i wymagają takowej autoryzacji. No ale niestety, Lukas tego zabezpieczenia u siebie nie obsługuje, czego efektem jest to, że ich karty nie sa autoryzowane w internecie. Problem zgłaszałem kilkukrotnie, jest on dawno znany, niestety, kończy się rozłożeniem rąk ...
Poza tym zgłaszałem do ich informatyków już kilka drobniejszych błędów, i nie widziałem, by którykolwiek zostal poprawiony.

Miałem też wcześniej bardzo niemiłą sytuację, kiedy tylko z lenistwa nie zamknąłem konta u nich. Było to z 2 lub 3 lata temu, sylwester. Wyjechałem sobie w góry, ale pewna sytuacja sprawiła, że postanowiłem wcześniej się stamtąd przemieścić. Pociągu nie było, a skończyła mi się gotówka, by kupić bilet na autobus. Poszedłem do jednego bankomatu - nie wypłacił. Drugi zatrzymał kartę. Na infolinii dowiedziałem się, że ... mają zamknięcie roku i nigdzie gotówki nie podejmę. Nie ostrzegli o tym. Miałem na szczęście bilet powrotny na pociąg, ale musiałem na niego czekać do rana ...

Data: 2009-11-01 01:56:30
Autor: Tomek z Wawy
On 1 Lis, 09:33, "jQ" <ab...@spam.pl> wrote:

Lukas tego zabezpieczenia u siebie nie obsługuje, czego efektem jest to, że
ich karty nie sa autoryzowane w internecie. Problem zgłaszałem kilkukrotnie,
jest on dawno znany, niestety, kończy się rozłożeniem rąk ...

No mnie to bardziej denerwuje, że ich wpłatomaty nie służą do
wpłacania pieniędzy, a do opłacania rachunków i żeby wpłacić pieniądze
często trzeba czekać w kolejce. Ponadto znalazłem kilka kwiatków w
systemie transakcyjnym, jak dwa identyczne przyciski "zrezygnuj" obok
siebie, które robią całkowicie co innego.

Lukas idealny nie jest, ale nie jest też taki najgorszy.

Ktoś pisał, że w mBanku limity kart zmieniasz przez telefon - to nie
prawda robi się to w serwisie i jest podział na wszelkie możliwe
rodzaje transakcji.

Ponadto raz podpisujesz w mBanku Ramową Umowę Kredytową i wtedy inne
rzeczy o których pisałeś można zrobić zatwierdzając komunikat w
systemie, bez kłopotu.

Podobnie zastrzegasz i zamawiasz nowe karty.

Jedyny ich problem to niedouczeni pracownicy na mLinii, którzy często
udzielają sprzecznych informacji i nie zawsze wiedzą co robią.

Data: 2009-11-01 10:04:02
Autor: Mithos
Tomek z Wawy pisze:
Ponadto raz podpisujesz w mBanku Ramową Umowę Kredytową i wtedy inne
rzeczy o których pisałeś można zrobić zatwierdzając komunikat w
systemie, bez kłopotu.

A czy taka Ramowa Umowa sama w sobie wpisywana jest do BIK i pomniejsza zdolność czy też dopiero po skorzystaniu z określonego produktu jest on wpisywany do BIK ?

--
Mithos

Data: 2009-11-01 05:50:09
Autor: Tomek z Wawy
On 1 Lis, 10:04, Mithos <f...@adres.pl> wrote:
Tomek z Wawy pisze:

> [...]

A czy taka Ramowa Umowa sama w sobie wpisywana jest do BIK i pomniejsza
zdolność czy też dopiero po skorzystaniu z określonego produktu jest on

RUK nie powinien być w BIKu, gdyż to tylko oświadczenie obu stron w
formie umowy, że Bank będzie przedstawiał opcje kredytowe w postaci
komunikatów elektronicznych w systemie transakcyjnym, a klient
oświadcza, że jest świadomy, że potwierdzając taki komunikat zaciąga
zobowiązanie kredytowe. Nie ma mowy o żadnej kwocie, więc nie bardzo
jest co wpisać do BIK. Ale raportu BIK nie widziałem nigdy na oczy,
więc nic nigdy nie wiadomo.

Data: 2009-11-01 10:06:14
Autor: jQ

Użytkownik "Tomek z Wawy" <tomek_z_wawy@tlen.pl> napisał w wiadomości news:a1c5fecf-dbae-4f4f-84af-55d28c9a68a9k17g2000yqb.googlegroups.com...
On 1 Lis, 09:33, "jQ" <ab...@spam.pl> wrote:

Lukas idealny nie jest, ale nie jest też taki najgorszy.
Nie jest najgorszy. W porównaniu np. z PKO BP (wydanie mi nie moich wyciągów), czy PeKaO SA (Nie zamknięty rachunek mimo złożonej dyspozycji, wysokie opłaty, bajzel) to w Lukasie było miodzio. Tylko, że maja beznadziejny dział IT. A wiem o tym nie tylko jako klient tego banku :)

Data: 2009-11-01 13:33:28
Autor: van

Użytkownik "jQ" <abuse@spam.pl> napisał w wiadomości news:hcjj2b$dc6$1inews.gazeta.pl...

[...]

witam,
ja z lukasem miałem dwa razy nieprzjemnośc korespondować pocztą zawartą na ich stronie www: raz gdy ich system nie rozpoznał bankomatu jako euronetowskiego i pobrał niesłusznie prowizję za wypłatę z bankomatu (wmawiano mi przez ładnych kilka maili, że to nie jest euronet, w końcu oddali prowizję ale nawet słowem nie wyjasnili o co chodziło, nie mówiąc o staropolskim przepraszamy za kłopot i nasz błąd); drugi raz gdy karta płatnicza wysłana została na stary adres - po zapytaniu mailowym otrzymałem lakoniczną odpowiedź, źe przecież taki adres korespondencyjny mam ustawiony. po kilku mailach, które prowadziły donikąd zadzwoniłem i pani na linii ze zdziwieniem stwierdziła, że mam faktycznie inny adres korespondencyjny do kart płatniczych (a nie ma możliwości ustawienia tego przez www, ba, nie ma mozliwości pogdlądu tego przez www) i inny do wszelkiej innej korespondencji. pani przestawiła i jest ok, ale generalnie obsługa przez www z jaką się spotkałem nie prowadziła do niczego, nie mówiąc o rozwiązaniu problemu, była prowadzona przez lukasa w sposób który mnie osobiście irytował i podnosił mi ciśnienie po odczytaniu ich korespondencji.
się nawet zastanawiałem, czy tylko ja tak z nimi mam, czy tylko mi cisnienie podnoszą, ale widzę że nie.

pozdrawiam

Data: 2009-11-01 10:24:10
Autor: Michal
Tomek z Wawy pisze:
[...]

Ja pisalem, o limitach kredytu kart kredytowych- jQ pisał, że taką rzecz załatwiał w sobotę w Lukasie, to mu odpowiedziałem, że podniesienie limitu kredytowego na karcie w mbanku załatwia się w 3 minuty przez telefon. Nie zrozumieliśmy się.

A jasne, że pod względem limitów autoryzacyjnych i ich ustawiania mbank jest klasą samą w sobie :D

--
Michał

Data: 2009-11-01 10:31:32
Autor: jQ

Użytkownik "Michal" <michal@nospam.org> napisał w wiadomości news:hcjk8b$cc6$2atlantis.news.neostrada.pl...
Tomek z Wawy pisze:

[...]

Chcesz powiedzieć, że pracownik na infolinii, w ciągu 3 minut sprawdził Twoją zdolność kredytową i podjął decyzję o przyznaniu wyższego limitu na karcie? Ja, gdy podnosiłem limit, zaproponowano mi od ręki dużo niższy, niż chciałem. Abym mógł dostać maksymalny, musieli wysłać do analityków wniosek. Czekałem ponad 15 minut.

A jasne, że pod względem limitów autoryzacyjnych i ich ustawiania mbank jest klasą samą w sobie :D
Co masz na myśli ?

Data: 2009-11-01 10:52:02
Autor: Michal
Tomek z Wawy pisze:

[...]

Może nawet krócej. Nie pracownik pierwszej linii a analityk, do którego mnie przełączono w 30s. Po pytaniu "czy mogę zwiększyć limit?" Padła odpowiedź: "Jasne, w tej chwili mogę Panu zaproponować do xxxx tys złotych na podstawie wpływów, ale Pańska karta (to była "Radość Życia"- zobacz info na stronie) obsługuje maksymalnie 10 000zł, chce Pan?" I po kolejnych 15 sekundach limit był podniesiony i można było korzystać.

A jasne, że pod względem limitów autoryzacyjnych i ich ustawiania mbank jest klasą samą w sobie :D
Co masz na myśli ?

Zobacz w demie. W mbanku ustawiasz limity autoryzacyjne na różne rodzaje transakcji kartowych- to bardziej względy bezpieczeństwa.

--
Michał

Data: 2009-11-01 10:56:22
Autor: jQ

Użytkownik "Michal" <michal@nospam.org> napisał w wiadomości news:hcjlsj$ftb$1atlantis.news.neostrada.pl...
jQ pisze:

Zobacz w demie. W mbanku ustawiasz limity autoryzacyjne na różne rodzaje transakcji kartowych- to bardziej względy bezpieczeństwa.
Aha. Szczerze mówiąc, nie lubię tego typu limitów. Wszystko jest fajnie - pięknie do momentu, gdy nagle trzeba wykonać transakcję przekraczająca założony limit :)

--
Michał

Data: 2009-11-01 11:00:25
Autor: Michal
jQ pisze:

[...]

Przecież możesz limity ustawić tak, żeby przekraczały limit kredytowy. Nie ma obowiązku korzystania, w dodatku w każdej chiwli za darmo te limity zmieniasz- przez internet lub przez telefon.

Natomiast dobra praktyka podpowiada, żeby np na kredytówce ustawić 0 dla wypłat z bankomatów, a na debetówce 0 dla transakcji MO/TO. Co nie znaczy, że trzeba to robić.

--
Michał

Data: 2009-11-01 11:11:12
Autor: jQ

Użytkownik "Michal" <michal@nospam.org> napisał w wiadomości news:hcjmro$8fg$1nemesis.news.neostrada.pl...
jQ pisze:
a na debetówce 0 dla transakcji MO/TO.
Co to takiego?

Data: 2009-11-01 13:44:11
Autor: Wojciech Nawara
Tomek z Wawy pisze:

Ktoś pisał, że w mBanku limity kart zmieniasz przez telefon - to nie
prawda robi się to w serwisie i jest podział na wszelkie możliwe
rodzaje transakcji.

Ilościowe - tylko przez telefon.

Data: 2009-11-01 15:49:53
Autor: zaemka
Alior czy mBank - podejście do klienta?
wprowadziło w ciągu ostatniego roku obsługę protokołu 3D Secure. Bank BZWBK, jako jeden z nielicznych, wprowadazil do swoich kart obsługę tego zabezpieczenia.

to zabezpieczenie to jest fikcja - PILNUJ SWOICH KART I TYLE, mam konto w BZWBK
i nijak nie da sie tego uruchomić - a obsługa "marmurkowa" w ogóle nic nie wie na ten temat !
pozdr. z.

Data: 2009-11-02 00:44:42
Autor: Zespol_BZWBK
On 1 Lis, 15:49, "zaemka" <zae...@op.pl> wrote:
> [...]

BZWBK
i nijak nie da sie tego uruchomić - a obsługa "marmurkowa" w ogóle nic nie

Usługę 3D-Secure można aktywować w nowym serwisie transakcyjnym
BZWBK24. W zakładce 'Karty' należy kliknąć 'Więcej' z prawej strony
karty, dla której chce się uruchomić usługę. W rozwijanym menu należy
wybrać 'Włącz 3D-Secure'. I usługa zostanie uruchomiona. Teraz płacąc
w sklepie internetowym kartą płatniczą (kredytową lub debetową)
zostajemy przeniesieni do strony logowania do systemu transakcyjnego,
gdzie trzeba podać NIK i hasło do BZWBK24 oraz zaakceptować transakcję
smsKodem lub wskazaniem tokena.

Zasady obecności BZ WBK na forach można sprawdzić na:
http://indywidualni.bzwbk.pl/zasady-obecnosci-bz-wbk-na-forach.html

Zespół Banku Zachodniego WBK S.A.

Data: 2009-11-02 01:36:34
Autor: jQ
On 2 Lis, 09:44, Zespol_BZWBK <Zespol_BZ...@bzwbk.pl> wrote:
On 1 Lis, 15:49, "zaemka" <zae...@op.pl> wrote:

Usługę 3D-Secure można aktywować w nowym serwisie transakcyjnym
BZWBK24.
Super, ale co to ma wspólnego z Lukas Bankiem?

Alior czy mBank - podejście do klienta?