Alior czy mBank - podejście do klienta?

Data: 2009-10-31 23:53:39
Autor: MarcinF
Alior czy mBank - podejście do klienta?
jQ wrote:
Uciekam od Lukasa. Nie dlatego, że drogo, czy cokolkwiek takiego. Po prostu przez rok nie potrafią załatwić jednej, głupiej sprawy w ich systemie. Rozważam przejście do mBanku lub Aliora. Porównywałem ich oferty, ale nie odpowiedzą mi one na jedno, zasadnicze pytanie - jak wygląda tam podejście do klienta, i jak wygląda na codzień działanie banku. czuy często zdarzają się pady systemu? Czy wszystko działa sprawnie, czy tez mają jakieś "upierdliwe" niedogodności? Czy reagują na zgłaszane problemy, sugestie itp?

moim zdaniem troche bez sensu porownywac marmurek z bankiem wirtualnym,
jak chcesz korzystac z populanych uslug to mbank bedzie ok, ale jesli
w gre mialyby wchodzic czeste kontakty z bankiem to raczej sklanialbym
sie ku aliorowi

> No i czy klienta, który ma u nich kilka lat konto, spore obroty i korzysta
> aktywnie z oferowanych przez nich usług traktują poważnie, czy tak samo, jak
> kogoś, kto przychodzi prosto z ulicy?

obawiam sie ze nie znajdziesz nikogo kto ma konto w aliorze od kilku lat,
ten bank dziala dopiero od roku

a mbank to raczej uslugi masowe, wiec nie liczylbym na jakies specjalne
traktowanie

moze poprostu wyprobuj oba te banki, zwlaszcza ze nie musi sie to
wiazac z dodatkowymi kosztami, nie ma banku uniwersalnego, moze
sie okazac ze w kazdym z nich znajdziesz cos dla siebie

Data: 2009-11-01 09:37:47
Autor: jQ

Użytkownik "MarcinF" <marfi@interia.pl> napisał w wiadomości news:hcifps$m44$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]
Z kilkuletniej współpracy z Lukasem pamiętam, ze potrzebowałem ich odwiedzić kilka razy:
- załatwienie limitu w koncie
- załatwienie kredytu gotówkowego
- zmiana karty
- wydanie nowego tokena
Tak więc z kilka - kilkanaście razy się zdarzyło. I tego mi będzie po odejściu z Lukasa brakować - oddziałów otwartych w sobotę

moze poprostu wyprobuj oba te banki, zwlaszcza ze nie musi sie to
wiazac z dodatkowymi kosztami, nie ma banku uniwersalnego, moze
sie okazac ze w kazdym z nich znajdziesz cos dla siebie
Jest to jakiś sposób. Tylko, że ja jestem na tyle wygodnicki, że muszę mieć ROR, i KK w jednym banku. A wyrabianie ich w obu to troszkę niepotrzebne mi będzie ...

Data: 2009-11-01 09:46:03
Autor: Michal
jQ pisze:
[...]

Wszystkie te rzeczy w mbanku można załatwić przez internet lub/i telefonicznie. Oczywiście zależy co rozumiemy pod pojęciem "zmiana karty" :D

W jednym i drugim nie ma tokena czy listy TAN- są hasła SMS. O limitach/kredytach pisałem już w poście niżej.

Tak więc z kilka - kilkanaście razy się zdarzyło. I tego mi będzie po odejściu z Lukasa brakować - oddziałów otwartych w sobotę

Jeśli chodzi o Alior, to ma "strefę 24h" ale wiele tam nie ma- bankomat + komputer z dostępem do serwisu transakcyjnego. mbank ma kioski i wpłatomaty, niektóre z tych ostatnich czynne całą dobę.

[...]

Oglądnij chociaż demo- a zakładanie każdego z kont trwa 5-10 minut (w placówkach). To albo tyle poświęcisz i będziesz zadowolony z decyzji albo nigdy nie dowiesz się co straciłeś w tym drugim banku ;)))

--
Michał

Data: 2009-11-01 10:03:26
Autor: jQ

Użytkownik "Michal" <michal@nospam.org> napisał w wiadomości news:hcjiga$6p5$1nemesis.news.neostrada.pl...
jQ pisze:
Oczywiście zależy co rozumiemy pod pojęciem "zmiana karty" :D
Miałem na początku VISĘ, powiedzmy podstawową, z małym limitem. Skończyła się ważność, a ja potrzebowałem większego limitu. W banku  dowiedziałem się, że tego typu karty, jak miałem, już nie prowadzą, i z miejsca zaproponowali mi Gold, do tego MasterCard, z dużo wyższym limitem.

W jednym i drugim nie ma tokena czy listy TAN- są hasła SMS. O limitach/kredytach pisałem już w poście niżej.
Jak te hasła SMS się sprawdzają, bo cos ostatnio czytałem, że w Aliorze lubi się ten system zacinać

Jeśli chodzi o Alior, to ma "strefę 24h" ale wiele tam nie ma- bankomat + komputer z dostępem do serwisu transakcyjnego
No właśnie. To nie to samo co pracownik banku.

Oglądnij chociaż demo- a zakładanie każdego z kont trwa 5-10 minut (w placówkach). To albo tyle poświęcisz i będziesz zadowolony z decyzji albo nigdy nie dowiesz się co straciłeś w tym drugim banku ;)))
Demo oglądałem, i tu i tu wygląda ok.
5 - 10 minut to może trwać zakładanie samego konta. Ja jednak potrzebuję, by bank przyjął mnie z całym "bagażem" - KK na kilkanaście tys. wykorzystana w 2/3 i linia kredytowa na kilka tys. Bez tego nowe konto będzie dla mnie nieprzydatne. Więc albo całość, albo nic. Obawiam się, że taka decyzja ze strony banku to może być więcej, niż 10 minut :)

Data: 2009-11-01 10:22:13
Autor: Michal
jQ pisze:
[...]

No sprawdzają się- w ciągu dnia- całkiem dobrze :) W nocy w Aliorze różnie bywa z hasłami SMS no i ogólnie ze stanem konta. Czasem lokatę nocną widać, czasem nie, czasem uda się ustanowić przelew (w sensie, że widać go od razu), czasem nie :D Generalnie system transakcyjny należy obsługiwać w ciągu dnia :P

MBank- o ile nie ma planowanej przerwy modernizacyjnej- wszystko ma online 24h i nie ma mowy o jakichkolwiek problemach.

[...]

W takiej sytuacji raczej zdecydowanie Alior- zakładam, że z zadłużeniem na karcie + potrzebie linii kredytowej nie interesują Cię produkty oszczędnościowe (które w mbanku są lepsze). MBank- tak przeczuwam- może być bardziej karkołomny w przenoszeniu takich rzeczy (chociaż na pewno jest to możliwe).

--
Michał

Data: 2009-11-01 10:37:30
Autor: jQ

Użytkownik "Michal" <michal@nospam.org> napisał w wiadomości news:hcjk4m$cc6$1atlantis.news.neostrada.pl...
jQ pisze:

W takiej sytuacji raczej zdecydowanie Alior- zakładam, że z zadłużeniem na karcie + potrzebie linii kredytowej nie interesują Cię produkty oszczędnościowe (które w mbanku są lepsze).
No, jak narazie, ilość zakupów (urządzanie własnego M) raczej wyklucza lokowanie większych kwot. Pomału wychodze na prostą (wydatki z KK zrównują się z miesięcznymi spłatami). Pewnie kiedyś ją spłacę, ale nie dziś :)
W Lukasie korzystałem głównie z tzw. "konta oszczędnościowego". Był to rodzaj subkonta do konta głównego. Oprocentowane nie było jakoś rewelacyjnie, ale dawało mi to subkonto przede wszystkim rodzaj "baciku" - te pieniądze miałem odłożone i nie mogłem ich tak łatwo wydać, nie były dostępne chociażby przy wypłatach z bankomatu. W mBanku wiem, ze coś takiego jest. A w Aliorze?

Data: 2009-11-01 10:54:00
Autor: Michal
jQ pisze:

[...]

Jest ,jest, w każdym teraz chyba jest. Tyle, że w Aliorze na 2,75% , kapitalizacja miesięczna. Lokata O/N na RORze w tej chwili- 5% od połowy (czyli 2,5%) , kapitalizacja dzienna. Żenada- to jest poniżej inflacji.

Jedyna sensowna lokata jaką teraz proponują to jakieś 5% na ileśtam miesięcy- nie sprawdziałem nawet dokładnie.

--
Michał

Data: 2009-11-01 10:58:25
Autor: jQ

Użytkownik "Michal" <michal@nospam.org> napisał w wiadomości news:hcjm09$ftb$2atlantis.news.neostrada.pl...
jQ pisze:

[...]

Niestety, takie mamy czasy. Albo bank wprost mówi, że cały zysk z obracania pieniędzmi jest jego, ale za to masz konto za darmo, albo mówi, że zysk dla niego, a i tak masz płacić. Wolę to pierwsze :)

Alior czy mBank - podejście do klienta?