Alior czy mBank - podejście do klienta?

Data: 2009-11-01 03:02:35
Autor: Adam Płaszczyca
Alior czy mBank - podejście do klienta?
Dnia Sat, 31 Oct 2009 21:05:16 +0100, jQ napisał(a):

Rozważam przejście do mBanku lub Aliora. Porównywałem ich oferty, ale nie odpowiedzą mi one na jedno, zasadnicze pytanie - jak wygląda tam podejście do klienta,

W mBanku nie wygląda. Niestety.

i jak wygląda na codzień działanie banku. czuy często zdarzają się pady systemu? Czy wszystko działa sprawnie, czy tez mają jakieś

mBank na szczęście sprawnie.
No i czy klienta, który ma u nich kilka lat konto, spore obroty i korzysta aktywnie z oferowanych przez nich usług traktują poważnie, czy tak samo, jak kogoś, kto przychodzi prosto z ulicy?

mBank traktuje wszystkich tak samo. A może, dla odmiany zastanowisz się nad bankiem spółdzielczym jakimś/ Wbrew
pozorom te banki już dawno wylazły z zastoju i w kwestii oferty i
możliwości są na tym samym, a nieraz wyższym poziomie niż komercyjne
molochy?

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)

Data: 2009-11-01 08:48:50
Autor: Stef9

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> odpowiedzą mi one na jedno, zasadnicze pytanie - jak wygląda tam podejście

    Moja ocena mBanku jest pozytywna. Ci z którymi rozmawiałem
na mLinii byli rzeczowi i kompetentni.
Ale zdecydowaną większość spraw załatwiam przez internet.

Data: 2009-11-01 15:24:40
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 1 Nov 2009 08:48:50 +0100, Stef9 napisał(a):

W mBanku nie wygląda. Niestety.

    Moja ocena mBanku jest pozytywna. Ci z którymi rozmawiałem
na mLinii byli rzeczowi i kompetentni.

LOL. W regulaminie mBanku jest jak byk, że dokumentem potwierdzającym
tożsamość może byc dowód osobisty, paszport lub karta stałego pobytu. Nie ma żadnych innych obostrzeń. mBank konsekwentnie odmawia mi wpisania
mojego paszportu jako dokumentu tożsamości twierdząc, że to dotyczy tylko
obcokrajowców. Oczywiście podstawy prawnej nie podaje. To jest 'kompetencja'?

Data: 2009-11-02 01:25:14
Autor: Stef9

[...]

    LOL. W regulaminie mBanku $ 4, pkt. 2 jest jak byk,
że "W tym celu mBank ma prawo zażadac dokumentów tożsamosci potwierdzajacych
prawdziwosc danych osobowych wnioskujacego o otwarcie rachunku".
Twoje upieranie się przy paszporcie jest niezrozumiałe, bo bank i tak ma prawo
zażądać jeszcze przynajmniej jednego dokumentu.

http://www.mbank.pl/download/regulaminy/Regulamin_otwierania_i_prowadzenia_rachunkow_oszczednosciowo-rozliczeniowych_w_mBanku.pdf

Data: 2009-11-02 22:13:44
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 2 Nov 2009 01:25:14 +0100, Stef9 napisał(a):

    LOL. W regulaminie mBanku $ 4, pkt. 2 jest jak byk,
że "W tym celu mBank ma prawo zażadac dokumentów tożsamosci potwierdzajacych
prawdziwosc danych osobowych wnioskujacego o otwarcie rachunku".

Ja nie wnioskuję o otwarcie rachunku, durny cieciu. Rachunek w mBanku mam
od dawna. Wyjaśnisz, dlaczego mBank nie chce wykonać aktualizacji moich danych, bo
mój dowód już nie jest ważny?

Data: 2009-11-03 03:51:16
Autor: Stef9
...... mBank - podejście do klienta?

Ja nie wnioskuję o otwarcie rachunku, durny cieciu. Rachunek w mBanku mam
od dawna.

     Durny cieciu. Rachunek otworzyli ci na podstawie dowodu osobistego
i nie mają obowiązku zmieniać tego na paszport.

Wyjaśnisz, dlaczego mBank nie chce wykonać aktualizacji moich danych, bo
mój dowód już nie jest ważny?

    To nie jest aktualizacja twoich danych. To jest zmiana podstawy
na której zostało otwarte konto.
     Wyjaśnisz, dlaczego nie uaktualniłeś odpowiednio wcześniej
 podstawowego dokumentu ? Trąbili o tym bardzo długo, że stracisz
możliwość załatwiania wielu spraw.

Data: 2009-11-02 23:43:02
Autor: witek
...... mBank - podejście do klienta?
Stef9 wrote:

    To nie jest aktualizacja twoich danych. To jest zmiana podstawy
na której zostało otwarte konto.

Konto otwiera sie osobie a nie dokumentowi.

     Wyjaśnisz, dlaczego nie uaktualniłeś odpowiednio wcześniej
 podstawowego dokumentu ?

A co to jest podstawowy dokument?

Data: 2009-11-03 09:55:51
Autor: witrak()
...... mBank - podejście do klienta?
On 2009-11-03 03:51, Stef9 wrote:
[...]

Czy Ty Człowieku w ogóle rozumiesz na czym polega użycie dokumentu tożsamości przy zawieraniu umowy ? Dokument tożsamości (ewentualnie inne, dodatkowe dokumenty) jest potrzebny *wyłącznie* podczas dokonywania stwierdzenia, czy osoba zawierająca umowę może składać oświadczenie woli w imieniu osoby wskazanej jako strona umowy. Odpowiednie sformułowanie w umowie odnosi się do tego, co zostało stwierdzone w chwili, gdy umowa była zawierana.

Wyjaśnisz, dlaczego mBank nie chce wykonać aktualizacji moich danych, bo
mój dowód już nie jest ważny?

    To nie jest aktualizacja twoich danych. To jest zmiana podstawy
na której zostało otwarte konto.

Banki (i inne instytucje) potrzebują czasami aktualnych danych dokumentu tożsamości klienta/kontrahenta - po to, by móc w prosty sposób (prostszy, niż wymagałoby tego prawo) stwierdzić, iż określona osoba może korzystać z uprawnień wynikających z już zawartej umowy. Te dane są zmieniane w dossier klienta zgodnie z jego wolą i w żaden sposób ich modyfikacja nie wpływa na ważność umowy. Natomiast niezmodyfikowanie ich na czas może pozbawić osobę możliwości dokonania określonych operacji m.in. wynikających z umowy.

Odmowa dokonania zmian wg prawidłowo złożonej deklaracji klienta jest bezprawna (jest kwestią otwartą, czy w opisywanym przypadku deklaracja zmian jest prawidłowo złożona - ale to inna rzecz). I oczywiście bank przegrałby sprawę o odszkodowanie, jeśliby do tego doszło. Ale "duży może więcej", w szczególności nie dotrzymywać swoich obietnic, bo kto ma czas i pieniądze, żeby walczyć o swoje...

     Wyjaśnisz, dlaczego nie uaktualniłeś odpowiednio wcześniej
 podstawowego dokumentu ? Trąbili o tym bardzo długo, że stracisz
możliwość załatwiania wielu spraw.

To istotnie poważna sprawa, ale niekoniecznie upoważnia do odmowy załatwienia wszystkich spraw, a jedynie tych, gdzie konieczne jest posiadanie określonego rodzaju dokumentu potwierdzającego tożsamość. Wiadomo, że prawo jazdy może być uznane za wystarczająco dobry dokument w wielu przypadkach, ale w innych się nie nadaje.

Więc ten Twój zarzut jest "nie z tej bajki".

witrak()

Data: 2009-11-03 11:56:21
Autor: Stef9
...... mBank - podejście do klienta?

On 2009-11-03 03:51, Stef9 wrote:
> Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości
>
>      Durny cieciu. Rachunek otworzyli ci na podstawie dowodu osobistego
> i nie mają obowiązku zmieniać tego na paszport.

Czy Ty Człowieku ..............

    Wyraz "cieć" użyłem jako cytat z postu na który odpowiadałem.
Wiem, powinienem to wyraźnie zaznaczyć. Przepraszam.
    Na inne sprawy odpowiem później.

Data: 2009-11-05 21:21:07
Autor: Adam Płaszczyca
...... mBank - podejście do klienta?
Dnia Tue, 3 Nov 2009 03:51:16 +0100, Stef9 napisał(a):

     Durny cieciu. Rachunek otworzyli ci na podstawie dowodu osobistego
i nie mają obowiązku zmieniać tego na paszport.

Owszem, mają. Dowód stracił ważność.
Wyjaśnisz, dlaczego mBank nie chce wykonać aktualizacji moich danych, bo
mój dowód już nie jest ważny?

    To nie jest aktualizacja twoich danych. To jest zmiana podstawy
na której zostało otwarte konto.

Co jeszcze wymyslisz?

     Wyjaśnisz, dlaczego nie uaktualniłeś odpowiednio wcześniej
 podstawowego dokumentu ? Trąbili o tym bardzo długo, że stracisz
możliwość załatwiania wielu spraw.

A co mnie obchodzi trąbienie? Mnie obchodzi regulamin, a nie trąbienie. W
regulaminie jak byk jest napisane, że pasport JEST dokumentem tożsamości. --

Data: 2009-11-03 22:42:49
Autor: Grzexs
[...]

I tu akurat przedpiszcę poprę. Sam też początkowo podchodziłem do BS-ów jak pies do jeża, a teraz sobie chwalę. Np. w kwestii dostępności bankomatów - Visa BPS umożliwia wypłaty w sieciach BPS, GBW, BGŻ, KB i chyba jeszcze w jakiejś jednej egzotycznej. Obsługa klienta z reguły białkowa, skłonna do wysłuchiwania żalów i postulatów, do SAMEGO PREZESA też da się dopukać, a on może wszystko ;) Nie jest to wszystko tak sformalizowane z jednej strony i zepchnięte na barki niekompetentnych pracowników z drugiej. A jak ci się znudzi rola klienta, to kupujesz udziały i jesteś udziałowcem. A jak masz dużo forsy, to kupujesz dużo udziałów i jesteś bankowiec całą gębą ;)

--
Grzexs

Data: 2009-11-05 21:22:44
Autor: Adam Płaszczyca
Alior czy mBank - podejście do klienta?
Dnia Tue, 3 Nov 2009 22:54:22 +0100, J_K_K napisał(a):

Osobiście też się nad lokalnym zastanawiałem,
aczkolwiek odstraszyła mnie strona internetowa,
w której w zakładce oferta nie było literalnie nic ;-)

Bo często tak jest, że marketing lezy. Ale wolisz marketing, czy realia?