Alior debetowa dziala w sieci!

Data: 2010-03-23 12:31:37
Autor: Wemif
Alior debetowa dziala w sieci!

Od kiedy można Aliorową kartą debetową płacić w sieci? (co pewien
czas próbuję i wczoraj, ku mojemu zdziwieniu, udało się).
Bankier mówił już jakiś czas temu, że w końcu to uruchomią, ale
nie był w stanie podać kiedy.

a.

Data: 2010-03-24 08:51:33
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Wemif pisze:

[...]

O ile pamiętam, to debetowy MasterCard działał od zawsze. Chyba, że piszesz o Maestro...

--
MiCHA

Data: 2010-03-24 11:10:23
Autor: Wemif
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> wrote:

O ile pamiętam, to debetowy MasterCard działał od zawsze. Chyba, że piszesz o Maestro...

Piszę o MC - zawsze działał? Moja jeszcze pół roku temu nie działała.
Jakieś 3 miesiące temu byłem w oddziale, to Bankier mówił, że niedługo
uruchomią, ale jeszcze nie działa. Jesteś pewien?

a.

Data: 2010-03-24 13:27:09
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Wemif pisze:

[...]

Nie jestem pewien. Jedynie jak dotąd zakładałem, że działa - choć
przyznaję, że jej nie użyłem nigdy w sieci. Pewnie bym się zdziwił...

--
MiCHA

Data: 2010-03-24 15:43:44
Autor: scream
Dnia Wed, 24 Mar 2010 13:27:09 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

Nie jestem pewien. Jedynie jak dotąd zakładałem, że działa - choć
przyznaję, że jej nie użyłem nigdy w sieci. Pewnie bym się zdziwił...

Owszem. MC nie działał w sieci.
Czy działa teraz - nie wiem :)

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-03-24 16:40:28
Autor: Szymon M
W dniu 10-03-24 15:43, scream pisze:
[...]

Nie zgodzę się. Płaciłem 30.09.2009 (właśnie sprawdziłem na wyciągu) i wszystko poszło OK. Kolega płacił również kilka tygodni później. Przy odbieraniu karty upewniałem się czy karta działa w internecie i uzyskałem twierdząca odpowiedź. Ten wątek mnie ogólnie zdziwił.

Data: 2010-03-24 17:06:11
Autor: scream
Dnia Wed, 24 Mar 2010 16:40:28 +0100, Szymon M napisał(a):

[...]

No niesamowite, cuda jakieś :)
Odebralem swojego MC do konta firmowego wlasnie we wrzesniu i wyraznie
pytalem o to czy bede mogl placic w sieci. Uzyskalem odpowiedz ze nie, i
nie wiedza kiedy karta bedzie miala taka funkcjonalnosc. Probowalem placic
kilka razy - polcard, ecard, paypal - nie przechodziło nigdy.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-03-24 11:03:00
Autor: BK
On Mar 24, 5:06 pm, scream <n...@podam.pl> wrote:
> [...]

nie wiedza kiedy karta bedzie miala taka funkcjonalnosc. Probowalem placic
kilka razy - polcard, ecard, paypal - nie przechodziło nigdy.

chyba wlasnie musicie oddzielic sprawe MC od MC Biznes :)

Data: 2010-03-24 18:05:01
Autor: Wemif
scream <nie@podam.pl> wrote:

[...]

Może w takim razie inaczej jest z MC do konta osobistego, i ta działała (nie
wiem, nie mam takiej), a MC do konta firmowego nie działała w sieci i właśnie
zaczęła (o tej pisałem) ?

a.

Data: 2010-03-24 11:51:34
Autor: AG
On 24 Mar, 19:05, we...@amsnet.pl (Wemif) wrote:
scream <n...@podam.pl> wrote:

> [...]

wiem, nie mam takiej), a MC do konta firmowego nie działała w sieci i właśnie

Wypulka zawsze dziala w necie...

Data: 2010-03-24 23:59:14
Autor: Wemif
AG <arturro.grabowski@gmail.com> wrote:

Może w takim razie inaczej jest z MC do konta osobistego, i ta działała
(nie wiem, nie mam takiej), a MC do konta firmowego nie działała w sieci
i właśnie zaczęła (o tej pisałem) ?

Wypulka zawsze dziala w necie...

Ani debetowa MC do konta osobistego ani do firmowego w Aliorze nie jest wypukła.

a.

Data: 2010-03-24 23:23:09
Autor: BK
On Mar 25, 12:59 am, we...@amsnet.pl (Wemif) wrote:
AG <arturro.grabow...@gmail.com> wrote:

> Wypulka zawsze dziala w necie...

Ani debetowa MC do konta osobistego ani do firmowego w Aliorze nie jest
wypukła.

a.

Karty debetowe MC sa wypulke. Maestro nie.

http://www.aliorbank.pl/pl/klienci_indywidualni/konta_osobiste/konto_z_lokata_nocna

Do konta osobistego możesz wybrać:

1. wypukłą kartę Debit MasterCard(R) PayPass(tm) lub
2. wypukłą kartę Debit MasterCard z wybranym wizerunkiem lub
3. płaską kartę Maestro, dostępną również "od ręki" w oddziale.

Data: 2010-03-25 10:55:01
Autor: Wemif
BK <bkapuscinski@gmail.com> wrote:

Karty debetowe MC sa wypulke. Maestro nie.

To faktycznie tu jest różnica. MC do konta firmowego są płaskie.

Data: 2010-03-25 11:08:35
Autor: scream
Dnia Wed, 24 Mar 2010 23:23:09 -0700 (PDT), BK napisał(a):

Karty debetowe MC sa wypulke. Maestro nie.

A MC do kont firmowych są płaskie.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-03-25 08:31:37
Autor: kashmiri
Alior debetowa dziala w sieci!
AG <arturro.grabowski@gmail.com> had the courage to write:
scream <n...@podam.pl> wrote:

[...]

Skąd to wymyśliłeś???

Data: 2010-03-25 00:21:51
Autor: AG
On 25 Mar, 05:31, "kashmiri" <nie...@nigdzie.com> wrote:
AG <arturro.grabow...@gmail.com> had the courage to write:

> Wypulka zawsze dziala w necie...

Skąd to wymyśliłeś???

Z doświadczenia. O ile wiesz czym się różni wypukła od zwykłej :-)

Data: 2010-03-25 10:41:11
Autor: xbartx
Dnia Thu, 25 Mar 2010 00:21:51 -0700, AG napisał(a):

Z doświadczenia. O ile wiesz czym się różni wypukła od zwykłej :-)

Z tego co mi wiadomo, to bank decyduje o tym jak działa karta i wypukłość/
wklęsłość nie ma z tym za bardzo nic wspólnego.

--
xbartx

Data: 2010-03-25 08:08:37
Autor: AG
On 25 Mar, 11:41, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
> [...]

Z tego co mi wiadomo, to bank decyduje o tym jak działa karta i wypukłość/
wklęsłość nie ma z tym za bardzo nic wspólnego.

Przeważnie tak jednak regułą jest że tłoczona karta posiada możliwość
płatności przez internet. Płaskie przeważnie nie mają takiej opcji,
ale oczywiście zdarzają się (inteligo, lukas). A firmowej tłoczonej
karty w aliorze nie ma.

Data: 2010-03-25 17:10:26
Autor: wiatrak

Użytkownik "AG" <arturro.grabowski@gmail.com> napisał w wiadomości news:8735d5e2-addf-4e43-9d64-
[...]

Płaska lukasa ma opcje platosci przez internet? Debetowa visa elektron?

wiatrak

Data: 2010-03-25 20:56:31
Autor: Krzysztof Halasa
AG <arturro.grabowski@gmail.com> writes:

Przeważnie tak jednak regułą jest że tłoczona karta posiada możliwość
płatności przez internet.

To tak,

Płaskie przeważnie nie mają takiej opcji,
ale oczywiście zdarzają się (inteligo, lukas).

Bez przesady, tak bylo kiedys, teraz coraz wiecej kart pozwala na IO.

Ciekawe czemu - moze banki w koncu zaczynaja rozumiec, ze transakcje bez
obecnosci karty nie wiaza sie praktycznie z zadnym ryzykiem, a coraz
wiecej osob chce uzywac kart w sieci.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-26 00:19:29
Autor: Marcin Mokrzycki
On Thu, 25 Mar 2010 20:56:31 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

Ciekawe czemu - moze banki w koncu zaczynaja rozumiec, ze transakcje bez
obecnosci karty nie wiaza sie praktycznie z zadnym ryzykiem, a coraz
wiecej osob chce uzywac kart w sieci.

Myslę, że równie ważne było to, że można było klientowi dodatkowo sprzedać
kartę wirtualną lub kredytową do płatności IO.

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2010-03-26 01:59:52
Autor: Krzysztof Halasa
Marcin Mokrzycki <mmokrzycki@post.pl> writes:

Myslę, że równie ważne było to, że można było klientowi dodatkowo sprzedać
kartę wirtualną lub kredytową do płatności IO.

Wirtualna? Mam wrazenie, ze ich ilosc nie powala(la) na kolana?
W ogole byla zauwazalna?
Zysk na nich tez byl chyba slaby, zwlaszcza w porownaniu do sytuacji,
gdyby normalne elektrony dzialaly w IO.

KK tylko do IO? To chyba ostry maso, zwlaszcza biorac pod uwage to, ze
ludziom, ktorzy najbardziej chcieli kupowac w sieci, KK chetnie nie
wydawano (teraz to sie moze zmienilo, bo banki przyzwyczaily sie do KK,
i jak kogos troche znaja, to KK "za podpis" jest norma).
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-25 23:20:00
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Alior debetowa dziala w sieci!
Hello,

AG pisze:

Wypulka zawsze dziala w necie...
Skąd to wymyśliłeś???
Z doświadczenia. O ile wiesz czym się różni wypukła od zwykłej :-)

Różni się tym, że działa w żelazkach. I to wszystko. Cała reszta to
kwestia konfiguracji karty i zależy od widzimisię banku.

--
MiCHA

Data: 2010-03-24 23:24:07
Autor: BK
On Mar 24, 7:05 pm, we...@amsnet.pl (Wemif) wrote:
scream <n...@podam.pl> wrote:

> [...]

wiem, nie mam takiej), a MC do konta firmowego nie działała w sieci i właśnie

dokladnie tak

Data: 2010-03-24 22:05:25
Autor: Szymon M
W dniu 10-03-24 17:06, scream pisze:
[...]

Dziękuje, dobranoc ;)

Data: 2010-03-24 22:45:15
Autor: scream
Dnia Wed, 24 Mar 2010 22:05:25 +0100, Szymon M napisał(a):

Odebralem swojego MC do konta firmowego[...]
Dziękuje, dobranoc ;)

To niech mi ktoś wytłumaczy jaki sens miało oferowanie dwóch różnych MC
przez Alior. Ten bank jest nielogiczny.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-03-24 23:28:04
Autor: BK
On Mar 24, 10:45 pm, scream <n...@podam.pl> wrote:

> Dziękuje, dobranoc ;)

To niech mi ktoś wytłumaczy jaki sens miało oferowanie dwóch różnych MC
> [...]

Jest master card debit do kont osobistych i master card business dla
firm. MC ma po prostu odrebne brandy dla klientow indywidulanych i
biznesowych.

Data: 2010-03-25 06:42:52
Autor: xbartx
Dnia Wed, 24 Mar 2010 22:45:15 +0100, scream napisał(a):

To niech mi ktoś wytłumaczy jaki sens miało oferowanie dwóch różnych MC
przez Alior. Ten bank jest nielogiczny.

Bo rynek indywidualny i biznesowy to dwa zupełnie różne segmenty z zupełnie różnymi potrzebami i priorytetami.

--
xbartx

Data: 2010-03-25 00:22:17
Autor: AG
On 25 Mar, 07:42, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
> [...]

Bo rynek indywidualny i biznesowy to dwa zupełnie różne segmenty z
zupełnie różnymi potrzebami i priorytetami.

Jest sens. Nie wszyscy potrzebuja takich funkcjolaności.... dlatego
masz wybór.

Data: 2010-03-25 11:09:25
Autor: scream
Dnia Thu, 25 Mar 2010 00:22:17 -0700 (PDT), AG napisał(a):

Jest sens. Nie wszyscy potrzebuja takich funkcjolaności.... dlatego
masz wybór.

Nadal nie widze tego sensu. I gdzie niby mam wybór? Chcąc założyć konto
firmowe mam wybór że nie będe mógł płacić w sieci :))) Świetnie!

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-03-25 04:13:02
Autor: BK
On Mar 25, 11:09 am, scream <n...@podam.pl> wrote:
> [...]

Nadal nie widze tego sensu. I gdzie niby mam wybór? Chcąc założyć konto
firmowe mam wybór że nie będe mógł płacić w sieci :))) Świetnie!

Nie no mozesz placic w sieci.

Wybor jest taki ze MC dla klientow indywidualnych MC branduje MC
debit / MC credit / Maestro - a dla klientow biznesowych MC Biznes.

Data: 2010-03-24 20:37:30
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
scream pisze:

Nie jestem pewien. Jedynie jak dotąd zakładałem, że działa - choć
przyznaję, że jej nie użyłem nigdy w sieci. Pewnie bym się zdziwił...

Owszem. MC nie działał w sieci.

Przypominałem sobie, że jednak działał. Co prawda ja go nigdy nie użyłem
w sieci, ale żona użyła swojego. Przez Polcard przeszło bez problemu.

--
MiCHA

Alior debetowa dziala w sieci!