Alior - godzina rozliczenia transakcji kartowych

Data: 2010-11-27 10:09:14
Autor: Bułgar
Alior - godzina rozliczenia transakcji kartowych
Witam

Czy ktoś z forumowiczów ma doświadczenia z transakcjami zagranicznymi
kart aliora a konkretnie czy orientuje się o której godzinie są
rozliczane transakcje kartowe. Patrząc na kursy walut można dostrzec,
że ostatni kurs sprzedaży danej waluty jest zwykle o ponad 1% wyższy
od kursu z wcześniejszych godzin. Nie ma to nic wspólnego ze
zmieniającymi się kursami walut - po prostu spread staje się wtedy
wyższy.
Podejrzewam, że rozliczenie transakcji następuje w momentach
najbardziej korzystnych dla banku - ot taka forma kamuflowania opłat,
ale pytam bo chciałbym się upewnić.

Data: 2010-11-27 20:36:21
Autor: Krzysztof

"Bułgar" <bookar@gmail.com> wrote in message news:ec8880cc-3e4b-4710-9c02-4118462bfad9s16g2000yqc.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Ten ostatni kurs jest chyba wyzszy dlatego, ze operacje miedzy rachunkami mozesz wykonywac 24h, czyli zabezpieczaja sie max jakby byly duze ruchy na kursie, gdy bank nie pracuje. Co do samych kart, nie wiem, ale przeciez moga byc sytuacje ze PLN sie umacnia w ciagu dnia i ten kurs ostatni moze byc lepszy niz z porannej tabeli.

Data: 2010-11-27 12:36:34
Autor: Bułgar
Alior - godzina rozliczenia transakcji kartowych
Jak pisałem wcześniej różnica w cenie sprzedaży nie wynika z ruchów na
rynku walutowym(a w każdym razie nie tylko), ale ze względu na zmienny
spread w ciągu dnia, który rośnie dość specyficznie bo w większości po
stronie ceny sprzedaży. Przykład z wczoraj:

Godzina 16:22
1 USD 2.9414 3.1111
1 EUR 3.8982 4.1206
1 CHF 2.9350 3.1038
1 GBP 4.6175 4.8846

Godzina 16:58
1 USD 2.9374 3.1537
1 EUR 3.8851 4.1704
1 CHF 2.9289 3.1456
1 GBP 4.5863 4.9249

Tak się dzieje codziennie, co można sprawdzić na stronie:
http://www.aliorbank.pl/pl/o_banku/kursy_walut/kursy_walut_archiwalne

Porównałem z innymi bankami: BRE, BZ WBK, PKO BP i tam spread w ciągu
dnia jest stały, więc wygląda na to, że Alior po raz kolejny wykazał
się inwencją. Próbuję znaleźć w tym logikę, a przede wszystkim
chciałbym porównać (nie)korzystność Aliorowych kursów względem innych
banków - zmienny spread tego nie ułatwia. Z tego co wiem data/godzina
dokonania transakcji nie ma ostatecznie znaczenia - liczy się data
rozliczenia która wypada kilka dni później tyle że nie wiem o której
godzinie. Być może komuś z grupowiczów chciało się porównywać kwoty
transakcji z kursem w danym dniu.

Alior - godzina rozliczenia transakcji kartowych