Alior i kredyty hipoteczne - ciekawostka

Data: 2010-04-23 07:04:01
Autor: xbartx
Alior i kredyty hipoteczne - ciekawostka

Krzysztof chyba ostatnio wspominał, że rynek kredytów hipotecznych się zaczyna gotować - LTV skoczyło już na 120% (tak jak przed ostatnim bum bum). Ale proszę zobaczyć, co jeszcze dorzucił Alior, aby stać się niekwestionowanym liderem w tym segmencie:

"Nowe, atrakcyjniejsze warunki cenowe, najwyższy dostępny poziom wskaźnika LTV - 120% oraz najdłuższy okres kredytowania – 50 lat, stawiają obecnie ofertę Alior Banku w czołówce na rynku finansowania nieruchomości."
http://preview.tinyurl.com/alior-kh-50

*50 lat* ??? Na moje oko 35 to już wieczność hłe hłe. To jest jakiś kredyt pokoleniowy czy teraz już w liceum trzeba będzie sobie mieszkanie kupować?

--
xbartx

Data: 2010-04-23 09:30:08
Autor: wiatrak
Alior i kredyty hipoteczne - ciekawostka

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomo¶ci news:hqrgp1$gad$4inews.gazeta.pl...

*50 lat* ??? Na moje oko 35 to już wieczno¶ć hłe hłe. To jest jaki¶
kredyt pokoleniowy czy teraz już w liceum trzeba będzie sobie mieszkanie
kupować?

To chodzi o to, zeby¶ się na spłacaniu tego kredytu przewrócił. Bank weĽmie twoje mieszkanie, a twoja rodzina zostanie z długiem wyższym niż kwota przez ciebie zaci±gnięta. Nie wyobrażam sobie zeby przez 50 lat kazdy kredytobiorca miał stabilna, pozytywn± sytuację finansow±.
50 lat? Idiotyzm.

wiatrak

Data: 2010-04-23 01:00:31
Autor: BK
On 23 Kwi, 09:30, "wiatrak" <wiat...@yahoo.pl> wrote:
Użytkownik "xbartx" <b...@hashzero.net> napisał w wiadomo¶cinews:hqrgp1$gad$4inews.gazeta.pl...

> [...]

ciebie zaci±gnięta. Nie wyobrażam sobie zeby przez 50 lat kazdy
kredytobiorca miał stabilna, pozytywn± sytuację finansow±.

Albo zabierze mieszkanie albo rodzina zostanie z dlugiem. Jak bank
zabiera mieszkanie to jaki sens przyjmowac spadek z dlugiem? Jest sens
przejac dlug po zmarlym jak sie bierze tez mieszkanie.

Data: 2010-04-23 09:42:19
Autor: MarekZ
Alior i kredyty hipoteczne - ciekawostka
Użytkownik "wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hqrjc7$jof$1@node2.news.atman.pl...

[...]

Czemu idiotyzm? Ja bym brał gdyby mi to było potrzebne. Przecież w praktyce po 20-30 latach raty takiego kredytu to będ± jakie¶ nieistotne drobne na skutek procesów inflacyjnych.

Data: 2010-04-23 09:44:10
Autor: Kamil Jońca
"wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> writes:

[...]

A ja raczej my¶lę, że chodzi o niższe raty. KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
Biologia poucza, ze je¶li cię co¶ ugryzło, to niemal pewne, ze była to samica.

Data: 2010-04-23 15:41:29
Autor: Zbylut
Alior i kredyty hipoteczne - ciekawostka
Kamil Jońca napisal(a):

ciebie zaciągnięta. Nie wyobrażam sobie zeby przez 50 lat kazdy kredytobiorca miał stabilna, pozytywną sytuację finansową.
50 lat? Idiotyzm.

A ja raczej myślę, że chodzi o niższe raty. KJ

po części też. To sprytne rozwiązanie - klientowi mówi się że niższe raty (co jest oczywiście prawdą) i klient myśli: "niższe raty, łatwiej
oszczędzę i wcześniej spłacę"). Jednak koszt takiego kredytu będzie o wiele wyższy, bo zanim uzbiera na spłatę kredytu to spłaci więcej odsetek niż przy kredycie np na 35 lat (przy kredycie na 50 lat
przez więcej początkowych lat spłaca się głównie odsetki). --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2010-04-23 09:45:32
Autor: Ranger
wiatrak pisze:
Nie wyobrażam sobie zeby przez 50 lat kazdy
kredytobiorca miał stabilna, pozytywn± sytuację finansow±.
50 lat? Idiotyzm.

Dlaczego? Przy podpisywaniu umowy przynosisz ze sob± swoje dajmy na to 2 letnie dziecko które pacnie łapk± na papierku i potwierdzi własnym odciskiem zobowi±zanie do spłaty kredytu.
Ono będzie w wieku 50 lat pod koniec spłacania, więc zostanie mu jeszcze kilkana¶cie żeby wreszcie odłożyć na swoj± emeryturę :))

Pzdro
Ranger

Data: 2010-04-24 02:51:55
Autor: Krzysztof Halasa
Alior i kredyty hipoteczne - ciekawostka
"wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> writes:

To chodzi o to, zebyś się na spłacaniu tego kredytu przewrócił. Bank weźmie twoje mieszkanie, a twoja rodzina zostanie z długiem wyższym niż kwota przez ciebie zaciągnięta. Nie wyobrażam sobie zeby przez 50 lat kazdy kredytobiorca miał stabilna, pozytywną sytuację finansową.

Kto mowi ze kazdy. Takiego zalozenia nie spelniaja zadne kredyty.
Z tym, ze jesli kredyt na mieszkanie ma byc splacany przez 50 lat, to
albo to jest mieszkanie "ze zlota", albo raczej zarobki sa glodowe.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-04-24 02:50:24
Autor: Krzysztof Halasa
xbartx <bart@hashzero.net> writes:

*50 lat* ??? Na moje oko 35 to już wieczność hłe hłe. To jest jakiś kredyt pokoleniowy czy teraz już w liceum trzeba będzie sobie mieszkanie kupować?

No, kiedys sie "kupowalo" (ksiazeczke mieszkaniowa) zdecydowanie
wczesniej.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-04-26 09:24:48
Autor: xbartx
Dnia Sat, 24 Apr 2010 02:50:24 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

No, kiedys sie "kupowalo" (ksiazeczke mieszkaniowa) zdecydowanie
wczesniej.

No i wszyscy wiem jak to się skończyło.

--
xbartx

Data: 2010-04-26 14:32:25
Autor: Krzysztof Halasa
Alior i kredyty hipoteczne - ciekawostka
xbartx <bart@hashzero.net> writes:

No, kiedys sie "kupowalo" (ksiazeczke mieszkaniowa) zdecydowanie
wczesniej.

No i wszyscy wiem jak to się skończyło.

Zeby przynajmniej juz sie to skonczylo... Zdaje sie, ze jest jeszcze
wiele takich ksiazeczek.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-04-27 13:16:55
Autor: xbartx
Dnia Mon, 26 Apr 2010 14:32:25 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

Zeby przynajmniej juz sie to skonczylo... Zdaje sie, ze jest jeszcze
wiele takich ksiazeczek.

No wiadomo, ale dobrze wiemy jakie sÄ… tego skutki - raczej nieciekawe dla posiadaczy.

--
xbartx

Data: 2010-04-27 23:55:28
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Zdecydowanie.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-04-28 14:48:01
Autor: Tajemniczy Don Pedro
On 2010-04-27 23:55:28 +0200, Krzysztof Halasa said:

[...]

Można by to ciągnąć w niekończoność! Że tak wspomnę taki ZUS na przykład ;-)
--
Pozdrawiam,
Tajemniczy Don Pedro vel. Piotrek Miller

Alior i kredyty hipoteczne - ciekawostka