[info] Alior i lokata 100 dniowa na 7,5%

Data: 2011-08-29 12:44:18
Autor: xbartx
[info] Alior i lokata 100 dniowa na 7,5%

-- -- -- -- -- -- -- --
Alior Bank wprowadził do oferty nową lokatę z kapitalizacją dzienną. Oprocentowanie nominalne lokaty wynosi 6,03%, co odpowiada oprocentowaniu 7,5% na lokacie z podatkiem. W przypadku zerwania lokaty przed terminem, klient otrzyma 100% dotychczas naliczonych odsetek. Oferta obowiązuje do końca października 2011 r.

http://www.lokata.aliorbank.pl/
-- -- -- -- -- -- -- --

Jak widać Alior wszedł poważnie do gry i w sumie dobrze, że jest coś w końcu jako przeciw waga do kartelu GO/OF/IDEA ;)
Niestety nie mam teraz czasu sprawdzić co tam bliżej piszczy w szczegółach ale zaraz ktoś coś na pewno dorzuci.

--
xbartx

Data: 2011-08-29 13:44:58
Autor:
[info] Alior i lokata 100 dniowa na 7,5%
Czy jest podgląd dla obecnie nie-klientów?

Data: 2011-08-29 15:46:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[info] Alior i lokata 100 dniowa na 7,5%

<kredycik-i-wio@NOSPAM.gazeta.pl> j3g54q$n3j$1@inews.gazeta.pl

Czy jest podgląd dla obecnie nie-klientów?

Ponoć więcej niż podgląd -- ktoś tu usiłował zamknąć konto, dostęp
itd. -- ale mimo skutecznego zamknięcia stale widzi to swoje konto. :)

Data: 2011-08-29 14:57:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[info] Alior i lokata 100 dniowa na 7,5%

"xbartx" j3g1j1$93j$4@inews.gazeta.pl

Niestety nie mam teraz czasu sprawdzić co tam bliżej
piszczy w szczegółach ale zaraz ktoś coś na pewno dorzuci.

Ja Ci dorzucę -- radzę ostrożność!!! Alior ma masę ,,cudownych''
ofert, ale zazwyczaj skutkują te oferty stratą czasu. :)

Data: 2011-08-29 14:58:57
Autor: neoniusz
W dniu 29.08.2011 14:44, xbartx pisze:
[...]

Hmm, ciekawe. Szczegolnie te odsetki po zerwaniu lokaty. Na to samo by wyszlo, gdyby podwyzszyli oprocentowanie na koncie oszczednosciowym. Tu musi byc jakis hak ;)

Data: 2011-08-29 15:03:07
Autor: Kamil Jońca
neoniusz <neon@joemonster.org> writes:

[...]

A można założyć przez internet?
KJ

"In order to form an immaculate member of a flock
of sheep one must, above all, be a sheep"
 - Albert Einstein

Data: 2011-08-29 13:10:20
Autor: xbartx
Dnia Mon, 29 Aug 2011 15:03:07 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

A można założyć przez internet?

Ano moĹźna:

http://www.lokata.aliorbank.pl

przeleciałem na szybkiego wniosek i według mnie nic ponad to co chce zawsze przy pierwszym założeniu lokaty GO/OG/Idea czy tam Meriutum.

--
xbartx

Data: 2011-08-29 15:10:16
Autor: Ralf
W dniu 2011-08-29 15:03, Kamil Jońca pisze:
[...]

A mozna wejść na strone banku i przeczytac? :)

"Lokatę 100-dniową można założyć w oddziale banku, placówce partnerskiej lub – w przypadku osób niebędących jeszcze klientami banku – za pośrednictwem wniosku internetowego dostępnego na stronie www.lokata.aliorbank.pl. Realizacja zlecenia odbywa się wówczas przez Internet, bez konieczności przychodzenia do oddziału czy przesyłania dokumentów za pośrednictwem kuriera. Istnieje możliwość otwarcia dowolnej liczby lokat, a w przypadku zerwania lokaty w czasie jej trwania, klient otrzymuje 100% naliczonych odsetek. Skorzystanie z usługi nie wymaga zakładania konta w Alior Banku. Wymogiem otwarcia lokaty dla obecnych klientów banku jest ulokowanie na niej nowych środków, tj. wpłaconych po 25 sierpnia br.

Minimalna kwota wpłaty lokaty to zaledwie 1 000 złotych. Oprocentowanie nominalne depozytu wynosi 6,03%, jednak w przypadku ulokowania kwoty nie wyższej niż 14 857 zł, zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie zaokrąglania podstawy opodatkowania i kwoty podatku nie jest pobierany podatek od zysków kapitałowych (tzw. podatek Belki), a oprocentowanie lokaty odpowiada stawce 7,5% na lokacie z podatkiem. Alior Bank gwarantuje stałe oprocentowanie przez cały okres trwania lokaty. "

Data: 2011-08-29 15:21:57
Autor: Kamil Jońca
[info] Alior i lokata 100 dniowa na 7,5%
Ralf <gznewsy2@gazeta.pl> writes:

[..]

A mozna wejść na strone banku i przeczytac? :)

Można. I wg mnie jeśli ktoś _jest_ klientem banku, to z serwisu
transakcyjnego jej nie założy. Musi dygać do placówki. No i w przypadku klientów banku liczą sie nowe środki. Chciałem po
prostu, żeby ktoś to potwierdizł. To było takie wiesz, retoryczne pytanie[1].
KJ

[1] - choć powinienem był dodać uwagę o tym, że chodzi mi o klientów
banku.

--
Gdyby ktoś miał zbędny Toshiba G450 - to chętnie przejmę ;)
-- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-08-29 15:26:09
Autor: neoniusz
W dniu 29.08.2011 15:21, Kamil Jońca pisze:
[...]

Nowe srodki, nowe srodki hmm. Czyli jesli sie wyplaci pieniadze, przeleje z powrotem skads, to sa juz nowe? ;) Czy spisuja numery wirtualnych banknotow?
Przez serwis transakcyjny nie da sie zalozyc - sa tylko standardowe lokaty :/

Data: 2011-08-29 15:39:14
Autor: Kamil Jońca
[info] Alior i lokata 100 dniowa na 7,5%

[...]

"
--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
Zuzanka najwyraźniej pełni obowiązki Albina Siwaka w tej ekipie...

Data: 2011-08-29 15:42:48
Autor: neoniusz
W dniu 29.08.2011 15:39, Kamil Jońca pisze:
[...]

Wiem, czytalem regulamin.
Czyli jesli wczesniej mialem tam pieniadze to je wyplacam (przelewam), wlewam z powrotem i juz sa nowe.

Data: 2011-08-29 15:44:21
Autor: Kamil Jońca
[...]

W sumie tak :) Taki ing robił to rozsądniej - patrzył na salda :)
KJ

Biologia poucza, ze jeśli cię coś ugryzło, to niemal pewne, ze była to samica.

Data: 2011-08-29 16:02:11
Autor: neoniusz
W dniu 29.08.2011 15:44, Kamil Jońca pisze:
W sumie tak :) Taki ing robił to rozsądniej - patrzył na salda :)

A jednak nie jest tak prosto:

"Do zawarcia umowy lokaty 100-dniowej uprawnieni są klienci, deponujący w Banku nowe środki, tj. środki ponad wolumen środków, zgromadzonych na należących do nich rachunkach oszczędnościowych, oszczędnościowo-rozliczeniowych i lokat terminowych w Alior Banku wg stanu na 25 sierpnia 2011"

Data: 2011-08-29 17:26:46
Autor: neoniusz
W dniu 29.08.2011 16:02, neoniusz pisze:
[...]

I w zwiazku z tym zastanwiam sie nad taka hipotetyczna sytuacja.
Przypuscmy, ze na koniec 25.08 mam na koncie 10000. Wplacam nowe 15000, zeby bylo ponad saldo z 25.08. Moge zalozyc lokaty z tych nowych 15000. Po zalozeniu lokat wycofuje te 10000 z 25.08. I co mi zrobia? Stane sie automatycznie klientem "nieuprawnionym do zalozenia lokaty" i je zlikwidują? Ciekawe, ze w regulaminie ani w umowie nie ma ani slowa o tym wolumenie srodkow.

Poza tym profesjonalizm tego banku rozwala mnie na kazdym kroku. Regulaminy faktycznie pisza studenci i nikt ich potem nie poprawia.

Przyklad:

"W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy zastosowanie mają, o ile umowa nie stanowi inaczej, zasady określone w § 10 ust. 6 pkt 3."

Problem w tym, ze ust. 6 w paragragie 10 nie ma w ogole punktow, bo to jest jedno zdanie :D Powinien byc ust. 5.

I blad jest zarowno w nowym jak i w starym dokumencie "Regulamin rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych, oszczędnościowych i terminowych lokat oszczędnościowych"

Data: 2011-08-29 22:25:41
Autor: Damian News
[info] Alior i lokata 100 dniowa na 7,5%
Sorki że zawracam głowę ale chyba jestem ślepy i nie widzę gdzie jest ten regulamin lokaty na 7,5%.

Możecie mnie wspomóc linkiem.

Damian

Data: 2011-08-29 22:29:25
Autor: mx
[info] Alior i lokata 100 dniowa na 7,5%
Sorki że zawracam głowę ale chyba jestem ślepy i nie widzę gdzie jest ten regulamin lokaty na 7,5%.

Możecie mnie wspomóc linkiem.

Link z pierwszego posta, klik na "załóż lokatę przez internet" i masz wszystko jak na dłoni.

Data: 2011-08-29 22:47:11
Autor: Damian News

Użytkownik "mx" <@mx1@os.pl@> napisał w wiadomości
> [...]
>regulamin lokaty na 7,5%.

Możecie mnie wspomóc linkiem.

Link z pierwszego posta, klik na "załóż lokatę przez internet" i masz

Chodzi Ci o te 3 dokumenty z tej strony ?

http://www.aliorbank.pl/resources/res/repozytorium_dokumentow/klienci_indywidualni/umowa_ilokaty.pdf
http://www.aliorbank.pl/resources/res/repozytorium_dokumentow/klienci_indywidualni/regulamin_ilokaty.pdf
http://www.aliorbank.pl/resources/res/repozytorium_dokumentow/klienci_indywidualni/regulaminy/regulamin_rachunkow_depozytowych.pdf

Bo nie widze w tych dokumetach nic o lokacie 100 dniowej i cytowanych prze was paragrafach

Data: 2011-09-06 20:24:39
Autor: Krzysztof Czajka
Pan(i) Damian News napisał(a):

> [...]

Bo nie widze w tych dokumetach nic o lokacie 100 dniowej i cytowanych prze was paragrafach

Regulamin lokaty jest tutaj:
http://www.aliorbank.pl/resources/res/repozytorium_dokumentow/klienci_indywidualni/regulaminy/regulamin_kap_dzienna_13082010.pdf

ale nie ma w nim ani słowa o tym, że w przypadku zerwania lokaty 100-dniowej
przed terminem zwracają całość odsetek. Panienka z infolinii twierdzi, że
yhy...hy... no dokumentacji nie ma, ale ona mnie gorąco zapewnia, że tak
właśnie jest. Cóż, wyższa kultura... --
Pozdrawiam,
Krzysiek

http://www.flaneur.pl

Data: 2011-09-06 22:38:32
Autor: osa
W dniu 2011-09-06 22:24, Krzysztof Czajka pisze:
[...]

Informacja o tym jest w tabeli oprocentowania:
http://www.aliorbank.pl/resources/res/repozytorium_dokumentow/klienci_indywidualni/tabela_oprocentowania.pdf

3.  Lokata  100-dniowa: Odsetki kapitalizowane są z częstotliwością dzienną. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia  od  umowy, Posiadacz  otrzymuje  pełną  kwotę  odsetek,  jakie  zostały skapitalizowane  do  dnia odstąpienia od Umowy.

Data: 2011-09-06 21:37:15
Autor: Krzysztof Czajka
Pan(i) osa napisał(a):

[...]

Nieźle ukryte - dzięki!

--
Pozdrawiam,
Krzysiek

http://www.flaneur.pl

Data: 2011-09-07 18:01:41
Autor: Damian News

Użytkownik "Krzysztof Czajka" <please.see@signature.invalid> napisał w wiadomości news:slrnj6d4kb.1muv.please.seemaison.flaneur.pl...
Pan(i) osa napisał(a):

[...]

Dzięki za linki do tych dokumetów. Nie mogłem ich znaleźć.

Damian

Data: 2011-08-29 15:03:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[info] Alior i lokata 100 dniowa na 7,5%

"neoniusz" j3g2eh$r1g$1@news.onet.pl

Hmm, ciekawe. Szczegolnie te odsetki po zerwaniu lokaty. Na to samo by wyszlo, gdyby podwyzszyli oprocentowanie na koncie oszczednosciowym. Tu musi byc jakis hak ;)

Równie dziwne były nocne lokaty połowy środków. :)
A przede wszystkim -- ROR to rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy.
Dlaczego zatem na RORach zwykle jest zero procent?

IMO w Aliorze hakiem jest konieczność ,,posiadania'' karty
debetowej lub innych ,,produktów'' bądź ,,usług'' Anku.

Data: 2011-08-29 15:07:16
Autor: Kris
UĹźytkownik "neoniusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j3g2eh$r1g$1@news.onet.pl...

[...]

Naliczają codziennie więc nie jest to żaden powód do zdziwienia

Na to samo by wyszlo, gdyby podwyzszyli oprocentowanie na koncie oszczednosciowym. Tu musi byc jakis hak ;)

Aby dorĂłwnać tej lokacie musieli by mieć oprocentowania na koncie oszczędnościowym 7,5%(7,5%  minus belka= 6,07%)
A po co mają "płacić" 7,5% skoro moga 6,07%
Dla klienta to bez zmian i tak dostaje 6,07% odsetek a dla banku przy 6,07% jest niższy koszt pozyskania pieniądza niż przy 7,5%

-- Pozdrawiam

Kris

Data: 2011-08-29 15:14:19
Autor: neoniusz
W dniu 29.08.2011 15:07, Kris pisze:
Na to samo by wyszlo, gdyby podwyzszyli oprocentowanie na koncie
oszczednosciowym. Tu musi byc jakis hak ;)

Aby dorównać tej lokacie musieli by mieć oprocentowania na koncie
oszczędnościowym 7,5%(7,5% minus belka= 6,07%)
A po co mają "płacić" 7,5% skoro moga 6,07%
Dla klienta to bez zmian i tak dostaje 6,07% odsetek a dla banku przy
6,07% jest niższy koszt pozyskania pieniądza niż przy 7,5%

Pisze o KO z kapitalizacja dzienna. Takie jak teraz maja z oprocentowanie 4,3%. Wiec byloby tyle samo co na lokacie, bo bez belki. Na KO 4,3% teraz mozna trzymac bodajze 20700 bez belki i ladnie odsetki codziennie sie pojawiaja.
Skoro mozna zerwac lokate w kazdym momencie i zachowac odsetki, to tak samo jak trzymac na KO.

Data: 2011-08-29 15:31:42
Autor: Kris
UĹźytkownik "neoniusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j3g3bb$ufc$1@news.onet.pl...

[...]

Nie tak samo. Z KO możesz wypłacać część środków lub dopłacać. Masz nieograniczoną liczbę wypłat/wpłat
Lokatę zakładasz na określona kwotę jak chcesz wypłacić środki to musisz wypłacić CAŁOŚĆ(zerwać lokatę)
KO to taki produkt bardziej zblizony do ROR.
..

Data: 2011-08-29 15:38:01
Autor: neoniusz
W dniu 29.08.2011 15:31, Kris pisze:
Nie tak samo. Z KO możesz wypłacać część środków lub dopłacać. Masz
nieograniczoną liczbę wypłat/wpłat

Druga wyplata juz kosztuje, wiec tak czy inaczej lokata jest bardziej oplacalna, bo mozna zerwac za darmo. A skoro mozna zakladac lokaty od 1000zl, to tez nie trzeba wycofywac calosci srodkow jak pozakladasz np. kilkadziesiat lokat i potrzebujesz drobne na zycie ;)

Data: 2011-08-29 15:49:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[info] Alior i lokata 100 dniowa na 7,5%

"neoniusz" j3g4np$3r0$1@news.onet.pl

[...]

A można zamknąć i otworzyć nową na mniejszą kwotę?
(zamykam na 1500 i otwieram na 1400?)

Data: 2011-08-29 15:52:01
Autor: neoniusz
W dniu 29.08.2011 15:49, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
[...]

A czemu nie? Wedlug oferty mozesz zakladac nieograniczona liczbe lokat do konca pazdziernika.

Data: 2011-08-29 17:23:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[info] Alior i lokata 100 dniowa na 7,5%

"neoniusz" j3g5i1$6o4$1@news.onet.pl

A można zamknąć i otworzyć nową na mniejszą kwotę?
(zamykam na 1500 i otwieram na 1400?)

A czemu nie? Wedlug oferty mozesz zakladac nieograniczona liczbe lokat do konca pazdziernika.

Więc chyba można pobrać i wpłacić niemal dowolna sumkę. :)

Data: 2011-08-29 16:08:03
Autor: Kris
UĹźytkownik "neoniusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j3g4np$3r0$1@news.onet.pl... W dniu 29.08.2011 15:31, Kris pisze:
[...]

W sumie racja, ale jakby nie patrzeć to KO jest wygodniejsze z punktu widzenia klienta. Po prostu wypłacasz ile potrzebujesz i nie musisz nic zrywać i zakładać na nowo.
Akurat ja np wolałbym zapłacić prowizję za wypłatę z KO niż bawić się w zakładanie kilkunastu lokat i później ew. ich zrywanie czy zrywanie lokaty i zakładanie nowej z mniejszym saldem. Zresztą są na rynku KO gdzie nie pobierają opłat za wypłaty
Ale to moje zdanie a każdy liczy wg siebie. Są tu przecież tacy co robią po kilkadziesiąt różnych dziwnych operacji żeby 1gr zyskac;))

Data: 2011-08-29 16:15:25
Autor: neoniusz
W dniu 29.08.2011 16:08, Kris pisze:
[...]

Tez bym wlasnie wolal miec takie oprocentowanie na KO, bo latwiej jest obracac pieniedzmi (nie mam pojecia ile moze trwac ewentualny powrot pieniedzy po zerwaniu aliorolokaty). No i zakladanie tych lokat w oddzialach - troche parodia. Ale to pewnie po to, ze oni na miejscu beda weryfikowosc "wiek srodkow". Bo nowy klient to wiadomo, przeleje nowe pieniadze, a stary musi dolac ponad saldo z 25.08.
I sa na rynku dobrze oprocentowane KO z nielimitowanymi wyplatami - np. mam w BNP 5,8% (netto 5,4%, bo kapitalizacja w dni robocze, w weekend i swieta wpada belka).

Data: 2011-08-29 18:02:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[info] Alior i lokata 100 dniowa na 7,5%

"Kris" j3g6g3$agm$1@news.onet.pl

Akurat ja np wolałbym zapłacić prowizję za wypłatę z KO niż bawić się w

Znajdziesz wielu chętnych do zapewnienia Ci warunków, które wolisz. ;)
Nawet 5 złotych za kolejny przelew to koszt zaporowy.

zakładanie kilkunastu lokat i później ew. ich zrywanie czy zrywanie
lokaty i zakładanie nowej z mniejszym saldem. Zresztą są na
rynku KO gdzie nie pobierają opłat za wypłaty

EB na przykład.

Data: 2011-08-29 15:41:08
Autor: neoniusz
[info] Alior i lokata 100 dniowa na 7,5%
W dniu 29.08.2011 15:07, Kris pisze:
Hmm, ciekawe. Szczegolnie te odsetki po zerwaniu lokaty.
Naliczają codziennie więc nie jest to żaden powód do zdziwienia

Jest to powod do zdziwienia, bo ile znasz bankow, ktore dadza ci odsetki przy zerwaniu lokaty? Chociazby w getinonline tracisz wszystkie odsetki przy zerwaniu, mimo ze sa naliczane codziennie.

Data: 2011-08-29 16:07:35
Autor: Glaukon
[info] Alior i lokata 100 dniowa na 7,5%
Otwierane w oddziale lokaty wymagają założenia konta - czy to konto bez karty
jest na pewno bezpłatne?

Jakie potwierdzenie założenia lokaty dostają klienci internetowi?

ile w ogóle takich lokat można założyć?

Data: 2011-08-29 18:09:28
Autor: neoniusz
W dniu 29.08.2011 18:07, Glaukon pisze:
[...]

Gratuluje lenistwa, ktore nie pozwala nawet kliknac w link z pierwszego posta.

Data: 2011-08-30 10:30:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[info] Alior i lokata 100 dniowa na 7,5%

"Glaukon" j3gdg7$hsd$1@inews.gazeta.pl

Jakie potwierdzenie założenia lokaty dostają klienci internetowi?

Niezłe -- historię przelewania. :)

Ale marmurkowi mogą wpłacać makulaturę czy złom i otrzymywać
serdeczny uśmiech :) jako potwierdzenie dokonania wpłaty...
To chyba nazywane jest określeniem gentlemen's agreement. :)

Data: 2011-08-29 16:21:20
Autor: ikarek
[info] Alior i lokata 100 dniowa na 7,5%
"xbartx" <bart@hashzero.net> wrote in message news:j3g1j1$93j$4inews.gazeta.pl...
[ciach]

Alior Bank, here I come! :)

To juz wiem, gdzie trafi $$ z Polbanku (ktory 31.8 obniza %)
oraz z konczacych sie lokat "czarneckich". Dzis pan z GO
zaproponowal 5,64% za odnowienie, a moja sugestie 5,79%
"poszedl" konsultowac z przelozonym :)

Data: 2011-08-29 17:05:08
Autor: Krystek
[info] Alior i lokata 100 dniowa na 7,5%
2011-08-29 16:21, ikarek wysłał(a) wiadomość:
[...]

Do 31-go sierpnia jeszcze jest promocja w DB Net na oszczędnościowe...

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2011-08-29 21:16:19
Autor: kuchenka
[info] Alior i lokata 100 dniowa na 7,5%
W dniu 2011-08-29 14:44, xbartx pisze:

-- -- -- -- -- -- -- --
[...]

czy dobrze widze, czy zakladajac lokate obowiazkowo trzeba tez zalozyc rachunek osobisty?

czy konieczna jest karta do rachunku (o ile wiem jest platna w aliorze)?

Data: 2011-09-01 07:34:13
Autor:
xbartx <bart@hashzero.net> napisał(a):
http://www.lokata.aliorbank.pl/

Czy ktoś nie mający konta założył tę lokatę od początku do końca i dostał
potwierdzenie jej założenia? Bo podobno przelewy do nich wychodzą, a
potwierdzeń brak i nic się nie dzieje przez parę dni. Ktoś potwierdzi?

--

[info] Alior i lokata 100 dniowa na 7,5%