Alior i nowy dowód osobisty... wizyta w plac Ăłwce banku?

Data: 2020-12-10 12:19:40
Autor: Tomaszek
Alior i nowy dowód osobisty... wizyta w plac Ăłwce banku?
Kończy mi się ważność dowodu osobistego w marcu 2021 roku i trzeba będzie wyrobić sobie nowy. Alior kiedyś tam przeskanował mi dowód przy okazji wizyty w placówce i z tego co widzę w Alior online widać datę ważności tego dowodu.
Co się stanie (pytam o to jakie macie z tym praktyczne doświadczenia) jeśli nie przejdę się do nich i nie dam sobie przeskanować nowego dowodu?
Zablokują dostęp do konta?
Zadzwonią i przypomną mi o tym?
A może nic nie zrobią i nie zorientują się w ogóle? :)
Macie z tym jakieś doświadczenia?

--
t0maszek

Data: 2020-12-10 12:07:24
Autor: Dominik Ałaszewski
Alior i nowy dowód osobisty... wizyta w placówce banku?
Dnia 10.12.2020 Tomaszek <tomaszek1983@onet.pl> napisał/a:

A może nic nie zrobią i nie zorientują się w ogóle? :)
Macie z tym jakieś doświadczenia?

Raczej nic, przy okazji bytności w oddziale pewnie
po prostu zaktualizują dane nt dowodu.

A swoją drogą, nie możesz uaktualnić danych w serwisie
transakcyjnym (ustawienia/dane podstawowe/dokument tożsamości)?
Ja zaktualizowałem chyba sporo po terminie ważności
starego- nikt niczego nie chciał, wszystko działało.
Daty ważności dowodu zapewne nikt nie spina z czymkolwiek,
jedynie przy weryfikacji przez czynnik białkowy wyjdzie.

Co ciekawe, popierdółka pt Nest Bank przyjęła w oddziale
zlecenie zmiany danych dowodu, wygenerowała makulaturę...
i w systemie dalej widnieje stary dowód (minęło już ładnych
parę miesięcy). Ale, jako że to popierdółka i nie trzymam
tam żadnych poważnych pieniędzy (jedynie zapasowe konto,
jako że karta bez żadnych warunków za free), mam to gdzieś.

Data: 2020-12-10 13:24:37
Autor: Tomaszek
W dniu 2020-12-10 o 13:07, Dominik Ałaszewski pisze:

A swoją drogą, nie możesz uaktualnić danych w serwisie
transakcyjnym (ustawienia/dane podstawowe/dokument tożsamości)?

Nie zagłębiałem się w to, być może mogę. Widzę opcje "podgląd" i dane są częściowo zagwiazdkowane. Żeby odgwiazdkować, trzeba sobie pobrać kod SMS. Nie robiłem tego na razie. Może tam dalej w kolejnym kroku jest opcja edycji.

--
t0maszek

Data: 2020-12-13 12:01:11
Autor: Alf/red/
W dniu 10.12.2020 o 13:07, Dominik Ałaszewski pisze:
[...]

mBank i Millek marudziły mi i marudziły, że już wkrótce nie będziesz mógł nic. A wciąż mogę. No dobra, jak zadzwonił konsultant z ofertą, to nie mogłem (a dokładniej to on nie mógł). Dla mnie nawet lepiej ;-)
Marudzą dalej, mimo że terminy przekroczone znacznie (kilka miesięcy).

A wymóg pochodzi z przepisów o praniu brudnych piniędzy.

PS oba nie wymagają wizyty...
--
Alf/red/

Data: 2020-12-19 13:29:32
Autor: Arek
Użytkownik "Dominik Ałaszewski" <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:5fd20f7c$0$517$65785112news.neostrada.pl...
Dnia 10.12.2020 Tomaszek <tomaszek1983@onet.pl> napisał/a:

[...]
[...]

 Potwierdzam, Nest to ciężki przypadek - w oddziałach przyjmuja
zlecenia, wydają papierowe potwierdzenia i nic się nie dzieje.
 Kiedyś chciałem dostęp do internetu do konta - najpierw
nie mogli zrozumieć, że nie odzyskanie czy aktywacją
ale w ogóle wcześniej dostępu nie było. Potem znienacka
zażądali telefonu na który ma przyjść SMS (skąd do diabła
można wiedzieć, że do banku idzie się z telefonem? -
idzie się z dok. tożsamości). Kilka jeszcze telefonów do
oddziału z przypomnieniem nr sprawy - porażka.
 Ale przynajmniej potwierdzili, że listem polecnym można
zamknąć u nich konto.

Arek

Data: 2020-12-10 12:25:19
Autor: Kamil Jońca
Alior i nowy dowód osobisty... wizyta w placówce banku?
Tomaszek <tomaszek1983@onet.pl> writes:

[...]
Zadzwonią i przypomną mi o tym?
A może nic nie zrobią i nie zorientują się w ogóle? :)
Macie z tym jakieś doświadczenia?

U mnie było tak, ze co jakiś czas przypominali, ale olewałem i nie było
problemów. Dopiero przy jakiejś wizycie w oddziale bardzo chcieli nowy dokument.

KJ

Data: 2020-12-10 12:36:41
Autor: Tomaszek
W dniu 2020-12-10 o 12:25, Kamil Jońca pisze:
U mnie było tak, ze co jakiś czas przypominali, ale olewałem i nie było
problemów.
Dopiero przy jakiejś wizycie w oddziale bardzo chcieli nowy dokument.

To i tak lepiej niż się spodziewałem. Myślałem, że dostęp blokują. Choć w zasadzie powinni...

--
t0maszek

Data: 2020-12-10 20:26:57
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Na jakiej podstawie? I w ogóle w jakim celu?
Przecież DO potrzebny jest do potwierdzenia tożsamości, jeśli ktoś nie
potrzebuje tego robić, to po co mu DO? Banki mogą zachęcać do
aktualizacji danych o DO z różnych powodów, ale bez przesady.

Ja kiedyś nie miałem DO przez ileś lat, i nic specjalnego się nie stało.
Nowego paszportu jedynie nie można było wyrobić.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-12-10 20:55:53
Autor: J.F.
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3v9d9zcla.fsf@pm.waw.pl...
[...]

Kiedys DO nie mial daty waznosci.

A argument "bo w razie potrzeby nie bedziemy mogli wyplacic panu pana pieniedzy" wydaje sie byc bardzo dobry :-)

Albo jeszcze "w celu odblokowania dostepu do konta prosimy sie zglosic w dowolnym oddziale z DO ... waznym" :-)

Te nowe dowody to zdaje sie jakis chip do podpisu cyfrowego jeszcze maja ...

J.

Data: 2020-12-10 21:23:40
Autor: Imka
Dnia Thu, 10 Dec 2020 20:55:53 +0100, J.F. napisał(a):

Kiedys DO nie mial daty waznosci.

A argument "bo w razie potrzeby nie bedziemy mogli wyplacic panu pana pieniedzy" wydaje sie byc bardzo dobry :-)

Słaby argument :)
Miałam właśnie potrzebę ;) i poszłam do banku (była to moja pierwsza
osobista wizyta w tym banku od... ośmiu? dziesięciu? lat).
W dodatku jestem tylko pełnomocnikiem do konta, więc byłam bardzo
ciekawa jak to się odbędzie.
Wypłata? Proszę bardzo.
"Oj, dowód nieaktualny, zapraszamy do stanowiska obok, Ewa, zaktualizuj
pani dowód w systemie."
Oczywiście skan, oczywiście wzór podpisu się nie zgadzał (ale drugi
podpis już się zgodził), powrót do pierwszego stanowiska, wypłata,
dziękuję, do widzenia.
Dziesięciu minut to nie trwało.

Więc w moim przypadku jednak w razie potrzeby kasę udało się wypłacić. Z bezwarunkową aktualizacją dowodu przy okazji.

--
Imka

Data: 2020-12-13 20:00:54
Autor: Krzysztof Halasa
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Kiedys DO nie mial daty waznosci.

No ale to było w czasach, gdy już miał. Tzn. te zielone już nie działały
(i właśnie z tego powodu nie miałem).

A argument "bo w razie potrzeby nie bedziemy mogli wyplacic panu pana
pieniedzy" wydaje sie byc bardzo dobry :-)

Nigdy nie padł. No i raczej chyba wypłacałem.
Fakt że czasem na "znany osobiście". Ale też na paszport, bo ten akurat
miałem.

Albo jeszcze "w celu odblokowania dostepu do konta prosimy sie zglosic
w dowolnym oddziale z DO ... waznym" :-)

Owszem, mogę sobie wyobrazić różne szykany. Ale na nie jest "... saldo
proszę przelać na konto XXX".

Te nowe dowody to zdaje sie jakis chip do podpisu cyfrowego jeszcze
maja ...

Ano. Ale to raczej bez wielkiego znaczenia w tym przypadku.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-12-10 21:53:03
Autor: Robert_DF
W dniu 10.12.2020 o 20:26, Krzysztof Halasa pisze:

Ja kiedyś nie miałem DO przez ileś lat, i nic specjalnego się nie stało.
Nowego paszportu jedynie nie można było wyrobić.

znajoma nie złożyła wniosku o DO (ten pierwszy), dostała jakieś wezwanie, olała a później była już jakaś kara administracyjna (nie pamiętam już podstawy prawnej) więc DO trzeba było mieć, ale czy z odnowieniem jest tak samo?

ostatnio nie mogłem zrobić operacji w cinkciarzu, bo im wyszło, że mają mój nieaktualny DO

nie było przymusu, ale bez aktualizacji nie mogłem wykonywać przelewów

Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/

Data: 2020-12-11 10:47:02
Autor: Olin
Dnia Thu, 10 Dec 2020 21:53:03 +0100, Robert_DF napisał(a):

[...]

https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/dowody-osobiste-17643085/art-5

Dz.U.2020.332 t.j. | Akt obowiązujący
Wersja od: 4 września 2020 r.
Art.  5.  [Prawo i obowiązek posiadania dowodu osobistego]
1.  Prawo do posiadania dowodu osobistego przysługuje każdemu obywatelowi
Rzeczypospolitej Polskiej.
2.  Pełnoletni obywatel Rzeczypospolitej Polskiej zamieszkujący na jej
terytorium jest obowiązany posiadać dowód osobisty.

Nosić nie trzeba, ale należy posiadać.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-12-13 20:03:57
Autor: Krzysztof Halasa
Olin <kuku@adres.w.stopce> writes:

2.  Pełnoletni obywatel Rzeczypospolitej Polskiej zamieszkujący na jej
terytorium jest obowiązany posiadać dowód osobisty.

Aaa, to chyba się poprawiło, bo z tym zamieszkaniem obecnie to jest
trudna sprawa.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-12-13 20:03:17
Autor: Krzysztof Halasa
Robert_DF <robert.x.df@gmail.com> writes:

[...]

Nie napisałem że nie trzeba było, tylko że nie miałem.
"Pierwszy" (czerwony zresztą) miałem. Po prostu zielony stracił ważność,
i nic z tym nie zrobiłem przez kilka lat.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2021-01-31 18:28:56
Autor: ąćęłńóśźż
Alior i nowy dowód osobisty... wizyta w placówce banku?
Wygląda, jakby mieli dostęp do jakiejś bazy.

-- -- -
w cinkciarzu

Data: 2020-12-11 01:12:50
Autor: Niktnaprawde Nobodyreally
czwartek, 10 grudnia 2020 o 20:27:00 UTC+1 Krzysztof Halasa napisał(a):
> [...]
Na jakiej podstawie? I w ogóle w jakim celu? Przecież DO potrzebny jest do potwierdzenia tożsamości, jeśli ktoś nie potrzebuje tego robić, to po co mu DO? Banki mogą zachęcać do aktualizacji danych o DO z różnych powodów, ale bez przesady.

Jako ciekawostkę podam, że po zastrzeżeniu swojego dowodu w systemie międzybankowym, nie zgłosiłem numeru nowego w mBanku. I okazało się, że nie przyjmują mojego składanego telefonicznie wniosku o zmianę zgód marketingowych, tłumacząc to właśnie zastrzeżonym dowodem.

Data: 2020-12-13 20:04:55
Autor: Krzysztof Halasa
Niktnaprawde Nobodyreally <niktnobodynikt@gmail.com> writes:

[...]

O zmianę na "+" (zgodę)? Bez problemu. Ale jeśli chodziło tu o wycofanie
zgody, to widzę problem.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-12-16 21:37:14
Autor: WAM
Alior i nowy dowód osobisty... wizyta w placówce banku?
On Thu, 10 Dec 2020 20:26:57 +0100, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl>
wrote:

Ja kiedyś nie miałem DO przez ileś lat, i nic specjalnego się nie stało.
Nowego paszportu jedynie nie można było wyrobić.
Teraz chyba można paszport wyrobić bez DO:

Dokumenty dodatkowe:
* ważny paszport lub ważny dowód osobisty - Tożsamość i obywatelstwo
osoby, która nie posiada ważnego dokumentu paszportowego i nie posiada
ważnego dowodu osobistego, organ paszportowy ustala na podstawie
danych zawartych w dostępnych ewidencjach i rejestrach; tożsamość
osoby organ paszportowy może także potwierdzić na podstawie innych
dokumentów zawierających fotografię, przedłożonych przez osobę, która
ubiega się o wydanie dokumentu paszportowego

* odpis skrócony lub zupełny aktu urodzenia - w przypadku ubiegania
się o paszport po raz pierwszy, jeżeli nie jest możliwe ustalenie na
podstawie innych dokumentów, tożsamości osoby ubiegającej się o
wydanie paszportu,

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2020-12-18 21:47:54
Autor: Krzysztof Halasa
WAM <nospam@nowam.nopl.pl> writes:

Teraz chyba można paszport wyrobić bez DO:

Tzn. wtedy udało się odpalić procedurę produkcji paszportu, ale
w tzw. międzyczasie uzyskałem DO, i pokazałem go przy odbiorze.
Przypuszczalnie na początku pokazałem też stary DO.
--
Krzysztof Hałasa

Alior i nowy dowód osobisty... wizyta w plac Ăłwce banku?