Alior i zmiana TOiP

Data: 2010-01-06 19:34:24
Autor: Mithos
Alior i zmiana TOiP
Uwaga w nowej (niekorzystnej) TOiP Alior napisano, iż obejmuje ona także osoby, które zawarły umowę z bankiem przed jej wejściem w życie tyle, że w takim przypadku stosujemy okres karencji.

Jest to istotne z uwagi na to, że nowa TOiP zwiększa m.in. limity obrotu wymagane do zwolnienia z opłaty rocznej (dot. karty kredytowej).

--
Mithos

Data: 2010-01-06 20:39:51
Autor: RobertS
Alior i zmiana TOiP

Jest to istotne z uwagi na to, że nowa TOiP zwiększa m.in. limity obrotu wymagane do zwolnienia z opłaty rocznej (dot. karty kredytowej).

wiemy, wiemy poza tym jako jedyny (nie licząc kiedyś bph) wydał mi kk na rok, podejrzewam, że albo wszyscy albo większość kk z tego banku została na taki okres wydana...
czyli w najlepszym wypadku nowa toip obowiązywałaby od momentu wznowienia karty, ale bank zrobił wszystkim równo = od 1 lutego, nowe warunki mi się nie podobają i przenoszę kk do innego banku...chyba padnie na Mille, potestuje sobie AmExa ;-)

RobertS

Data: 2010-01-06 21:39:30
Autor: Mithos
Alior i zmiana TOiP
RobertS pisze:
wiemy, wiemy poza tym jako jedyny (nie licząc kiedyś bph) wydał mi kk na rok, podejrzewam, że albo wszyscy albo większość kk z tego banku została na taki okres wydana...

Z tego co pamiętam to wiele osób podnosiło, co innego, że ich nowa TOiP nie obowiązuje.

Ja również kartę mam na rok ale coś czuję, że nawet tego roku nie doczekam.

[...]

Odradzam :) Potestujesz własne nerwy i brak możliwości płatności gdziekolwiek.

Ja się być może skuszę na KK Gold (zakupowa?) BPH. 1% cashback + jakieś rabaty mają być. Bezpłatny przelew z rachunku karty.
System online chyba całkiem niezły, bo wiele osób chwaliło tutaj Sezam.

Aczkolwiek jest to karta jedynie na rok, bo warunków zwolnienia z opłaty brak. Zresztą przykład Alior pokazuje, ze nie warto wykręcać limitów, bo i tak bank zawsze wywinie jakiś numer.

A dzisiaj jeszcze Alior przysłał "podsumowanie 2009" żeby pokazać jaki to on jest fajny i rewelacyjny. Owszem taki był 2009 roku, ale od 2010 mocno się zmył.

--
Mithos

Data: 2010-01-06 21:53:43
Autor: RobertS
Alior i zmiana TOiP

Ja również kartę mam na rok ale coś czuję, że nawet tego roku nie doczekam.
moja karta kończy się w kwietniu, ale nowa toip od lutego więc na 100% do kwietnia nie doczekam...zrobilem obrót na >10kzł, ale skoro bankowi mało to ja się z tego interesu wypisuję...

Odradzam :) Potestujesz własne nerwy i brak możliwości płatności gdziekolwiek.

testowałem już zagramanicą i akceptowali a przeliczniki lepsze niż na kk Citi, akceptują też we wszystkich hotelach ;-)

poza tym ładnie wygląda w portfelu i pewnie klaserze

Ja się być może skuszę na KK Gold (zakupowa?) BPH. 1% cashback + jakieś rabaty mają być. Bezpłatny przelew z rachunku karty.
System online chyba całkiem niezły, bo wiele osób chwaliło tutaj Sezam.

myślałem o tej samej, chociaż miałem już kk z GE i pomimo zastrzeżenia i rezygnacji na >miesiąc przed końcem 1 roku naliczyli mi opłatę, reklamację rozpatrzyli negatywnie czyli żeby nie zapłacić tych 190 zł w drugim roku z karty należałoby zrezygnować chyba już po 9 miesiącu!!!

znalazłeś gdzie dają 5% cashback? nie mogę odszukać na ich stronie, tak głęboko to info ukryli ;-(

RobertS

Data: 2010-01-06 22:08:18
Autor: Mithos
Alior i zmiana TOiP
RobertS pisze:
[...]

Ale teraz to jest BPH, a nie GE :)

znalazłeś gdzie dają 5% cashback? nie mogę odszukać na ich stronie, tak głęboko to info ukryli ;-(

Na razie nie ma jeszcze tej informacji (nie znalazłem w każdym razie).

--
Mithos

Data: 2010-01-06 22:11:59
Autor: RobertS
Alior i zmiana TOiP

Ale teraz to jest BPH, a nie GE :)

zalogowałem się do systemu transakcyjnego GE i wygląda jak kiedyś GE tylko kolory się zmieniły, może BPH ma taki sam?

Na razie nie ma jeszcze tej informacji (nie znalazłem w każdym razie).

no to czas wypełnić wniosek o kontakt i zadać kilka pytań konsultantowi, niech zdradzi tajemnicę gdzie ww. info jest +
na jak długo wydawana jest karta

RobertS

Data: 2010-01-06 22:10:34
Autor: MarekZ
Alior i zmiana TOiP
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hi2t8n$rpl$1@opal.icpnet.pl...

znalazłeś gdzie dają 5% cashback? nie mogę odszukać na ich stronie, tak głęboko to info ukryli ;-(

Nie głęboko, tylko na Następnej Stronie. A Ty ciągle jesteś na Tej Stronie. ;-)

Data: 2010-01-06 22:16:14
Autor: RobertS
Alior i zmiana TOiP

znalazłeś gdzie dają 5% cashback? nie mogę odszukać na ich stronie, tak głęboko to info ukryli ;-(

Nie głęboko, tylko na Następnej Stronie. A Ty ciągle jesteś na Tej Stronie. ;-)

może to ta godzina (albo miodowa fortuna), ale nie udało mi się dostać na następny level ;-(

RobertS

Data: 2010-01-06 22:40:41
Autor: MK
Alior i zmiana TOiP
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:hi2l3n$k40$1news.onet.pl...
[...]

Pisac, ze obowiazuje to oni sobie moga. Nie znaczy to, ze tak bedzie. Ja oczywiscie wystosuje odpowiednie pismo, niech tylko ktos mi podesle TOiP obowiazujaca przed 1.11.2009, bo na niej musze sie opierac, a na stronie jej nie widze...

MK

Data: 2010-01-07 08:00:43
Autor: Olgierd
Alior i zmiana TOiP
Dnia Wed, 06 Jan 2010 22:40:41 +0100, MK napisał(a):

[...]

To był ten nieszczęsny "przewalony"? To tu go masz:

http://olgierd.files.wordpress.com/2008/11/toip_karty_kredytowe_1_proc.pdf

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-01-08 16:10:29
Autor: Mithos
Alior i zmiana TOiP
MK pisze:
[...]

Oficjalna odp. Alior Bank :

Witam serdecznie,

Dziękuję za zainteresowanie ofertą Alior Bank S.A.

W odpowiedzi na przesłane zapytanie informuję, iż  o zmianie Taryfy Opłat i Prowizji Bank powiadamia Klienta za pośrednictwem poczty lub w formie elektronicznej. Zmiana Taryfy Opłat i Prowizji wiąże Klienta, jeżeli nie wypowiedział on umowy w ciągu 30 dni od przekazania przez Bank informacji o zmianie Taryfy Opłat i Prowizji.  Bank zastrzega sobie możliwość dokonywania zmian w Taryfie Opłat i Prowizji, w przypadku zaistnienia przynajmniej jednej z okoliczności:

- zmiany poziomu inflacji ogłoszonej przez GUS,

- zmiany cen energii, połączeń telekomunikacyjnych, usług pocztowych i rozliczeń międzybankowych,

- zmiany cen usług, z których Bank korzysta przy wykonywaniu poszczególnych czynności bankowych i niebankowych,

- zmiany przepisów prawa, zakresu lub formy świadczonych usług, w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizacje postanowień umów zawartych przez Bank z Klientami Indywidualnymi.

Mamy nadzieję, iż ze zrozumieniem przyjmiecie  Państwo wprowadzone zmiany, wynikają one z chęci zapewnienia najwyższej jakości obsługi, a także rozwijania naszej oferty.

W celu uzyskania dodatkowych informacji zapraszamy do kontaktu z Infolinią Banku dostępną całą dobę  pod numerem telefonu 19502* lub najbliższą placówką Alior Banku.

Najlepszy jest przed ostatni akapit.
Oczywiście że jako klienci ze zrozumieniem przyjmujemy podniesienie opłat przy jednoczesnym pogorszeniu oferty ponieważ bardzo lubimy być "dymani" zwłaszcza w przypadku gdy bank zmienia warunki umowy w trakcie jej obowiązywania, a jak się klient nie zgadza to niech spada.

--
Mithos

Data: 2010-01-08 20:37:05
Autor: MK
Alior i zmiana TOiP
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:hi7hta$3nn$1news.onet.pl...

Oficjalna odp. Alior Bank :

Witam serdecznie,

Dziękuję za zainteresowanie ofertą Alior Bank S.A.

W odpowiedzi na przesłane zapytanie informuję, iż  o zmianie Taryfy

Ja nie zamierzam skladac 'zapytania', a po prostu zazadam wywiazania sie z umowy :).

MK

Data: 2010-01-08 20:48:26
Autor: Mithos
Alior i zmiana TOiP
MK pisze:
Ja nie zamierzam skladac 'zapytania', a po prostu zazadam wywiazania sie z umowy :).

A w umowie co masz napisane na temat zmiany TOiP ?

Czy nie jest czasami tak, że to tylko załącznik do umowy, który w jakichś tam przypadkach może zostać zmieniony ? Gdzie tu więc niezgodność z umową ?

Aczkolwiek nie chce mi się szukać umowy, więc być może nic tam takiego nie napisano.

--
Mithos

Data: 2010-01-08 21:34:44
Autor: MK
Alior i zmiana TOiP
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:hi826f$fll$1news.onet.pl...

[...]

Zmiana nie rowna zmianie. Ja biorac ich KK mowilem doradcy, ze interesuje mnie tylko dlatego, ze jest mozliwosc dokonywania z niej przelewow przy prowizji 1%, co w praktyce daje efektywne oprocentowanie kredytu ponizej 7%. Podnoszac w tak drastyczny sposob prowizje zmienili istotny warunek tej umowy. Umowa byla podpisana na rok (na tyle jest wydana karta), wiec zmiany moga dokonac od najblizszego odnowienia karty. Druga istotna zmiana jest podniesienie kwoty zwolnienia z oplaty. Latwo sobie wyobrazic, ze wlasnie teraz komus uplywa termin odnowienia karty i przy starych warunkach zostalby zwolniony z oplaty, a tu bank dzien wczesniej podnosi oplate. Tak jak poprzednio taka zmiana powinna byc wprowadzona od najblizszego odnowienia karty, aby kazdy mial caly rok na spelnienie warunku zwalniajacego z oplaty. Istotnych zmian do umowy mozna dokonac tylko za zgoda obu stron lub wypowiadajac umowe. Ja sie na zmiane nie zgadzam, ale nie jest to jednoznaczne z wypowiedzeniem umowy. Bank umowy nie wypowiedzial, a gdyby to chcial to sa 2 problemy 1. umowa terminowa - zgodnie z KC nie mozna jej tak latwo wypowiedziec 2. UEIP i PB, ktore mowia, ze umowe bank moze wypowiedziec tylko z waznych powodow. W tym przypadku ich nie ma.

Zobaczymy co mi odpowiedza :).

MK

Data: 2010-01-08 22:06:53
Autor: Mithos
Alior i zmiana TOiP
MK pisze:
Zobaczymy co mi odpowiedza :).

Chcesz z nimi walczyć dla zasady ? :)

Mnie się nie chce, wolę zrezygnować z karty. W końcu to bank na tym straci :)

--
Mithos

Data: 2010-01-08 13:18:10
Autor: Erazmus
Alior i zmiana TOiP
On 8 Sty, 22:06, Mithos <f...@adres.pl> wrote:
MK pisze:

> Zobaczymy co mi odpowiedza :).

Chcesz z nimi walczyć dla zasady ? :)

Mnie się nie chce, wolę zrezygnować z karty. W końcu to bank na tym
straci :)

Jestem ciekaw jaka będzie skala exodusu klientów  z Aliora po zmianie
TOiP . U mnie w pracy już 5 osób zamknęło konta i otworzyło DBnet..

--
pozdrawiam,
Erazmus

Data: 2010-01-08 22:49:26
Autor: BK
Alior i zmiana TOiP
On 8 Sty, 22:18, Erazmus <jacek.eraz...@gmail.com> wrote:

> [...]

Jestem ciekaw jaka będzie skala exodusu klientów  z Aliora po zmianie
TOiP . U mnie w pracy już 5 osób zamknęło konta i otworzyło DBnet.

Ale wy pracujecie w DB wiec jakgdyy ruch naturalny ;) Jakby zrobic
sonde ilu pracownikow Aliora zamyka konta w innych bankach zeby
przejsc do Aliora tez otrzymalibysmy dane nierperezentatywne.

Data: 2010-01-09 09:22:46
Autor: Olgierd
Alior i zmiana TOiP
Dnia Fri, 08 Jan 2010 21:34:44 +0100, MK napisał(a):

 Latwo sobie wyobrazic, ze
wlasnie teraz komus uplywa termin odnowienia karty i przy starych
warunkach zostalby zwolniony z oplaty, a tu bank dzien wczesniej podnosi
oplate.

Moim zdaniem w takim przypadku wartości te liczy się proporcjonalnie do okresu "tańszego" i "droższego".

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2010-01-09 10:49:38
Autor: MK
Alior i zmiana TOiP
Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2010.01.09.09.22.45legeartis.org.pl...

Moim zdaniem w takim przypadku wartości te liczy się proporcjonalnie do
okresu "tańszego" i "droższego".

No, wiesz. Ktos mogl zarobic na zwolnienie wg. starych zasad przed wprowadzeniem nowej TOiP. Co do zasady uwazan, ze zmiany powinny obowiazywac od najblizszego wznowienia. Bank jest profesjonalista i potrafi sobie skalkulowac straty/korzysci z przyjetego modelu biznesowego.
Mysle, ze juz czas wrocic do dyskusji czy dopuszczalna jest jednostronna zmiana warunkow umowy terminowej. TOiP stanowi integralna czesc umowy.

MK

Data: 2010-01-09 10:03:09
Autor: Olgierd
Alior i zmiana TOiP
Dnia Sat, 09 Jan 2010 10:49:38 +0100, MK napisał(a):

Moim zdaniem w takim przypadku wartości te liczy się proporcjonalnie do
okresu "tańszego" i "droższego".

No, wiesz. Ktos mogl zarobic na zwolnienie wg. starych zasad przed
wprowadzeniem nowej TOiP.

No to IMHO ma to zwolnienie. Ja np. nabiłem już w "nowym roczniku" przeszło 6 tys. tą kartą i uważam, że liczy mi się 6/10 ;-)
[...]

Wiesz co, w sumie to jest zajebiste, ale chyba faktycznie masz rację. Art. 14 ust. 2-3 EIP w zestawieniu z art. 385(1) kc są jednoznaczne.

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2010-01-09 11:01:17
Autor: Mithos
Alior i zmiana TOiP
MK pisze:
Mysle, ze juz czas wrocic do dyskusji czy dopuszczalna jest jednostronna zmiana warunkow umowy terminowej. TOiP stanowi integralna czesc umowy.

W której to umowie zapisano, że TOiP może zostać zmieniony w przypadku zaistnienia jakichś tam okoliczność. I co tu jest niedopuszczalne ?

--
Mithos

Data: 2010-01-09 11:28:50
Autor: MK
Alior i zmiana TOiP
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:hi9k5d$jos$1news.onet.pl...

W której to umowie zapisano, że TOiP może zostać zmieniony w przypadku zaistnienia jakichś tam okoliczność. I co tu jest niedopuszczalne ?

Skoro ktos podpisuje ze mna umowe terminowa na wywoz smieci po 50pln/m-c to oczekuje, ze przez czas na jaki umowe podpisal bedzie to robil. Jak okaze sie, ze wzrosna jego koszty to moze probowac ja renegocjowac, ale do zmiany stawki jest potrzebna moja zgoda. Nie moze powiedziec, ze od jutra bedzie kosztowac to 60 pln, a jak mie nie pasuje to mam sobie rozwiazac umowe. Gdyby np. wprowadzil oplate za mycie pojemnikow to byloby ok, bo jest to dodatkowa usluga z ktorej nie musze korzystac i nie jest istotnym elementem umowy.

MK

Data: 2010-01-09 11:45:08
Autor: Mithos
Alior i zmiana TOiP
MK pisze:
[...]

Ale podpisałeś umowę, w której strona (bank) może zmienić TOiP (cenę wywozu śmieci) pod warunkiem, że zajdą określone przesłanki (które są tak ogólne, że umożliwiają dowolną zmianę TOiP).

I co tu jest nie tak ?

--
Mithos

Data: 2010-01-09 02:48:15
Autor: BK
Alior i zmiana TOiP
On 9 Sty, 11:45, Mithos <f...@adres.pl> wrote:
MK pisze:

> [...]

wywozu śmieci) pod warunkiem, że zajdą określone przesłanki (które są
tak ogólne, że umożliwiają dowolną zmianę TOiP).

I AFIR klauzula taka byla przedmiotem zainteresowania SOKiK i nie
uznano jej za zabroniona [kazus zmiany oprocentowania decyzja banku
przy umowie kredytowej, BRE vs. UOKIK].

Data: 2010-01-09 14:57:28
Autor: MK
Alior i zmiana TOiP
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:hi9mnk$psu$1news.onet.pl...

[...]

Podpisalem, ale jesli sa regulacje prawa publicznego, ktore pozwalaja mi zakwestionowac taka zmiane to moge to zrobic :). Jeszcze raz powtorze bank jest profesjonalista i wie jakie ryzyko podejmuje podpisujac taka umowe. Jak ktos sie uprze to moze przyjac, ze bank celowo dzialal podpisujac  taka umowe, bo juz wtedy planowal zmiane TOiP. Nie mam zamiaru tu bic piany i po prostu wysle odpowiednie pisemko do Aliora, zobaczymy co odpowiedza.

MK

Data: 2010-01-07 15:02:26
Autor: Brzezi
Alior i zmiana TOiP
śro, 06 sty 2010 o 19:34 GMT, Mithos napisał(a):

[...]

A orientujecie sie jak wprowadzenie nowego TOiP ma sie do darmowych (dla
"wybrancow") przelewow z karty kredytowej? bo juz kilka nowych TOiP bylo, a
Ci co mieli darmowe przelewy maja je dalej, a teraz dalej zostanie? czy juz
koniec?

Pozdrawiam
Brzezi

Alior i zmiana TOiP